Skocz do zawartości
HuMaX

Regeneracja zacisków hamulcowych ATE - objawy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam problem prawdopodobnie z zaciskami hamulcowymi w swoim aucie. Podczas jazdy z prawego przedniego kola slychac cyklicznie piszczenie, po nacisnieciu hamulca oczywiscie przestaje, wydaje mi sie, ze jest to wina tloczka. Zlecilem mechanikowi wymiane tloczka, zestawu naprawczego gumek itp. Dalej pozostalo tak samo, dodam, ze klocek od wewnetrznej strony zuzywa sie szybciej. Nastepny problem jest taki, ze przy gwaltowniejszym hamowaniu mozna uslyszec metalowe stukniecie, nie zawsze to wystepuje. No i najbardziej denerwujaca sprawa... Przy jezdzie po dziurach slychac jak cos sie telepie na zewnatrz auta, straszne stuki czegos luznego, po nacisnieciu hamulca oczywiscie wszystko ustepuje. Dodam, ze w zawieszeniu mam wszystko powymieniane i nie ma zadnych luzow.

 

Pomoze ktos? moze trzeba je zregenerowac? polecicie kogos?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień sworznie mocujące zacisk do strzemiona. Prawdopodobnie tu jest problem. Budowa tego jest prosta jak cep i z wymianą poradzisz sobie sam. Te sworznie z racji wieku lubią się zacierać i rdzewieć. Zacisk hamulca jest zamocowany na dwóch takich sworzniach, w uszach zacisku są osadzone gumowe prowadnice. W chwili pracy tłoczka cały zacisk przemieszcza się delikatnie właśnie na tych sworzniach, jednocześnie te sworznie ustalają punkt położenia zacisku po puszczeniu hamulca. Prawdopodobnie masz albo te sworznie zatarte ( pracują na sucho) albo były zatarte, pracowały na sucho i wytarta jest guma na tulejkach prowadzących. Komplet na koło kosztuje coś około 18 zł. Jak pisałem wymiana nie jest skomplikowana, przy zakładaniu zestawu naprawczego nie zapomnij nowych sworzni i wnętrza gumek przesmarować smarem do układów hamulcowych ( sylikonowy lub wysokotemperaturowy). Acha i nie wyrzucaj starych zaślepek z tych gumek, bo zazwyczaj te w nowych kompletach są za luźne i wypadają stare zaślepki pasują idealnie.

 

Widzę kolega z Zamościa , jak coś pisz na PW chętnie coś podpowiem lub pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie coś takiego do nich w komplecie powinny być gumki prowadzące z koreczkami które wciska się w uszy zacisku. Tak na jedno koło dwa takie sworznie na górę i na dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam pewien problem a mianowicie po jakims troche dluzszym czasie jazdy autem, slysze piszczenie z przedniego prawego kola i nie zawsze je slychac a jak sie juz pojawi, to nie wazne czy jade prosto, czy skrecam w prawo lub lewo, ale przewaznie pojawia sie bardziej jak skrecam w prawo lub jade prosto. Zastanawiam sie, czy to nie czasem klocek o tarcze sie ociera. Wachacze raczej tego piszczenia nie powoduja. Co o tym problemie sadzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności