Skocz do zawartości
Zamix

Passat B5 czujnik ciśnienia doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym sie dowiedzieć czy czujnik ciśnienia doładowania jest taki sam w passatach przed i po lifcie? Bo u mnie wywaliło jego błąd i samochód wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu 120km/h bądź 3000obr. A pytam się ponieważ niedaleko mnie gościu sprowadza angliki i mogłbym od niego podmienić na próbke w razie czego a nie kupować w ciemno na allegro. Powiedzcie mi też w którym dokładnie miejscu się on znajduje, bo jeszcze nie dobierałem się do niego.

 

Passat B5 afn 110km

Edytowane przez Zamix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tryb awaryjny po przekroczeniu 120km/h bądź 3000obr.

Raczej wina turbo, prawdopodobnie przycięta geometria.

wywaliło jego błąd i samochód wpada w tryb awaryjny

Numer błędu?

Powiedzcie mi też w którym dokładnie miejscu się on znajduje, bo jeszcze nie dobierałem się do niego.

Na rurze dolotowej kolektor dolotowy/ intercooler na odcinku rury z plastiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w zasadzie to przy 3 tys odcina, bo jak mam cos ok 120 to to na 5 go odetnie. Diagnostyke robiłem już dawno przy okazji innej naprawy i nie dostałem nr błędu tylko informacje co jest uszkodzone. A pytam sie właśnie o tą zgodność z B5 FL bo mógłbym go sobie podmienić u tych co ściagają jez z anglii i w razie czego oddać, czyli bez kosztów. Jeśli nie pomoże to planuje też czyszczenie turbiny, zaworów egr i n75.

Edytowane przez Zamix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywala błąd bo przekracza próg działania czujnika, czyli przeładowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co turbawka?

 

Ps: Więc tak, mam jeszcze drugiego paska tylko wersje 90 koni, podczas gdy mój to afn 110km. Czy te części jak egr, n75 czujnik ciśnienia będą pasować z tamtego modelu? Mógłbym jej przełożyć na próbę. Przed chwilą zdjąłem rure która dochodzi do turba od czoła z filtra powietrza. Luz na wałku jest ale i tak dwa razy mniejszy niż w tym drugim moim pasku a tam nic się nie dzieje, ale za to wałeczek chodzi zdecydowanie ciężej, oznacza to że turbo może być zapieczone?

Edytowane przez Zamix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co turbawka?

 

Ps: Więc tak, mam jeszcze drugiego paska tylko wersje 90 koni, podczas gdy mój to afn 110km. Czy te części jak egr, n75 czujnik ciśnienia będą pasować z tamtego modelu? Mógłbym jej przełożyć na próbę. Przed chwilą zdjąłem rure która dochodzi do turba od czoła z filtra powietrza. Luz na wałku jest ale i tak dwa razy mniejszy niż w tym drugim moim pasku a tam nic się nie dzieje, ale za to wałeczek chodzi zdecydowanie ciężej, oznacza to że turbo może być zapieczone?

 

Nic na razie nie zmieniaj tylko sprawdź sztangę turbo. Wszystko wskazuje że geometria przycięta. Jak sztanga pracuje płynnie to wtedy sprawdzić przewody podciśnienia (najlepiej odrazu w całej komorze silnika) wtedy swoje n75 podmień ze swoim n 118 (od egr) a że wałeczek kręci się ciężej to nie ma nic ze zmienną geom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passek 97 to czujnik MAP ma w kompie. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie. więc z FL- nie podejdzie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę się do tematu, a mianowicie mam AWX-a ostatnio na wolnych obrotach (stałem na światłach) silnik zaczął drżeć i auto zgasło i nie można było uruchomić silnika, wszystkie kontrolki prawidłowo działają, kontrolka od świec szybko gaśnie ale kręcę kręcę i nic. Odłączyłem akumulator zwarłem klemy i próba po kilkukrotnej próbie załapuje tak jak by się zapowietrzył chwile poszarpał i już ok. podłączony do VAG-a wyskoczył błąd zaworu rury dolotowej (niby tak jakby egr zadusił spalinami silnik), na drugi dzień to samo ale już jechałem z odłączoną rurka do egr. Nie wiem dalej o co chodzi, odłączam akumulator i tak dalej jak wyżej i jadę dalej i historia się powtarza. dodam ze pierwszy raz zdarzyło to mi się rok temu przy tez takiej pogodzie (chłodno ale bez mrozu na biegu jałowym)

Dodam jeszcze ze tego przypadku nie mam wyjeżdżam z ciepłego garażu do pracy około 15 km, a gaśnie z powrotem po przejechaniu 2 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności