Skocz do zawartości
Gość mariuszs9

Wyciek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariuszs9

WItam kolegów,

Mam mały problem wycieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego z dolnej jego części (czyli przelewu). Podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany wypływa mi płyn i zalewa filtr olejowy i cielnie na osłonę silnika, czy jest to może spowodowane zbyt dużym ciśnieniem w układzie chłodzenia czy może jakaś inna jest tego przyczena. Dodam również iż tydzień temu kupiłem nowy zbiorniczek gdyż myślalem że jest to wina jakiegoś uszkodzenia w starym zbiorniczku, ale po wymianie na nowy znowu pojawił się wyciek i co jakiś czas muszę dolewać płyn do zbiorniczka. Dodam również że raz na dwa miesiące dolewam około 100 ml oleju do silnika.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź gdyż jestem już zdesperowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pyt. 2 olej zużywa się przy przebiegu auta np.1,00 litr na 1000km to jest górnna granica jaką dopuszcza producent , a nie okresie dwa miesiące , więc zobacz co ile km dolewasz olej.

Co do pyt.2 to przelew jest w górnej części /cieńszy przewód / zbiornika wyrównawczego, dolnym przewodem pompa cieczy chłodzącej zasysa płyn do tzw. małego obiegu , moze termostat otwiera sie z problemami lub nie do końca i nie puszcza cieczy chł. ze zbiornika wyrównawczego .I tu chyba trzeba szukać .

Sprawdż jak chodzi ogrzewanie i ajka jest temperatura cieczy chł. gorącego silnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariuszs9

Tak przewód górny jest odpowietrzenia ale mi chodzi na dole zbiorniczka który się znajduje jest to tzw przelew jak jest nadmiar to tamtędy ucieknie płyn. A wczoraj jak wracałem do domu to zapaliła mi się kontrolka płynu i jak zajrzałem pod maskę to w zbiorniczku było pusto a cała zawartość zbiorniczka wyciekła na filtr oleju j osłonę silnika, odkręciłem korek zbiorniczka i poszło powietrze i w zbiorniczku pojawił się płyn ale nie dużo, odczekałem chwilę aż opadnie i dolałem płynu tak aby był stan. No i moje pytanie brzmi dlaczego tak się stało że płyn ze biorniczka uciekł na pokrywę i filtr olejowy.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariuszs9

A co do temperatury cieczy to cały czas mam 90 stopni, i taką temperaturę łapie po około 5 minutach w tej temperaturze co teraz mamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

-> Mariusz.

To nie jest wyciek. Albo masz jakis defekt termostatu albo przedmuchy z komory spalania do układu chłodzenia. Obawiam sie ze to drugie ;/ Zrób test na obecność węglowodorów (spalin) w płynie chłodniczym i pomierz ciśnienie sprężania w cylindrach. Podłączenie VAGa i sprawdzenie dawek korekcyjych na wtryskiwaczach tez cos moga podpowiedzieć.

Od kiedy masz samochód? Nigdy nie zdarzyło Ci sie przegrzać silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariuszs9

Samochód ten posiadam od marca i od razu po ściągnięciu go z niemczech był ten problem, na początku myślałem że to korek na zbiorniczku i go wymieniłem ale to nie pomogło, po jakimś czasie wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy ale i to nie pomogło gdyż mam ten sam problem. Zdaje mi się że nie przegrzałem silnika temparatura cały czas jaką od ściągnięcia mam to 90 stopni. Jak byś mógł to byś podpowiedział na czym polega test na obecność węglowodanów w płynie chłodniczym i jak go dokonać. Bo ja podejrzewam że poszła uszczelka pod głowicą ale mam nadzieję że to nie to

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

To jest taki "dinks" jak opisany tu: http://www.hawpol.pl/pdf/LT200_2.pdf

Najszybciej to podpiąć VAGa i sprawdzić dawki korekcyjne na biegu jałowym, Jak któraś mocno odstaje in "+" to prawdopodobnie przedmuchy sa na tym cylindrze. Pomierz też stopien spreżania .Nawet w ASO nich wykreca wtryskiwacze podepna manometry i sprawdza. Wtedy bedzisz wiedział na 100%. Nie wykluczone ze jakis Schwachkopf w DE próbował jezdzić bez G12 w układzie. Oni tam tak potrafia ;p Tak jaki i jezdzić na oleju frytkowym z "Kauflanda".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
olej zużywa się przy przebiegu auta np.1,00 litr na 1000km to jest górnna granica jaką dopuszcza producent

 

Male sprostowanie kolegi malymk45 - norma zużycia oleju to 100ml na 1000km a nie 1 litr na 1000km !!!!!!!!

:vw::vw::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej zużywa się przy przebiegu auta np.1,00 litr na 1000km to jest górnna granica jaką dopuszcza producent

 

Male sprostowanie kolegi malymk45 - norma zużycia oleju to 100ml na 1000km a nie 1 litr na 1000km !!!!!!!!

:vw::vw::ok:

 

W zasadzie jak piszę coś to najpierw sprawdzam , czy upewniam się że bzdury nie napisze.

W tym przypadku podparłem się instrukcją serwisową VW AG, Jest to zużycie max jakie producent dopuszcza , oczywiści byłby koniec świata gdyby od wymiany do wymiany dolać 15 litrów oleju.olejul8.th.jpg

:hyhy: pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
WItam kolegów,

Mam mały problem wycieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego z dolnej jego części (czyli przelewu). Podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany wypływa mi płyn i zalewa filtr olejowy i cielnie na osłonę silnika, czy jest to może spowodowane zbyt dużym ciśnieniem w układzie chłodzenia czy może jakaś inna jest tego przyczena. Dodam również iż tydzień temu kupiłem nowy zbiorniczek gdyż myślalem że jest to wina jakiegoś uszkodzenia w starym zbiorniczku, ale po wymianie na nowy znowu pojawił się wyciek i co jakiś czas muszę dolewać płyn do zbiorniczka. Dodam również że raz na dwa miesiące dolewam około 100 ml oleju do silnika.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź gdyż jestem już zdesperowany

 

A mnie to wyglada na uszkodzona chlodnice oleju. Mialem podobne objawy ale na wieksza skale (temperatura wzorcowe 90st, bez utraty ,mocy). Sprawdz czy w zbiorniczku nie masz osadu z oleju oraz czy wydostajacy sie plyn nie jest przypadkiem tlusty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego przedmuchy mozesz sprawdzic najprosciej w taki sposob ze ktos siada do samochodu a Ty patrzysz w zbiorniczek plynu chlodzacego,nalezy dodac gwaltownie gazu jesli pojawia sie babelki powietrzna znaczy ze idzie kompresja w uklad chlodzenia i wowczas najczesciej jest przyczyna wydmuchana uszczelka pod glowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem gdy miałem nie sprawny układ klimatyzacji według mnie masz zapowietrzony układ i nadal ći sie zapowietrza ja wnioskuje że jak mu dasz popalic to po zatrzymaniu samochodu cieczy mało co bedziesz mniał u mnie tak było "ostra jazda brak płynu i kontrolki" pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
W tym przypadku podparłem się instrukcją serwisową VW AG,

 

W tej książeczce servisowej jest błąd (błąd drukarski). To powie Ci każdy w ASO VW!!! Zuzycie oleju będące w normie nie powinno przekroczyć 100 ml (0,1 l) na 1000 km. Uwierz mi, nie chcę się z Tobą sprzeczać ale takie są normy.

Mówiąc o maksymalnym (górnym jak piszesz zużyciu oleju) 1 l na 1000 km praktycznie kwalifikuje silnik do remontu w najbliższym okresie czasu. Tak więc przy podanej przez Ciebie normie należy bardziej wskazać na znaczne zmęczenie silnika i jego naprawę niż na dalszą eksploatację. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yaca, w książce od B3/4 też pisze że do litra na 1000 km a więc nie jest to błąd. Producent zabezpiecza się przed reklamacjami silników w taki sposób.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tym przypadku podparłem się instrukcją serwisową VW AG,

 

W tej książeczce servisowej jest błąd (błąd drukarski). To powie Ci każdy w ASO VW!!! Zuzycie oleju będące w normie nie powinno przekroczyć 100 ml (0,1 l) na 1000 km. Uwierz mi, nie chcę się z Tobą sprzeczać ale takie są normy.

Mówiąc o maksymalnym (górnym jak piszesz zużyciu oleju) 1 l na 1000 km praktycznie kwalifikuje silnik do remontu w najbliższym okresie czasu. Tak więc przy podanej przez Ciebie normie należy bardziej wskazać na znaczne zmęczenie silnika i jego naprawę niż na dalszą eksploatację. :ok:

 

Uparta z ciebie Bestia więc jeszcze jedno żródło autorstwa Hansa-rudigera Etzolda

 

olej2tn2.th.jpg

 

Myślę że na tym skończymy .Pozdrawiam !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca

Poddaje się! Ale nie chciałbym jeździć Passatem, który zużywami 1l oleju na 1000 km.

....game over malymk45 :ok::ok:

 

Pozdrawiam - Yaca :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dredbull

Ja mialem identyczne objawy wyciagnij bagnet oleju i sprawdz czy dymi sie z tego otworu jezeli tak to masz trzasnięta głowice i sa przedmuchy a jezeli nie to sprawdz ten grubszy gumowy przewod ukladu chlodzenia. Jezeli masz rozgrzany silnik i ten przewod jest dosc twardy to znaczy ze poszla ci uszczelka pod glowica. W trzech przypadkach jakie znam tak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariuszs9

Witam,

Moję przyczyną z wyciekiem płynu chłodniczego była walnięta uszczelka pod głowicą, przeciek był na 4 cylindrze, ale jest już sytuacja opanowana i dzięki koledzy za pomoc

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności