Skocz do zawartości
judam

Czujniki ciśnienia powietrza poprzez ABS zawiodły :/

Rekomendowane odpowiedzi

Mój passek jest fabrycznie wyposażony w czujniki ciśnienia powietrza w kołach poprzez ABS. Do tej pory wydawało mi się że jest wszystko ok ale pewnego dnia wyjeżdżam z domu a tu autko tak dziwnie się prowadzi. Patrzę a tutaj lać tył prawy. Kurde co jest. Nówki opony zimowe i lać. :/ Żadnego błędu, ostrzeżenia czy komunikatu ! A co z czujnikami ciśnienia dlaczego nie działają ? :/ Opona na szczęście uratowana ale czujniki nie działają. Ktoś pisał że pół atmosfery różnicy i już powinny dać znać. A u mnie kicha. Spuszczę powietrze z koła np do 1 bara i kiszka żadnego błędu. Jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś kalibrację czujników po zmianie z letnich na zimowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A robiłeś kalibrację czujników po zmianie z letnich na zimowe?

 

nawet gdyby nie zrobił kalibracji to i tak powinny mu zasygnalizować zmianę przy spadku ciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi napisać jak łopatologicznie ustawić włączyć i zrobić korektę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przytrzymać przycisk aż zagonga....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robilem juz tak wielkokrotnie a nadal nie widać różnicy ciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze jest sam przycisk z podswietleniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie. Jak przytrzymuje to robi pik i na zegarach mignie kontrolna.

Oczywiscie żadnych błędów zapamiętanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz żadnych czujników w kołach. To tylko układ ABS zlicza obroty i porównuje je wzajemnie. Żeby skalibrować układ musisz sprawdzić ciśnienie w kołach, jechać z prędkością ok. 30 km/h po prostej drodze i wtedy wcisnąć przycisk. Ten układ działa w miarę poprawnie, ale podczas jazdy. Jeżeli wyjeżdżałeś dopiero z domu, to układ mógł jeszcze nie zadziałać - szczególnie przy małej prędkości i skręconych kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wciskac w czasie jazdyy.czy sa bledy zablokowanego eeprom? Moge pomoc w koszalinie albo podpowiedziec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zmianie 17 letnich na 16 zimowe dopiero po 12km zasyganlizowało Sprawdz Koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bledy zablokowanego eeprom?

niebardzo wiem jak to sprawdzić. Mam VCDS'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłem próby systemu po dołożeniu to czasem pokazywało po 10 km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie nie. Jak przytrzymuje to robi pik i na zegarach mignie kontrolna.

Oczywiscie żadnych błędów zapamiętanych.

 

 

ktory przycisk bo mam problem z czujnikami jedno koło wariuje sprawdzałem juz parokrotnie ciśnienie i komp za kazdym razem okazuje cos innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co na przykład pokazuje Ci komputer na wyświetlaczu? W tym systemie tylko świeci się kontrolka, że w którymś kole zeszło powietrze. Może masz system oparty na czujnikach ciśnienia umieszczonych w oponach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pokazane ciśnienie w każdym kole i raz jest dobrze a za chwile wywala ze spadek ciśnienia tylne lewe koło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy przypadek . Doposazenie o pełną wersję systemu ciśnienia to wydatek 1300pln. Opłaca się?

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że mam system oparty na ABSie , najmniej awaryjny i żadnych czujników na felgach (baterie zintegrowane z czujnikami które trzeba wymieniać, odbiorniki i pewnie coś tam jeszcze). Już mnie powiadomił raz jak w jednym kole miałem mniej powietrza ( 2,1 a reszta kół 2,4 ) Niestety system nie powie które koło, trzeba obejść samochód dookoła, taki to jest minus. System polega na liczeniu prędkości każdego koła i jak widzi że któreś koło przez jakiś czas (na prostym odcinku) kręci się z inną prędkością od pozostałych to wyświetla kontrolkę. Oczywiście jak ze wszystkich kół jednocześnie i równo uchodzi nam powietrze to wszystkie koła nawet na kapciu będą kręciły się z tą samą prędkością i kontrolka się nie zaświeci. Np. przejeżdżając przez kolczatkę policyjną wszystkimi kołami nagle zejdzie nam powietrze ze wszystkich kół i system nie zadziała, ale przejeżdżając tylko jedną stroną będziemy już mieli różnicę w prędkości kół i system zadziała. W systemie opartym na czujnikach w kołach informację mamy w każdym przypadku , czy wszystkie koła przebijemy na raz czy osobno. Jak zejdzie ciśnienie o drobny procent to już nam system to zakomunikuje i nawet pokaże które koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może przy okazji jak wypiąć wtyczkę od pompy ABS? Bo muszę oddać sterownik do sprawdzenia jednak.

 

Mnie na początku też nie komunikował błędnego ciśnienia w oponie, a w tym tygodniu w ogóle wyłączył pompę ABS.

Nie ma ponoć komunikacji ze sterownikiem.

Mam 3 gongi po włączeniu zapłonu i potem spokój tylko miga mi czerwony wykrzyknik na desce i dwie żółte ikonki. ABS/ESP oczywiście nie działa.

Muszę wyjąc sterownik z pompy i podesłać do sprawdzenia, a nie mogę tej cholernej wtyczki wyjąć, nie chcę też niczego ułamać.

 

Jak ktoś wie, jak to cholerstwo odłączyć to dzięki za info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności