Dandek88 Zgłoś #1 Napisano 14 Października 2013 Witam, Passat tak jak w moim profilu. B5 3BG 1.9 TDI AWX. Rozrząd wymieniony kompletny, Wymieniona rolka prowadzaca, napinacz wieloklina. Dziwny swist czy tez "szur" slychac z okolic rozrzadu. Slychac to nawet na zdjetych paskach. Najlepiej od 20 sek filmiku - bardzo prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #2 Napisano 14 Października 2013 Tak jak by pasek rozrządu był zbyt mocno napięty. AWX z 02r. ma chyba mechaniczny napinacz więc jest to możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2013 Myslisz ze to moze byc to ? zeby go poluzowac trzeba znowu rozbierac przod ? Nie jest mozliwe zeby bylo cos z pompowtryskiem albo co gorsza z gniazdem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #4 Napisano 14 Października 2013 pasek zbyt mocno naprężony i/lub górne koło wałka rozrządu (a w zasadzie tłumik który jest w kole zębatym) Ja na starym silniku jeździłem tak przez około 20 tys km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #5 Napisano 14 Października 2013 (edytowane) A mozna to kolo zebate wymienic albo sam tlumik ? Naciag paska jak sprawdzic ? A co pozniej sie stało ze 20k ? rozleciał się przez to ? Edytowane 14 Października 2013 przez Dandek88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw27 Zgłoś #6 Napisano 14 Października 2013 potwierdzam za bardzo naciagniety pasek rozrzadu mozna go poluznic bez sciagania przodu ale nie jest latwe popelnilem ten sam blad naciagajac go za bardzo przy wymianie naciaglem tak jak fabrycznie powinno sie to robic i to byl blad pasek na zimnym silniku powinien nie byc napiety za bardzo gdyz po rozgrzaniu dodatkowo sie sam naciaga ja mialem szczescie w nieszczesciu po wymianie rozrzadu nie dawalo mi spokoju te dziwne odglosy kontolowalem co chwile stan paska rozrzadu i zauwazylem ze na laczeniu paska rozrzadu zaczely puszczac szwy widac bylo delikatnie poprzecinane zylki i widac bylo ze za nie dlugo pasek sie zerwie wiec nieczekajac na drugi dzien kupilem nowy pasek oczywiscie polecam tylko i wylacznie GATES zalozylem oczywiscie nie napinajac go tak bardzo jak poprzedni zrobilem 6 tys i wszystko ok zero wczesniejszych odglosow i pasek ok . nie polecam ci jazdy z tak napietym za bardzo paskiem wiedzac ze te silniki sa kolizyjne i zerwanie takiego paska to grubsza sprawa i spore koszty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2013 (edytowane) Pewnie że można wymienić. Nowe koło jest dość drogie.. ale uzywkę można za 50-80 zł dostać. Wiadomo że można kupić takie samo jak swoje ale nie trzeba popadać w paranoję że ma się aż takiego pecha Trzeba próbować Masz 2002 rok. O ile się nie mylę... to rozrząd masz z napinaczem/tłumikiem drgań (hydraulicznym). Pomiedzy stopką napinacza a samym napinaczem ma być odpowiedni odstęp... jaki... wyczytasz na forum. Ja nie podpowiadam bo u siebie mam ustawione inaczej niz mówi książka i nie chcę aby ktoś tak ustawił a później napisał że się silnik rozsypał. Co się stało po 20 tys km ? No rozsypał się Ale spokojnie... przyczyna była inna tu dodatkowa lektura dla Ciebie: http://forum.vw-passat.pl/threads/135542-Halas-po-wymianie-rozrzadu-1-9-AVF http://forum.vw-passat.pl/threads/15252-TDI-1-9-AVF-rozrzad-napinacz-hydrauliczny-czy-mechaniczny?p=1884523&viewfull=1#post1884523 powodzenia Edytowane 14 Października 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2013 A czy widziales ze faktycznie tam sa nowe czesci a nie np stara rolka prowadzaca lub napinacz? Brzmi wg mnie jak lozysko ktorejs z rolek. Naciagniety pasek zbyt mocno bedzie wyl ale chyba nie na jalowym prawda, tylko po przekroczeniu coajmniej 1200rpm. Oprocz tego moze napinacz od paska wieloklinowego alternatora trzec o plastic oslaniajacy rozrzad co sie czesto zdaza przy podrubkach INA bedacych niestety za krotkimi. Popryskaj plynem do szyb pasek altka I zobaczysz czy ustanie to szumienie. Oczywiscie w trakcie pracy. Plyn jest na alkocholu wiec nie powoduje uslizgow I odparuje momentalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2013 Popryskaj plynem do szyb pasek altka I zobaczysz czy ustanie to szumienie. Oczywiscie w trakcie pracy. Slychac to nawet na zdjetych paskach. Lenin... Ty mechanikiem podobno jesteś a czytać nie potrafisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #10 Napisano 14 Października 2013 Lenin... Ty mechanikiem podobno jesteś a czytać nie potrafisz ? Tak podobno jestem, wlasnie calkiem niedawno wrocilem z warsztatu po walce z ciezarowka od 6 rano wiec wybacz to nieznaczace (wg mnie) niedoczytanie. Dla ulatwienia koledze wstepnej djagnozy. Rozrzad na zimnym silniku (chodzi o pasek nie zagrzany) powinien sie uginac w dol po nacisnieciu palcem okolo 1 - 1.5cm w po stronie naprzeciwleglej do napinacza. Jesli tak nie jest to jest naciagniety za mocno. W starczych konstrukcjach gdzie paski nie byly zbrojone wluknem syntetycznym (sztywnym) napiecie sprawdzalo sie wyginajac pasek osiowo o 90 stopni. Jak mial 90 lub prawie 90 to napiecie bylo ok. Jak mniej to za duzo a jak wiecej to za luzno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #11 Napisano 14 Października 2013 Dla ulatwienia koledze wstepnej djagnozy. Rozrzad na zimnym silniku (chodzi o pasek nie zagrzany) powinien sie uginac w dol po nacisnieciu palcem okolo 1 - 1.5cm w po stronie naprzeciwleglej do napinacza. Jesli tak nie jest to jest naciagniety za mocno. W starczych konstrukcjach gdzie paski nie byly zbrojone wluknem syntetycznym (sztywnym) napiecie sprawdzalo sie wyginajac pasek osiowo o 90 stopni. Jak mial 90 lub prawie 90 to napiecie bylo ok. Jak mniej to za duzo a jak wiecej to za luzno. A ja mam trochę siły i mogę wygiąć ten pasek 3 razy dookoła. To znaczy że jest za luźny? A moja siostra niema siły i nie może nim drgnąć nawet. To znaczy że jest zbyt mocno napięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubikk Zgłoś #12 Napisano 15 Października 2013 Ktoś kto dotykał kiedys paska rozrządu (oczywiście załozonego) wie o co chodzi leninowi. Ktos kto dotykał tylko w kartoniku - woła siostrę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #13 Napisano 15 Października 2013 Kolego, jeśli mechanik ma za duzo siły to później są takie sytuacje jak tutaj. Podobnie było umnie i to samo może mieć autor tematu. Czytanie ze zrozumieniem się kłania. No ale ja się nie znam. Są mądrzejsi na tym świecie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #14 Napisano 15 Października 2013 No i nie wiem co robić. Planuje kupić koło wałka rozrządu ( około 100 zł ) na allegro założyć i sprawdzić. Jeżeli nie przyniesie to efektu to poluzować lekko pasek i jeżeli to nie przyniesie efektu to co to moze byc ? Moze to być jakaś poważniejsza awaria silnika ? Dodam że naciskając lekko na gaz ten dzwięk całkowicie znika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #15 Napisano 15 Października 2013 Sprawdź pasek tak jak napisał Lenin, lepsze takie sprawdzanie niż nic. Dopiero później się zastanawiaj czy coś wymieniać. Może to również być wina upalonych półpanewek wałka rozrządu. U mnie też tak wyło, tyle że ustało po jednej grubszej robocie gdzie był wymieniany wałek, szklanki i półpanewki więc trudno mi stwierdzić czy była to przyczyna naciągniętego paska czy panewek. Wzrost obrotów to wzrost ciśnienia oleju i panewki mogą ucichnąć. Tak czy siak, lepiej poszukaj kogoś kto ci to dobrze sprawdzi bo takie gdybanie na forum może doprowadzić do rozstrojenia nerwowego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bob1 Zgłoś #16 Napisano 18 Października 2013 Miałem taki sam przypadek. Winny był pasek rozrządu musiałem wymienić na nowy choć ten niby stary miała dwa dni. Musiałem założyć pasek pokryty od wewnątrz takim teflonem nie pamiętam firmy. Po prostu taki dźwięk wydawał pasek. Z napięciem paska nie można za bardzo przekombinować bo przecież ma hydrauliczny napinacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2013 Pasek z teflonem to pasek typu ''High Stretch'' opatentowany jako nowa technologia przez DAYCO. Paski te byly wczesniej stosowane do amerykansjich muscle oraz aut o znacznie podniesionej mocy z rynku japonskiego gdzie nie raz szarpniecie za pasek bylo za mocne I pasek sie rwal albo byly zrywane zemby. Zanim wymyslili to rozwiazanie w podrasowanych autach mozna bylo zobaczyc bardzo szerokie pasy rozrzadu majace nawet 10cm szerokosci. Daje reke uciac ze prawie kazdy z was widzial takie kolo rozrzadu na amerykanskim filmie, wystawalo z pod maski z ogromnym pasem.Tak ze juz wiecie o co chodzilo z szerokoscia paska. Pasek z teflonem ma rowniez kewlarowe zbrojenie wzdluzne jak I poprzeczne gdzie normalne maja jedynie zwykle syntetyczne wlukna. Co ciekawe DAYCO korzysta z bazy kalczukowo-gumowej DUNLOP wiec to tez jest receptura z bogatym doswiadczeniem jesli chodzi o sklad pod katem wytrzymalosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #18 Napisano 18 Października 2013 u mnie nie jest to samo,identyczny dżwiek,myślałem na początku że to sprzegiełko alternatora, wymianiłem a dzwięk pozostał i teraz doszedłem że to z pod osłony rozrządu się wydobywa,od razu mówię że mam hydrauliczny napinacz,rozrząd wymianiałem w marcu,pasek firmy conti,rozrząd Ina,czyli co musze znów wymianić pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #19 Napisano 18 Października 2013 Wes ze idz do warsztatu bo jak cie na forum tu zakreca to pol auta wymienisz I dalej bedzie to samo jak zawsze to bywa. Nie zauwazyles? Rozrzad to caly zestaw. Pasek masz Continental zas Osprzet masz INA, SKF I TNT pomieszany zapewne;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #20 Napisano 18 Października 2013 (edytowane) Tak tylko ja poszedlem niby do lepszego renomowanego warsztatu. Wymienili mi napinacz i rolke paska wieloklinowego zabulilem 700 zl i dzwiek pozostal. Ale narazie troche finansowo kuleje ale juz zbieram na nowy rozrzad, gdyby nie te gnoje z serwisu to juz bym to robil. Powymieniam to do tego dokupie to kolko na walek rozrzadu z tlumikiem i zobaczymy czy sie poprawi. Bede chcial tez zeby mechanik zagladnal pod pokrywe zaworow czy tam wszystko okej. Co jeszcze mozna zrobic, sprawdzic ? Edytowane 18 Października 2013 przez Dandek88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach