Skocz do zawartości
Gość sheriff

Pęknięty kolektor wydechowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sheriff

Witam

Czy takie pęknięcie kolektora może powodować przeładowywanie lub problemy z ciśnieniem ?? Pęknięcie dł ok 1,2 cm. Widoczne na fotce

 

 

kolektoryl8.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dzisiaj zauwazylem ten sam problem na moim kolektorze,z tym ze pekniecie jest duzo wieksze tzn. ( poszlo od sruby do sruby) jest juz widoczna sadza. i slychac lekkie przedmuchy

zastanawia mnie jaki moglbyc powod peknicia ,i jakie moga byc skutki jazdy z takim kolekotrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie , miałem taki sam problem i po wyjęciu kolektora okazało się że wszystko to raczej było przyczyną od turbiny bo i ona była uszkodzona tzn. pęknięta w tych samych okolicach co i kolektor , ale powiem że turbo chodziło raczej do końca po wyjęciu turbinki nic nie było zatarte wałeczek chodził leciutko i nie pokazywał żadnego dymku , więc proponuję po wyjęciu dobrze obejrzeć turbinkę .... nie licząc mojej robótki koszt razem z turbinką takiego kolektora to ok 1000 zł z samochodu z 2003r mały przebieg bo po wypadku sam demontowałem .... :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sheriff

Ale po co zmieniać turbine jesli do wymiany jest tylko kolektor ?? Kolektor jest częścia wymianną ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś tutaj mówi o wymianie turbiny razem ,czy tylko o dokładnym sprawdzeniu jej jak już kolektor mamy wyjęty, sheriff??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcia kolektora i elementów turbiny to w wielu przypadkach konsekwencja za dużego ciśnienia wytwarzanego przez turbinę. Przy dużym ciśnieniu doładowania temperatura spalania dość znacznie się podnosi i jeśli teraz mamy do czynienia z brakami zapłonów to część paliwa spalana jest w kolektorze wydechowych co bardzo źle wpływa na pracę silnika i stan jego elementów. Sonda lambda która jest przed katalizatorem również dostaje zbyt dużą temperaturę i może ulec uczkodzeniu co powoduje kolejne problemy z równomierną pracą silnika.

 

Dlatego diagnostyka oraz wnikliwe badanie bloków pomiarowych to robota dla fachowca - nie tylko wykonanie logów ma tu znaczenie ale obserwacja wszystkich parametrów wpływających na poprawną pracę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności