Skocz do zawartości
Kupczak90

Tip-tronic muł przy ruszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chodzi o skrzynię automatyczną tip-tronic w Pasku b5 3BG. Przy ruszaniu z miejsca np chcę się szybko włączyć do ruchu albo wystartować spod świateł. Od momentu wciśnięcia gazu do podłogi a gwałtownej reakcji samochodu mija cała wieczność.... Czy to normalne w tip-tronicach ??? Jeździłem też starszym paskiem B5 z normalnym automatem 4-biegowym i tego problemu tam nie było.

 

Można coś pokombinować w sofcie żeby ta skrzynia lepiej reagowała na gaz ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 4 biegowym ruszal od razu, przy pełnym gazie z impetem :) tiptronic nie powinien byc gorszy. Probowales ruszyc w trybie tip na jedynce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W i na tip i na D jest tak samo jest spora dziura dopiero po chwili dociska w fotel :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakieś logi by się przydały.

przyczyn może być wiele.

Ale na początek sprawdziłbym EGR, podciśnienia i może jeszcze katalizator o ile jeszcze jest na miejscu-może przytyka, a może turbo się przycina na geometrii

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

które logi potrzebowalibyście do oceny ??? egr wiadomo pluje olejem, katalizator jeszcze na miejscu autem jeździ tata więc możliwe że trochę go zamula, turbo czyszczone nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i co wyszło z tą skrzynią ja mam to samo muł niesamowity dopiero jak włącza się turbo to jest ogień i zauważyłem że jak jest ciepły to jest lepiej, a gdy zimny to jest tragedia. Dzieje się to tylko przy ruszaniu póżniej gdy przeżuca biegi to jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie były takie objawy ale powiem szczerze nie jestem pewien do końca co poskutkowało,

Na pewno do sprawdzenia przepływka, ja w między czasie wymieniłem przepływkę,ale to chyba nie było to.Później jak już zamulał bardzo wykruszyłem kata.Do dzisiaj to tylko jak odpalę i pierwsze ruszenie z miejsca zamula(uważam że to normalne) ale już dalej jest ok.

Najlepiej jakieś logi zrobić i błędy sprawdzić czy jakieś występują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów zero u mnie jest tak że jak zimny to zamula jak ciepły to jest w miarę dobrze. Temperatura na zewnątrz -5 odpalam i jadę to zamula, ale gdy odpalę i pochodzi na wolnych z 5 lub 10 minut i ruszam to zbiera się w miarę przyzwoicie ale to chyba jeszcze nie to jak na 130 koni, ale gdy obroty rosną i włączy się turbo to jest kop i wciska w fotel.Gdy auto długo pracuje i temp. ma 90 to już jest chyba dobrze przynajmniej tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest muł przez jakiś czas czy tylko przy pierwszym ruszeniu?

U mnie jak ruszam po odpaleniu to też muli ale najgorzej przy pierwszym ruszeniu jak jest zimno i im zimniej tym więcej muli dlatego uważam że trochę musi i to chyba norma żeby zimnego nie katować od razu.A jak trochę przejadę to jest lepiej,Aha ja często włączam webasto czyli rzadko palę zimnego.Co do Twojego przypadku to jak pisałem dobrze było by zrobić jakieś logi to wtedy więcej będzie można powiedzieć.

Ja kiedyś też miałem wrażenie że mi za długo myśli po wciśnięciu gazu zanim ruszy i strach było gwałtownie ruszać żeby np włączyć się szybko do ruchu z drogi podporządkowanej przy wielkim natężeniu ruchu ale później kilka rzeczy robiłem....sprawdzenie szczelności całego dolotu,podmiana na próbę przepływki od kogoś,zaślepienie EGR(teraz jest żwawszy),wykruszenie katalizatora i to chyba tyle.

 

Największe zamulenie objawiało się właśnie przez przepływkę,katalizator(wkład w środku obrócił się bokiem i zatykał się) a ostatnio EGR przepuszczał Ciśnienie dolotu.

 

Za każdym razem podejrzenia padały na turbinę a ona śmiga do dziś...

 

Ps jeszcze możesz na próbę podmienić N18 z N75(jeden N75 steruję podciśnieniem turbinki a drugi czyli N18 EGR-em)różnią się tylko kolorem deklika (czarny/biały) ale działanie mają identyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te same objawy co ty miałeś najgorzej jak odpale na mrozie i jade to wtedy jest masakra jak już się nagrzeje to jest ok, ale miałem parę przypadków że przy odpaleniu na zimnym było ok odrazu był ogień ale to może co setne odpalenie. Dziś rano było -6 odpalam i jadę zanim obroty doszły do 2000 minęło chyba ze 6 sekund a potem turbo się włącza i jest ogień, najgorzej jest włączyć się do ruchu bo normalnie idzie jak żółw ale po nagrzaniu i przejechaniu paru kilometrów jest już ok. Dodam że na biegu jałowym po wciśnięciu gazu obroty rosną żwawo ale gdy wrzucę n D gaz do dechy a obroty bardzo pomalutku rosną dochodzą do turba no i wtedy jest odlot. PO JAKIM ZABIEGU CZUŁEŚ NAJLEPSZY REZULTAT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wykruszyłem kata,ale to już było tak że notlauf łapał czy jak to się pisze i odcinało turbo a błąd wywalało że "nie osiągnięta granica regulacji-ciśnienie doładowania" zaś jak EGR to objaw taki że podczas normalnej jazdy np 80km/h gdy chciałem trochę przyspieszyć to zero reakcji jakby gaz nie reagował i tak działo się sporadycznie aż zaczęło zbyt często.

Ale szczerze mówiąc nie bardzo kojarzę kiedy poprawiło się to ruszanie z miejsca,w sumie to tak jeździłem bo myślałem że może tak ma być.

W między czasie jak myślałem że to może przepływka to chciałem sobie ją wyczyścić ale po wymyciu chyba w acetonie czy benzynie całkiem odmówiła współpracy i musiałem kupić używkę za stówkę która śmiga do dziś.

Aha przy EGR nie było chyba żadnego błędu tylko jak zamulał to czarny dym za mną jak batory kopcił.

Najlepiej jakieś logi wrzuć bo to podstawa,a na dzień dobry przepływka do sprawdzenia i może podciśnienie nie takie z vacum(jak kilka razy naciśniesz hamulec to nie robi się twardy czasem?) przy vacum pompie luźny króciec to powoduje a brak podciśnienia to brak właściwego sterowania geometrią turbo:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak nacisnę ze 3 lub 4 razy to robi się twardy a czasem muszę nacisnąć ze 2 razy żeby wrzucić z N na D ale to bardzo rzadko (może to pompa vacum tak powoduje GDZIE TO SZUKAĆ I JAK TO SPRAWDZIĆ)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki w środę posprawdzam to co mi podpowiedziałeś i dam znać co z tego wyszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś zaciągnąć ręczny i ruszyć jakby z niego, podobnie jak pod górkę się manualem rusza czy tez jest opóźniony. Umnie chyba wtedy ruszał odrazu bez zastanowienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności