michawar Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2014 Cześć, Dziś jadąc osiedlową uliczką prędkość ok. 20 km/h na jezdnię wyskoczył mi kot. Odruchowo zahamowałem z pełną siłą hamowania (ABS się nie włączył gdyż była mała prędkość). Samochód zatrzymał się metr przed kotem i wszystko byłoby ok tylko po zdjęciu nogi z pedału hamulca pozostał on w pozycji maksymalnego wciśnięcia. Próbowałem ruszyć ale się nie dało bo koła były zablokowane. Zgasiłem silnik odczekałem chwilę i odpaliłem go ponownie jednak nic to nie dało. Zacząłem się zastanawiać czy nie wezwać lawety gdy pedał hamulca nagle odbił i wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego, zobaczyłem czy gdzieś coś nie kapie koło kół, rozebrałem plastiki na podszybiu i obejrzałem pompę hamulcową czy nie ma tam wody jednak wszytko jest ok. Wykonałem też na pustej drodze kilka hamowań awaryjnych z pełną siłą. Wszystko jest ok, samochód hamuje prawidłowo, ABS się załącza nic się nie dzieje. Jak sądzicie co mogło się stać gdzie szukać przyczyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2014 Stawiam na servo bo to ono steruje pompa poprzez pedał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grisza79 Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2014 A ja bym szukał problemu przy pedale hamulca. Serwo raczej nie jest w stanie zatrzymać pedał w pozycji wcisniętej. Zajrzyj na pedały czy tam nic nie blokuje , zacina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #4 Napisano 13 Września 2014 Czasem pedał może przytrzymać dywanik gumowy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar_kuch Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2014 sprawdź serwo jeżeli miałeś wodę w podszybiu. Znajomy tak miał blokowało mu podczas jazdy i zaczął od abs potem jakiś kowal podpowiedział mu vacum a na końcu wymienił serwo i było ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #6 Napisano 16 Września 2014 Sprawdzałem podszybie i tam jest sucho znalazłem parę liści wysuszonych na pieprz. Wygląda na to że raczej wody w podszybiu nie mam. Sprawdzałem serwo w ten sposób że na zgaszonym silniku pompowałem pedał hamulca i jak zrobił się twardy to odpalałem silnik cały czas trzymając wciśnięty pedał. Po odpalaniu pedał ustępował pod naciskiem nogi. Innej metody sprawdzenia serwo nie znam. Jak je sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2014 Stałą i znaną bolączką zapieczenia się hamulców w tych samochodach jest tzw. "pływający" zacisk hamulcowy. Powodem jego zapiekania się są zacinające się prowadnice w jarzmach trzymających zacisk hamulcowy, po których porusza się zacisk hamulcowy. Co jakiś czas powinno się sprawdzać czy prowadnice nie mają tendencji do zapiekania się (najczęściej z winy uszkodzonej uszczelki gumowej - osłony prowadnicy w jarzmie układu hamulcowego). Efekty zapieczenia się prowadnicy często powodują trzymanie zaciśniętych klocków na tarczach hamulcowych co powoduje zmulenie dynamiki samochodu i niejednokrotnie przez niektórych użytkowników jest to odbierane jako efekt źle pracującej turbosprężarki w silnikach TDI i benzynowych z Turbo a logi wtedy niczego niepokojącego nie pokazują. Zapieczenie układu hamulcowego najczęściej jest rozpoznawane wtedy kiedy klocki hamulcowe zetrą się już do tego stopnia, że słychać tarcie metalu o tarcze hamulcowe. Sam miałem taki przypadek więc opisuję, że wiąże się to ze znaczącym odczuciem spadku mocy silnika podczas przyspieszania, większym zużyciem paliwa itd. i ogólnym zmuleniem samochodu - trzymających tarcz hamulcowych przez klocki nawet nie zauważyłem specjalnie przy staczającym się swobodnie samochodzie z lekkiego wzniesienia. Identycznie ma się sprawa kiedy zapieka się samoregulator hamulca ręcznego. Warto zatem wjechać samochodem na podnośnik i spojrzeć jak pracują zaciski hamulców z przodu i tyłu oraz czy i jak reagują samoregulatory hamulca ręcznego po jego zwolnieniu w układzie hamulcowym na tylnych kołach. PS. Przepraszam forumowiczów, którym nie odpisywałem na stare wiadomości PW gdyż dawno nie logowałem się na tym forum i pewnie większość zapytań jest już dawno nieakatualna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2016 (edytowane) Witam Pewnego razu podczas deszczu gwałtownie zachamowałem, że włączyły się ABSy. Gdy puściłem pedał hamulca okazało się że przednie koło (od strony pasażera) jest zablokowane i nie można ruszyć. Postukałem parę razy w zacisk oraz pompowałem pedał hamulca i w końcu puściło. Myślałem że to jednorazowy wybryk, lecz za każdym razem jak mocno zahamuje i załączy się ABS to nie chcą puścić hamulce z przodu. Wobec tego z myślą ze to tłoczek zacisku się zacina kupiłem i założyłem zestaw naprawczy do zacisków. Jednak dalej to samo... Założyłem nowy przewód elastyczny i dalej to samo... Układ hamulcowy był 2 razy odpowietrzany lecz bez rezultatów... Ostatnio zauważyłem, że gdy popuściłem odpowietrznik zablokowanego koła (od strony pasażera) to puściło lecz zblokowało koło od kierowcy... Pomaga również delikatne szybkie pompowanie hamulca na odpalonym silniku, wtedy czuć jak powoli powoli puszczają hamulce. Chciałem dodać że jak jeżdżę normlnie i delikatnie hamuje (nawet jak auto stanie) to nomalnie ruszam i nie blokują się koła. Jednakże gdy mocno zachamuje (gdy włączy się ABS) to od razu blokuje. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Edytowane 7 Listopada 2016 przez rainman777 Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 10 Listopada 2016 U mnie winna była pompa hamulcowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #10 Napisano 10 Listopada 2016 A nie pompa abs?? - - - - - aktualizacja - - - - - Mechanik wczoraj postawił diagnozę że najprawdopodobniej to pompa ABS. Jeden zawór się zacina i nie puszcza z powrotem płynu hamulcowego... Błędów nie ma bo elektronika ok. Jest to możliwe? Konieczne jest wymiana czy można ją naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 10 Listopada 2016 Nie, pompa hamulcowa. Co nie znaczy że u Ciebie nie jest to właśnie pompa ABSu, mi chyba przód blokował z obu stron z tego co pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek_p Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2016 Wszystko da się naprawić tylko nie wiem czy jest sens. Jest na rynku dużo używek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2016 jest dużo używanych tylko że moja pompa abs jest akurat z symbolem B i jej koszt to około 500 zł za używaną... Można też zastosować z symbolem AB jej koszt wynosi około 100zł ale ona już jest bez EDS. Mam pytanie do Daniela... Czy Ci koła blokowało tylko przy mocniejszym depnięciu? jak się załączył ABS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 12 Listopada 2016 Przy mocniejszym depnięciu ale nie kojarzę czy włączył się ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko1989 Zgłoś #15 Napisano 12 Listopada 2016 Ja na postoju mogę deptać mocno nawet jak jadę powoli i szybko zahamuje to wszystko jest ok. Więc wygląda to jednak faktycznie na pompę ABS. Jak uda mi się wymienić to dam znać co i jak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach