Skocz do zawartości
potenza

Pompa vacum paliwowo-podcisnieniowa bosch vw passt b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Problem dotyczy pompy paliwowo-podcisnieniowej zwanej vaccum tandem pump firmy BOSCH ..........209 BEZ LITERKI,LUB Z LITERKĄ C LUB D NA KOŃCU. wszystkie pasują. A mowa o vw passat B6 2.0tdi 103kw(140KM) BKP 2006 rocznik przebieg 183tyś.km. skrzynia manualna.

 

OBJAWY:

-problem z odpalaniem przy niskich temperaturach,oraz po dłuższym postoju np.całonocnym

-czarne paliwo w filtrze paliwa oraz oblepiony jakby smołą filtr

-przy pierwszym odpaleniu biała chmura dymu z rury wydechowej a pozniej juz normalnie

-przy gwałtownym przyspieszaniu kłeby czarnego dymu z rury wydechowej

 

PRZYCZYNA:

-pompa vacum paliwowo-podcisnieniowa(tandem Bosch)

-brak odpowiedniego ciśnienia paliwa

-cofające sie paliwo

-uszkodzenie uszczelnienia wewnątrz pompy

-przedostawanie sie oleju do przewodu paliwowego lub paliwa do obiegu olejowego( to drugie bardzo niebezpieczne dla silnika

BRAK WYCIEKU Z POMPY NA ZEWNĄTRZ( USZKODZENIE WENĄTRZ POMPY ZAWORKI ZWROTNE NIE ZAPOBIEGAJĄ POROTOWI PALIWA)

 

NAPRAWA:

-najlepiej wymienic na nowa pompe koszt okolo 640zł oryginał bosch polecam z tej stronki mają najtaniej http://www.aparts.pl

 

WYMIANA:

-jeżeli nie masz zielonego pojecia o mechanice UWAGA!!!! UDAJ SIE DO MECHANIKA;-)

-dla wtajemniczonych to zajmuje około 2h ;-)

-ściagamy pokrywę silnika

-odkrecamy górną cześć filtra paliwa i delikatnie unosimy w celu obniżenia cisnienia paliwa w obiegu

-odłączyć akumulator dla bezpieczeństwa

-odpinamy wtyczke przepływomierza na rurze od filtra powietrza oraz mała gumową rurke

-odkrecamy pokrywe filtra powietrza i ją demontujemy wraz z kolankiem

-wymontowujemy dolną cześć filtra powietrza poprzez odkrecenie jednej śruby w okolicy akumulatora po lewej a nastepnie należy wyszarpnąć delikatnie z gumowych zaczepów

-TERAZ UKAZUJE NAM SIE W CAŁEJ OKAZAŁOSCI POMPA VACUM

-sciagamy przewód podcisnienia górna cześć pompy czarny wąż należy delikatnie krecąc w lewo/prawo zsunąć z krućca

-treaz zdejmujemy jedyne dwa przewody paliwowe z pompy

-ściskamy szczypcami zacisk spreżynowy i przesuwamy go w góre weżyka aż nie zejdzie z krućca a nastepnie delikatnie podwazamy wkretakiem wąż i okrecajac ciagniemy( po zsunieciu obu przewodów zabezpiecz je np. woreczkiem foliowym i owin tasmą zeby paliwo nie kapało na silnik itp.

-teraz możemy przystąpić do demontażu pompy

-podkładamy czysciwo/szmate/itp. pod pompe bo poleci troche oleju ale bez obaw nie bedzie to fontanna

-popuszczamy delikatnie 3 śruby mocujące( uwaga na dolną srube jest kiepski dostep wiec warto miec krótkiego imbusa bo tam na wprost jest przewód z ciecza chłodząca,a lepiej nie odkrecać zeby nie narobic sobie wiecej zbednej roboty).

-najtepnie ochylamy delikatnie pompe i odkrecamy wszystkie śruby do konca i demontujemy pompe

-usuwamy starą uszczelke

-dokładnie oczyszczamy powierzchnie styku uszczelki z kadłubem( należy usunąć wszelkie pozostałosci silikonu itp. powierzchnia musi byc idelnie czysta i gładka.Najlepiej benzynką i cos w stylu karty płatniczej zeby nie porysowac powerzchni uszczelniającej.

-na nowej pompie ustawiamy w takiej samej pozycji jak na starej miejsce przeniesienia napędu (ułatwi zamontowanie)

-zakładamyna pompę NOWĄ USZCZELKĘ KOSZT uszczelki OKOŁO 50zł w servisie

-montujemy pompe w odwrotnej kolejnosci jak demontaż I WSZYSTKO PODŁĄCZAMY I MONTUJEMY ZPOWROTEM

-WAZNE!!!! dokrecamy z czuciem zeby nie zerwac gwintu bo to odlew aluminium

-PO ZAMONTOWANIU POMPY I PODŁĄCZENIE CAŁEGO OSPRZETU NALEŻY KILKANAŚCIE RAZY OKOŁO 10-12 WKŁADAĆ I WYCIAGAĆ KLUCZYK DO STACYJKI ABY POMPA W ZBIORNIKU PRZETŁOCZYŁA PALIWO DO POMPY VACUM ORAZ OBIEGU.

-PRÓBUJEMY ODPALIĆ (MOŻE SIE ZDAŻYĆ ZE ODPALI I ZGAŚNIE ALE PROSZE SIE NIE PRZEJMOWAC BO TO OBJAW ZAPOWIETRZONEGO UKŁADU PALIWOWEGO). WIEC WRACAMY DO AUTA I ZNOW KILKA RAZY WKŁADAMY I WYCIAGAMY KLUCZYK ZE STACYJKI NA 2-3 SEKUNDY. PRÓBUJEMY ODPALIC ZAKRECIC 2-3RAZY ODCZEKAC CHWILE I TAK KILKAKROTNIE AZ ODPALI AUTKO. PO ODPALENIU NALEŻY DOKONAĆ JAZDY NA WYŻSZYCH OBROTACH OK 2500rpm. na dłuższym odcinku powiedzmy 5-10kilometrów ponieważ pecherzyki powietrza zostaną wypchniete pod cisnieniem a ułatwi to temperatura paliwa. I wreszcie mozecie sie znów cieszyc normalną pracą waszego silnika

-zalecana wymiana filtra paliwa po wymianie pompy vacum.

 

MAM NADZIEJE ŻE TO JEST JASNE I KOMUŚ POMOŻE

JESLI SĄ JAKIEŚ BŁEDY TO Z GORY RZEPRASZAM ALE TAK TO JEST JAK SIE PISZE Z MAŁYM DZIECKIEM NA GŁOWIE;-)

images.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

kolego jak dotarłeś że to na pewno pompa a nie np oringi pompowtrysków ?

Mam B5 wymieniłem na pompę bosch`a właśnie i chyba dopadło mnie to co Ciebie, aczkolwiek nie dymi przy wciskaniu gazu, tylko problem z porannym uruchomieniem po odpaleniu niebieski bąk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam do ciebie pytanie, który króciec na pompie jest od powrotu, bo zacisnałbym go sobie i sprawdzil rano czy faktycznie paliwo schodzi z ukladu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to ten dolny króciec jest od powrotu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to ten dolny króciec jest od powrotu ;)

 

Tzn. ten najniżej na zdjęciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, ale teraz głowy nie dam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co powiecie na to..mój Pasek zimny nie chce za cholere odpalic...trzeba krecic pare razy, łapie powoli ale jak złapie i się motor zgasi to potem odpala bez problemu. robilem wszelkie logi na VAGU..wszystko OK, jak jest ciepły łapie ładnie ale trzęsie chwile, po lekkiej przegazówce mija natomiast jak wcisnałem mu peedał trochę mocniej do 3000 obr na jałowym to się zdusił...mam mały luz na króćcu pompy vacum ale czy tutaj może byc faktycznie przyczyna....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu gdy wymieniałem filtr paliwa(przy okazji walniętej pompy paliwa) zauważyłem, że filtr był czarny. Ktoś na forum zasugerował, że to może być wina pompy vacum(tandemowej). Zbliżyłem się do tematu i cena takiej pompy nieco mnie zmroziła-ok. 800PLN. Zacząłem się zastanawiać czy zestaw naprawczy(ok. 200PLN) jak np. ten http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-paliwa-vw-audi-038145209q-i5123906205.html zaradziłby przepuszczaniu oleju do paliwa, czy lepiej darować sobie półśrodki i zainwestować w nową pompę?

Dodam, że auto pali(choć przy rozruchu jest lekkie szarpnięcie), jeździ i hamuje normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem klienta, ktory probowal zaoszczedzic i kupil taki zestaw, u niego nie pomogło. Tydzien później kupil nowa pompe i wtedy sie poprawilo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj po czterech dniach postanowiłem sprawdzić co tam się dzieje i po odkręceniu filtra ukazał się taki obrazek:

 

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 2.jpg Wyświetleń: 47 Rozmiar: 29.5 KB ID: 129368 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 4.jpg Wyświetleń: 46 Rozmiar: 28.2 KB ID: 129369 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 5.jpg Wyświetleń: 40 Rozmiar: 16.5 KB ID: 129370 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 3.jpg Wyświetleń: 42 Rozmiar: 70.6 KB ID: 129371 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 6.jpg Wyświetleń: 43 Rozmiar: 41.4 KB ID: 129372

Po ilu km tak wyglądał filtr? Ja zdecydowałem się na nową vacum pompę(760zł). Po przejechaniu ok. 100-150 km filtr nieco zmienił zabarwienie. Nawet podobnie. Ale nie czyściłem baku, więc zapewne zanim wypali cały olej to chwilę może potrwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem , udało mi sie odkręcić pompę ale ciągle walcze z przewodem podcisnienia ? nie chce zejsc...kupilem używkę jak spawdzic czy pompa jest oki ?. koszt nowej to 800 zl a używke kupilem za 50zł objawy na starej pompie czarny filtr paliwa duzo dymu przy odpalaniu

widocznie jakies uszczelnienie padło ... koszt uszczelniaczy 165 zl , czy zrobie to sam? czy brac nową? uzywki pewny tez nie jestem..

Edytowane przez adeksus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczym mozna rozrurznic awarie pompy vaccum od tej w Baku bo w obydwu przypadkach Auto nie odpala !!!

Chce to ustrojstwo wymienic!! Moje objawy: na zimnym silniku szarpie silnikiem przy odpalaniu,Lub sporadycznie tzn raz Lub dwa razy w tygodniu odpalenie po 6-7 razie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy zrobie to sam?

wątpię

czy brac nową?

jak najbardziej ,i koniecznie nową uszczelką pod pompę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

mam nadzieje ze pomoge tutaj wielu uzytkownikom passata! u mniw problem z odpalaniem rozwiazany;)

a wszystko zaczelo sie od dziwnych zagran przy starcie auta nie wazne czy na zimnym lub cieplym silniku! np.szarpanie silnikiem przy starcie,dlawienie sie silnika,dlugoe krecenie na mrozie a zkonczywszy na calkowitym nieodpaleniu auta(zapowietrzenie ukladu paliwowego) meczylem sie z tym problemem ponad rok szasu wiec postanowilem sie tym zajac! Razem z mechanikiem zaczelismy gdybac co sie moze dziac z Passkiem! zaczelismy od diagnozy na kompie i nic zero bledow! nastepnie odkrecilismy filtr paliwa a w srodku kawa! calkowicie zawalony filtr paliwa jakby olejem silnikowym! diagnoza pompa vaccum do wymiany koszt 900 zl orginau Bosch no i oczywiscie nowy filtr paliwa 80 zl.Po tej naprawie autko zaczelo smigac jak nowe zero problemow z zapaleniem ;) sieszylem sie jak dziecko:) ale ta euforia nie trwala zbyt dlugo:( po jakichs trzech dniach pojechalem na stacie paliw aby zatankowac do pelna a puzniej wsiadam do auta i szok!! nie chce odpalic wogule! mysle zapowietrzyl sie? wiec pare razy napompowalem paliwka do filtra przez kilkakrotne wkladanie kluczyka no i wreszcie odpalil:) zaraz potem pojechalem do mechanika a on musimy sprawdzic ta pompe w baku! po wyjenciu pompy ujrzalismy ten sam widok co w filtrze paliwa:pompa oblepiona czarna smola. zrobilismy jeszcze test na prace tej pompy:nie miala wcale cisnienia ledwie co pchala paliwo do filtra! koszt nowej 800 zl Pierburg! no i oczywiscie czyszczenie baku!

Wniosek: Jak wam padnie pompa vaccum to zalatwi caly uklad paliwowy olejem silnikowym tylko sie modlic zeby wtryski po dupie nie dostaly:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam taki sam przypadek czyli czarną ropę w zbiorniku. Czy ktoś prubował uszczelnić vacum pompę poprzez wymianę zestawu uszczelek dedykowanych do danej pompy ?

 

Przypadek dotyczy silnika 2.0 TDI

Edytowane przez hucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie vacum pompy na nową, zdążyło się komuś że problem z czarną ropą nie znikł i musiał przeprowadzać kosztowną naprawę głowicy? Mam na myśli tulejowanie wyrobionych gniazd pompowtryskiwaczy.

Spotkałem się z wypowiedzią że wymiana pompy vacum nie rozwiąże problemu ,tylko naprawa głowicy. Co myślicieli o tym?

Edytowane przez hucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

mam nadzieje ze pomoge tutaj wielu uzytkownikom passata! u mniw problem z odpalaniem rozwiazany;)

a wszystko zaczelo sie od dziwnych zagran przy starcie auta nie wazne czy na zimnym lub cieplym silniku! np.szarpanie silnikiem przy starcie,dlawienie sie silnika,dlugoe krecenie na mrozie a zkonczywszy na calkowitym nieodpaleniu auta(zapowietrzenie ukladu paliwowego) meczylem sie z tym problemem ponad rok szasu wiec postanowilem sie tym zajac! Razem z mechanikiem zaczelismy gdybac co sie moze dziac z Passkiem! zaczelismy od diagnozy na kompie i nic zero bledow! nastepnie odkrecilismy filtr paliwa a w srodku kawa! calkowicie zawalony filtr paliwa jakby olejem silnikowym! diagnoza pompa vaccum do wymiany koszt 900 zl orginau Bosch no i oczywiscie nowy filtr paliwa 80 zl.Po tej naprawie autko zaczelo smigac jak nowe zero problemow z zapaleniem ;) sieszylem sie jak dziecko:) ale ta euforia nie trwala zbyt dlugo:( po jakichs trzech dniach pojechalem na stacie paliw aby zatankowac do pelna a puzniej wsiadam do auta i szok!! nie chce odpalic wogule! mysle zapowietrzyl sie? wiec pare razy napompowalem paliwka do filtra przez kilkakrotne wkladanie kluczyka no i wreszcie odpalil:) zaraz potem pojechalem do mechanika a on musimy sprawdzic ta pompe w baku! po wyjenciu pompy ujrzalismy ten sam widok co w filtrze paliwa:pompa oblepiona czarna smola. zrobilismy jeszcze test na prace tej pompy:nie miala wcale cisnienia ledwie co pchala paliwo do filtra! koszt nowej 800 zl Pierburg! no i oczywiscie czyszczenie baku!

Wniosek: Jak wam padnie pompa vaccum to zalatwi caly uklad paliwowy olejem silnikowym tylko sie modlic zeby wtryski po dupie nie dostaly:(

 

to ja opisze swoj problem pasek b6 16v 140km gdy odpalalem na zimnym silniku to okazywal sie dym z rury i szarpalo autkiem dodalem gazu uspokoilo sie problem raz byl raz go nie bylo ale do sedna ,pewnego wieczoru przy normalnej jezdzie autko zaczelo palic na 3 tloki pierwszy wniosek padl pompowtrysk bo tak pokazuje komputer ale o dziwo auto jechalo a mam te siemensa wiec do bani po diagnozie u mojego mechanika stwierdzil ze 3 pompowtrysk padl a ze mialem juz je kiedys naprawiane elektronicznie to pomyslalem kilka dobrych tysi nie moje postawilem na pompowtryski kupilem za 4 klocki orginalne nowki wkladam do autka i szarpie nim jak diabli mechanik postanowil sprawdzic pompe vacum i jest stalo sie najgorsze pompa vacum puszcza olej do paliwa i sie wszystko zesmolilotzn caly bak ,pompa vacum,filtr oleju zawalone olejem aktualnie czekam na czesci zamowione w sieci bo w serwisie wolaja za pompe vacum 1300 a za pompe paliwa 1400zeta bo niby wymieniaja z koszem zobaczymy co bedzie dalej opisze to jak odbiore autko z mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu walczę z szarpaniem samochodu przy około 2 tys obrotów na ciepłym silniku podczas ruszania i przyszedł czas na podciśnienia, bo po dłuższym postoju pedał hamulca jest twardy.

Pytanie:

Czy trójnik na króćcu pompy vacuum powinien siedzieć luźno? Mogę go momentalnie zdjąć, wydaje się gumowaty na ciepłym silniku, rusza się w każdą stronę.

Pompa vacuum wymieniona dwa lata temu na Boscha-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ja opisze swoj problem pasek b6 16v 140km gdy odpalalem na zimnym silniku to okazywal sie dym z rury i szarpalo autkiem dodalem gazu uspokoilo sie problem raz byl raz go nie bylo ale do sedna ,pewnego wieczoru przy normalnej jezdzie autko zaczelo palic na 3 tloki pierwszy wniosek padl pompowtrysk bo tak pokazuje komputer ale o dziwo auto jechalo a mam te siemensa wiec do bani po diagnozie u mojego mechanika stwierdzil ze 3 pompowtrysk padl a ze mialem juz je kiedys naprawiane elektronicznie to pomyslalem kilka dobrych tysi nie moje postawilem na pompowtryski kupilem za 4 klocki orginalne nowki wkladam do autka i szarpie nim jak diabli mechanik postanowil sprawdzic pompe vacum i jest stalo sie najgorsze pompa vacum puszcza olej do paliwa i sie wszystko zesmolilotzn caly bak ,pompa vacum,filtr oleju zawalone olejem aktualnie czekam na czesci zamowione w sieci bo w serwisie wolaja za pompe vacum 1300 a za pompe paliwa 1400zeta bo niby wymieniaja z koszem zobaczymy co bedzie dalej opisze to jak odbiore autko z mechanika

I jak wygląda ropa po wymianie pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek pisze, że do odpowietrzenia wystarczy wkładać kluczyk kilka razy, żeby pompa nabiła paliwka do przewodów i do pompy. W moim przypadku nic to nie dało. A nawet pofatygowałem się po laptopa, podłączyłem pod kompa, uruchomiłem pompę w zbiorniku w nastawach podstawowych, pracowała przez 30 sekund, ale powietrza przez pompę, nie mogła przepchać. Raz rozłączałem układ i miałem problem z odpaleniem, teraz drugi raz i znów problem.

I poradziłem sobie tak, że jest możliwość odkręcenia filtra paliwa z podstawą, odkręcam go, odwracam dnem do góry, żeby paliwo grawitacyjnie leciało, ale to też za dużo nie pomogło. Jak miałem odwrócony filtr do góry dnem, to odłączyłem jeszcze przewód przy Vacum, żeby się odpowietrzyło, zaczęło tłoczyć paliwko z filtra, słychać było bulgotanie, paliwo zaczęło ciec, to podłączyłem przewód do Vacum, zacząłem kręcić i poszło. Tylko strasznie dużo zabawy z tym.

Czy jest jakiś skuteczny i szybki sposób na odpowietrzenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności