Lenin Zgłoś #1 Napisano 27 Listopada 2013 Witam zalozylem temat poniewaz mimo iz kilka osob staralo sie uzyskac odpowiedz na to pytanie to jak zawsze wyjasnienie nie padlo I watek zmienil tor na zupelnie inne zagadnienie. Tak wiec prosze o nie usowanie tego tematu poniewaz chcial bym zebysmy wlasnie w nim wyjasnili sobie to zagadnienie. Bardzo prosze wszystkich majacych zamiar dopisac cos nie na temat o powsciagliwosc. Odpowiaday tylko rzeczowo np: -blad pojawia sie poniewaz.... -blad nie pojawia sie poniewaz.... -w tym przypadku blad moze byc spowodowany tym.... Tak wiec mielismy w tym tygodniu na warsztacie 4 rozne 1.9TDI. Byly z lat 01-04. 2 passaty 1 audi A6 1 skoda superb Silniki AWX oraz AVF. Ciekawostka to to ze w jednym (nie my) zostal usuniety mechanicznie I zastosowano taka rurke z flansza. Zawor N18 zostal w ukladzie z odlaczonymi podcisnieniami ale podlaczony do elektryki. W tym przypadku nie bylo bledu na komputerze mimo iz EGR nie zostal wyciety programowo. Kolejny mial EGR na miejscu, podpiete wszystkie podcisnienia ale zaslepiony blaszka tak ze nie bylo wogole rurki doprowadzajacej spaliny. Tu byl blad emisji I kontrolka silnika. Kolejny mial caly uklad pozostawiony ale w wezyku od sterowania EGR byla srobka. Bledow brak. Ostatni z przypadkow to znowu EGR zaslepiony blaszka I dodatkowo poodpinane wszystko od N18. Blad na blacie Wszystkie auta byly u nas w tym samym czasie I dla sprawdzenia przekladane byly N18 miedzy nimi I nic to nie zmianialo. Wszystkie N18 rowniez byly testowane na stole probierczym I ich praca nie budzila zastrzezen jak I rowniez rezystancja I indukcyjnosc cewek. Z kad te anomalia w roznych latach produkcji przy dokladnie tych samych silnikach? Jak programowo usunac/wylaczyc EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matho78 Zgłoś #2 Napisano 27 Listopada 2013 :wmorde było na forum wiele razy po usunięciu/zaślepieniu do 2003 roku błędu nie wywala po 2003 roku błąd wywala i trzeba zamnknąć mape egr-a żeby nie było błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #3 Napisano 27 Listopada 2013 :wmordebyło na forum wiele razy po usunięciu/zaślepieniu do 2003 roku błędu nie wywala po 2003 roku błąd wywala i trzeba zamnknąć mape egr-a żeby nie było błędu Dziekuje za odpowiedz. Niestety nie udalo mi sie takiej konkretnej wypowiadzi znalezc wczesniej a jedynie pokretne zchodzenie z tematu. Czy da sie wylaczyc dzialanie EGR lub monitoring bledu w VCDS lub VAS? Czy tez trzeba edytowac mapy sterownika I tam usowac/przestrajac prace EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #4 Napisano 27 Listopada 2013 Czy da sie wylaczyc dzialanie EGR lub monitoring bledu w VCDS lub VAS?Czy tez trzeba edytowac mapy sterownika I tam usowac/przestrajac prace EGR? : trzeba edytowac mapy sterownika I tam usowac/przestrajac prace EGR? Trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #5 Napisano 27 Listopada 2013 dokładnie. w paskach, w których nie ma kontrolki "check engine" nie będzie błędu, w tych w których jest kontrolka błąd będzie. znam paski z 2003 które mają tą kontrolkę i takie, które nie mają więc zmiana była na bank w 2003. generalnie to słyszałem z w miarę pewnego źródła, że chodzi o jakieś przepisy unijne. problemy z emisją spalin mają świecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2013 niestety program diagnostyczny tego nie ruszy, trzeba dłubnąć mapę egr, co wbrew pozorom jest czynnością bardzo prostą. Chyba zrobię z tego manual jak znajdę wolną chwilę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #7 Napisano 28 Listopada 2013 Jesli wiesz jak ta mape przesterowac i czym ja przesterowac to bylo by swietnie gdybys mogl opisac co i jak bo zapewne wielu zkorzysta. Dziekuje za odpowiedzi panowie. Informacje rzeczowe i konkretne tak jak prosilem. Dzieki jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach