Skocz do zawartości
kzarczyn

Pytanie do fachowców o wpływ pochylenia kół ja jazdę.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie nie dotyczy passata ale poloneza.

Miałem robione pełne zawieszenie w polonezie i po zrobieniu okazało się, że auto powyżej 50km/h nie trzyma się drogi, tylko ucieka na boki.

Mechanik co to robił razem z pełną geometrią twierdzi, że w prawym kole zabrakło mu regulacji aby ustawić pochylenie, lewe ustawił ok.

Teraz pytanie do fachowców. Czy jak prawe koło ma inne pochylenie niż lewe to czy ma to jakoś wpływ na jazdę czy tylko na darcie opon?

Dokładnego kąta nie pamiętam, wiem tylko że na górze koło prawe jest 2cm bardziej wychylone niż lewe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że na górze koło prawe jest 2cm bardziej wychylone niż lewe
:lol3 :lol3 :lol3. Zabierz tego ulepa na najbliższy szrot i tam zostaw. Przy takiej różnicy jest oczywiste, że będzie miało to wpływ na trakcję. Powierzchnia styku opony z nawierzchnią będzie znacząco różna, co będzie powodować że koło które ma mniejszą powierzchnię będzie nadbiegać to drugie stąd ściąganie. Przy hamowaniu powinno to być jeszcze bardziej odczuwalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabierz tego ulepa na najbliższy szrot i tam zostaw

 

Nie pytam co z nim zrobić tylko jaki to ma wpływ na jazdę. Dopóki zarabia to jeździ.

A jaki będzie wpływ na jazdę gdyby pochylenia kół ustawić symetrycznie, niekoniecznie zgodnie z tym co mówią wytyczne dla danego modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jaki to ma wpływ na jazdę
Wpływ ma taki, że auto nie powinno być niedopuszczone do ruchu, bo w takim stanie zagraża bezpieczeństwu na drodze. Zależy w którą stronę jest odchylenie. Jeśli góra na zewnątrz, to jeszcze pół biedy bo pod obciążeniem się wyprostuje. Jeśli góra do środka to dużo gorzej bo rosną obciążenia na piastę i łożysko w kole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytałem o opinię fachowca.

W polonezie z przodu jest wielowahacz i pochylenie jest regulowalne.

To że się różni lewy od prawego to tylko dlatego, że jedno jest ustawione jak fabryka przykazała, a drugie tyle ile starczyło regulacji.

W samochodach stosuję się zarówno pochylenie ujemne jak i dodatnie.

Więc pytanie aktualne.

 

Odpowiedź dla potomnych.

Pochylenie ma bardzo mały wpływ na prowadzenie się auta przy normalnych prędkościach (testowałem do 90km/h). Samochód bez ustawionego pochylenia trzyma się drogi i nigdzie nie ucieka.

Polonez już zrobiony i śmiga aż miło.

Edytowane przez kzarczyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności