Skocz do zawartości
Dandek88

Dziwny odglos z okolic rozrzadu. FILM 1.9 tdi AWX.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Passat tak jak w moim profilu. B5 3BG 1.9 TDI AWX.

 

Rozrząd wymieniony kompletny, Wymieniona rolka prowadzaca, napinacz wieloklina.

 

Dziwny swist czy tez "szur" slychac z okolic rozrzadu.

 

Slychac to nawet na zdjetych paskach.

 

Najlepiej od 20 sek filmiku - bardzo prosze o pomoc.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak by pasek rozrządu był zbyt mocno napięty. AWX z 02r. ma chyba mechaniczny napinacz więc jest to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze to moze byc to ? zeby go poluzowac trzeba znowu rozbierac przod ? Nie jest mozliwe zeby bylo cos z pompowtryskiem albo co gorsza z gniazdem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek zbyt mocno naprężony i/lub górne koło wałka rozrządu (a w zasadzie tłumik który jest w kole zębatym)

 

Ja na starym silniku jeździłem tak przez około 20 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mozna to kolo zebate wymienic albo sam tlumik ? Naciag paska jak sprawdzic ? A co pozniej sie stało ze 20k ? :) rozleciał się przez to ?

Edytowane przez Dandek88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam za bardzo naciagniety pasek rozrzadu mozna go poluznic bez sciagania przodu ale nie jest latwe popelnilem ten sam blad naciagajac go za bardzo przy wymianie naciaglem tak jak fabrycznie powinno sie to robic i to byl blad pasek na zimnym silniku powinien nie byc napiety za bardzo gdyz po rozgrzaniu dodatkowo sie sam naciaga ja mialem szczescie w nieszczesciu po wymianie rozrzadu nie dawalo mi spokoju te dziwne odglosy kontolowalem co chwile stan paska rozrzadu i zauwazylem ze na laczeniu paska rozrzadu zaczely puszczac szwy widac bylo delikatnie poprzecinane zylki i widac bylo ze za nie dlugo pasek sie zerwie wiec nieczekajac na drugi dzien kupilem nowy pasek oczywiscie polecam tylko i wylacznie GATES zalozylem oczywiscie nie napinajac go tak bardzo jak poprzedni zrobilem 6 tys i wszystko ok zero wczesniejszych odglosow i pasek ok . nie polecam ci jazdy z tak napietym za bardzo paskiem wiedzac ze te silniki sa kolizyjne i zerwanie takiego paska to grubsza sprawa i spore koszty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że można wymienić. ;) Nowe koło jest dość drogie.. ale uzywkę można za 50-80 zł dostać. Wiadomo że można kupić takie samo jak swoje ale nie trzeba popadać w paranoję że ma się aż takiego pecha ;) Trzeba próbować :D

 

Masz 2002 rok. O ile się nie mylę... to rozrząd masz z napinaczem/tłumikiem drgań (hydraulicznym). Pomiedzy stopką napinacza a samym napinaczem ma być odpowiedni odstęp... jaki... wyczytasz na forum. Ja nie podpowiadam bo u siebie mam ustawione inaczej niz mówi książka i nie chcę aby ktoś tak ustawił a później napisał że się silnik rozsypał.

 

 

Co się stało po 20 tys km ? :) No rozsypał się :D;) Ale spokojnie... przyczyna była inna :)

 

tu dodatkowa lektura dla Ciebie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/135542-Halas-po-wymianie-rozrzadu-1-9-AVF

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/15252-TDI-1-9-AVF-rozrzad-napinacz-hydrauliczny-czy-mechaniczny?p=1884523&viewfull=1#post1884523

 

powodzenia ;)

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy widziales ze faktycznie tam sa nowe czesci a nie np stara rolka prowadzaca lub napinacz? Brzmi wg mnie jak lozysko ktorejs z rolek. Naciagniety pasek zbyt mocno bedzie wyl ale chyba nie na jalowym prawda, tylko po przekroczeniu coajmniej 1200rpm.

 

Oprocz tego moze napinacz od paska wieloklinowego alternatora trzec o plastic oslaniajacy rozrzad co sie czesto zdaza przy podrubkach INA bedacych niestety za krotkimi.

 

Popryskaj plynem do szyb pasek altka I zobaczysz czy ustanie to szumienie. Oczywiscie w trakcie pracy. Plyn jest na alkocholu wiec nie powoduje uslizgow I odparuje momentalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popryskaj plynem do szyb pasek altka I zobaczysz czy ustanie to szumienie. Oczywiscie w trakcie pracy.

 

 

Slychac to nawet na zdjetych paskach.

 

Lenin... Ty mechanikiem podobno jesteś a czytać nie potrafisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lenin... Ty mechanikiem podobno jesteś a czytać nie potrafisz ?

 

Tak podobno jestem, wlasnie calkiem niedawno wrocilem z warsztatu po walce z ciezarowka od 6 rano wiec wybacz to nieznaczace (wg mnie) niedoczytanie.

 

Dla ulatwienia koledze wstepnej djagnozy. Rozrzad na zimnym silniku (chodzi o pasek nie zagrzany) powinien sie uginac w dol po nacisnieciu palcem okolo 1 - 1.5cm w po stronie naprzeciwleglej do napinacza. Jesli tak nie jest to jest naciagniety za mocno. W starczych konstrukcjach gdzie paski nie byly zbrojone wluknem syntetycznym (sztywnym) napiecie sprawdzalo sie wyginajac pasek osiowo o 90 stopni. Jak mial 90 lub prawie 90 to napiecie bylo ok. Jak mniej to za duzo a jak wiecej to za luzno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla ulatwienia koledze wstepnej djagnozy. Rozrzad na zimnym silniku (chodzi o pasek nie zagrzany) powinien sie uginac w dol po nacisnieciu palcem okolo 1 - 1.5cm w po stronie naprzeciwleglej do napinacza. Jesli tak nie jest to jest naciagniety za mocno. W starczych konstrukcjach gdzie paski nie byly zbrojone wluknem syntetycznym (sztywnym) napiecie sprawdzalo sie wyginajac pasek osiowo o 90 stopni. Jak mial 90 lub prawie 90 to napiecie bylo ok. Jak mniej to za duzo a jak wiecej to za luzno.

 

A ja mam trochę siły i mogę wygiąć ten pasek 3 razy dookoła. To znaczy że jest za luźny? A moja siostra niema siły i nie może nim drgnąć nawet. To znaczy że jest zbyt mocno napięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kto dotykał kiedys paska rozrządu (oczywiście załozonego) wie o co chodzi leninowi. Ktos kto dotykał tylko w kartoniku - woła siostrę... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeśli mechanik ma za duzo siły to później są takie sytuacje jak tutaj. Podobnie było umnie i to samo może mieć autor tematu. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

No ale ja się nie znam. Są mądrzejsi na tym świecie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie wiem co robić. Planuje kupić koło wałka rozrządu ( około 100 zł ) na allegro założyć i sprawdzić. Jeżeli nie przyniesie to efektu to poluzować lekko pasek i jeżeli to nie przyniesie efektu to co to moze byc ? Moze to być jakaś poważniejsza awaria silnika ? Dodam że naciskając lekko na gaz ten dzwięk całkowicie znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pasek tak jak napisał Lenin, lepsze takie sprawdzanie niż nic. Dopiero później się zastanawiaj czy coś wymieniać.

Może to również być wina upalonych półpanewek wałka rozrządu. U mnie też tak wyło, tyle że ustało po jednej grubszej robocie gdzie był wymieniany wałek, szklanki i półpanewki więc trudno mi stwierdzić czy była to przyczyna naciągniętego paska czy panewek. Wzrost obrotów to wzrost ciśnienia oleju i panewki mogą ucichnąć. Tak czy siak, lepiej poszukaj kogoś kto ci to dobrze sprawdzi bo takie gdybanie na forum może doprowadzić do rozstrojenia nerwowego.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam przypadek. Winny był pasek rozrządu musiałem wymienić na nowy choć ten niby stary miała dwa dni. Musiałem założyć pasek pokryty od wewnątrz takim teflonem nie pamiętam firmy. Po prostu taki dźwięk wydawał pasek. Z napięciem paska nie można za bardzo przekombinować bo przecież ma hydrauliczny napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek z teflonem to pasek typu ''High Stretch'' opatentowany jako nowa technologia przez DAYCO. Paski te byly wczesniej stosowane do amerykansjich muscle oraz aut o znacznie podniesionej mocy z rynku japonskiego gdzie nie raz szarpniecie za pasek bylo za mocne I pasek sie rwal albo byly zrywane zemby. Zanim wymyslili to rozwiazanie w podrasowanych autach mozna bylo zobaczyc bardzo szerokie pasy rozrzadu majace nawet 10cm szerokosci. Daje reke uciac ze prawie kazdy z was widzial takie kolo rozrzadu na amerykanskim filmie, wystawalo z pod maski z ogromnym pasem.Tak ze juz wiecie o co chodzilo z szerokoscia paska.

Pasek z teflonem ma rowniez kewlarowe zbrojenie wzdluzne jak I poprzeczne gdzie normalne maja jedynie zwykle syntetyczne wlukna.

 

Co ciekawe DAYCO korzysta z bazy kalczukowo-gumowej DUNLOP wiec to tez jest receptura z bogatym doswiadczeniem jesli chodzi o sklad pod katem wytrzymalosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie jest to samo,identyczny dżwiek,myślałem na początku że to sprzegiełko alternatora, wymianiłem a dzwięk pozostał i teraz doszedłem że to z pod osłony rozrządu się wydobywa,od razu mówię że mam hydrauliczny napinacz,rozrząd wymianiałem w marcu,pasek firmy conti,rozrząd Ina,czyli co musze znów wymianić pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wes ze idz do warsztatu bo jak cie na forum tu zakreca to pol auta wymienisz I dalej bedzie to samo jak zawsze to bywa. Nie zauwazyles?

Rozrzad to caly zestaw.

Pasek masz Continental zas Osprzet masz INA, SKF I TNT pomieszany zapewne;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ja poszedlem niby do lepszego renomowanego warsztatu. Wymienili mi napinacz i rolke paska wieloklinowego zabulilem 700 zl i dzwiek pozostal.

Ale narazie troche finansowo kuleje ale juz zbieram na nowy rozrzad, gdyby nie te gnoje z serwisu to juz bym to robil. Powymieniam to do tego dokupie to kolko na walek rozrzadu z tlumikiem i zobaczymy czy sie poprawi. Bede chcial tez zeby mechanik zagladnal pod pokrywe zaworow czy tam wszystko okej. Co jeszcze mozna zrobic, sprawdzic ?

Edytowane przez Dandek88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności