kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2014 Witam Pytanie nie dotyczy passata ale poloneza. Miałem robione pełne zawieszenie w polonezie i po zrobieniu okazało się, że auto powyżej 50km/h nie trzyma się drogi, tylko ucieka na boki. Mechanik co to robił razem z pełną geometrią twierdzi, że w prawym kole zabrakło mu regulacji aby ustawić pochylenie, lewe ustawił ok. Teraz pytanie do fachowców. Czy jak prawe koło ma inne pochylenie niż lewe to czy ma to jakoś wpływ na jazdę czy tylko na darcie opon? Dokładnego kąta nie pamiętam, wiem tylko że na górze koło prawe jest 2cm bardziej wychylone niż lewe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 16 Września 2014 że na górze koło prawe jest 2cm bardziej wychylone niż lewe :lol3 :lol3 :lol3. Zabierz tego ulepa na najbliższy szrot i tam zostaw. Przy takiej różnicy jest oczywiste, że będzie miało to wpływ na trakcję. Powierzchnia styku opony z nawierzchnią będzie znacząco różna, co będzie powodować że koło które ma mniejszą powierzchnię będzie nadbiegać to drugie stąd ściąganie. Przy hamowaniu powinno to być jeszcze bardziej odczuwalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #3 Napisano 16 Września 2014 Zabierz tego ulepa na najbliższy szrot i tam zostaw Nie pytam co z nim zrobić tylko jaki to ma wpływ na jazdę. Dopóki zarabia to jeździ. A jaki będzie wpływ na jazdę gdyby pochylenia kół ustawić symetrycznie, niekoniecznie zgodnie z tym co mówią wytyczne dla danego modelu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 16 Września 2014 tylko jaki to ma wpływ na jazdęWpływ ma taki, że auto nie powinno być niedopuszczone do ruchu, bo w takim stanie zagraża bezpieczeństwu na drodze. Zależy w którą stronę jest odchylenie. Jeśli góra na zewnątrz, to jeszcze pół biedy bo pod obciążeniem się wyprostuje. Jeśli góra do środka to dużo gorzej bo rosną obciążenia na piastę i łożysko w kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Dlatego pytałem o opinię fachowca. W polonezie z przodu jest wielowahacz i pochylenie jest regulowalne. To że się różni lewy od prawego to tylko dlatego, że jedno jest ustawione jak fabryka przykazała, a drugie tyle ile starczyło regulacji. W samochodach stosuję się zarówno pochylenie ujemne jak i dodatnie. Więc pytanie aktualne. Odpowiedź dla potomnych. Pochylenie ma bardzo mały wpływ na prowadzenie się auta przy normalnych prędkościach (testowałem do 90km/h). Samochód bez ustawionego pochylenia trzyma się drogi i nigdzie nie ucieka. Polonez już zrobiony i śmiga aż miło. Edytowane 21 Października 2014 przez kzarczyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach