Skocz do zawartości
mosqito

Po roku czasu znów odzywa się uszczelka pod głowicą

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Od razu chciałbym podkreślić, że szukałem na forum w sprawie mojego problemu i nie znalazłem więc mój temacik.

 

 

Rok temu (26-07-2013) miałem naprawiana głowicę a dokładnie:

 

spr. szczelności

planowanie

wymiana prowadnic

wymiana zaworów

wymiana uszczelniaczy

obróbka gniazd

tulejowanie otw. wtrysku

wymiana pompy wody

komplet uszczelek głowicy + śruby

simering

uszczelka pokrywy zaworów

 

 

Niestety prawdopodobnie problem wraca. Znów ze zbiorniczka z płynem chłodzącym ubywa nie dużo płynu i są tłuste plamy na ściankach zbiorniczka. Niedawno robiłem test u mechanika na spaliny w zbiorniczku i wynikło, że nie zawiera żadnych olei i spalin (dziwne). Sprawdzałem po dłuższej jeździe czy węże od układu chłodzenia nie spuchły - nie spuchły. Przy odpalonym aucie i odkręconym zbiorniczku nie wywala mi płynu oraz płyn się nie pieni. Silnik pracuje równo przy pracy na biegu jałowym. Nie ma problemów z odpalaniem auta na zimno. Temperatura silnika w normie 90˚C. Jak załączam climatronik i załączę grzanie to nie czuje spalin w środku, jak to nie którzy mówią, że powinno się czuć przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.

 

I moje pytanie jest następujące.

 

1) Czy jest to możliwe, że uszczelka została uszkodzona i trzeba ją wymienić ?

2) Czy jest to normalny odruch po naprawie głowicy bądź nie dawnej wymianie całego płynu chłodniczego (wymiana termostatu)?

3) Czy jest to źle wykonana robota mechanika, który podejmował się naprawy tego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I moje pytanie jest następujące.

 

1) Czy jest to możliwe, że uszczelka została uszkodzona i trzeba ją wymienić ?

2) Czy jest to normalny odruch po naprawie głowicy bądź nie dawnej wymianie całego płynu chłodniczego (wymiana termostatu)?

3) Czy jest to źle wykonana robota mechanika, który podejmował się naprawy tego ?

 

Możliwe, że została źle dobrana uszczelka, źle splanowana głowica no i możliwe, że mechanik coś przeoczył lub nieświadomie spie...szył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej może dostawać się do zbiornika z płynem poprzez chłodnice oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe, że została źle dobrana uszczelka, źle splanowana głowica no i możliwe, że mechanik coś przeoczył lub nieświadomie spie...szył.

 

Czy w tym przypadku jakoś można odwołać się do mechanika, że zjeb.. sprawę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w tym przypadku jakoś można odwołać się do mechanika, że zjeb.. sprawę ?

 

Trudno będzie Ci udowodnić jego winę. Na początek polecam podjechać do innego mechanika i niech on się w tym temacie wypowie. Może być tak jak napisał Robert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej może dostawać się do zbiornika z płynem poprzez chłodnice oleju.

 

Teraz tak czytałem na ten temat...

Jest jakiś sposób by sprawdzić czy chłodnica oleju uszkodziła się ? Czy tylko przez plamy w zbiorniku wyrównawczym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W domowych warunkach to tylko spuścić płyn ,odłączyć od chłodnicy oleju przewody wodne które złączyć razem , zalać płyn i jeździć spokojnie ( nie katować silnika) i patrzeć czy z miejsc gdzie zostały odłączone przewody kapie olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wnioskuję z Twojego postu że wywaliło Ci olej do płynu chłodzącego i dlatego robiłeś uszczelkę pod głowicą?? Jeśli tak to czy płukany był dokładnie układ chłodzenia??? Może to co Ci się teraz pokazuje wypływa z chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był czyszczony układ oraz wymieniany zbiorniczek wyrównawczy.

Jutro mam wolne i spróbuje zrobić co piszecie z chłodnicą oleju.

Dam znać czy coś z tego wyszło ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej nieobecności :)

 

Doszedł kolejny element układanki...

 

Olej był wymieniany 26.05.2014 r

 

Wczoraj jak sprawdzałem stan oleju na bagnecie zauważyłem dużą nadwyżkę oleju ( ponad max. )

Olej po sprawdzeniu wydawał się jakby miał niską lepkość ("tzn. rzadki").

 

Także zwróciłem uwagę, że jak jeżdżę to stan w zbiorniczku wyrównawczym był lekko poniżej średniej, lecz jak auto stoi długo - stan min.

 

Czy to już może mnie uświadamiać to o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, bądź samej głowicy, która mogła być źle splanowana ?

Auto było po naprawie rok temu ?! ---> to jest wielkie nie porozumienie ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stan oleju się zwiększa, to pewnie płyn chłodzący goni do oleju, prawdopodobnie uszkodzona uszczelka lub pęknięcie gdzieś na głowicy. Niestety takich mamy mechaników, u mnie w aucie żony Skoda Fabia 1,4MPI uszczelka była robiona równo 2 lata temu i tydzień temu również trzeba było robić. Wszystko niby było zrobione ze sztuką-planowanie, nowe śruby zapłaciłem 800zł i teraz powtórka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności