mnichu Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) Cześć. Problem dotyczy Audi A6 C5. Wybaczcie że piszę w dziale Passata B5.... technicznie Audi A6 C5 to to samo co Passat B5. Proszę o wyrozumiałość. Dziś przyjechałem do Polski a jutro muszę wracać Auto wybrało sobie super moment... nie chce odpalić. Sytuacja wygląda tak że wczoraj w nocy auto zrobiło prawie 800 kilometrów... a dziś jeszcze około 200 kilometrów i do tej pory było wszystko ok. Teraz chciałem odjechać i auto odpaliło lecz odrazu zgasło. Podejrzewam pompę VP44. Jutro niestety muszę się pojawić w Austrii ;/ I teraz tak.... Auto to A6 2.5 TDI V6 Quattro, manualna skrzynia z silnikiem po swapie. Siedzi silnik BDG ale cały osprzęt (wtryski; VP44) to fabryczne AKE z 2000 roku. Silnik BDG pochodzi z passata B5 FL (automat). Mam oryginalną pompę z tego silnika która na 100 % działa (silnik odpalaliśmy przed zakupem do swapu) i ma ona końcówkę 106K. Pompa która jest w samochodzie nie wiem jaki ma nr. Powiedzcie mi proszę czy dam radę zaadaprować tę pompę z 2003 roku do sterownika z 2000 roku ?? O ile dobrze pamiętam to będą różnice w generacjach immo ;/ Mam też sterownik/komputer od tej pompy 106K ale nie wiem co mi to da.... Czy da radę to wszytko połączyć czy szykować się na regenerację ? Trochę zamieszałem więc jeszcze raz rozpiszę: Auto: > A6 C5 quattro manual (fabrycznie AKE 2000r) > blok silnika/słupek BDG (passat B5 FL automat - 2003r) > wtryski AKE (fabryczne) > pompa VP44 (która najprawdopodobniej zdechła) to też AKE (fabryczne) Do podmiany mam: > pompę VP44 z silnika BDG o końcówce 106K (passat b5 FL- 2003r) > sterownik/komputer z tego silnika (z passata b5 ze skrzynią automatyczną -2003r) Narazie nie mogę nic zrobić Vagiem... musze najpierw pożyczyć od kogoś bo swojego zostawiłem za granicą Czy mogłby ktoś rzucić okiem czy dam radę tę pompę podmienić ?? Z góry dzięki za pomoc... muszę to ogarnąć do jutra, do godziny 12:00 Edytowane 8 Lutego 2014 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi06 Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2014 (edytowane) Auto:> A6 C5 quattro manual (fabrycznie AKE 2000r) > blok silnika/słupek BDG (passat B5 FL automat - 2003r) > wtryski AKE (fabryczne) > pompa VP44 (która najprawdopodobniej zdechła) to też AKE (fabryczne) Do podmiany mam: > pompę VP44 z silnika BDG o końcówce 106K (passat b5 FL- 2003r) > sterownik/komputer z tego silnika (z passata b5 ze skrzynią automatyczną -2003r) Problem mogą stanowić wtryskiwacze bo jak rozumiem masz z AKE do RM 2001, więc są trochę inne (inne czasy otwarcia, ciśnienia i końcówki DSLA) Możliwe że coś wyniknie z ECU ale to ze względu na Tip-a. Jeżeli tu nie otrzymasz pomocy spróbuj zapytać na a6forum.pl , tam obecnie jest spec od 2,5 tdi (który kiedyś był w A6Klub) ale to chyba wiesz:jasne. Możesz na szybko podpiąć się pod temat dotyczący zamiany silnika BFC na słupek AKE http://a6forum.pl/prosze-o-sprawdzenie-logow-t1516.html Edytowane 9 Lutego 2014 przez zibi06 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2014 Dzięki kolego za podpowiedz. Użytkownika z forum A6 - Piotrusia, dobrze kojarze bo raz już pomógł mi przy tym aucie (przy swapie na silnik BDG). Będę się próbował z nim skontaktować. Tym czasem jako tako postawiłem już diagnozę. Wczoraj, jeszcze w nocy udało mi się pożyczyć laptopa i kabel. Kody odczytane i wszytko jasne. Błąd nr 1318 - Sterownik pompy wtryskowej-J399 - sygnał poza wartościami granicznymi. Błędu się nie się wykasować. Spirala świec żarowych mryga. Diagnoza... uwalony sterownik pompy VP44. Podjeliśmy decyzję (bo tak naprawdę to auto brata.... ale ja serwisuję i traktuję jak swoje) o próbie regeneracji sterownika (słynny tranzystor w sterowniku). Narazie z podmianą pompy zaczekamy... może to się uda naprawić. Niestety auto musi poczekać pare tygodni... mamy zbyt mało czasu. A tym czasem.... moja stara B5-ka wraca do łask i dziś będzie miała kurs do Austrii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi06 Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2014 Podjeliśmy decyzję (bo tak naprawdę to auto brata.... ale ja serwisuję i traktuję jak swoje) o próbie regeneracji sterownika (słynny tranzystor w sterowniku). Próbować zawsze warto. Jednakże trudno powiedzieć czy jednak pompa nie będzie potrzebowała wizyty w serwisie dysponującym EPS 815 Boscha Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2014 Żeby temat nie wisiał bez rozwiązania to napisze pare słów. Audi została już dawno naprawiona.... Jeszcze w dzień awari wykręciliśmy sterownik VP44 i wysyłka do regeneracji >> czyli wymiany słynnego tranzystora. Firma która wykonała tę usługę pochodzi z Sandomierza... i nazywa się Omega. Mogę śmiało polecić. Na wykonaną usługę dostałem 12 miesięcy gwarancji.. bez limitu kilometrów. Koszty 300 zł. Wiem że można tranzystor zakupić za kilka zł na allegro... ale prześledziłem kilka przypadków w internecie i okazuje się że oferowane tranzystory są różnej mocy i jest to loteria z naprawą. Powiedzenie się sprawdza..... za wiedzę się płaci. Ale cóż to sa za koszta w porównaniu z regeneracją całej pompy VP44 Sterownik naprawiony był już spowrotem u mnie na 3 dzień po wysłaniu (wysłałem w poniedziałek rano... a wieczorem w środę już był u mnie spowrotem). Fakt faktem... ode mnie do Sandomierza jest może 120 kilometrów Ale trzeba zauważyć że sterownik został odrazu naprawiony... i odesłany do mnie błyskawicznie. Sterownik zamontowany.... nowe koszulki pozakładane na kabelki i auto zagadało Błędów brak. Auto zrobiło od tamtej pory już ~ 3 tys km. Działa jak przed awarią której nic nie zapowiadało. I znowu jesteśmy w trasie pozdrawiam, mniszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #6 Napisano 21 Kwietnia 2014 ...szkoda, bo wywaliłes 300zł w błoto.Poczytaj troszke o tej pompie, sterownik pali sie bo zaciera sie zużyty tłoczek.Ja kiedys nie poczytalem, wymienilem tranzystor, przejechalem pare tysiecy km i w srodku drogi w góry pompa zdechla na amen.Regeneracja 1200...plus laweta 700....Zrób kompleksowo pompe tym bardziej jak jezdzisz po europie troche.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach