trafyc Zgłoś #1 Napisano 14 Sierpnia 2007 Ostatnio slysze dalikatny halas, takie jakby delikatne tarcie, krotki opis: pomalu ruszam (tylko jedynka albo wsteczny) mam na polsprzegle i dociskam z powrotem sprzeglo do dechy i wtedy to delikatnie slusze szym jakby pedal sprzegla o gume pocieral ...szybko jazda, wciskanie sprzegla z maxymalnego polozenia, no problem, zero slizgania. Co Wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #2 Napisano 14 Sierpnia 2007 Łożysko oporowe do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #3 Napisano 14 Sierpnia 2007 inaczej, lozysko oporowe daje oznaki zuzycia ale zebby juz do wymiany ? ja jezdzilem az bylo je slychac caly czas i wtedy zrobilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #4 Napisano 14 Sierpnia 2007 now3y_pl, tzn jak dlugo jeszcze jezdziles z halasujacym lozyskiem??? Jakie koszty wymiany? Trzeba przy okazji od razu cos zmienic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #5 Napisano 14 Sierpnia 2007 U każdego jest inaczej...jedni od momentu pierwszych sygnałow jeżdzą jeszcze długo a u innych sypie się szybciótko. U mnie od pierwszych objawów minęło ok 1,5 miesiąca i już koniecznie trzeba było robic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #6 Napisano 14 Sierpnia 2007 a koszty??? Dwumas, tarcza i docisk to ok 1200zl, a robocizna??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lexwon Zgłoś #7 Napisano 14 Sierpnia 2007 Wymieniałem u siebie ostatnio komplet sprzęgła + koło dwumasowe. Robocizna wyniosła mnie 400 zł. Części po mega rabatach 2100. Zapomniałem dodać, że dwumasa LUK i sprzęgło Sachs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2007 a koszty??? Dwumas, tarcza i docisk to ok 1200zl, a robocizna??? Najlepiej jest tylko rozebrac i zobaczyc jak wszystko wyglada... jak nie czujesz przy 2 tysiacach obrotów wibracji to dwumas masz ok, jak sprzeglo bierze ok to tez bym zostawil, Skad ty czesci bierzesz ( te ceny ) ze zlomu ? za sam dwumas sachsa zaplacilem 1100 po mega znizkach, sprzeglo kosztuje 600 po znizkach tez sachsa ( nie jest to wszystko oryginal ale dobry zamiennik ) A robocizne z 300 musisz liczyc. Jak jestes przy kasie to wymien sprzeglo i docisk ale jak nie i po wyciagnieciu " mechanik " powie ze jeszcze pociagnie to bym nie ruszal P.S. Ja jezdzilem jeszcze z 2 - 3 lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #9 Napisano 16 Sierpnia 2007 Dzieki Panowie, jezdze dalej i nie panikuje...mam nadzieje, ze tez min 2 lata wytrzyma. U mie nie ma zadnych drgan, ani poslizgow... Sorry, ale 1200zl to chyba z rozpedu podalem cene dwumasowego tylko...., a tak na dobra sprawe w wersji 90kM to chyba dwumas sie nie rozlatuje, az tak czesto. A jeszcze jedno, sprzeglo jest wpomagane hydraulicznie, czy to moje delikatne trzeszczenie moze pochodzic rowniez z jakiejs nieszczelnosci ukladu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #10 Napisano 16 Sierpnia 2007 Sprzeglo w PASSATach jest hydrauliczne tzn pedal sprzegla polaczony jest z pompa hydrauliczna ktora pompuje plyn hamulcowy (tak ten sam co w hamulcach, jest brany ze zbiorniczka plynu hamulcowego) rurka do silownika (wysprzeglika) w skrzyni biegow. On to wlasnie powoduje odciagniecie docisku i wysprzeglenie silnika. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #11 Napisano 27 Kwietnia 2008 Sprzeglo w PASSATach jest hydrauliczne tzn pedal sprzegla polaczony jest z pompa hydrauliczna ktora pompuje plyn hamulcowy (tak ten sam co w hamulcach, jest brany ze zbiorniczka plynu hamulcowego) rurka do silownika (wysprzeglika) w skrzyni biegow. On to wlasnie powoduje odciagniecie docisku i wysprzeglenie silnika. pozdro co masz na mysli, ze lozysko, docisk nie koniecznie musza halasowac, a moze to byc niezczelnosc w hydraulice, pompa..???? moze cos w tym jest, jak zimno to u mnie cisza, a im cieplej tym glosniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamcz Zgłoś #12 Napisano 28 Kwietnia 2008 u mnie tez tak szura przy ruszaniu (przez moment) wymieniłem sprzegło z łozyskiem dwumasa była jeszcze dobra ale szura tak samo i tez niewiem co to moze byc od czasu wymiany zrobiłem 15tyś i narazie nic sie niezmienia wiec adłem spokój niech sobie szura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #13 Napisano 28 Kwietnia 2008 u mnie tez tak szura przy ruszaniu (przez moment) wymieniłem sprzegło z łozyskiem dwumasa była jeszcze dobra ale szura tak samo i tez niewiem co to moze byc od czasu wymiany zrobiłem 15tyś i narazie nic sie niezmienia wiec adłem spokój niech sobie szura a sam tarcze dociskowa ci zmienili?, bo nie piszesz...znajomej madry mechanik zmienil tarcze a zostawl stara tarcze dociskowa i kaszana byla...ja tez jezdze, ale moze to jakas inna pierdola u mnie "miauczy" wiec podpytuje od czasu do czasu, bo wymiana sprzegla i dwumasy to niezbyt tani temat :6:56: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamcz Zgłoś #14 Napisano 30 Kwietnia 2008 wymieniłem cały komplet sprzegła z dociskiem łozyskiem ,mysle ze to w skrzyni hałasuje,ale co to jest to niemam pojecia a ztego co czytałem na forum to chłopaki wymieniali tez z dwumasą i nic nie dało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #15 Napisano 30 Kwietnia 2008 wymieniłem cały komplet sprzegła z dociskiem łozyskiem ,mysle ze to w skrzyni hałasuje,ale co to jest to niemam pojecia a ztego co czytałem na forum to chłopaki wymieniali tez z dwumasą i nic nie dało to niezle jajo, zaczynam rozumiec pewnego mechanika, ktory powiedziel, nie panikowac, tylko jezdzic az sie rozp.... Z drugiej strony czlowiek chce miec jak najbardziej wszystko sprawne, a tu zmieniasz cos wywalasz kase i bez efektu...:6:56: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wid25 Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2011 (edytowane) Mam podobny problem czasami jak odpalam pasaciora słychać hałas dość głośny po wciśnięciu pedału sprzęgła i puszczeniu go ucicha i jest ok ponadto raz na jakieś pół roku znika mi sprzęgło a aby powróciło muszę na zgaszonym silniku wbić wsteczny wcisnąć pedał sprzęgła i odpalić samochód po chwili jazdy sprzęgło wraca:) Kompletne sprzęgło (LUK-a) wymieniałem 1,5 roku temu Proszę o pomoc i sugestie w czym może tkwić problem:) Edytowane 13 Września 2011 przez wid25 bład Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach