Skocz do zawartości
Gość pannonia

Reperaturka pompy wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pannonia

Witam po dłuższej przerwie!

Mam pytanko - czy istnieje coś takiego jak reperaturka pompy wspomagania, czy trzeba kupić całą pompę? (gdzie można najtaniej i pewnie?)

 

ostatnio mój Pasek ma przy skręcaniu takie objawy, jakby coś na chwilę zatrzymało (przyblokowało) kierownicę przez jakieś 0,2sek. - objaw występuje bardzo rzadko i nieregularnie, ponadto przy trzymaniu skręconych kół - kierownica lekko pulsuje jakby wspomaganie raz "ciągło" mocniej a raz słabiej (przy częściowym skręcie). objaw występuje również podczas jazdy. coś lekko rzęzi blisko prawego koła w szczególności na zimnym silniku - jakby pompa wodna lub wspomagania.

 

proszę o fachowe porady i ew. sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O reperaturkach nie słyszałem :zalamany: ale przechodziłem dokładnie to samo: skokowy opór przy skrecaniu, zwłaszcza rano. Nawet zacząłem szukać nowej pompy. Objaw pojawił się również podczas deszczu i to mnie naprowadziło na ślizgający się pasek! Skubaniec wcale nie piszczał a jednak się ślizgał.

 

Pompę zmieniałem rok wcześniej, bo stara wyła niesamowicie, ale jeszcze coś tam ciągnęła.

 

PS. obecnie mam założoną pompę od Polo '98 SDI :D Tylko kółko było inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

sęk w tym że wszystkie paski już wymieniałem - łącznie z tym od wspomagania (krótki, klinowy) i dalej to samo ale pewnie łatwiej wyliczyć czego jeszcze nie wymieniałem

:dobani::mur:

 

wtopiłem z zakupem Passata - pod nadzorem "Mechanika" - który parę dni później pojechał do Anglii :krzeslem:

 

........ a jak wymieniałeś pompę to razem z olejem? - jak to się odpowietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na brak garażu czy kanału wymianę zleciłem warsztatowi. Płyn przypominał raczej przepalony olej, więc też kazałem go wymienić. Co do odpowietrzania - to na podnośnik i prawo-lewo na max. kilka razy.

 

Było już sporo tematów ze wspomaganiem w B3/B4, więc kilka cennych inf. już jest, tylko znaleźć... ( ratunku, pomóżcie itp :rotfl::rotfl: )

 

Coś mi się przypomina jeszcze o zaworze przeciążeniowym, on też może dawać podobne objawy, tzn. skokowej pracy, bo sama pompa to raczej równomiernie słabnie, a nie skokowo. No i oczywiście do weryfikacji stan zawieszenia w tym łożysko amortyzatora.

 

EDIT: Qrdesz nad kurdeszami! Nie mogę namierzyć tego zaworu :przestraszony: Nie występuje jako oddzielny element ( a byłem pewien, że jest :wstyd: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
Z uwagi na brak garażu czy kanału

 

jedno i drugie mam więc nie będzie z tym problemu - tylko ta regulacja - nie wiem czy coś się tam reguluje i jak

 

jak sprawdzić poprawność działania zawory przeciążeniowego?

 

ile dałeś za w/w wymianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Do jakiejs wersji pompa podchodzi z poloneza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności