t-tk Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2007 Szukałem na forum ale nie mogę się doszukać. Ciężko mi uwierzyć w to, że nikt nie poruszał tego tematu. Ale cóż. Czy ktoś z szanownych forumowiczów bądź foremek mógłby mi podpowiedzieć jak wymienić pasek rozrządu? Jak wygląda ustawianie znaków etc? Z góry dziękuję za okazaną pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #2 Napisano 18 Sierpnia 2007 Witam! Ja robiłem samemu wymiane paska rozrządu i nie jest to takie skomplikowane jakby się mogło wydawać, niewiem jak to jest w 1.8 ale podejżewam że podobnie. A więc: 1. Wymontowujesz pasek klinwy napędu pompy wspomagania. 2. Poluzowujesz śruby mocowania alternatora i ściągasz pasek napędu alternatora. 3. Ściągasz górną obudowę paska rozrządu (dla ułatwienia można odrazu ustawić koło wału rozrządu według znaków wtedy wszystkie znaki powinny się pokrywać) 4. Odkręcasz koło pasowe wału korbowego ( bodajże 4 śruby, niestety zazwyczaj jest trudno je odkręcić i z tego co pamiętam jest tam jakiś dziwny wzór, coś w rodzaju gwiazdki) 5. Odkręcasz kilka śrub i ściągasz dolną obudowe paska rozrządu. 6. Poluzowujesz napinacz rozrządu i ściągasz stary pasek. 7. Sprawdzasz jeszcze raz ustawienia i nakładasz nowy pasek. 8. Powtarzasz wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając żeby dobrze napiąć pasek rozrządu (tak aby po naciśnięciu palcem wychylał się na około 0,5 cm). Chyba nic nie pominołem Przy okazji warto odrazu wymienić pozostałe paski (od alternatora i od wspomagania), ważne jest też żeby wymienić napinacz paska rozrządu bo stary może nie wytrzymać przy nowym, mocniejszym pasku (tak jak u mnie się stało ) I masz tu rozmieszczenie znaków: Życzę powodzenia przy wymianie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo xxx Zgłoś #3 Napisano 17 Października 2007 może odświerzę trochę temat ,ponieważ właśnie jestem po wymianie paska i napinacza u mechaniora . Teraz mam mał dyskomfort w aucie. Mianowicie cały czas słychać napinacz , im więcei obrotów tym wyższe dźwięki wycia rolki. Nie mylić prosze że im więcej gazu tym głośniej. Hałas jest na tym samym poziomie tylko ton "świstu " się zmienia, mogę to lekko porównać do pracy turbiny. Kumpel i mechanik mówili mi ,że może tak być na początku aż rolka się powiedzmy ułoży przez jakiś tydzień. Przejechałem już 1000km i dalej tak samo ( nawet o ciutę nie jest ciszej). Rolka była droższa od samego paska (koło 100zł już nie pamiętam) kupiona w sklepie sieci ELIT. czy tak już zostanie? czy mam liczyć ,że kiedyć się to skończy ? czy rolka jest do wymiany albo zbyt mocno naprężona Pomóżcie bo może nie jest to ąż takie gośne i pasażer nawet nie zwróci uwagi ale ja to słysze i inni co się znają też bedą - ogólnie siara. Na prawdę wkurza mnie ten dźwięk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertos Zgłoś #4 Napisano 17 Października 2007 Ten mechanior zdecydowanie zbyt mocno napią pasek i rolka swiszcze. Może też być tak że rolka jest lekko szersza i obciera o obudowe. Zdaża się tak nawet przy dobrych zamiennikach kakich jak "EVR". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo xxx Zgłoś #5 Napisano 17 Października 2007 tzn sprawdzałem czy nie jest zaz szeroka i czy cos o coś nie ociera, i tak nie jest ,. Gdyby miała rolka czy pasek ocierać gdzieś o plastokową obudowę to dawno wyrobiłby sobie dróżkę ,a w szystko pod tym względem jest ok. Zobacze jeszcze jak napięty jest pasek. może faktycznie za mocno. czy możliwe że sama jakośc rolki nie jest za wysoka i dlatego tak szumi?? ile powinna kosztować dobra rolka?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2008 Mechanik ma mało czasu a moja rolka hałasuje i chcę ją wymienić sam. Mam więc pytanie, z jaką siłą napiąć pasek w dieslu, ma być "tradycyjny" skręt 90 stopni między pompą wtryskową a wałkiem rozrządu? Rozumiem że jeśli paska nie ściągam to nie potrzebuję blokować pompy ani wtykać liniał w wałek? Klucz do rolki mam ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2008 Ja ile razy do pompy wtryskowej rozbieralem rozrząd i robiłem tak jak Ty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2008 to znaczy że 90* jest poprawne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2008 Pewnie, ze pasek po naciagniecu daje sie obrocic o 90 stopni. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martinez Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2008 A ja też w tym tygodniu wymieniłem pasek rozrządu i też mam to samo. Wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się świst... Mam wrażenie że mechanik mi zamontował turbinę No ale skoro mechanik i to dobry zrobił i tak jest to znaczy że tak mam być. Wierzę mu. Narazie wszystko jest ok i śmigam sobie bez problemów, ale jak się coś złego stranie to szybko go znajdę i wtedy to on będzie miał problem nie ja. Najwyżej wpędzi się w większe koszty naprawy. No ale jak narazie wszystko gra i zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #11 Napisano 27 Kwietnia 2008 Swist napinacza oznacza zazwyczaj ze jest za mocno napięty pasek rozrządu, podjechać do mechanika i niech skontroluje i poluzuje ewentualnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #12 Napisano 28 Kwietnia 2008 ja tez w tym tygodniu wymienialem pasek tyle ze samemu 1. zdjac kolo prawe przednie kolo 2. odkrecic plastikowa oslone od nadkola(2 wkrety) 3. poluzowac naciag paska od alternatora 4. jezeli masz klime to rowniez 5. od spodu auta masz srube regulujaca naciag paska od wspomagania 6. zdjac paski 7. odkrecic kolo pasowe od walu silnika ( 4 sruby imbus 5) 8. zdjac gorna oslone rozrzadu 9. odkrecic dolna oslone rozrzadu ( 1 sruba 5imbus, jedna 13 najlepiej klucz nasadowy i jedna nakretka rowniez 13) 10. zdjac zaslepke z obudowy sprzegla 11. najlepiej jes wykrecic swiece zeby nie bylo kompresji (ale nie trzeba) 12. krecic walem sielnika tak aby znaczek na kole zamachowym silnika pokrywa sie ze znaczkiem na obudowie sprzegla (to pokrycie jest najwazniejsze) 13. jezeli wszystko sie pokrywa luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek tzeba to robic ostroznie zeby nie poruszyc zadnym kolem 14. sprawdzamy czy wszystkie znaki sa na swoim miejscu i ostroznie zakladamy pasek 15. zakrecic 2 razy walem silnika i sprawdzic ustawienia znakow 16. z powrotem trzeba wszystko zlozyc najlepiej przy skrecaniu nasmarowac wszytkie sruby oszczedzi sie pozniej wiele czasu Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #13 Napisano 1 Sierpnia 2008 Mam pytanie czy swistem napinacza nalezy sie mocno przejmowac?wpadl mi w rece passat ktorym wlasnie zamierzam jechac nad morze ale niepokoi mnie wlasnie dzwiek tego napinacza .Pasek wyglada calkiem w porzadku i nie jest zbyt mocno napiety.Zastanawiam sie czy go profilaktycznie wymienic bo z tego co czytam inni maja tak tez zaraz po wymianie wiec kasa wywalona bedzie w bloto jesli sie okarze ze wymiana nic nie da.Czy ta rolka moze sie rozsypac w drodze?dodam ze napinacz zaczyna swiszczec mocniej przy goracym silniku przy zimnym duzo slabiej . wlasnie zmienilem pasek i napinacz niestety dalej wyje jak silnik sie rozgrzeje .Byc moze to lozysko alternatora ale mam to juz w dupie szkoda zdrowia i pieniedzy na ten zlom . dodatkowo zauwazylem ze cieknie simmering pod walkiem posrednim. nie ma to jak moja audi 1.9d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2009 4. Odkręcasz koło pasowe wału korbowego ( bodajże 4 śruby, niestety zazwyczaj jest trudno je odkręcić i z tego co pamiętam jest tam jakiś dziwny wzór, coś w rodzaju gwiazdki) Witam panowie nie mogę odkręcić tej środkowej śruby chciałbym wiedzieć, zęby czegoś nie popsuć czy ona odkręca sie w lewo czy w prawo??? bo ani w prawo ani w lewo nie idzie ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konr@d Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2009 O ile dobrze pamiętam to środkowej śruby się nie odkręca, kręcąc tą śrubą porusza się wał korbowy. Ja żeby odkręcić te cztery śruby blokowałem właśnie tą środkową żeby wał się nie kręcił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2009 panowie w prawo sie odkreca odkrecilem ale niemoge ustawic znaku cechy na kole od zaplonu jak palec jest:( na kole jest cecha ale na obudowie nie ma:( ---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:05 ---------- ---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:39 ---------- na kole AUX jest cecha ale ta cecha z która musi pasować, jak tam nic nie ma.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2009 musisz przykręcić tłumik drgań, na nim jest ten znak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2009 Panowie a jaka jest kolejność zapłonu w B4 1.8 90KM (ABS) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2009 1-3-4-2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #20 Napisano 20 Marca 2009 Panowie ustawiłem wszystko jak trzeba ja chce zapalić a auto ani drgnie:( zamieszczam foty zobaczcie czy moze cos zle?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach