kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam Sprawdzałem ostatnio kąt wtrysku i na rozgrzanym silniku oscyluje pomiędzy 1 a 2. Na wykresie nawet tego nie zaznacza. Na zimnym jest 0. Ustawiałem sobie kiedyś kąt wtrysku bo słabo palił i ustawiłem prawie idealnie na niebieskiej linii. Było to jakieś 40000km temu. 25000km temu założyłem wtryski 216 z nowymi końcówkami 7diesel, kąt wtrysku przesunął się lekko do dołu ale nadal był w połowie tolerancji. 10000km temu robiłem rozrząd i kąt wtrysku się nie zmienił. Ostatnio zaczął mi dymić na czarno przy przyspieszaniu, i przy mocnym butowaniu zostawia chmurę, ale jak się rozpędzi to nie dymi. Pali dobrze, moc jest, ale spalanie jakby wzrosło o jakieś pól litra/100km. Gdzie zacząć szukać problemu? Czy da się pompą tyle doregulować kąt wtrysku i dlaczego mógł się tak przestawić? Czy ewentualnie pasek rozrządu mógł przeskoczyć? Czy końcówki wtrysków mogą się zużyć w 25000km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2014 mogło zacząć ścinać Ci klin na wale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2014 a jak kąt zmienił się z 55 na 45? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #4 Napisano 20 Kwietnia 2014 mogło zacząć ścinać Ci klin na wale AFN nie ma klasycznego klina na wale, tylko takie ścięcie na wale i nadlew na kole. W AAZ przeżyłem ścinanie klina, wtrysk był opóźniony, ciężko palił stracił moc i dymił na biało. Jak jest kąt wtrysku poniżej tolerancji to wtrysk jest opóźniony czy przyspieszony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiietek Zgłoś #5 Napisano 20 Kwietnia 2014 opuzniony no to vag i przyspiesz na pompie chociaz jesli kąt uciekł z dnia na dzien o 50 to nie wróży nic dobrego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2014 opuzniony no to vag i przyspiesz na pompie chociaz jesli kąt uciekł z dnia na dzien o 50 to nie wróży nic dobrego To i problem rozwiązany. Pompę miałem w skrajnym dolnym położeniu, nie przypominam sobie aby przy poprzedniej regulacji miała skrajne położenie. Mogła sama się przesunąć? Aby ustawić kąt na niebieskiej linii musiałem ją przesunąć pompę w skrajne górne położenie i już wyżej się nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #7 Napisano 26 Maja 2014 Witam ponownie. Czy wymiana kolektora ssącego na większy wpływa na kąt wtrysku? Wymieniłem sobie kolektor na taki od AWX i wywaliłem EGR. Odpala ładnie, zbiera się dużo lepiej. Dziś przy okazji sprawdziłem kąt wtrysku i oscyluje w okolicach 12, czyli dużo poniżej tolerancji? Pompa jest maksymalnie do góry i już się jej bardziej przestawić nie da. Wina kolektora czy brać szybko speca od diesli i szukać ścinającego się klina na wale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #8 Napisano 27 Maja 2014 Witam ponownie.Czy wymiana kolektora ssącego na większy wpływa na kąt wtrysku? Wymieniłem sobie kolektor na taki od AWX i wywaliłem EGR. Odpala ładnie, zbiera się dużo lepiej. Dziś przy okazji sprawdziłem kąt wtrysku i oscyluje w okolicach 12, czyli dużo poniżej tolerancji? Pompa jest maksymalnie do góry i już się jej bardziej przestawić nie da. Wina kolektora czy brać szybko speca od diesli i szukać ścinającego się klina na wale? No fajnie. Ciekawy jestem jak to połączyłęś z rurą. Może jakieś fotki. Teoretycznie zmieniłeś "tylko" średnicę dopływu do kolektora, ale praktycznie... nawet ciśnienie w kanale dolotowym mogło się zmienić. Wywalenie EGR to też nie fajny pomysł. Sprawdź dane z przepływomierza /.cos mi się zdaje że będzie w granicach 480mg/. I tu może pojawic sie problem. Nie tyle w kolektorze, co w EGR, ale domyślam się, że przeszkadza Ci klapa gasząca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #9 Napisano 28 Maja 2014 Dolot z rurą połączyłem według poradnika dorobioną flanszą i wszystko bardzo ładnie się spina. Od tego jest zmienna geometria aby ciśnienie w dolocie było takie jak sterownik sobie zada. Moim zdaniem jak objętość jest większa a ciśnienie takie samo, to wpada więcej powietrza do komory spalania. Jak zmieniłem wtryski na większe to kąt wtrysku się opóźnił, bo paliwa jest więcej. Aby się dobrze spalało to trzeba je zacząć wcześniej wtryskiwać. Jak teraz jest więcej powietrza niż oryginalnie to może, paliwo trzeba podawać jeszcze wcześniej aby mieszanka była odpowiednia i dlatego podaje mi że mam opóźniony kąt wtrysku? Pytam o potwierdzenie mojej teorii. Mój błąd, że nie sprawdziłem kąta wtrysku przed i po wymianie kolektora. Czy można rozrząd przestawić na pompie o jeden ząbek aby móc przyśpieszyć kąt wtrysku, czy jeden ząbek to jest za dużo i już sobie nie wyreguluję przesuwaniem pompy? Co złego jest w wywaleniu EGR-a? To tylko ekologia, i teraz przynajmniej nie podaje mi spalin do dolotu. Klapy gaszącej nie ma w AFN-ie więc mi w niczym nie przeszkadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #10 Napisano 28 Maja 2014 kolektor dolotowy nie ma żadnego wpływu na kąt wtrysku, egr również nie, wtryski tak, czy przy wymianie rozrządu zbijałeś górne koło wałka rozrządu?, jeśli nie to uswawiasz na 0 lub kreske na zamachu, blokada w pompe, pokrywa zaworów out luzujesz górne koło blokujesz wałek i naciągasz zgodnie z fabryką na fabryczne znaki i skręcasz wtedy dopiero regulacje pompą jeśli masz 100% pewności że wszystko ok, przyjrzyj się dolnemu kółku na wale jak prędzej ktoś wspomniał one też się potrafią odkręcać nie tylko jest to wadą w td ale również w tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #11 Napisano 28 Maja 2014 czy przy wymianie rozrządu zbijałeś górne koło wałka rozrządu? Rozrząd robił mi fachmajster przy okazji zdejmowania głowicy więc wszystko jest możliwe. Ustawię na znakach bo może faktycznie coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #12 Napisano 28 Maja 2014 [ATTACH=CONFIG]119651[/ATTACH]Dolot z rurą połączyłem według poradnika dorobioną flanszą i wszystko bardzo ładnie się spina. Od tego jest zmienna geometria aby ciśnienie w dolocie było takie jak sterownik sobie zada. Moim zdaniem jak objętość jest większa a ciśnienie takie samo, to wpada więcej powietrza do komory spalania. Jak zmieniłem wtryski na większe to kąt wtrysku się opóźnił, bo paliwa jest więcej. Aby się dobrze spalało to trzeba je zacząć wcześniej wtryskiwać. Jak teraz jest więcej powietrza niż oryginalnie to może, paliwo trzeba podawać jeszcze wcześniej aby mieszanka była odpowiednia i dlatego podaje mi że mam opóźniony kąt wtrysku? Pytam o potwierdzenie mojej teorii. Mój błąd, że nie sprawdziłem kąta wtrysku przed i po wymianie kolektora. Czy można rozrząd przestawić na pompie o jeden ząbek aby móc przyśpieszyć kąt wtrysku, czy jeden ząbek to jest za dużo i już sobie nie wyreguluję przesuwaniem pompy? Co złego jest w wywaleniu EGR-a? To tylko ekologia, i teraz przynajmniej nie podaje mi spalin do dolotu. Klapy gaszącej nie ma w AFN-ie więc mi w niczym nie przeszkadza. Rozrząd można przestawić, ale nie chce mi się wierzyć, że zmiana wtrysków zmieniła kąt wtrysku. Kątem steruje pompa, a nie wtrysk /poza danymi ze sterującego/. Żeby silnik chodził odpowiednio wtrysk musi być w odpowiednim momencie. Ile paliwa jest wtryskiwane w danym momencie to inna sprawa. EGR to nie tylko ekologia. Szkoda, że nie zostawiłeś oryginalnego. Klapa gasząca nie podłączona jest otwarta, więć wpływu na jazdę by nie było. U Ciebie faktycznie przydałoby się sprawdzić rozrząd. Jak tam dane z przepływomierza? Nie za dużó pokazuje? Podciśnienie w normie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2014 Ani egr ani kolektor nie ma nic do gadania. Kąt po wymianie na 216 zawsze się opóźni. Problem leży albo w przestawionym lekko rozrządzie jak wyżej albo na klinie, nigdzie indziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #14 Napisano 29 Maja 2014 Jakie czujniki służą do wyliczania kąta wtrysku? Wychodzi na to, że mam problem elektryczny, a nie z rozrządem. Dziś na rozgrzanym silniku miałem kąt wtrysku rzędu 60, tyli nad tolerancją. Zauważyłem że im dłużej silnik pracuje tym kąt wtrysku jest wyższy i doszedł mi do 72. Przegoniłem konkretnie samochód na trasie, sprawdzam i kąt wtrysku mam równy 0. Zgasiłem silnik, odpaliłem i mam 113 i trzyma się w okolicy 110. Jak się trochę przejechać i sprawdzić to znowu jest 0. A jak się zgasi silnik i odpali to znowu jest w okolicy 110. Przepływomierz na jałowych obrotach pokazuje 450. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #15 Napisano 29 Maja 2014 No to na 99% klin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcimax4 Zgłoś #16 Napisano 30 Maja 2014 mialem taki przypadekkiedys w a4 w afnie i tam byla pompa trafiona. pompiarz ja zrobil i pozniej jak ustawilem kat to juz nie skakal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #17 Napisano 30 Maja 2014 ...Przepływomierz na jałowych obrotach pokazuje 450. A powinien być w granicach 260. Doprowadź do porządku sprawę EGR. A rozrząd i kliny i tak do sprawdzenia. Ten na pompie też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #18 Napisano 31 Maja 2014 Doprowadź do porządku sprawę EGR. A możesz powiedzieć coś się tak czepił tego EGR-a? EGR już nie wróci, a jak tylko wyprostuję sprawę z kątem wtrysku to samochód idzie do strojenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #19 Napisano 1 Czerwca 2014 koledze toku74 cyferki się nie zgadzają, nie ma co się do tego czepiać jest to normalne przy zaślepieniu EGR, całe powietrze ciągnie przepływką zamiast pewną część przez egr przyjrzyj się jeszcze zaworowi n108, znajduje się pod pompą , kat wtrysku na kompie bierze się z n108 wtryskiwacza sterującego i czujnika położenia wału przy okazji programu dałbym do "wycięcia" przepływke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekhenry Zgłoś #20 Napisano 1 Czerwca 2014 Witam Koledzy Ostatnio podłaczyłem vaga i pokazuje błąd czujnika temp. paliwa i w tdi timing kat początku wtrysku jest niewidoczny. Czy czujnik ma związek z katem wtrysku? A może auto ma załozonego czipsa, bo mam wrażenie że jest więcej niż 110 KM. Po za tym nie ma błędów, auto pracuje normalnie, spalanie 6 litrów po mieście czasami z przyczepką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach