Skocz do zawartości
viper1986

Dziwna reakcja na pedał gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nie mogę sobie poradzić z dość dziwną dolegliwością. Gdy wciskam pedał gazu następuje dość dziwna reakcja. Pełny gaz jest w okolicach połowy wciśniętego pedała, dociskając go auto słabnie (nie przyśpiesza szybciej), puszczając zaczyna przyśpieszać. Zdarza się, że ledwo dotykam pedał gazu, a auto leci jak głupie, .dociskam to słabnie.. Ten pełny gaz nie jest zawsze w tym samym miejscu. Co sprawdziłem:

 

- Czujnik otwarcia przepustnicy: pedał nie wciśnięty: 0,65V, wciskając pedał dochodzi do około 5,5V przy wciśniętym w podłogę. Wartość rośnie płynnie

- Czujnik temperatury na komputer sprawny (wartości zgodne z książką serwisową, niewielkie różnice)

- Przepływomierz wymieniony na drugi egzemplarz, wartości w normie

- Resetowany sterownik (zdjęcie kostki z czujnika temp.), potem praca na benzynie w celu adaptacji przepustnicy i żadnych zmian na lepsze.

- wymieniona kopułka, przewody, nowe świece

 

Dolegliwość występuje zarówno na benzynie jak i gazie

 

Zgłupiałem już naprawdę i nie wiem gdzie dalej szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź linkę i na ciepłym silniku odłącz zawór krokowy.

Sugeruję na ciepłym bo na zimnym może silnik wariować a jak rozgrzany to odłączenie krokowca nie wpływa za wiele na pracę silnika.

Sprawdź tez czy rura między przepustnica a przepływką nie jest pęknięta i tak samo węże odmy czy są całe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rura jest ok, odmę czyściłem jakiś czas temu, tak samo zrobiłem porządek z podciśnieniami.. linka jest dość dobrze napięta, pracuje płynnie z pedałem (może zbyt naciągnięta? choć w tej pozycji przepustnica jest zamknięta gdy nie dotykam pedału) . Sprawdzę jak wpłynie odłączenie zasilania silnika krokowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie sprawdź masę we wtyczkach czujników i upewnij się że przekaźnik sterownika nie rozłącza napięcia na zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy odpięty: delikatnie niższe obroty na luzie, po za tym brak zmian w pracy silnika

Masa w czujnikach temp, przepływomierzu, tps, sprawdzona jest ok

Odpinałem czujnik położenia przepustnicy: kompletnie muli i na 5biegu osiąga maks 120.

 

Cały czas tak samo.. objaw taki jakby auto z opóźnieniem orientowało się, że pedał jest wciśnięty i ma podać więcej paliwa. Denerwujące, bo czasem podczas wyprzedzania auto muli i muszę szukać w którym położeniu pedała załapie i przyśpieszy. A czasem dotknę delikatnie pedał i od razu widzę że przyśpiesza, wciskam dalej to muli, puszczam to przyśpiesza..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje jednak czujnik przepustnicy mimo że odczyty prawidłowe to na sterowniku już nie ma odpowiedniego sygnału albo...

....padł Ci przekaźnik sterownika silnika.

Awaria tego przekaźnika to "mdła" praca silnika.

Wyjmij go rozbierz i popraw luty w środku na dwóch cienkich pinach, jak wiesz jak to go pomierz.

 

Ewidentnie sterownik nie wyprzedza zapłonu i stąd to przymulanie a jak się obudzi to obroty same idą w górę, największy wpływ na wyprzedzanie zapłonu ma TPS ale obadaj przekaznik, stawiam na niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u Ciebie przy pracy na LPG jest odłączona pompa paliwa. Gdyby nie, spróbuj wyjąć przekaźnik pompy jak jesteś na LPG. Pojawiały mi się różne dziwne objawy jak miałem niesprawny regulator ciśnienia paliwa. Mało prawdopodobne, ale kto wie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

 

Pompa paliwa nie jest u mnie odłączana, pracuje także na gazie. Sprawdzę, wyjmę przekaźnik i okaże się

 

W tym co pisze lebow coś jest, bo właśnie tak to wygląda: wciskam gaz to nie ma reakcji, a po chwili obroty budzą się i przyśpiesza. Tyle, że nie jest to powtarzalne i dzieje się jak chce.

Co do przekaźnika sterownika silnika: który to jest? Jak go zlokalizować? To wtedy wyjmę i zrobię pomiary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeci od lewej, górny rząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeci od lewej, górny rząd.

 

U mnie w tym miejscu jest przekaźnik nr. 30 : rozebrałem go, przelutowałem jeszcze raz, dioda w nim znajdująca się ok, tak samo rezystor i cewka przełączająca styki. Bez zmian

 

Wyłączałem też pompę paliwową i przy pracy na samym gazie także bez różnicy

 

Po świętach postaram się zdobyć czujnik położenia przepustnicy i zobaczyć co to zmieni. Choć jak jest odpięty to auto też ma podobne problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzałeś czujnik?

Ja bym się upewnił czy sygnał dociera do sterownika,

Sprawdż dobrze konektorki we wtyczce, masa we wtyczce jest bardzo ważna, napięcie idzie bezpośrednio ze sterownika

U mnie były rozwalone konktorki we wtyczce, wyminiłem je razem z kawałkiem kabelków i połączyłem kostką i bez problemów jrobię teraz diagnostykę TPSa.

Sprawdź jeszcze bezpieczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaki sposób sprawdzałeś czujnik?

Ja bym się upewnił czy sygnał dociera do sterownika,

Sprawdż dobrze konektorki we wtyczce, masa we wtyczce jest bardzo ważna, napięcie idzie bezpośrednio ze sterownika

U mnie były rozwalone konktorki we wtyczce, wyminiłem je razem z kawałkiem kabelków i połączyłem kostką i bez problemów jrobię teraz diagnostykę TPSa.

Sprawdź jeszcze bezpieczniki.

 

Wpinałem się miernikiem z sondami igłowymi bezpośrednio w przewody wychodzące z wtyczki TPSa, potem wciskając pedał obserwowałem wskazania miernika. Konektorki we wtyczce czyściłem i doginałem dodatkowo. Nie sprawdziłem przejścia przez instalacje do sterownika... Sprawdzę to

 

Zauważyłem jeszcze, że w okolicach kopułki zapłonowej na jej metalowej części jest pusty konektor. Czy tam ma być doprowadzona masa na obudowę aparatu zapłonowego?

 

Mam taki schemat wtyku: digifant wtyk.jpgmam nadzieję, że odpowiedni dla mojego silnika

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem potencjometr jest okey, ciekawym zjawiskiem jest gdy na rozgrzanym silniku odepniemy od niego wtyczkę to po chwili pracy silnik sam wchodzi na potężne wysokie obroty, przynajmniej u mnie tak było.

Schemat masz okey.

W załączniku masz jak konkretnie sprawdzić wtyczkę sterownika.

Czasem nie było nic kombinowane przy aparacie poza kopułką, nie ustawiałeś zapłonu ?

Palca nie tykałeś. Nowe świece wg katalogu czy jednoelektrodowy zamiennik.

Pojeździj może na całkowicie odpiętym czujniku temp, ten niebieski.digi 2e.jpg

 

 

p.s

Coś sie z forum porąbało, masę tematów znika, załączniki też, a nowych dodać nie idzie, chciałem wrzucić zipa bo jpg to porażka to mi wywala że zbyt duży....

Screen z WKiŁ...może w necie znajdziesz taki co będzie widać.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zatem potencjometr jest okey, ciekawym zjawiskiem jest gdy na rozgrzanym silniku odepniemy od niego wtyczkę to po chwili pracy silnik sam wchodzi na potężne wysokie obroty, przynajmniej u mnie tak było.

Schemat masz okey.

W załączniku masz jak konkretnie sprawdzić wtyczkę sterownika.

Czasem nie było nic kombinowane przy aparacie poza kopułką, nie ustawiałeś zapłonu ?

Palca nie tykałeś. Nowe świece wg katalogu czy jednoelektrodowy zamiennik.

Pojeździj może na całkowicie odpiętym czujniku temp, ten niebieski.[ATTACH=CONFIG]117782[/ATTACH]

 

 

p.s

Coś sie z forum porąbało, masę tematów znika, załączniki też, a nowych dodać nie idzie, chciałem wrzucić zipa bo jpg to porażka to mi wywala że zbyt duży....

Screen z WKiŁ...może w necie znajdziesz taki co będzie widać.

 

Wymieniałem kopułkę razem z palcem. Dobrane podobno jako komplet (firma EPS). Świece jednoelektrodowe, (NGK V-line 2). Mam tą książkę i wezmę sprawdzę zgodnie z jej opisem wskazania na wtyku sterownika, bo może faktycznie gdzieś coś ginie na przewodach, a ja mierząc wprost na wtyczkach czujników nie wykryłem tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest przepływomierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problemem jest przepływomierz.

 

Mam założoną drugą sztukę od tygodnia, bo w poprzednim zacinała się klapa i była wytarta płytka oporowa. Zarówno na starym, jak i na tym założonym teraz objaw z pedałem gazu występował. Ale sprawdzę co idzie po kablach do samego sterownika. Bo mierząc bezpośrednio na wtyczce przepływomierza odczyty były książkowe, klapa chodzi płynnie, wnętrze wyczyszczone.

 

Po świętach wezmę się za to wszystko zaczynając od elektroniki. Podjadę też na kontrolę zapłonu, bo może po prostu to jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po świątecznej gorączce czas na dalsze poszukiwania. Prześwietliłem całą wtyczkę sterownika i nie znalazłem żadnej usterki. Wszystkie napięcia dochodzą, połączenia pomiędzy czujnikami, przepływomierzem i masą sprawne.

Do tego zrobiłem pomiary (mierzone bezpośrednio na wtyczce sterownika)

 

potencjometr co2:

292 ohm

 

Czujnik położenia przepustnicy

Napięcie po zapłonie i na pracującym silniku: piny 1 - 3: 5V

Napięcie po zapłonie pin 1-2: (kostka odpięta): 5v

Napięcie na zapłonie pin 2-3 (kostka podpięta do czujnika) : 0,62 - 4,67 zmienne płynnie przy naciskaniu pedału, zarówno na postoju, jak i podczas jazdy z podpiętym miernikiem

 

Czujnik temp. na komputer (niebieski 2pin)

 

272ohm przy 80 stopniach

 

Przepływomierz

rezystancja: pin 2-3, klapa zamknięta: 550ohm, klapa otwarta: 275 ohm

pin 2-4, klapa zamknięta: 41ohm, otwarta: 795ohm

 

napięcie (zapłon włączony) pin 1-2: 5V

pin 3-4: 5V

4 do masy ok

 

napięcia (włączony silnik i podczas jazdy z podłączonym miernikiem) pin 2-4:

 

jałowe 900obr: 1V

2000obr: 1,6V,

4000obr: 2,3V

Wszystko płynnie, bez żadnych dziwnych skoków napięć, czy jego zanikania.

 

Do tego zrobiłem małą modyfikację: wywaliłem z za przepływomierza klapę anty-wybuchową: zmniejsza ona znacznie średnicę dolotu powietrza do przepustnicy (około 1/3). Nie wiem czy to może mieć wpływ na dopływ powietrza? Po tym zabiegu auto wydaje mi się lepiej reagować, choć wiadomo że to ryzykowne (może potrzeba o większej średnicy?)

 

Co do samego samochodu: Auto nadal ma momenty, że przymula choć po zdjęciu anty- wybuchu jest lepiej. Dodatkowo zauważyłem, że przy odpiętej wtyczce przepływomierza na gazie auto reaguje jeszcze lepiej, choć pedał nadal z dziurami w pedale.

Czy myślicie, że może to być zapłon? Bo już tylko to mi pozostało i może źle wyregulowana dawka paliwowa...

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłon jak najbardziej sprawdź.

Kiedy był wymieniany filtr powietrza?

Sprawdź jeszcze jak zachowuje się sonda lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapłon jak najbardziej sprawdź.

Kiedy był wymieniany filtr powietrza?

Sprawdź jeszcze jak zachowuje się sonda lambda.

 

Filtr powietrza jakieś 2tyś km temu i jest w ładnym stanie (czysty)

Zrobiłem pomiary dla sondy lambda i wygląda to tak:

 

Rezystancja na grzałkach sondy pin 1-2 (dwa białe przewody): 5ohm

Napięcie na grzałki sondy przy pracującym silniku pin 1-2: zgodne z napięciem akumulatora

Pin 3 sondy do masy: całkowite przejście

Napięcie sondy na pracującym silniku, wolne obroty wtyczka wpięta w sondę, pin 3-4 : Zmienne, skacze w zakresie 0,11V - 1V przy pracy na benzynie.

 

Mam u siebie lpg z emulatorem stag 2L i dziś zauważyłem że przewody fioletowy nie jest podpięty pod czujnik położenia przepustnicy, emulacja sondy ustawiona na : typ sondy 1V, fala 1V. Czy dobrze rozumie, że pomimo iż mam silniczek krokowy (ze śrubą) to on w tej chwili nie pracuje i gaz podawany jest na stałe? Zostawić tak, czy coś zmienić? Może tu leży rozwiązanie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2004 roku mam gaz, też na Stagu, też z niepodpiętym fioletowym przewodem do potencjometru przepustnicy. Też jest silnik krokowy + śruba regulacyjna. Oczywiście silnik krokowy jest tutaj tylko gadżetem. Cała regulacja jest śrubą. Ale że silnik znakomicie chodzi, nie spala 10l./100km gazu, nie ruszam tego.

Tak że nie podpięty fioletowy przewód nie powinien robić tego co opisujesz. Zresztą na benzynie, jak sobie przypominam, też masz problemy.

Twój przypadek albo będzie skomplikowany (np. pęknięta sprężyna zaworu ustawiająca się w różnych pozycjach) albo będzie to sprawa błaha.

Życzę powodzenia w poszukiwaniach.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności