Skocz do zawartości
polonez15

Wymiana ori turbo AHU, AFN na AWX - fotostory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. jako, że trafiłem na dobrą okazję zakupu suszarki od AWX-a to postanowiłem zrobić mały manual:) Póki co mam tylko części, ale sukcesywnie będę odświeżał. Tak więc zaczynamy:

 

Potrzebne nam do moda części:

 

- kolektor ssący od AWXa, nr. 038 129 713 AJ + zamiennik EGRa

CAM00518.jpg

- kolektor wydechowy AVB, AWX, AVF

CAM00523.jpg

- przewód spływu oleju z turbiny od AFNa (nie dotyczy AFN)

CAM00525.jpg

- redukcja na wyjściu z turbo

CAM00522.jpg

- nowa, trójkątna flansza wydechu

CAM00519.jpg

- akumulator podciśnienia wraz z zaworem N75 plastikowym ( nie dotyczy AFN)

CAM00520.jpg

 

- rura wyjściowa z turbosprężarki z silników AFN, AJM/ATJ oraz AVB

 

- rura z filtra powietrza do turbosprężarki j.w

 

- no i NAJWAŻNIEJSZA część, turbosprężarka z silnika AWX:)

CAM00524.jpg

Generalnie to wszystko, oczywiście wszędzie dajemy nowe uszczelki.

 

Tutaj widać, jak przerobiłem redukcję na wyjściu z turbo, żeby wyeliminować połączenie zawleczkowe:) Śrubka :).

 

CAM00528.jpg

 

A tu adaptacja kolektora :-)

CAM00516.jpg

Na razie póki co tyle, na dniach fotki z montażu:)

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem z powodu zdjęć.

 

Generalnie zaczynamy od odpięcia wszystkiego, co nam przeszkadza, tj. wszelkie rury, filtr powietrza, przewody wraz z N75 itp.

 

Gdy już to wszystko uczynimy zaczynamy od odkręcenia wydechu od naszej suszarki. Proponuję go później na czymś podwiesić.

CAM00540.jpg

 

Kolejny etap to odkręcenie kolektora wydechowego. 8 śrub na klucz 12, ja to odkręcałem małą nasadką, przedłużka na którą nakłada się dużą treszczotkę. Polecam odkręcić gruszkę od wastegate w AHU, ponieważ przeszkadza - 2 śrubki 8 i jedna 10. Ciężko z dostępem, ale lusterkiem wsio widać. Później 2 śrubki 10 od spływu oleju od turbo, dostęp jest całkiem przyjemny. Przy odkręcaniu dopływu oleju do suszarki polecam trzymać drugim płaskim kluczem nypel, lubi się obracać razem z przewodem. Tak widok dostajemy po demontażu:

CAM00541.jpg

 

Mając już taki widok, odkręcamy 6 imbusów trzymających kolektor ssący. Jak już to zrobimy, czyścimy powierzchnię styku kolektorów z głowicą z pozostałości uszczelki. Kolejny krok to odkręcenie spływu oleju od bloku silnika, klucz oczkowy odgięty lub nasadowy nr. 24.

CAM00542.jpg

 

W to miejsce przykręcamy spływ od AFNa, dając nowe podkładki miedziane ( choć ja nie zmieniałem ich). Tu już przykręcony kolektor od AWXa na nowej uszczelce wraz z nowym spływem oleju

CAM00545.jpg

 

Przykręcamy kolektor ssący na nowej uszczelce. Tu zacząłem walkę z osadzeniem turbo na kolektorze. Proponuję włożyć je od strony pasa przedniego i później wsuwać w stronę kabiny - powinno wejść bez problemów. Oczywiści przykręcamy na nowej uszczelce, dokręcamy na maxa. Tak to wygląda:

CAM00551.jpg

 

Oczywiście tu już z przykręconą flanszą wydechu. Widać, jak różni się od tego z AHU. AFN nie ma z tym problemu. Ja obecnie podwiesiłem go i czekam na spawanie, jest dużo niżej niż ori. Podłączamy spływ oleju na nowej uszczelce ( uwaga na ustawienie jej, czasem zdarza się, że jeden otwór złapiemy, a w drugim uszczelka wypadnie poza swe miejsce i jest kupa).

 

Teraz gięcie przewodu doprowadzającego olej. Da się, bez większych problemów, jednak trzeba uważać, jak i w którą stronę giąć. Jak już dopasujemy to dokręcamy z wyczuciem.

 

Na koniec pozostaje nam pospawanie lub wymiana wydechu i złożenie instalacji podciśnienia. o ile mamy AHU, w AFN nie ma tej potrzeby, gdyż jest już wszystko gotowe. Zakładamy nowy przewód na wyjściu z turbo, na wejściu od filtra, podłączamy wszystko, co było wcześniej odpięte.

 

UWAGA!!! Odpinamy elektrozawór na pompie wtryskowej, kręcimy rozrusznikiem 2 razy po 5 sekund, żeby napełnić turbinę olejem.

 

Odpalamy auto, robimy logi i ew. korektę softu.

 

 

Na pewno coś pominąłem, w razie czego pytać śmiało.

 

Wielkie podziękowania dla Kolegi Lukjar7, gdyż to u niego w warsztacie odbywała się cała operacja. Chłop ma pojęcie co robi i mówi, szczerze mogę go polecić do wszelkiego typu modów!!!

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa :)

 

jak dopracujemy temat na tip top to pochwalisz się jak to jeździ....:wojak

chociaż muszę przyznać że tyle modów, setupów jak i wersji softu co te auto miało to niewiele samochodów widziało :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie, jestem zupelny świezak na tym forum. i mam pytanie co do tego wlasnie moda

 

co z wtryskami, IC-kiem, i pompa vp 37 tez malezalo by cos powymieniac czy zostaje w ori????

pytam z tego wzgledu ze mam na magazynie taka turbawke.... i moze bym ja tam upchnął,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz turbawke to zakladaj(pamietaj o calym osprzecie podcisnieniowym w twoim przypadku) i najlepiej wsadzic wtryski od afn jak masz spory magazyn i tanim kosztem bedziesz sie cieszyl zywym autem jak nigdy,pompa moze zostac do wtryskow afn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wtryskow nie mam juz,

a co z IC-kiem, da rade????

mam tez pomysl zeby zalozyc prawy IC z passata b5 v6 tdi, wiesz moze czy juz ktos takie cos robil i jakie byly tego efekty?????

a moze jest juz jakis temat z tym zwiazany

prosze o podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ORI icek da rade do ok 160 KM a może ciut więcej i na Twoje mody wystarczy

a wsadzenie prawego icka z 2.5 do 1.9 jest nie wykonalne bynajmniej ostatnio kolega robił swap z 2.5 na 1,9 tylko ze w Audi a4 b6 i nie da rady tego polączyc i odpuścił ale może komuś sie udało o czy nie wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie wykonalne, przeciez 2,5 tdi ma 2 IC a kasta jest ta sama.....

tak mysle ze tylko bedzie do stworzenia gorny waz miedzy turina a IC.

jutro jak nie bede w pracy to zadzialam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bank tam nie zmieścisz ICka, zbyt mało miejsca.w 2.5 turbo jest w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie, jestem zupelny świezak na tym forum. i mam pytanie co do tego wlasnie moda

 

co z wtryskami, IC-kiem, i pompa vp 37 tez malezalo by cos powymieniac czy zostaje w ori????

pytam z tego wzgledu ze mam na magazynie taka turbawke.... i moze bym ja tam upchnął,,

 

Nie zapomnij o sofcie, żeby obsługiwał turbine podcisnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka wszystkim

 

czyli jak mam afn110km będę robił rozrząd i dobre dojście będzie do turbo ,które już i tak nie domaga a od awx razem z kolektorem wrzucę to jeszcze trzeba do jakiegoś magika podjechać zeby mi to zgrał razem z autem? czy bedzie można jeździć bez zmiany mapy wtrysków, czy softa, na elektronice nie znam się ale mechanicznie nie boję się przeróbek a i tak przód będzie zdjęty do rozrządu to fajny dostęp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba podpiąć u jakiegoś mądrego gościa i zaktualizować mapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba podpiąć u jakiegoś mądrego gościa i zaktualizować mapy

 

oki dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana turbo na AWX w przypadku AFNa nie wymaga od razu korekty w sofcie, no chyba, że chcesz podbić trochę ciśnienie i dawkę paliwa, inaczej to będą parametry takie jak wcześniej tyle, że osiągnięte mniejszym nakładem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sama wymiana turbo na AWX w przypadku AFNa nie wymaga od razu korekty w sofcie, no chyba, że chcesz podbić trochę ciśnienie i dawkę paliwa, inaczej to będą parametry takie jak wcześniej tyle, że osiągnięte mniejszym nakładem.

 

taka odpowiedż lepiej mi się podoba :kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin , gdzie kupiłeś tą redukcje / przejściówkę ?

Mając AFN-a oprócz turbiny z AWX potrzebuje coś jeszcze żeby ją zamontować?? Oprócz redukcji wszystko pasuje na graty z AFN-a??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Redukcja z alldrogo, co do pasowania to w afnie nic więcej nie potrzeba zmieniać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polonez to dobrze jak rozumiem bez przeróbek podejdzie turbo i kolektor wydechowy pod ahu  i czy jest różnica w kolektorze ssącym czy tez dac od awx czy zostawić stary ?

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś w ogóle cokolwiek czy zwyczajnie zacząłeś od zadawania pytań?

Turbo pod kolektor AHU nie podejdzie ale już z AWX bez problemu. Kolektor pasuje chyba nawet z 8-mio zaworowego 2.0 TDI z tego co pamiętam albo jak ci się nudzi to nawet z 2.5 TDI. Tylko musisz sobie jeden kanał odciąć i zaślepić :D

Kolektory dolotowe są zupełnie inne. Polecam grafikę google lub choćby allegro i przeglądać pierwsze lepsze zdjęcia.

obraz.png.052b746cc06093cc57596f114f1b1e40.png

obraz.png.033b35da6d22e218358853c1e41a568f.png

I do tego adapter do przewodu elastycznego. To z głowy jeszcze z czasów gdy sam szukałem do B4 info ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek wszystko rozumiem może nie wyraźnie napisałem turbo mi chodzi i kolektor wydechowy id awx pod silnik ahu i do tego jak juz to pójdzie na wymianę to zmienić od razu kolektor dolotowy tez zmienić z przejściem na wierzą 

Edytowane przez Gelo231289

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności