ZyWiecki Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2014 (edytowane) Gdy jest wrzucony bieg obojętnie jaki można ruszać drążkiem zmiany biegów jak się chcę, czasem utrudnione jest zmienianie biegów. Wiem że można cały taki wybierak z cięgnami wymienić tylko czy to trudne? Koszt wybieraka ok 50-100 zł wiadome używka. Tylko jak tak jest wyrobiony plastik to można go dokupić? Na filmiku jest pokazane co i jak. Nie znalazłem tematu o wybieraku skrzyni biegów. Znalazłem tylko cięgno kulowe zmiany biegów: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3214193320130-HP111_323-O5725-tulejka-zmiany-biegow.html i tulejkę zmiany biegów: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3214193320300-HP111_336-O5725-tulejka-zmiany-biegow.html Co o tym myślicie? [h=3][/h] Edytowane 17 Września 2014 przez ZyWiecki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #2 Napisano 17 Września 2014 witam u mnie jest podobnie ,skrzynia 6 biegowa,wybierakiem można lekko ruszać na boki jak jest wbity bieg czy luz tak samo podczas jazdy lekko sie rusza przy dodawaniu gazu,poduszka skrzyni jest ok,podczas zmiany biegów nie szarpie,w poprzednim pasku AWX skrzynia 5 nie było czegoś takiego,ogólnie to olałem temat,biegi wchodzą jak w masło nie ma problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2014 Wymieniałem cały wybierak na nowy z ciegnami w modelu B5 ponieważ był bardzo wyrobiony. Luzu były na tyle duże, że cieżko wchodziły biegi pierwszy i drugi. Do tego zmieniłem olej w skrzyni. Sama wymiana nie jest taka trudna. Miałem do dyspozycji podnośnik także dostęp był ułatwiony. Nie polecam kupna używki z uwagi na możliwość kupienia w podobnym stanie wybieraka. Zadzwoń do serwisu i zapytaj o cenę nowego. Informacja nie będzie Cię nic kosztowała. Podając VIN dowiesz się jaki jest jego koszt. Może cenowo Ci podpasuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2014 Podczas jazdy lekko się rusza przy dodawaniu gazu,poduszka skrzyni jest ok,podczas zmiany biegów nie szarpie. Jaki był koszt u Ciebie nowego wybieraka? U mnie też są czasem trudności ze zmianą biegów dlatego akurat jestem po wypłacie i chcę go zmienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2014 Ceny nie pamiętam ponieważ było to w 2006r ale była spora. Ale tak jak napisałem Wymieniałem zabierał razem z cięgnami. Teraz cena na pewno jest niższa. Jeśli przy dodawania gazu lewarek lekko zmienia położenie to świadczy o zużyciu skrzyni. Ta sama sytuacja jest jeśli jedzie się szybko i zdejmie się nogę z gazu. Wtedy lewarek także lekko szarpnie. Najlepiej zaobserwować to jadąc na piątym biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krepa Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2014 kolego u mnie tez było to samo co u ciebie , dzwoniłem do aso i za wybierak z ciegnami powiedzieli mi 560 zł , mamy ten sam typ auta , oczywiscie nie kupiłem pojechałem na szrot i kupiłem za 70 zł w bardzo dobrym stanie , wymieniałem z kumplem 3, 5 godz bo pierwszy raz to robiłem , nasmarowałem wyczysciłem i chodzi piknie masz kase i stac cie to kupuj w aso , ja tyle nie dam kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2014 Wybierak z anglika pasuje do europejczyka? I z kombi do sedana? http://allegro.pl/wybierak-skrzyni-biegow-vw-passat-b5-1-8-20v-1999-i4616911457.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2014 Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2014 Czy trudna jest wymiana tego? Od razu wymienia się smar? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krepa Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2014 potrzebny jest kanał i kolega troche kumaty , ja dalem rade to ty tez dasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #11 Napisano 19 Września 2014 Od razu wymienia się te gumy i smar? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krepa Zgłoś #12 Napisano 20 Września 2014 cały komplet sie wymienia , przesmaruj nowym smarem te dwie prowadnice pod drazkiem co sa i bedzie dobrze , reszta wszystko pasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #13 Napisano 11 Marca 2016 Odświeżaam by nie tworzyć nowego tematu o wybieraku. Czy luz na boki przy wrzuconym biegu powoduje ta tulejka: http://allegro.pl/tulejka-lewarka-vw-passat-b5-8d0711279-i5842005179.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iron1987 Zgłoś #14 Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Bardzo możliwe, u mnie podnosząc dźwignię zmiany biegów do góry jest właśnie luz na tej tulejce (około 3 mm). Myślę nad wymianą jednak najpierw rozbiore i może uda się jakąś podkładkę dopasować by wyeliminować ten luz. Odkręć tą gume z góry co jest przykręcona dwoma śrubami i zobacz jeszcze czy prowadnice są ok. Zobacz również czy czasem nie masz luzu na przegubie przy wybieraku w skrzyni: http://forum.vw-passat.pl/threads/86926-Naprawa-wybieraka-bieg%C3%B3w-opis-regeneracji-manual Pozdro Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez iron1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #15 Napisano 19 Czerwca 2017 Odświeżam bo dotyczy to wybieraka Mam straszny luz na cięgnie od wybieraka (chodzi o ten krzyżak) . Czy idzie dokupić cięgno wraz z krzyżakiem ( 8D0711613H ) Może ktoś już kupował to w ASO i podzieli się publicznie ceną za to? Podejrzewam że nie jest mała.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach