Skocz do zawartości
akutom82

Świst z okolic nóg pasażera hmmm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie czy u kogokolwiek z was pojawił się może dźwięk (po przekroczeniu około 80-90km\h) przypominający świst z okolic nóg pasażera? Sam świst przypomina trochę odgłos przeciągu który czasami można zaobserwować\usłyszeć w domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie czy u kogokolwiek z was pojawił się może dźwięk (po przekroczeniu około 80-90km\h) przypominający świst z okolic nóg pasażera? Sam świst przypomina trochę odgłos przeciągu który czasami można zaobserwować\usłyszeć w domu.

 

Kiedyś miałem w B5 podobny objaw z tym, że u mnie wiało przez nawiew na nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie właśnie chyba z tego nawiewu tak daje......co było przyczyną u Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No u mnie właśnie chyba z tego nawiewu tak daje......co było przyczyną u Ciebie?

 

Miałem przemoczony filtr PP do tego stopnia, że się porwał. Sprawdź błędy na klimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może też powietrze dostając się filtrem kabinowym leci do środka i gwiżdże tu, gdzie jest wentylacja schowka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten świst jest zwykle objawem źle działającego serwomotoru V71 tzw.-ej klapy spiętrzającej(obieg wewnętrzny/obieg zewnętrzny)

Demontaż. Zdjęcie obudowy, aplikacja płynu "Kontakt do potencjometrów" na potencjometr serwomotoru. Montaż.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz może jakiś tutek\foto relację jak to naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz może jakiś tutek\foto relację jak to naprawić?
Tylko to http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-błąd-4F7-siłownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-błąd-4F7-siłownik-V68?p=804069&viewfull=1#post804069

Pamiętaj - nie używaj acetonu do czyszczenia bieżni potencjometru tak, jak jest to napisane w temacie, do którego podaję linki. Tylko płyn typu "Kontakt do potencjometrów" .

Nic też nie trzeba demontować po otwarciu obudowy "silniczka". Lekko podgiąć "czarne kółko" i zaaplikować płyn, to wszystko.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam błąd 1274 czyli wynika z tego że silniczek V71? Szukam i szukam jak zdemontować schowek i nie mogę nic znaleźć?

Ewentualnie kto podjął by się naprawy tego ustrojstwa w okolicy tychów?

Edytowane przez akutom82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam błąd 1274 czyli wynika z tego że silniczek V71? Szukam i szukam jak zdemontować schowek i nie mogę nic znaleźć?

Ewentualnie kto podjął by się naprawy tego ustrojstwa w okolicy tychów?

Masz błąd 01274. Tak, serwomotor V71.

Aby wymontować schowek trzeba odkręcić kilka wkrętów(torx) http://forum.vw-passat.pl/threads/33783-Demontaż-schowka?p=329845&viewfull=1#post329845

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tam przeczytałem jeszcze żeby przed wyciągnięciem całego tego ustrojstwa rozruszać klapki Vagiem podobno może pomóc, tylko jak to zrobić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś tam przeczytałem jeszcze żeby przed wyciągnięciem całego tego ustrojstwa rozruszać klapki Vagiem podobno może pomóc, tylko jak to zrobić ??
Nie pomoże .

Ten nastawnik(V71) pracuje w sposób ciągły- podczas jazdy autem. Sterownik analizuje prędkość pojazdu i reguluje ilość dopływającego z zewnątrz powietrza.

Znajdź temat o adaptacji Climatronica (potrzebny Vag-com, VCDS) http://forum.vw-passat.pl/threads/138004-Climatronic-za-mocno-grzeje-chłodzi-(nie-V68)?p=1995232&viewfull=1#post1995232

http://forum.vw-passat.pl/threads/10482-Climatronic-błędy-i-adaptacja?highlight=adaptacja

Możesz też zainicjować samodiagnozę Climatronica http://forum.vw-passat.pl/threads/1046-Klimatyzacja-climatronic?highlight=samodiagnoza

http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic?p=6115&viewfull=1#post6115

Podczas jej trwania sterownik wymusza działanie nastawników klap, przestawiając je w skrajne położenia. Analizuje odczyt rezystancji potencjometrów w serwomotorach. Odchyłki od zapisanych w pamięci rezystancji, skutkują wyświetleniem błędów nie w pełni sprawnych "silniczków"/nastawników.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V71.jpg

 

Rozebrałem schowek wlazłem pod niego znalazłem V71 i ukazały mi się dwie śruby. Zaznaczona na czerwono (dojście z góry) i zaznaczona na żółto (dojście z boku). Odkręciłem je obie ale to nic nie dało. Okazuje się że ta zaznaczona na żółto tylko trzyma silniczek do białej obudowy. Pojawia się zatem pytanie gdzie znajduje się jeszcze jedna śruba która trzyma całe te ustrojstwo???

Edytowane przez akutom82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności