Skocz do zawartości
pompeusz666

Łożysko półosi mechanizmu różnicowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od niedawna nasila się w samochodzie odgłos typu "łoł - łoł - łoł" jest on coraz głośniejszy i wyczuwalny na pedale gazu (wibracje) szczególnie po przyspieszaniu i puszczeniu gazu. Słychać również dzwięk lekkiego chrobotania wszystko to ma miejsce tylko w trakcie jazdy na wprost oraz przy skręcaniu w lewo.

Pierwsze objawy wskazują na łożysko koła prawego ale jednak to nie to sprawdziłem poprzez wyjęcie półosi i demontaż hamulca. Przeguby również są idealne wewnętrzne i zewnętrzne.

Patrząc na budowę samochodu jedyne co jeszcze się kręci i ma łożysko to kołnierze wychodzące ze skrzyni biegów do których łączy się połosie.

Tutaj moje pytanie czy wyciągał ktoś z was mechanizm różnicowy?

Wygląda na to że wystarczy odkręcić dekiel po stronie kierowcy i można wyjąć mechanizm razem z łożyskiem które podejrzewam czyli to po stronie pasażera (oczywiście trzeba zdemontować również kołnierz po stronie pasażera).

 

Co o tym myślicie?

A może się myle i de odgłosy wydaje coś innego. Dodam że z dnia na dzień jest coraz gorzej. Ale generalnie samochód jeżdzi normalnie biegi również.

(Jedynie mam spore szarpnięcia przy dodawaniu gazu i jego odpuszczaniu)

 

Poniżej trochę materiałów.

mechanizm różnicowy.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem, więc czekam na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze sie uda wyciagniecie mechanizmu na samochodzie ale po wymianie lozysk trzeba ustawic luz na mechanizmie roznicowym i ew na walku atakujacym.

Najpierw proponuje sprzawdzic lozyska w kolach. Przechodzilem cos podobnego, z tej strony co wydawalo sie ze slychac po wymianie lozyska dalej to samo i z dnia na dzien gozej. Obstawialem skrzynie i lozyska w niej, juz nawet zaopatrzylem sie w lekture servisowa. Okazalo sie drugie lozysko w kole ktorego na podnosniku nie bylo slychac, na sprezynie spokoj jak na nowym lozysku. Najpierw tr zeba sprawdzic lozyska z przodu, jak bedzie definitywnie ktores wylo to sprawa rozwiazana, jak nie to zostaje jeszcze poluzowanie/odkrecenie srub centralnychod przegubow i wtedy jeszcze raz na podniesionych kolach diagnoza.

Jesli masz 6 biegow to moga byc lozyska na ataku albo na mechanizmie roznicowym ale w 5 biegow rzadko to wystepuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Faktycznie czytałem że czasami efekt jest odwrotny u mnie dzwięk ten ewidentnie nasila się przy skręcie w lewo ale sprawdze jeszcze łożysko z lewej strony bo nie sprawdzałem. Ale podejrzewam że znowu nie obejdzie się bez zdejmowania wszystkiego. Może znowu przyjmie mnie jakiś supermarket :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie a jednak nieco inaczej, dźwięk jest najbardziej wyraźny podczas przyspieszania powiedzmy od 60km/h w górę, bieg na którym jadę nie ma znaczenia - częstotliwość dźwięku pozostaje ta sama dla różnych biegów przy tej samej prędkości jazdy. Wydaje się, że dochodzi z prawej strony, i potrafi być głośniejszy (nawet taki metaliczny z delikatnym drżeniem o dużej częstotliwości jakby coś wpadało w rezonans) lub cichszy w zależności od tego w którą stronę skręcałem przed późniejszą jazdą na wprost. W ubiegłą sobotę wymieniałem prawy przegub zewnętrzny bo miał już spory luz i strzelał przy mocnym skręcie kół, sprawdziłem od razu łożysko - nie ma żadnych nawet minimalnych luzów, dodatkowo ściągnąłem zacisk hamulca i po zakręceniu piastą słychać jedynie delikatny szum jakby wszystko było w porządku. Czytałem jednak, że czasem cokolwiek słychać jedynie pod obciążeniem. Drugiego koła niestety nie zdążyłem sprawdzić, napiszę po sobocie czy coś odkryłem. Dodam, że przed dwoma tygodniami wymieniłem olej w skrzyni - brakowało dobre 800ml, pewnie od dłuższego czasu bo poza zapoceniem okolic półosi nie widać jakiegokolwiek śladu ubytku. Pocieszam się tylko, że gdyby to były łożyska półosi pewnie nie miałoby znaczenia w którą stronę skręcałem wcześniej i hałasowałoby tak samo niezależnie od tego. Skrzynie mam pięciobiegową, silnik afn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem Rozwiązany

 

Tak jak kolega szymin89 sugerował sprawdziłem lewą stronę (choć wszystko wskazywało na prawą) i strzał w dziesiątkę łożysko się tak rozwaliło że koła nie mogłem odkręcić. Miałem wszystko do ściągnięcia łożyska, pręt gwintowany + tuleje ale nie drgnęło nawet o milimetr. Finał był taki że zdemontowałem zwrotnicę i pojechałem na prasę i tu coś ciekawego potrzebabyło 10ton nacisku prasy żeby łożysko wyszło. Założyłem nowe (SKF) i nastała cisza. :):)

 

Przestroga dla wszystkich którzy mieliby równie głupi pomysł jak ja na temat mechanizmu różnicowego.

 

Dodam że szum na łożysku było słychać dopiero po zdemontowaniu półosi , zacisku i z powrotem założeniu tarczy i koła.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności