Skocz do zawartości
bullet

hałasujące poluzowane jarzma hamulców- kto ma patent

Rekomendowane odpowiedzi

ello koledzy.

zrobiłem juz calutkie zawieszenie w liftingu i dalej coś stuka na kostce- przyczyną okazały sie wyrobione gniazda mocujące w jarzmach hamulcowych.

 

czy ktoś przerabiał ten temat?

czy jest na to jakis dobry sposób.

 

auto idzie na psrzedaż jak tylko uporam sie z tym hałasem, tak wiec nie zalezy mi na zrobieniu czegoś drogo pod siebie aby bylo super, ale na zrobieniu mozliwie tanio i w miare dobrze.

 

będe wdzieczny za wszelkie info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto idzie na psrzedaż jak tylko uporam sie z tym hałasem, tak wiec nie zalezy mi na zrobieniu czegoś drogo pod siebie aby bylo super, ale na zrobieniu mozliwie tanio i w miare dobrze.

 

Może kupno używanych jarzm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być tanio i szybko to na spawaj na klocku dosłownie po odrobinie sam spaw, a nadmiar zeszlifuj tak, aby klocek w jarzmie nie miał luzu, ale też swobodnie przesuwał się w nim. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wystarczy podoginać sprężyn dociskajacych klocki? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie wystarczy podoginać sprężyn dociskajacych klocki?

 

Pytanie czy autorowi chodzi o przód czy o tył. Mi z tyłu hałasowały - koszt jakieś 40 zł. Wymieniłem i był spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem tewn sam temat i tez myslałem ze tył ze jarzma luzne jarzma nadspawywałem klocek tak jak kolega wyzej pisał chodzilo dobrze ale nadal pukało i nie mozliwe jest zeby az tak jarzma sie w pssacie wytarły zeby klocek pukał nawet w seriwsie VW powiedzieli ze jarzma w passatach nigdy poroblemu nie sprawiły ... cierpliwie szukajac przyczyny dzwonienia okazał sie przód a nie tyl a dokładnie własnie ta sprezynka zewnetrzna na przodzie co dociaga druga strone klocka hamulcowego do zacisku....

 

wewnatrz trzymaja dwie sruby a na zewnatrz trzyma własnie ta sprezyna i gdy jest wyrobiona nie dociaga dobrze... i dlatego klocek hałasuje na kostce... stara sprezyne wkładałem reka jak chcialem tak wyrobiona byla nowa kupiłem koszt 6 zł czyli smieszny koszt i po problemie nie słysze zeby na któryms kole dzwoniło itd a naszukalem sie przyczyny ze teraz smiac mi sie chce a ile razy narozbieralem sie tych zacisków smarowałem spawałem i nic nie dalo ...

 

Jeszcze dodam ze nowa sprezyne jak kupilem to nawet kombinerkami nie moglem włozyc taka sztywna ze nawet zwatpilem czy ta kupilem hehe ale porwonujac do starej wygladało ze ta i jakos na udalo mi sie wcisnac i po problemi ;)

 

Wiec radził bym zaczac od wydadtku za 6 zł i tylko koło przednie sciagasz ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z czystej ciekawości gdzie ją kupiłeś aso czy motoryzacyjny ? Bo swego czasu kilka sklepów obdzwoniłem i nie dało rady kupić , więc sprężyna poszła na przegięcie i przestało stukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z czystej ciekawości gdzie ją kupiłeś aso czy motoryzacyjny ? Bo swego czasu kilka sklepów obdzwoniłem i nie dało rady kupić , więc sprężyna poszła na przegięcie i przestało stukać.

 

Ja kupywałem od kolegi AutoWAWA ma sklep motoryzacyjny poznalem go poprzez allegro brałem od niego cały zawias na przod w bardzo dobrej cenie i od razu wtedy powiedzialem mu o co chodzi i dorzucił mi do paczki ta sprezynke mial bez problemu i to na dodadtek jeszcze oryginalna ATE dałem 6-7 zł za nia jakos ;) Takze idzie zalatwic w motoryzacyjnym sklepie ale oczywiscie takim lepszym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś dac fote tej sprężynki bo u mnie puka cos a na pewno to nie zawias,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm po wymianie klocków i tarcz rozlega się pukanie na dziurach. Mechanik mi powiedział, że to prawy przód, że to może jakiś cylinderek, ale zostawić i przestanie pukać - po miesiącu mam wrażenie, że puka jeszcze częściej.. Czytając ten temat myślę, że to może to samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu bo mi też coś puka jak jadę dłuższą chwilę co ciekawe nie zawsze to występuje... Jest tak że jadę sobie i nagle słyszę " puk puk puk" w którymś kole z przodu jakby, wbijam sobie na luz żeby dało sie jakoś zlokalizować te stuki i się toczę naciskam minimalnie pedał hamulca - przestaje stukać, puszczam - stuka.... Ostatnio coraz częściej to słyszę. Czy to wina tych sprężyn dociskających o których mowa wyżej czy może coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wina sprężyn zacisków, u siebie też miałem takie stuki założyłem komplet wahaczy do tego nowe końcówki drążków kierowniczych gwint, zmieniłem hamulce z 282 mm na 312 mm z przodu i zaczęło mi stukać. Mówię co jest !? stuki pojawiały się na kostce brukowej i na kocich łbach i po naciśnięciu na pedał hamulca stuki znikały po sprawdzeniu wszystkiego padło właśnie na te sprężynki po wymiany na nowe cisza... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu stare sa wyrobione i nie dociskaja dobrze klocka do zacisku i stad te drgania nowa jest sztywna i maksymalnie dociska ...

 

 

Jeszcze ja podkleilem gume i gabke do tego klocka zewnetrznego( nie tego co wchodzi w tłoczek tylko ten przeciwny wyjalem go i na klej podkleiłem bo to on wlasnie halasuje... a sprezynka to nie halasuje ona tylko ona nie jest w stanie tego klocka docisnac stad ten luz sie pojawia i on jest luzny po prostu :)

 

Reasumjac zacznijcie od sprezynki nie duzy koszt bo 6 zł i macie nowke jezeli to nie pomoze wtedy juz ewnetualnie podklejcie gume/gabke do klocka zewnetrznego i sprawdzcie jarzma ale jarzma to juz naprawde ostatecznosc ... na ogol jarzma w VW sa trwałe tak twierdzili w ASO i nigdy nie bylo problemów z tym jedynie w Skodach był jakis niewypał z nimi podobno ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem sprezyny na oryginal Ate, ale nadal dzwoni gdy wciskam hamulec to przestaje. To sie zaczelo po wymianie wszystkich tarcz i klocków. Jakiś pomysł? Moze to podkljenie cos da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymienilem sprezyny na oryginal Ate, ale nadal dzwoni gdy wciskam hamulec to przestaje. To sie zaczelo po wymianie wszystkich tarcz i klocków. Jakiś pomysł? Moze to podkljenie cos da?

Sprawdź czy jarzma są dobrze przykręcone do piast. Mi kiedyś zluzowały się śruby przy jarzmach i pojawiały się stuki które znikały przy nawet delikatnym dotknięciu hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafna uwaga, sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymienilem sprezyny na oryginal Ate, ale nadal dzwoni gdy wciskam hamulec to przestaje. To sie zaczelo po wymianie wszystkich tarcz i klocków. Jakiś pomysł? Moze to podkljenie cos da?

 

Jak klocek nie jest naklejony na oryginalnej taśmie i przyklejony ( zewnętrzny) to też ma prawo dzwonić jak najbardziej. Zatem po sprawdzeniu śrub kolej na podklejenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak klocek nie jest naklejony na oryginalnej taśmie i przyklejony ( zewnętrzny) to też ma prawo dzwonić jak najbardziej. Zatem po sprawdzeniu śrub kolej na podklejenie.

 

 

No własnie kolego masz racje tez tak koledze mówilem bo u siebie tez podkleiałej dokladneie wyjalem ten klocek i wycialem z gumy 1mm taka podkładke do niego i przykleiłem na super glu do klocka bo nie mialem własnie oryginalnego tego podklejenia i u mnie jakos bylo to wspolgrane plus ta sprezynka i wszystko ucichło :) Nie musisz nic oryginalnego podklejac czy kupywac tych preparatów montazowych do klocka wystarczy kawałek gumy przykleic do niego i wyciszy bo juz nie bedzie uderzał o zacisk tylko guma to wytłumi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak kolego dałes rade dzisiaj?? posprawdzales wszsytko?? Mam nadzieje ze juz załatwiłes temat pozytywnie :)

Hej właśnie miałem Ci pisać, przed chwilą skończyłem :P

Hmm podkleiłem tą gumową dętką na klej glue, raz podwadziła mi się guma, ale mówię złożę i zobaczę jak będzie. Pukało więc zdjąłem tamtą nakleiłem od nowa - nadal puka, pomyślałem może to jednak lewa strona? Rozebrałem przykleiłem na lewą stronę również i nadal puka :( hmm sprawdzałem dwie śruby co są tam za tarczą ale są dokręcone na fest. Twoja instrukcja była bardzo dobra, nie miałem problemów. Teraz będę umiał wymienić klocki ;)

aaa jedno co zauważyłem to z prawej strony ten klocek wewnętrzny jest na takich trzech bolcach i jest luźny, łatwo wychodzi a z lewej strony jest ciaśniejszy..

 

Nie mam pojęcia co tam puka.. Gdy delikatnie wcisnę hamulec to przestaje pukać od razu, a może coś z tyłu? Miałem problem z imbusami bo akurat nie miałem takiego w domu, ale jeden, drugi sąsiad mi pożyczył cały komplet.

 

Czy coś z tyłu może tam pukać?

Edytowane przez Slawek189

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności