Skocz do zawartości
topek

Co z paskiem nie tak, ze tak dziwnie zjada opony?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zalozylem w niedziele zimowki, bo niestety letnie juz sa w slabym stanie.

W koncu cisza w aucie.

Myslalem, ze to lozyska mi z tylu poszly.

Problem dotyczy tylnych opon od srodka. Szczegolnie prawej tylnej.

 

Zobaczcie na fotkach jak dziwnie mi sie opony zuzyly od wewnetrznej strony.

Jak sie dlonia przejedzie po wewnetrznej stronie bieznika to wyczuwalna jest fala/sinusoida. Jak by co pare centymetrow kto nozem platerek opony odcial. Przez to nie jest okragla i huczy.

 

Co moze byc przyczyna?

Nie chce sobie zjechac zimowek w ten sam sposob.

Auto raczej bezwypadkowe.

Amortyzator? Geometria? Moze trefne opony (Michelin) ?

 

Jezdze autami 15 lat i nigdy czegos takiego nie widzialem.

 

CameraZOOM-20140914184954095.jpg

 

CameraZOOM-20140914185002822.jpg

 

CameraZOOM-20140914185009501.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie z tym samym mam obecnie problem. Zalozylem drugie opony i tez ciszej a objawy byly jak padniete lozysko. Podejrzewam tulejki tylnego wachacza (tulejki znajduja sie tak jakby na srodku auta) zobacz w jakim sa stanie. Moje sa kompletnie zuzyte i w sobote jestem umowiony na wymiane. Wg mnie i mechanika to one powoduja utrate zbieznosci. Moje stare opony wygladaly identycznie jak Twoje, tez jakby pofalowane.:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to podeslij info na temat wymiany tych tulejek. Jakie części podlegają jeszcze ewentualnej wymianie? Z tego co wiem to amortyzatory też podlegają kontroli ponieważ bardzo są narażone na większe zużycie jeśli owe tulejek są wyrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

dzieki za szybka odpowiedz.

Tez by mnie interesowalo ktore tulejki sa uwalone (nr czesci albo dokladna nazwa).

I skad pomysl, ze to ma wplyw na opony?

 

Moje auto ma 232kkm oryginalnego przebiegu wiec mogly pasc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie widac golym okiem, ze przez te tulejki wachacz nie jest na swoim miejscu (nie jest w centrum otworu) wstawie pozniej zdjecie zeby zobrazowac o co chodzi. Jak bede wymienial to wezme numer czesci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wymienic caly zestaw, aby pozniej uniknac wymiany poszczegolnych elementow i na nowo ustawiania. Po wymianie znalezc dobrego mechaniora co poprawnie zrobi 3 nastawy: zbieżność, camber i caster. A nie tylko zbieznosc jak to robia niektorzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie: czy te tuleje o których tu wspominacie mogą mieć wpływ na bujanie samochodem podczas przyspieszania? Mi czasem zaczyna bujac-kołysać autem i teraz czytając to co piszecie pomyślałem czy czasem nie to właśnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat wymiany tulei w tylnym zawieszeniu w kombi już był wałkowany, tak samo zdzieranie opon od strony wewnętrznej, nie ma sensu w tym temacie tego pisać jeszcze raz.

Temat zamykam ponieważ podobny już jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności