Skocz do zawartości
WW

Pękający napinacz paska klinowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po raz drugi pękł mi napinacz paska. Pękła obudowa. :dobani:

Sam go kupowałem w sklepie fabrycznym Tak więc to nie przypadek. Gdzie szukać przyczyny.??

Przy okazji, jakie oznaczenie ma pasek klinowy.

Oczywiście mówimy o pasku napędzającym mn. alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest pasek wielorowkowy audi vw 028 903 137 AR contitech 5 PK 1592

silnik AFN 1999 r.Co do pękających rolek to może zamocno dokręcasz .Używasz klucza dynamometrycznego śruba na klej do śrub i jakiej firmy jest ta rolka ze sklepu fabrcznego / jakiej fabryki /.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejzewam ze sprzegielko alternatora bedzie walniete lub zatarte i bedzie powodowac bicia co wykancza napinacz ;) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejzewam ze sprzegielko alternatora bedzie walniete lub zatarte i bedzie powodowac bicia co wykancza napinacz ;) pozdrawiam

 

Pasek i napinacz wymieniał mechanik. Spytam go o to sprzęgiełko.

Czy można to samemu jakoś sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sciagnij pasek klinowy na alternatorze, zablokuj wirnik i sprubuj przekrecic sprzegielko w lewo i w prawo, w jedna strone powinno isc a w druga nie.

 

Na zapalonym silniku sprawdz czy niema bic na sprzegielku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do pękających rolek to może zamocno dokręcasz .Używasz klucza dynamometrycznego śruba na klej do śrub i jakiej firmy jest ta rolka ze sklepu fabrcznego / jakiej fabryki /.

 

ale

Pękła obudowa.

 

Poza tym ZTCW sama rolka nie wystepuje jako część zamienna (chociaż to z ETKI Octavii, w VW nie sprawdzałem ale mało prawdopodobne aby było inaczej). Można kupić tylko jako cały napinacz (mówimy o ori).

 

Poza tym(2) z tym kluczem dynamometrycznym i klejem na śrubie to chyba przesada ?

 

A może pomyliło Ci się z paskiem rozrządu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sciagnij pasek klinowy na alternatorze, zablokuj wirnik i sprubuj przekrecic sprzegielko w lewo i w prawo, w jedna strone powinno isc a w druga nie.

 

Na zapalonym silniku sprawdz czy niema bic na sprzegielku.

 

Sprzęgiełko dobre. Poza tym pasek z rolki napinacza idzie lekko w dół i dopiero na kolejnej rolce zmienia kierunek na "do góry" i idzie na alternator. Tak więc ta rolka kierunkowa skutecznie izoluje alternator od drgań napinacza. Tak wiec to raczej nie alternator.

 

Czy w czasie pracy na wolnych obrotach Twój napinacz drży, bo mój tak, o amplitudzie ok 10 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loraks

i ja mam podobny problem dzis zaczely sie dziwne odglosy i okazalo sie ze napinacz drga 10 - 15 mm tam i z powrotem, no i jakby rolka sie przekrzywila bo zaczela delikatnie trzec o oslone paska rozrządu. wnioskuje ze padl napinacz i czeka mnie jego wymiana wraz z paskiem przy okzazji sprawdze sprzegielko na alternatorze dodam ze halasy byly na wolnych obrotach a znikaly przy 1100 obr. przy mocnym skrecie kol na wolnych obrotach piszczal pasek.

czy takie drgania napinacza to norma czy musze wymienic komplet czyli rolke i napinacz ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

loraks, wymieniaj cały napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i ja mam podobny problem dzis zaczely sie dziwne odglosy i okazalo sie ze napinacz drga 10 - 15 mm tam i z powrotem, no i jakby rolka sie przekrzywila bo zaczela delikatnie trzec o oslone paska rozrządu. wnioskuje ze padl napinacz i czeka mnie jego wymiana wraz z paskiem przy okzazji sprawdze sprzegielko na alternatorze dodam ze halasy byly na wolnych obrotach a znikaly przy 1100 obr. przy mocnym skrecie kol na wolnych obrotach piszczal pasek.

czy takie drgania napinacza to norma czy muszę wymienić komplet czyli rolkę i napinacz ?

pozdrawiam

Mam identyczne objawy napinacz cały do wymiany i sprawdziłem sprzęgiełko na alternatorze i zablokowane zamówiłem wszystko na allegro gość ma nick; Danieloss napinacz 275 zł sprzegiełko 200 zł.Polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie drgania to zadna norma trzeba wymienic napinacz i sprzęgiełko na alternatorze!

U mnie ta niewiedza skończy sie wymianą silnika bo niestety ale głowica wygląda tak

dsc00104kq3.th.jpgdsc00103wr9.th.jpg

 

co do szkód to:

urwany zawór, rozorana głowica, rozwalony popychacz,pozwalony wałek rozrządu, dziura w tłoku, :vw: .

 

Najsmieszniejsze jest to że miałem na święta jechać do polski, i już prawie kupiłem bilet na prom. Ciekawe co by było jak by mnie ten zaszczyt kopnął gdzies w niemczech na autobahnie :kwasny:

 

Jutro dostane silnik. Swoją drogą to dostałem niezły prezent pod choinke. Nie zycze wam takich upominków od losu

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loraks

no ja tez za tydzien mialem do polski jechac, ale jakby co mam gwarancje mobilnosci to nie byloby takiej tragedii jakby sie w trasie rozsypalo, a w niemczech ta gwarancja to dobra rzecz, jutro bede zamawial czesci u vw z tego co piszecie to sprzegielko na alternatorze to oddzielna czesc nie trzeba alternatora ruszac ?

 

robertgreenford - wspolczuje

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzegiełko alternatora zdejmujesz bez wymontowywania alternatora. To jest element na którym pasek wielorowkowy sie kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi sie wydaje że, tak łatwo to nie pójdzie bez wymontowania alternatora ja u siebie za uwarzyłem że, tam gdzie wchodzi klucz T50 jest pięknie rdzą zawalone i podejrzewam że, nie źle sie to będzie trzymało.Gdzieś koleś opisywał że, musiał koło pasowe rozciąć bo tak trzymało.A więc nie tak łatwo [ciąć przy samochodzie] powodzenia oby nie trzeba było tak drastycznych kroków robić.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rdzą może być zawalone jak nie ma osłony na sprzęgiełku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt nie mam tam osłony, sprzęgiełko ma przyjść koło wtorku, dam znać jak poszło z wymianą.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzegiełko alternatora zdejmujesz bez wymontowywania alternatora. To jest element na którym pasek wielorowkowy sie kręci.

 

no ja wymieniałem kolo pasowe miesiąc temu i jednak trzeba było wyciągnąć alternator bo było tak zapieczone że na aucie nie chciało zejść :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loraks

no wiec wymienilem napinacz i pasek wielorowkowy, teraz jeszcze odkrylem ze wolnobieżka na alternatorze jest walnieta kreci alternatorem w obie strony, i prze szybszym zakreceniu alternatorem recznie to wydaje on lekkie chrobotanie czy oznacza to ze musze caly alt. wymienic czy chrobotanie to nic groznego przedmuchalem go spr. powietrzem troche syfu wyfrunelo ale dalej chrobocze. w serwisie zaspiewali 450 euro za alt + 110 za wolnobieżkę jestem w niemczech a za tydzien jade do polski co sadzicie moge z tym jeczac, i druga sorawa po zmianie napinacze rolka jego jadt b. blisko obudowy paska rozrządu tzn miedzy rolke a oslone moge wlosyc 2 kartki papieru i koniec, ila powinna wynosic ta odleglosc, mysle ze oslona rozrzadu siedzi nie na miejscu.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja przed wczoraj wymieniłem napinacz z rolką [ odległość mam od obudowy około 2-3mm] na pewno źle obudowa siedzi od rozrządu.I koło pasowe ze sprzęgiełkiem na alternatorze też wymieniłem było całkowicie zablokowane.Miałem problemy go odkręcić musiałem go przeciąć.Powinieneś czym prędzej to wymienić bo napinacz dostaje po dupie u mnie już bardzo drgał odgłosy wydawał napinacz przez to sprzęgiełko.Powodzenia Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loraks

czy sruba trzymajaca sprzegielko ma normalny grint czy lewy ? i jakim momentem dokrecic ja po wymianie rolki.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności