Skocz do zawartości
axlotic

Dodatkowa plecionka 1.9TDI - nasiliły się dgrania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem dość spore drgania tłumika i rezonanse w kabinie, dlatego miesiąc czasu zleciłem wymianę plecionki między turbo a katalizatorem. Operacja bardzo pomogła i znikła większość drgań. Kosztowało mnie to 330zł. Zostało tylko lekkie mrowienie na kierownicy i drążku zmiany biegów.

 

Dużo czytałem na forum, że całkowicie drgania eliminuje druga plecionka montowana za katalizatorem.

Zachęcony zdecydowałem się zlecić montaż takiej plecionki o wymiarach 55x200mm zaraz za kolankiem rury od katalizotora.

Zapłaciłem 200zł.

 

Po przyjechaniu do domu gdy układ wydechowy się rozgrzał okazało się, że dodatkowa plecionka zamiast pomóc, to wszystko popsuła:dolamam. Znów powróciły mocne drgania w kabinie, końcówka tłumika bardzo mocno wibruje:dolamam.

 

Ktoś wie o co chodzi ?

Mam teraz 2 nowe plecionki i wszystko telepie się jak przed wymianą pierwszej plecionki :dolamam.

Może trzeba poczekać aż ta dodatkowa plecionka się ułoży i drgania znikną?

 

Czy może spawacze skopali robotę i jechać na reklamację ?

 

 

Bardzo dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz poduszki wyrabane to i dziesiec plecionek nie pomoze. A jak dwumasa na wykonczeniu to i dwadziescia.

Jednak najprawdopodobniej poduszki i zle spasowany wydech. Mozliwe ze poduszki na silniku i skrzyni zle skrecone, mozna sprobowac je poluzowac i na zapalonym silniku dokrecic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki i dwumas były sprawdzane przed wymianą plecionki przy turbo i podobno są jeszcze ok.

Przy wciskaniu sprzęgła drgania też nie zmniejszają się (znikanie drgań wskazywałoby na padnięty dwumas).

 

Niepokoi mnie tylko 1 rzecz: na 4 biegu przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu lewarek delikanie przemieszcza się w przód i w tył o ok 3mm.Czy to objaw padniętych poduszek skrzyni biegów ?

 

Muszę zrobić porządek z tymi drganiami na biegu jałowym, bo doprowadza mnie to do szału :nono.

 

Obroty mam ustawione na 819 obr/min, po ustawieniu vagiem na 861 albo 882 jest troszkę lepiej, ale to nie tędy droga i silnik mniej kulturalnie pracuje, dlatego zostałem przy 819.

 

Przebieg 274 tys. km, 100% prawdziwy.

Edytowane przez axlotic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli chcesz definitywnie usunąc problem, to polecam wymianę kompletu poduszek pod silnikiem i skrzynią. Oczywiście poduszki kupujemy tylko w ASO, żadne inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niepokoi mnie tylko 1 rzecz: na 4 biegu przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu lewarek delikanie przemieszcza się w przód i w tył o ok 3mm.Czy to objaw padniętych poduszek skrzyni biegów ?

 

U mnie takie same objawy są tylko posiadam benzyniaka. Mam zamiar pojechać po wypłacie do ASO po poduszki i zapytać się o koszt wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że spawacz poleciał na łatwiznę i nie poluzował wydechu podczas wspawania dodatkowej plecionki i wspawał mi to na sztywnym wydechu, przez co wzrosły naprężenia układu wydechowego.

Pojadę najpierw do innego zakładu, żeby spróbowali poluzować wszystkie śruby na wydechu, żeby wszystko lepiej się ułożyło i skręcili go ponownie.

 

Będę musiał przemyśleć też wymianę poduszek na oryginalne z ASO. Na razie tylko pod skrzynią biegów, bo koszt poduszek pod silnikiem trochę mnie przeraża :doh

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

U mnie takie same objawy są tylko posiadam benzyniaka. Mam zamiar pojechać po wypłacie do ASO po poduszki i zapytać się o koszt wymiany.

No właśnie trochę to dziwne jest. Wcześniej miałem Passata B5 1.9TDI AFN z 1997 roku i nic takiego z lewarkiem nie działo się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj, na pewno nie zaszkodzi.

Al e tak jak piszesz lekkie mrowienie na kierownicy w samochodzie 13-sto leltnim w dodatku 1.9 pd to norma. Jesli masz pieniadze a poprawienie wydechu nic nie pomoze to wymien poduszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, miałem dość spore drgania tłumika i rezonanse w kabinie, dlatego miesiąc czasu zleciłem wymianę plecionki między turbo a katalizatorem. Operacja bardzo pomogła i znikła większość drgań. Kosztowało mnie to 330zł. Zostało tylko lekkie mrowienie na kierownicy i drążku zmiany biegów.

 

Naprawdę tyle kosztuje u Was taki zabieg? :o Gdzie bym nie pytał to za wymiane plecionki to jest max 100zł(i plecionka już jest w cenie)...

 

Po przyjechaniu do domu gdy układ wydechowy się rozgrzał okazało się, że dodatkowa plecionka zamiast pomóc, to wszystko popsuła:dolamam. Znów powróciły mocne drgania w kabinie, końcówka tłumika bardzo mocno wibruje:dolamam.

 

Nie ma możliwości żeby po wspawaniu drugiej plecionki było gorzej niż na jednej. Przecież to logiczne, że każdy dodatkowy element tłumiący może tylko pomóc... Mechanior musiał plecionke źle wspawać, wydech się usztywnił i problem wrócił. Ja bym nie odpuścił, tym bardziej że kosztował to okrutnie dużo jak na taką pracę... Jedź i postaw na swoim a jak nie to żądaj zwrotu kasy bo zamiast naprawić to najwidoczniej spierdzielił robote ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma możliwości żeby po wspawaniu drugiej plecionki było gorzej niż na jednej. Przecież to logiczne, że każdy dodatkowy element tłumiący może tylko pomóc... Mechanior musiał plecionke źle wspawać, wydech się usztywnił i problem wrócił. Ja bym nie odpuścił, tym bardziej że kosztował to okrutnie dużo jak na taką pracę... Jedź i postaw na swoim a jak nie to żądaj zwrotu kasy bo zamiast naprawić to najwidoczniej spierdzielił robote ;)

Michał - zrobię tak jak piszesz, jutro z samego rana tam pojadę i zgłoszę reklamację, bo zapłaciłem im w sumie 530zł za 2 plecionki i jest gorzej niż było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michał - zrobię tak jak piszesz, jutro z samego rana tam pojadę i zgłoszę reklamację, bo zapłaciłem im w sumie 530zł za 2 plecionki i jest gorzej niż było.

 

Dokładnie tak :) Daj znać jak będzie już po wszystkim ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy wciskaniu sprzęgła drgania też nie zmniejszają się (znikanie drgań wskazywałoby na padnięty dwumas)
Jesteś pewien tego? Wg mnie raczej wciskanie sprzęgła nie ma ŻADNEGO wpływu na dwumas dlatego, że koło pracuje nieustannie.

A co do tematu drugiej plecionki to:

U mnie plecionka przy wydechu była ok żadnych przetarć dziur itp.

Najpierw wstawiłem drugą plecionkę u magika spawacza i zrobił to tak:

Zdjęcie0268.jpg

Efekt, wibracje się zwiększyły. Luzowanie wydechu ani jego naprężanie nie dawały pożądanego efektu.

Wywaliłem tą rzeźbę i sam zrobiłem drugą. Tu niestety nie mam fotki ale było zrobione to solidnie. Ja miałem plecionkę skręcaną na śruby o tych samych wymiarach co Ty. Niby lepiej ale nadal nie to co chciałem uzyskać. W końcu kupiłem oryginalny katalizator (bardziej chodzilo o nie ciętą rurę), wywaliłem środek i wstawiłem bez żadnej kombinacji i nie ma żadnej różnicy między tymi dwoma rozwiązaniami. Więc nie wiem czy dalsza inwestycja w te elementy jest warta zachodu, chyba że w ramach gwarancji/rekojmi (nie wiem jak to dokładnie się nazwać) chociaż wątpię żeby Ci ją uznali. Chciałeś usługę oni ją wykonali. Wsiądą do auta i powiedzą że oni nie czują żadnych wibracji.

Na pewno bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie wydechu, nie może on być ściągnięty do środka tzn na tej opasce/łączniku ma on się swobodnie ułożyć i dopiero skręcić. Myślę że od tego powinieneś zacząć chociaż wątpię że wyeliminuje wibracje-może je zmniejszy

na 4 biegu przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu lewarek delikanie przemieszcza się w przód i w tył o ok 3mm.
jeśli miałoby to być nieruchome to po jaką cholerę dawali by poduszkę/odbój z przodu silnika i cztery pozostałe poduszki? U mnie jest to samo i uważam że jest to jak najbardziej naturalny objaw. Wiesz w jakim stanie masz tą poduszkę z przodu?

 

Czy to objaw padniętych poduszek skrzyni biegów ?

Ja również je wymieniłem na Lemfordera pomimo, że nie były zerwane i nie przyniosło to drastycznej poprawy. Może była ale nie wiem czy nie był to efekt placebo. Żeby nie wymieniać ich na darmo najpierw sprawdź w jakim stanie masz swoje w aucie, jeśli nie są zerwane (lekko popękana guma będzie na pewno) to zostaw je w spokoju.

Poduszki pod silnikiem jeśli nie są rozlane(bordowy olej na łapach) to też zostawiłbym w spokoju. Chyba że chcesz wydać 1k zł i stwierdzić że zrobiłeś to niepotrzebnie. Jak już to kup sobie używki (góra 50zł za szt) tylko nie na necie a samemu macając na giełdzie,szrocie itp. zwracając uwagę na to żeby nie były rozlane, pokrzywione i miały te same numery. Zamontuj i przekonasz się że to nic nie da.

Na twoim miejscu sprawdziłbym:

Układ zasilania-LOGI dynamiczne statyczne (podejrzewam że i tak wyjdzie w normie)

Wałek rozrządu-niestety nasze silniki mają taką przypadłość że lubią się one wytrzeć. Efekt:

Zdjęcie0446.jpg

Da się to sprawdzić bez ponoszenia większych kosztów.

Naprawa jest bardziej kosztowna i na dodatek nie daje w 100% gwarancji że to jest źródło drgań.

I na koniec coś co wykluczyłeś na samym początku a może się okazać winowajcą- kolo dwumasowe. Po dłuższej trasie zostaw auto na luzie i słuchaj czy z okolicy skrzyni nie słychać niepokojących odgłosów. Ale nie otwieraj maski tylko słuchaj najlepiej z kanału a jak nie masz kanału to wsadź głowę pod auto w okolicy tylnych drzwi wtedy dopiero usłyszysz odgłosy dwumasy bo osłona skrzyni biegów mocno je tłumi.

Ja u siebie nadal mam wibracje a wszystkie powyższe operacje wykonałem. Wymieniłem również dwumasę ale nie posłuchałem mądrzejszych ode mnie i założyłem używkę niby ok-przy ruszaniu poprawa ale wibracje na jałowym zostały. Pewnie było ono tylko w trochę lepszym stanie od mojego oryginalnego. Jeśli nie chcesz niepotrzebnie wydawać kasy to podejdź do tematu na spokojnie. Zrób porządną diagnozę i dopiero wymieniaj.

Oczywiście poduszki kupujemy tylko w ASO, żadne inne.

Pod silnik ASO lu używkę , pod skrzynię Lemforder szkoda kasy na tą samą poduszkę tylko zapakowaną w opakowanie ASO

No właśnie trochę to dziwne jest. Wcześniej miałem Passata B5 1.9TDI AFN z 1997 roku i nic takiego z lewarkiem nie działo się.

Inna moc, Inny moment, inna długość skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal_tmi - dzięki wielkie za opisanie Twoich doświadczeń w tym temacie, bardzo pomocne.

 

 

Oddałem dzisiaj rano samochód do sprawdzenia.

Przed chwilą dzwonili, że teraz po wspawaniu dodatkowej plecionki wydech jest za luźny, stąd drgania.

Mają wspawać dodatkowy wieszak za tą plecionką i być może to pomoże, ale gwarancji nie dają.

 

Dam znać za kilka godzin, jak odbiorę autko, czy pomogło :roll

Edytowane przez axlotic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem passata, i na biegu jałowym jest teraz bardzo dobrze, prawie w ogóle nic nie wibruje.

Ale teraz zaczęło wibrować i mocno rezonować podczas jazdy między 1400 a 4100 obrotów, no ZAŁAMKA normalnie ;/.

Pewnie teraz tłumik zamiast być za luźny to jest za sztywny ;/

 

Muszę znaleźć inny warsztat, bo mam już dość tych amatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odebrałem passata, i na biegu jałowym jest teraz bardzo dobrze, prawie w ogóle nic nie wibruje.

Ale teraz zaczęło wibrować i mocno rezonować podczas jazdy między 1400 a 4100 obrotów, no ZAŁAMKA normalnie ;/.

Pewnie teraz tłumik zamiast być za luźny to jest za sztywny ;/

 

Muszę znaleźć inny warsztat, bo mam już dość tych amatorów.

 

 

 

ehhh....szkoda, że mieszkasz tak daleko bo byśmy temat rozwiązali przy 2 piwkach po południu. Nie wiem jaki "mądry" "mechanik" namówił Cie do wstawienia drugiej plecionki.....to jest całkowicie bez sensu. Robię już trochę w tym temacie i powiem Ci że w 100% wystarczy 1 element elastyczny w układzie wydechowym, tylko musi on być tak jak wspomnianio wspawany tak aby inne elementy podczas spawania nie naprężały na niego.... akurat w paskach Tdi najlepiej jest wspawać element na zewnątrz po uprzednim wymontowaniu plecionki razem z katem(3 sruby od turbo a z drugiej strony rozkręcic na flanszy lub dalej na mufie), w benzyniakach plecionka jest gdzie indziej i można ją wspawać spokojnie na aucie....tylko niech to robi ktoś kto ma smykałke do spawania.

 

09096023.gif

 

 

Wibracje w tym zakresie obrotów może powodować ten dodatkowy wieszak gdyż jest umiejscowiony bardzo blisko silnika.

 

Koniecznie znajdz sobie inny warsztat bo widze ze panowie z tego warsztatu walą amatorszczyzną. Szkoda, że nie masz kogoś kumatego ze spawarką i kanałem to bym Ci wytłumaczył jak przy piwku mozna temat ogarnąc spokojnie w godzinke.

Edytowane przez mustang727

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ehhh....szkoda, że mieszkasz tak daleko bo byśmy temat rozwiązali przy 2 piwkach po południu. Nie wiem jaki "mądry" "mechanik" namówił Cie do wstawienia drugiej plecionki.....to jest całkowicie bez sensu. Robię już trochę w tym temacie i powiem Ci że w 100% wystarczy 1 element elastyczny w układzie wydechowym, tylko musi on być tak jak wspomnianio wspawany tak aby inne elementy podczas spawania nie naprężały na niego.... akurat w paskach Tdi najlepiej jest wspawać element na zewnątrz po uprzednim wymontowaniu plecionki razem z katem(3 sruby od turbo a z drugiej strony rozkręcic na mufie), w benzyniakach plecionka jest gdzie indziej i można ją wspawać spokojnie na aucie....tylko niech to robi ktoś kto ma smykałke do spawania.

 

Wibracje w tym zakresie obrotów może powodować ten dodatkowy wieszak gdyż jest umiejscowiony bardzo blisko silnika.

 

Koniecznie znajdz sobie inny warsztat bo widze ze panowie z tego warsztatu walą amatorszczyzną. Szkoda, że nie masz kogoś kumatego ze spawarką i kanałem to bym Ci wytłumaczył jak przy piwku mozna temat ogarnąc spokojnie w godzinke.

Kolego, jutro jadę do innego warsztatu.

To co zrobić z tą dodatkową plecionką ? Kazać ją usunąć wraz z wieszakiem i dać zwykłą rurę a plecionkę przy turbo wspawać na nowo ?

Czy tą drugą plecionkę zostawić już może i też ewentualnie przyspawać na nowo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywalic tą drugą plecionke i wspawać jedną poprawnie tak jak ma być w oryginale.

099.959.jpg

Jeżeli ta pierwsza plecionka jest jakoś krzywo wspawana chodź delikatne otchyły nic tutaj nie przeszkadzają to wyciąć wadliwy element, przykręcić flansze do turbiny, włozyć kata z resztą rury, spasować jak ma być bez naprężń, połapać plecionke w kilu miejscach do rur, wyciagnąć całość na stół i pospawać jak bóg przykazał dokładnie....i amen nic tu wiecej nie trzeba robić żadnych dodatkowych elementów i wieszaków. Z fabryki wyjechało tak ja kna foto i tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(3 sruby od turbo a z drugiej strony rozkręcic na flanszy lub dalej na mufie)

Jeśli axlotic ma katalizator z rurą w jednym elemencie od flanszy do tego łącznika-obejmy (a raczej tak będzie) to w tym silniku przy skrzyni 6 biegowej do wyciągnięcia tego konieczne jest demontaż jednej z łap skrzyni biegów (niestety). Zajmuje to więcej czasu niż wyciągnięcie dzielonego kata w AFN-ie. Ale jeśli chce się to zrobić dobrze to nie ma innego wyjścia tak jak mówisz przymierzyć przyłapać i pospawać do kupy na zewnątrz.

Jak zrobili Ci ten wieszak? Na sztywno na gumę czy może inny patent?

U mnie wyrzeźbił gość coś takiego:

Zdjęcie0266.jpg

 

amen nic tu wiecej nie trzeba robić żadnych dodatkowych elementów i wieszaków

Trzeba natomiast znaleźć przyczynę rzucania silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzisiaj odwiedziłem mały rodzinny warsztat specializujący się w wydechach.

Od razu zauważyli, że wydech jest za mocno napięty, poluzowali go na obejmach i zrobiłem pierwszą jazdę testową po ulicy.

Było trochę lepiej, ale to jeszcze nie to.

Następnie stwierdzili, że ten dodatkowy wieszak przy drugiej plecionce jest zupełnie niepotrzebny.

U mnie dodany był wieszak z Golfa 3/Passata B4. Przymocowany był do tej metalowej belki chroniącej wydech przed wypadnięciem. Bardzo podobny do tego na zdjęciu od michal_tmi.

Wyrzucili go i znów jazda testowa iiiiiii BINGO :bry. Wszystkie drgania wydechu ustały :D. Rewelacja :hurra

Tą drugą plecionkę zostawili, bo wydech i tak pracował w PRZÓD-TYŁ tylko na tej plecionce przy turbo.

Dodatkowo panowie przyglądali się wibracjom silnika.

 

Chciałem im zapłacić, bo poświęcili na to dobre pół godziny, a oni, że to drobiazg i nie chcieli nawet pieniędzy :).

Trochę mi głupio było, bardzo ładnie podziękowałem i kupiłem i zaniosłem im 4 duże Calsbergi :dobrze.

 

Powróciła przyjemność jazdy, wydech w ogóle nie wibruje.

Pozostały tylko mikroskopijne drgania kierownicy i lewarka, ale to już nie przez wydech, tylko od poduszek silnika.

Mili panowie powiedzieli, że silnik ciut za mocno wibruje i być może któraś poduszka jest za mocno napięta.

W wolnym czasie podjadę do nich to zrobić.

 

W końcu trafiłem na prawdziwych fachowców, a nie amatorów, którzy chcą wyrwać jak najwięcej pieniędzy.

Bardzo polecam ten lubelski warsztat: http://bukor.pl/

Edytowane przez axlotic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli axlotic ma katalizator z rurą w jednym elemencie od flanszy do tego łącznika-obejmy (a raczej tak będzie) to w tym silniku przy skrzyni 6 biegowej do wyciągnięcia tego konieczne jest demontaż jednej z łap skrzyni biegów (niestety). Zajmuje to więcej czasu niż wyciągnięcie dzielonego kata w AFN-ie. Ale jeśli chce się to zrobić dobrze to nie ma innego wyjścia tak jak mówisz przymierzyć przyłapać i pospawać do kupy na zewnątrz.

Jak zrobili Ci ten wieszak? Na sztywno na gumę czy może inny patent?

U mnie wyrzeźbił gość coś takiego:

[ATTACH=CONFIG]124465[/ATTACH]

 

 

Trzeba natomiast znaleźć przyczynę rzucania silnikiem.

 

Jak najbardziej się zgadzam :) , u mnie swego czasu wibracje na bude przenosiła padnięta poducha pod skrzynią biegów. 15 minut 2 śruby nowa łapa i po problemie. Tak więc kolego axlotic posprawdzaj dokładnie poducszki :), no i super że wystarczyło usunąć tylko wieszać i skręcić jeszcze raz wydech :) szerokości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności