Skocz do zawartości
waldek40

rozrząd i pompa wodna

Rekomendowane odpowiedzi

co ile tys. km. wymienia sie rozrząd i pompę wodną w passacie b4 silnik 2E, czy razem z wymianą rozrządu wymienia sie też pompę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymienisz rozrząd co 60 tyś km to będziesz prawie na 100% pewny iż się nic nie stanie (lub co 5 lat). Przy okazji wymiany rozrządu można wymienić także pompę ze względu na lepszy dostęp w tym momencie. Następnym razem po wymianie rozrządu jeśli będziesz chciał wymienić pompę to ponownie będziesz musiał rozbierać i ustawiać rozrząd. Nie są to aż tak duże wydatki żeby odkładać takie sprawy do "końca" ponieważ w razie zerwania paska lub uszkodzenia pompy straty będą nieporównywalnie większe. POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli wymienisz rozrząd co 60 tyś km to będziesz prawie na 100% pewny iż się nic nie stanie (lub co 5 lat). Przy okazji wymiany rozrządu można wymienić także pompę ze względu na lepszy dostęp w tym momencie. Następnym razem po wymianie rozrządu jeśli będziesz chciał wymienić pompę to ponownie będziesz musiał rozbierać i ustawiać rozrząd. Nie są to aż tak duże wydatki żeby odkładać takie sprawy do "końca" ponieważ w razie zerwania paska lub uszkodzenia pompy straty będą nieporównywalnie większe. POZDRAWIAM

 

czyli pompę wody wymienia się zawsze razem z rozrządem?? , chodź po zakupie passata i wymianie rozrządu nie wymieniłem pompy i nadal działa dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2E pompa wody NIE jest napędzana paskiem rozrządu

Można to zrobić przy okazji, ale po co? Jeśli nie cieknie, nie wyje i nie ma luzów to moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Do wymiany pompy wody nie trzeba ściągać paska rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem. Jeśli miałeś jakiekolwiek podejrzenie że coś się dzieje z pompą wody to przy wymianie rozrządu można i ją wymienić. Ale ogólnie pompy nie wymienia się za każdym razem. P

OZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z pompą wszystko w porządku , w poprzednim moim samochodzie w lanosie rozrząd robiło sie co 60 tys/km a pompy wytrzymywały 90 tys. także wymieniało sie razem pompę i rożrząd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lanosie rozrząd robiło sie co 60 tys/km a pompy wytrzymywały 90 tys

W lanosie pompa jest napedzana paskiem rozrzadu i usterka pompy powodowała małe zamieszanie wśród zaworów. Mój kumpel tego doświadczył, chciał zaoszczędzić 150zł :rotfl:

 

a w Twoim passku, jak napisał:

 

W 2E pompa wody NIE jest napędzana paskiem rozrządu

 

więc ewentualna awaria pompy nie jest groźna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieknie mi pompa i nie wiem ile czasu zarezerwować więc się upewniam: nie trzeba rozpinać rozrządu do jej wymiany?

Jak dzisiaj zaglądałem to rozrząd trochę ją zasłania, stąd moje wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak jest w 2E i jaki jest dostęp, ale jeżeli pompa jest napędzana paskiem wieloklinowym, to powinieneś sobie poradzić w jakieś 3h. U mnie poszło bez problemu, wszystko od góry. Gdzieś na forum był opis co i jak. Raczej nie powinno być problemu z wymianą, ale lepiej ktoś kto ma taki silnik niech się jeszcze wypowie :D

Pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 można ją wytargać bez większego problemu, chcę się upewnić czy tak samo jest w 2.0. Pompa jest napędzana paskiem klinowym, rozrząd jeno zasłania co nieco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno sie udać. Wyciągasz alternator, łapę mocującą, ściągasz obudowę rozrządu i wyciągasz całą pompę. Jakiś problem chyba będzie z jedną śrubą, ale nie pamiętam :)

Tutaj coś masz http://www.vwgolf.pl/?page_id=635 :D

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112112

Pzdr!

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam nie musisz ściągać rozrządu ani osłon paska jeśli odkręcisz od bloku całą pompę razem z obudową. Musisz wykręcić alternator. Pasek zębaty trzeba zdjąć jeśli chcesz wyjąć sam "wkład" pompy (wirnik z przednią połówką obudowy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozrząd jeno zasłania co nieco.
Jak odkęcisz śruby nr18-22 to pompa wyjdzie w stronę chodnicy i rozrząd wtedy nic a nic nie przeszkadza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszą koledzy Ormowiec i cysiokysio. Nie musisz nawet rozłączać węży od pompy. Sam dzisiaj wymieniałem pompę w swoim pasku, co prawda w tdi, ale we wszystkich rzędówkach jest taka sama. Odkręcasz alternator (2 śruby na klucz 13), a następnie 4 śruby wspornika alternatora (klucz 13), ściągasz wspornik, odkręcasz kolejne 4 śruby na klucz 19 i pompa wraz z obudową odchodzą od bloku. Jeżeli masz klimę, to warto odkręcić kompresor (2 śruby na klucz 16), bo ułatwi to dostęp do pomy, ale myślę, że można wykonać to bez odkręcania kompresora.

Zaopatrz się też w nowy oring 50x 4mm (między obudową pompy, a blokiem).

 

EDIT

Zapomniałem napisać, o dwóch śrubach na klucz 13 od wspornika alternatora (jedna przy alternatorze, druga w okolicach pompy wodnej i pomy wspomagania). Nie wiem czy są one we wszystkich modelach, bo u kumpla w 1,8, o ile moja dobra lecz niestety krótka pamięć nie myli, chyba ich nie było.

Edytowane przez piter84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się też w nowy oring 50x 4mm (między obudową pompy, a blokiem).

O czy mowa bo nie bardzo kojarzę? Pompa z obudową jakby co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między obudową pompy i blokiem jest oring. Nr 13 na rysunku.

pompawody.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, bo ja kupowałem wkład pompy (marka Hepu) i oringu nie było. Być może w pompie z obudową będzie. Ja dokupiłem oring w Agromie za 2,5 zł. W IC nie mieli na miejscu. Ale i tak będziesz potrzebował takiego oringu, bo taki sam idzie pod obudowę termostatu, a tych w zestawie napewno nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat niedawno zmieniałem, oring powinien być dobry, chociaż jak będę miał możliwość to dokupię 2 szt bo koszt żaden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, przydały się :ok:

Rozrządu nie trzeba rozpinać, nawet jego obudowy nie potrzeba ruszać, może pokrótce opiszę co i jak, na przyszłość dla potomnych ;)

 

 

Na początek minus z akumulatora i wymontowanie alternatora-górna śruba i dolna-jest na imbus 6, dojście do niego jest w pokrywie paska rozrządu.

dd3f9ed46cc9d328m.jpg

 

Mamy dostęp ułatwiony, odkręcamy tą "łapę"-osłonę i mamy pompę na widoku.(ta osłona trzyma także pompę)

56f8b789345985bfm.jpg

 

Teraz do kanału u wykręcamy pompę wspomy-nie jest to skomplikowane, wszystkie śruby są na wierzchu, pompę podwiesiłem na drucie i gitara.

e153114f39637b7bm.jpg

 

Paski klinowe oczywiście dawno zdjęte, podkładamy kuwetę i spuszczamy płyn-ja spuściłem wężami z pompy, są trzy i tak je musimy zdjąć do demontażu pompy.Teraz mamy dostęp do pompy wody i wykręcamy ją-warto wszystkie śruby i połączenia potraktować WD-40; dotyczy to całości prac, sporo się namęczyłem, wszystko było zapieczone na maxa.

bb77e52f372b0130m.jpg2a45c773ac10fd22m.jpg

 

Pompa w imadło i musimy ją rozdzielić a to też może być problem-mi ukręciły się dwie śruby z pokrywy pompy. Na szczęście zalane WD-40 puściły, tak że obyło się bez wiercenia i gwintowania.

Można też kupić za trzy razy tyle kompletną pompę wody ale przecież nie chodzi o wydawanie pieniędzy bez sensu ;)

c17ba7ed1147714am.jpgc692db7c0e275c67m.jpg

 

Czyścimy powierzchnię pompy ze starej uszczelki, najpierw nożyk, papierek ścierny drobniutki i benzyna ekstrakcyjna; dałem też dla pewności czerwony silikon-nie zaszkodzi a jest pewność że będzie sucho ;)

1f3b0ba30b161f98m.jpg

 

Pompę skręcamy, dajemy nowy oring, trochę silkonu;) i możemy zabrać się za przykręcanie pompy do bloku silnika-warto pamiętać że powierzchnię bloku w miejscu styku z oringiem także trzeba wyczyścić i odtłuścić.

3f6e6ab60a8ba154m.jpg

 

Dalej to już idzie jak wcześniej, w odwrotnej kolejności-pompa wspomagania, przewody wodne do pomy, alternator, paski i można go zalewać płynem.

eecd05c98633dce5m.jpg

 

Nie za bardzo chciał się odpowietrzyć, dopiero dobre "macanko" po rurach skłoniło go do wypchnięcia powietrza a tak na dobrze puścił wszystko jak go przegoniłem Obwodówką ;)

 

Robota nie jest zbyt skomplikowana, warto mieć tylko dobre imbusy i grzechotki z różnymi przedłużkami. Koszt w moim przypadku to pompa DOLZ, jakaś hiszpańska-takie były jeno, 68 zł ale nie jest to detal tylko na fakturę dla firm oraz browar-kto jaki pije i ile :D czas operacyjny około 2,5h :) oringi dwa w zestawie, potrzebny jeden chyba że ruszamy termostat, jak jest dobry nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności