Skocz do zawartości
kzarczyn

Dziwny kąt wtrysku w AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sprawdzałem ostatnio kąt wtrysku i na rozgrzanym silniku oscyluje pomiędzy 1 a 2. Na wykresie nawet tego nie zaznacza. Na zimnym jest 0.

Ustawiałem sobie kiedyś kąt wtrysku bo słabo palił i ustawiłem prawie idealnie na niebieskiej linii. Było to jakieś 40000km temu.

25000km temu założyłem wtryski 216 z nowymi końcówkami 7diesel, kąt wtrysku przesunął się lekko do dołu ale nadal był w połowie tolerancji.

10000km temu robiłem rozrząd i kąt wtrysku się nie zmienił.

Ostatnio zaczął mi dymić na czarno przy przyspieszaniu, i przy mocnym butowaniu zostawia chmurę, ale jak się rozpędzi to nie dymi. Pali dobrze, moc jest, ale spalanie jakby wzrosło o jakieś pól litra/100km.

 

Gdzie zacząć szukać problemu? Czy da się pompą tyle doregulować kąt wtrysku i dlaczego mógł się tak przestawić?

Czy ewentualnie pasek rozrządu mógł przeskoczyć?

Czy końcówki wtrysków mogą się zużyć w 25000km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogło zacząć ścinać Ci klin na wale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak kąt zmienił się z 55 na 45?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mogło zacząć ścinać Ci klin na wale

 

AFN nie ma klasycznego klina na wale, tylko takie ścięcie na wale i nadlew na kole.

W AAZ przeżyłem ścinanie klina, wtrysk był opóźniony, ciężko palił stracił moc i dymił na biało.

Jak jest kąt wtrysku poniżej tolerancji to wtrysk jest opóźniony czy przyspieszony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opuzniony :) no to vag i przyspiesz na pompie chociaz jesli kąt uciekł z dnia na dzien o 50 to nie wróży nic dobrego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opuzniony :) no to vag i przyspiesz na pompie chociaz jesli kąt uciekł z dnia na dzien o 50 to nie wróży nic dobrego

 

To i problem rozwiązany. Pompę miałem w skrajnym dolnym położeniu, nie przypominam sobie aby przy poprzedniej regulacji miała skrajne położenie. Mogła sama się przesunąć?

Aby ustawić kąt na niebieskiej linii musiałem ją przesunąć pompę w skrajne górne położenie i już wyżej się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Czy wymiana kolektora ssącego na większy wpływa na kąt wtrysku?

Wymieniłem sobie kolektor na taki od AWX i wywaliłem EGR.

Odpala ładnie, zbiera się dużo lepiej.

Dziś przy okazji sprawdziłem kąt wtrysku i oscyluje w okolicach 12, czyli dużo poniżej tolerancji?

Pompa jest maksymalnie do góry i już się jej bardziej przestawić nie da.

Wina kolektora czy brać szybko speca od diesli i szukać ścinającego się klina na wale?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie.

Czy wymiana kolektora ssącego na większy wpływa na kąt wtrysku?

Wymieniłem sobie kolektor na taki od AWX i wywaliłem EGR.

Odpala ładnie, zbiera się dużo lepiej.

Dziś przy okazji sprawdziłem kąt wtrysku i oscyluje w okolicach 12, czyli dużo poniżej tolerancji?

Pompa jest maksymalnie do góry i już się jej bardziej przestawić nie da.

Wina kolektora czy brać szybko speca od diesli i szukać ścinającego się klina na wale?

No fajnie. Ciekawy jestem jak to połączyłęś z rurą. Może jakieś fotki.

Teoretycznie zmieniłeś "tylko" średnicę dopływu do kolektora, ale praktycznie... nawet ciśnienie w kanale dolotowym mogło się zmienić. Wywalenie EGR to też nie fajny pomysł. Sprawdź dane z przepływomierza /.cos mi się zdaje że będzie w granicach 480mg/. I tu może pojawic sie problem. Nie tyle w kolektorze, co w EGR, ale domyślam się, że przeszkadza Ci klapa gasząca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWX dolot.jpg

Dolot z rurą połączyłem według poradnika dorobioną flanszą i wszystko bardzo ładnie się spina.

Od tego jest zmienna geometria aby ciśnienie w dolocie było takie jak sterownik sobie zada. Moim zdaniem jak objętość jest większa a ciśnienie takie samo, to wpada więcej powietrza do komory spalania.

Jak zmieniłem wtryski na większe to kąt wtrysku się opóźnił, bo paliwa jest więcej. Aby się dobrze spalało to trzeba je zacząć wcześniej wtryskiwać.

Jak teraz jest więcej powietrza niż oryginalnie to może, paliwo trzeba podawać jeszcze wcześniej aby mieszanka była odpowiednia i dlatego podaje mi że mam opóźniony kąt wtrysku?

Pytam o potwierdzenie mojej teorii. Mój błąd, że nie sprawdziłem kąta wtrysku przed i po wymianie kolektora.

 

Czy można rozrząd przestawić na pompie o jeden ząbek aby móc przyśpieszyć kąt wtrysku, czy jeden ząbek to jest za dużo i już sobie nie wyreguluję przesuwaniem pompy?

 

Co złego jest w wywaleniu EGR-a? To tylko ekologia, i teraz przynajmniej nie podaje mi spalin do dolotu.

Klapy gaszącej nie ma w AFN-ie więc mi w niczym nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolektor dolotowy nie ma żadnego wpływu na kąt wtrysku, egr również nie, wtryski tak, czy przy wymianie rozrządu zbijałeś górne koło wałka rozrządu?, jeśli nie to uswawiasz na 0 lub kreske na zamachu, blokada w pompe, pokrywa zaworów out luzujesz górne koło blokujesz wałek i naciągasz zgodnie z fabryką na fabryczne znaki i skręcasz wtedy dopiero regulacje pompą jeśli masz 100% pewności że wszystko ok, przyjrzyj się dolnemu kółku na wale jak prędzej ktoś wspomniał one też się potrafią odkręcać nie tylko jest to wadą w td ale również w tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy przy wymianie rozrządu zbijałeś górne koło wałka rozrządu?

 

Rozrząd robił mi fachmajster przy okazji zdejmowania głowicy więc wszystko jest możliwe.

Ustawię na znakach bo może faktycznie coś jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]119651[/ATTACH]

Dolot z rurą połączyłem według poradnika dorobioną flanszą i wszystko bardzo ładnie się spina.

Od tego jest zmienna geometria aby ciśnienie w dolocie było takie jak sterownik sobie zada. Moim zdaniem jak objętość jest większa a ciśnienie takie samo, to wpada więcej powietrza do komory spalania.

Jak zmieniłem wtryski na większe to kąt wtrysku się opóźnił, bo paliwa jest więcej. Aby się dobrze spalało to trzeba je zacząć wcześniej wtryskiwać.

Jak teraz jest więcej powietrza niż oryginalnie to może, paliwo trzeba podawać jeszcze wcześniej aby mieszanka była odpowiednia i dlatego podaje mi że mam opóźniony kąt wtrysku?

Pytam o potwierdzenie mojej teorii. Mój błąd, że nie sprawdziłem kąta wtrysku przed i po wymianie kolektora.

 

Czy można rozrząd przestawić na pompie o jeden ząbek aby móc przyśpieszyć kąt wtrysku, czy jeden ząbek to jest za dużo i już sobie nie wyreguluję przesuwaniem pompy?

 

Co złego jest w wywaleniu EGR-a? To tylko ekologia, i teraz przynajmniej nie podaje mi spalin do dolotu.

Klapy gaszącej nie ma w AFN-ie więc mi w niczym nie przeszkadza.

Rozrząd można przestawić, ale nie chce mi się wierzyć, że zmiana wtrysków zmieniła kąt wtrysku. Kątem steruje pompa, a nie wtrysk /poza danymi ze sterującego/. Żeby silnik chodził odpowiednio wtrysk musi być w odpowiednim momencie. Ile paliwa jest wtryskiwane w danym momencie to inna sprawa.

EGR to nie tylko ekologia. Szkoda, że nie zostawiłeś oryginalnego. Klapa gasząca nie podłączona jest otwarta, więć wpływu na jazdę by nie było.

U Ciebie faktycznie przydałoby się sprawdzić rozrząd. Jak tam dane z przepływomierza? Nie za dużó pokazuje? Podciśnienie w normie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani egr ani kolektor nie ma nic do gadania. Kąt po wymianie na 216 zawsze się opóźni. Problem leży albo w przestawionym lekko rozrządzie jak wyżej albo na klinie, nigdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie czujniki służą do wyliczania kąta wtrysku?

Wychodzi na to, że mam problem elektryczny, a nie z rozrządem.

 

Dziś na rozgrzanym silniku miałem kąt wtrysku rzędu 60, tyli nad tolerancją. Zauważyłem że im dłużej silnik pracuje tym kąt wtrysku jest wyższy i doszedł mi do 72.

72.jpg

Przegoniłem konkretnie samochód na trasie, sprawdzam i kąt wtrysku mam równy 0.

Zgasiłem silnik, odpaliłem i mam 113 i trzyma się w okolicy 110.

113.jpg

Jak się trochę przejechać i sprawdzić to znowu jest 0.

A jak się zgasi silnik i odpali to znowu jest w okolicy 110.

 

Przepływomierz na jałowych obrotach pokazuje 450.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to na 99% klin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem taki przypadekkiedys w a4 w afnie i tam byla pompa trafiona. pompiarz ja zrobil i pozniej jak ustawilem kat to juz nie skakal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...

Przepływomierz na jałowych obrotach pokazuje 450.

A powinien być w granicach 260. Doprowadź do porządku sprawę EGR.

A rozrząd i kliny i tak do sprawdzenia. Ten na pompie też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doprowadź do porządku sprawę EGR.

 

A możesz powiedzieć coś się tak czepił tego EGR-a? EGR już nie wróci, a jak tylko wyprostuję sprawę z kątem wtrysku to samochód idzie do strojenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledze toku74 cyferki się nie zgadzają, nie ma co się do tego czepiać jest to normalne przy zaślepieniu EGR, całe powietrze ciągnie przepływką zamiast pewną część przez egr

przyjrzyj się jeszcze zaworowi n108, znajduje się pod pompą , kat wtrysku na kompie bierze się z n108 wtryskiwacza sterującego i czujnika położenia wału

przy okazji programu dałbym do "wycięcia" przepływke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy

Ostatnio podłaczyłem vaga i pokazuje błąd czujnika temp. paliwa i w tdi timing kat początku wtrysku jest niewidoczny. Czy czujnik ma związek z katem wtrysku? A może auto ma załozonego czipsa, bo mam wrażenie że jest więcej niż 110 KM. Po za tym nie ma błędów, auto pracuje normalnie, spalanie 6 litrów po mieście czasami z przyczepką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności