Skocz do zawartości
techno100

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1.9 AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem poci mi sie troszke z pod pokrywy zaworów i chciałbym wymienic uszczelke jednak VW podobniez nie ma dostepnej samej uszczelki jest tylko w komplecie z pokrywa plastikowa i moje pytanie brzmi zamienniki jakies sa uszczelki Erlinga czy Reinza i czy w tej sytuacji kupic taka uszczelke i zalozyc nowa czy tez druga wersja wyajc ta stara wyczyscic jest gumowa i złozyc jeszcze raz ale na silikon wysokotemperaturowy zeby byl oszczelnie i sie nie pocił czy moze nowa kupic i ja załozyc na silikon bo wydaje mi sie ze sama guma nie wytrzyma i za jakis czas znów sie bedzie pocił a nie mam zamiaru wymieniac całej pokrywy gornej :)

 

Na pewno ktos z Was koeldzy to juz przerabiał przy tym silniczki wiec prosił bym o jakies podpowiedzi, rady i uwagi jesli sa dotyczace wymiany tej uszczelki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana uszczelki może nic nie dać, nawet ułożonej na silikonie (sic!), w sprzedaży są z pokrywą, bo zapewne poci się z powodu problemu z odmą, która jest właśnie w owej pokrywie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyl nowa uszczelka połozona na silikon nic nie da lub stara odtłuszsczona polozona na silikon rowniez ?? moze ktos jeszcze w tm temacie sei wypowie koledzy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się wypowiem chociaż mam AVB, ale to też 1.9 TDI co nie :D U mnie sprawa wyglądała tak, że kupiłem uszczelkę Erlinga czy jakoś tak i po prostu ją założyłem na pokrywę po czym przykręciłem. Co ciekawe, pokrywy nawet specjalnie nie czyściłem po starej uszczelce, nie dawałem żadnego silikonu, tylko po kilkudziesięciu km próbowałem dokręcić (nic nie poszło) i trzyma jak ta lala ;) Zrobiłem już tak kilkanaście tysięcy km, więc jest dobrze.

 

p.s. jak będziesz zamawiał uszczelkę to najlepiej weź swoją starą na dopasowanie. Po co? Po to, że ludzie piszą na forach, że uszczelka nie pasuje choć dobrana była do silnika. No i d upa! VW montował chyba pokrywy jak popadło, bo jestem nie pierwszą osobą, która kupiła teoretycznie uszczelkę pasującą do swojego silnika (ja kupiłem do 101km, jest wyższa i minimalnie cieńsza) i nie pasowała. Wymieniłem na tą z teoretycznie ze 130ki i jest cacy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w aso sprzedają uszczelkę z pokrywą ponieważ pokrywy montowane seryjnie mają defekt fabryczny są pofatygowane i najczęściej ciekną nad kolektorem ssącym tuż przy przedostatniej śrubie miałem ten sam problem kupiłem uszczelkę Erlinga i niestety nic to nie dało dopiero po nałożeniu grubej warstwy na blok i pod pokrywę przestało się sączyć zrobiłem już tak 13tys i jest git ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w aso sprzedają uszczelkę z pokrywą ponieważ pokrywy montowane seryjnie mają defekt fabryczny są pofatygowane i najczęściej ciekną nad kolektorem ssącym tuż przy przedostatniej śrubie miałem ten sam problem kupiłem uszczelkę Erlinga i niestety nic to nie dało dopiero po nałożeniu grubej warstwy na blok i pod pokrywę przestało się sączyć zrobiłem już tak 13tys i jest git ;)

 

czyli zamiast kupować nową taki sam efekt da wyczyszczenie starej i położenie jej na silikonie wysokotemperaturowym, jak dla mnie najtańsze a najlepsze rozwiązanie z tych wszystkich. Jak nie zda egzaminu wtedy nowa. Z powodu odmy uszczelką nie wycieka, jak ktoś tak pisze to niech lepiej te bzdury zachowa dla siebie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inne obserwacje jeżeli chodzi o uszczelnienie tej pokrywy. Zmieniałem ją u siebie na używaną wersję z AWX. zakładana był a kilka razy na ori uszczelce bez żadnych silikonów i nigdy nic na niej nie ciekło. W między czasie jeszcze gościła tam jedna pokrywa do testów i również zero problemów czy jakiś kombinacji.

Większość wycieków z okolic pokrywy pochodzi od sączącego się Egr lub wyprowadzenia odmy. Podstawa to dobrze oczyścić pokrywę i uszczelkę przed montażem ze śladów oleju.

Kilka osób na forum pisało że po założeniu kupionej nowej uszczelki było jeszcze gorzej i wracali do starej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w aso sprzedają uszczelkę z pokrywą ponieważ pokrywy montowane seryjnie mają defekt fabryczny są pofatygowane i najczęściej ciekną nad kolektorem ssącym tuż przy przedostatniej śrubie miałem ten sam problem kupiłem uszczelkę Erlinga i niestety nic to nie dało dopiero po nałożeniu grubej warstwy na blok i pod pokrywę przestało się sączyć zrobiłem już tak 13tys i jest git

 

Czyli kolego nakładałes silikon w okolicach kolektora ssacego tam gdzie najczesciej sie poci i było ok ??

 

 

Ja chyba tak własnie zrobie kupie nowa uszczelke i silikon, oczyszcze dobrze z oleju rozpuszczalnikiem pokrywe i blok i załoze nowa z silikonem na rogach dam wiecej troszke silikonu i po długosci kolektora ssacego i zobaczymy czy zda egzamin i przestaie sie pocic jesli nie bedziemy myslec dalej :) a stara uszczelke w razie czego zachowam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ją już kilka razy walczyłem z wyciekami z pod pokrywy i najlepsze wyjście to położenie nie koniecznie nowej Ustrzelki na paście reinzosil która jest wiele razy lepszą niż sylikon więc i skuteczniejsza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ją już kilka razy walczyłem z wyciekami z pod pokrywy i najlepsze wyjście to położenie nie koniecznie nowej Ustrzelki na paście reinzosil która jest wiele razy lepszą niż sylikon więc i skuteczniejsza .

 

Moze i sprobuje tak jak kolega pisze na tej masie reinzosil uszczelnic na starej uszczelce, ta stara odtłuszcze dokłądnie rozpuszczalnikim badz benzynya ekstrakcyjna i tak samo pokrywe i blok i połoze delikatnie tej masy z jednej i drugiej strony uszczelki i zobaczymy mam nadzieje ze bedzie ok :)

 

a i jeszcze jedno dostane ta mase w sklepie motoryzacyjnym bez problemu ?? czy szukac w innych sklepach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinni mieć a jak nie to zamówią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podbiję wątek ;) Też muszę zabrać się za wymianę w B5, 1,9 TDI, 110 i mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki, czytałem już większość starszych wątków dotyczących wymiany, ale konkretnej odpowiedzi na pytanie, nie znalazłem :D

a więc, podobno jest jaka kolejność dokręcania szpilek pokrywy, która należy zachować?

- moje pytanie, prośba w jakiej kolejności jaką chronologię, czy można prosić o jakiś rysunek? znalazłem jeden opis w postach, ale strasznie to ktoś zakręcił i nie opisał jasno :D

czy podczas wymiany należy dokręcić śruby z konkretnym momentem, czy bez klucza dynamometrycznego się nie obejdzie?

- wyczytałem różne opinie m.in., że przy uszczelce gumowej z jakąś blaszką można na wyczucie dokręcać bo uszczelki i tak nie przerwie, a klucz jest potrzebny przy wymianie uszczelki korkowej ;) jednak wolę się upewnić, i proszę podajcie mi konkretnie z jakim momentem należy je dokręcić bo na forum jest różnie: 10, 15, 20, 30 ? :D

- no i problem wiele razy już poruszany, jaka uszczelka? stara czy nowa? sylikon, czy bez?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka Elring bez silikonu + wymiana uszczelnień śrub. Dokręcasz 2-1-3 do oporu z wyczuciem, mocniej nie dokręcisz bo tak są skonstruowane szpilki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was !

 

Podbije jeszcze raz ten temat z małym pytankiem.

Chciałem właśnie zabrać się za wymianę pokrywy ale natknąłem się na przeszkode w postaci egr i kolektora ssącego pod którymi to znajdują się 2 ciężko dostępne śruby. Gdy zdejmę egr to jedną z nich odręce lecz na drugą nie mam sposobu... Trzeba zdemontowac kolektor ?

 

Prosze o rade :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcałem pokrywę już parę razy ale nie kojarzę żebym musiał coś demontować przedtem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Czy ELRING 006.080 od 2,0 TDI podejdzie do pokrywy zaworów 1,9 TDI AVF?

 

Przeszukałem forum i odmęty internetów, ale nic nie znalazłem.

 

dla kolejnych pokoleń- wg. serwisu śruba jest dokładnie taka sama

Edytowane przez zakstasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sposób jest jeden :) zdejmij stara pokrywe wyciągnij z niej te sruby z tulejkami zeszlifowac troche tulejki ok 1mm najlepiej na tokarce i założyć i pokrywa bardziej siądzie i po kłopocie ... sprawdzone rozwiazanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sposób jest jeden :) zdejmij stara pokrywe wyciągnij z niej te sruby z tulejkami zeszlifowac troche tulejki ok 1mm najlepiej na tokarce i założyć i pokrywa bardziej siądzie i po kłopocie ... sprawdzone rozwiazanie

 

Kurna zrobiłem to kontówką i krzywko jak h**.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:przestraszony

takie rzeczy to raczej na tokarce się powinno robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:przestraszony

takie rzeczy to raczej na tokarce się powinno robić...

 

A Ty masz tokarkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności