psychochiller Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2013 Witam, Niedawno zmagałem sie z wymianą termostatu ale zanim to zrobiłem naszukałem się trochę porządnej instrukcji. Wszystkim potrzebującym polecam poniższy link: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement Stronka jest po angielsku i jest to audi ale z identycznym silnikiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2013 Akurat w pasku awt kruciec termostatu jest tylko z jednym wyjściem wiec jest dużo mniej rozbierania niż w audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2013 ja w pasku wymontowałem tylko przepustnice, ten wspornik ,i odkręciłem kable od alternatora , samego alternatora nie odkręcałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2013 Ponad to nie ma potrzeby demontażu alternatora, ani górnego węża chłodnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psychochiller Zgłoś #5 Napisano 27 Września 2013 No może niepotrzebnie zrzucałem alternator ale za to dojście było wygodniejsze ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artemjusz Zgłoś #6 Napisano 27 Września 2013 Mysle ze zrzucajac alternator ulatwiles i przyspieszyles prace. Ja bez zdejmowania alternatora pocharatalem caly lapy i strasznie duzo kombinowania mialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #7 Napisano 27 Września 2013 fakt jak się zrzuci altka to wszystko na widoku jest , u mnie naszczęście założyłem termostat za pierwszym razem jak go przyłożyłem, idealnie się wpasował i nie wypadał , wszystko poskręcałem i o dziwo nie ciekło , a myślałem że za szybko mi poszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2015 https://www.youtube.com/watch?v=K5dickQb8HM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #9 Napisano 1 Lutego 2015 mam zamiar wymienić termostat,jakiej firmy polecacie (mam na uwadze behr,wahler) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #10 Napisano 1 Lutego 2015 (edytowane) kup obojętnie jaki , tak jak napisałes ,ewentualnie vernet Edytowane 1 Lutego 2015 przez robert-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #11 Napisano 1 Lutego 2015 ok (chyba będzie behr ,wahler ma 50% na 50% opini) jak wymienię to zdam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #12 Napisano 5 Lutego 2015 objawy ,hamowanie silnikiem podczas jazdy z górki temperatura spadała z 90 stopni na 80 stopni na luzie było ok ,trochę za długo się rozgrzewał około 20 km benzyna/ gaz 2.0 115 km.Wymiana termostatu na gates rozwiązał problem i wszystko wróciło do normy,czas rozgrzania do 90 stopni to około 10 km przy - 3 stopnie (miał być behr ,był dostępny tylko na allegro a zależało mi na czasie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #13 Napisano 5 Lutego 2015 objawy ,hamowanie silnikiem podczas jazdy z górki temperatura spadała z 90 stopni na 80 stopni na luzie było ok ,trochę za długo się rozgrzewał około 20 km benzyna/ gaz 2.0 115 km.Wymiana termostatu na gates rozwiązał problem i wszystko wróciło do normy,czas rozgrzania do 90 stopni to około 10 km przy - 3 stopnie (miał być behr ,był dostępny tylko na allegro a zależało mi na czasie)Mam podobnie. A na ile teraz spada przy hamowaniu silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2015 Mam podobnie. A na ile teraz spada przy hamowaniu silnikiem? wczoraj jazda z górki podjazd około 2km hamowanie silnikiem po wymianie termostatu temperatura spadła według zegara na desce około 5 stopni z 90 stopni po dodaniu gazu obroty silnika około 1800-2000 temperatura wzrosła po 500 mertrów.Przed wymianą jazda z górki około 800 metrów spadała o 10 stopni,doprowadzenie do temperatury 90 stopni trzeba było dobrze kombinować (wysokie obroty silnika przy zmianie biegów).narazie jest spoko jak długo zobaczymy,to zależy tylko od firmy termostatu.Wachler ,vernet tak jak pisałem wyżej 50 na 50 opisy na forach ,gates i behr nie znalazłem złych opini.Dlatego szukałem tych firm cena gates u mnie w sklepie 35 zł,behr nie mieli w hurtowniach, na allagro były tylko 2 aukcje 55-60 zł do mojego auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #15 Napisano 8 Lutego 2015 po wymianie termostatu temperatura spadła według zegara na desce około 5 stopni z 90 A ile stopni bylo na zewnatrz, bo cos za duzo ci spadlo??. Jesli spadek temp. widziales po wskazowce, to silnik mial wtedy ok 70C, bo jak zapewne wiesz wskazowka nie drgnie gdy temp. silnika wynosi 75-110C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #16 Napisano 8 Lutego 2015 A ile stopni bylo na zewnatrz, bo cos za duzo ci spadlo??. Jesli spadek temp. widziales po wskazowce, to silnik mial wtedy ok 70C, bo jak zapewne wiesz wskazowka nie drgnie gdy temp. silnika wynosi 75-110C. -3 ,-4 stopnie ,ogrzewanie 3 kreski ,benzyna /gaz.latem nie było problemu spadania temperatury - - - - - aktualizacja - - - - - -3 ,-4 stopnie ,ogrzewanie 3 kreski ,benzyna /gaz.latem nie było problemu spadania temperatury jeszcze dodam spadek był tylko przy zjeżdzie około 2 km hamowanie silnikiem 80 km ,przy prędkości 60 km spadku temperatury nie było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2015 -3 ,-4 stopnie ,ogrzewanie 3 kreski ,benzyna /gaz.latem nie było problemu spadania temperaturyRok temu jezdzilem zima w gorach, ale nie kojarze aby wskazowka mi opadala przy dlugich zjazdach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2015 Rok temu jezdzilem zima w gorach, ale nie kojarze aby wskazowka mi opadala przy dlugich zjazdach. ja też nie kojarze spadania temperatury podczas hamowania silnikiem (nie zwracałem uwagi na zegar temperatury podczas hamowania silnikiem) teraz zauważyłem i wymieniłem termostat, auto szybciej się temperaturę,jeżeli zjeżdam normalnie z góry (delikatnie gaz) to temperatura nie spada.Albo ten termostat gates (niby firma na pierwszy montaż ) jest nie halo.Uwagę moją zwróciło to że za długo łapał temperaturę ,i przez przypadek zobaczyłem spadanie temperatury podczas hamowania silnikiem z górki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW2001 Zgłoś #19 Napisano 12 Lutego 2015 ja też nie kojarze spadania temperatury podczas hamowania silnikiem (nie zwracałem uwagi na zegar temperatury podczas hamowania silnikiem) teraz zauważyłem i wymieniłem termostat, auto szybciej się temperaturę,jeżeli zjeżdam normalnie z góry (delikatnie gaz) to temperatura nie spada.Albo ten termostat gates (niby firma na pierwszy montaż ) jest nie halo.Uwagę moją zwróciło to że za długo łapał temperaturę ,i przez przypadek zobaczyłem spadanie temperatury podczas hamowania silnikiem z górki. panowie opadanie wskazówki przy hamowaniu z górki problem chyba rozwiązany,laptop wrócił z naprawy podłączenie pod vag i totalna porażka zegar 90 stopni a na vagu 60 stopni.Czujnik temperatury wymieniony był w listopadzie 2014 na orginał vw audi ,dziś kupiony pierwszy lepszy w sklepie vernet ,temperatura zegar 90 stopni vag 92 w w blokach pomiarowych silnika w blokach pomiarowych wskażniki 91 stopni.Orginał jedzie do reklamacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #20 Napisano 15 Lipca 2015 (edytowane) Czy to możliwe aby przy temp zewnetrznej 27c w czasie zjazdu z gorki ponad 1km temp na vagu z 96c spadla do 86c. Okna otwarte, klima off. Przy zewn ok 20c spadalo do ok 80. W czasie normalnej jazdy temp na vagu zawsze wynosi ok 92-96c, z tym ze jak wczesniej kiedys pisalem dlugo sie nagrzewa powyzej 60 c. Edytowane 15 Lipca 2015 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach