Skocz do zawartości
Mariolos

Zużyte łożysko sprężarki klimatronika? 1.9 TDI 90km

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od paru dni sporadycznie przy odpalaniu panel klimatronika zaczął mrygać. Klima chłodziła, aczkolwiek przy temperaturach na zewnątrz 30 stopni dało się odczuć, że klima nie wyrabia, dmuchało naprzemian ciepłym mocno wilgotnym powietrzem i chłodnym suchym. Pomyślałem, że zapewne płyn chłodzący się wyczerpał i dziś byłem na napełnianiu klimatyzacji, a oto wydruk, który otrzymałem:

 

FAZA RECYKLINGU

g. 680 ref.

poj. _ _ _ lej.

 

FAZA PROZNI

min. 20

mB 1

 

FAZA WTRYSK OLEJU

poj. 21

 

FAZA NAPELNIANIA

g. 700 ref.

 

Z czego wnioskuję, że klima miała minimalny ubytek!

 

Po powrocie podpiąłem vaga i nie mogłem połączyć się z klimatronikiem (inne grupy ok). Odłączyłem na moment akumulator i poszło oto błąd, którego jeszcze tydzień temu nie było:

 

Control Module Part Number: 3B1 907 044 D

Component and/or Version: CLIMATRONIC D2.2

Software Coding: 05000

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent

 

Podczas odgrzybiania stojąc z boku auta słyszałem jak podczas włączania klimy (była nastawiona na auto), było wyraźnie słychać, jak praca silnika mocno się zmienia (załączanie sprężarki co jest oczywiste), jednak podczas pracy na klimie słychać wyraźne 'cykanie'. Czyżby sprężarka się zatarła bądź łożysko poszło? Poniżej zamieszczam filmik, na którym cyklicznie wciskałem AUTO i ECON.

Może dodam, że jak i przy autodiagnozie klimatronika jak i po uruchomieniu zapłonu i ustawieniu klimy na auto mniejszy z wiatraków umiejscowionych między zderzakiem, a chłodnicą się nie obraca.

Macie jakieś pomysły?

 

filmik:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd czujnika na chłodnicy klimy. Trzeba było sprawdzić przy napełnianiu, jakie ciśnienia daje kompresor. Wentylator jak się nie kręci do do sprawdzenia, błąd mogło wygenerować za wysokie ciśnienie w układzie (brak chłodzenia chłodnicy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z dźwiękami? Takie "chrobotanie" to jest normalna praca klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalny objaw. Trzeba przypatrzeć się sprężarce..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam raczej tego nie zdemontuje bo nie mam kanału więc może od razu oddać do wymiany łożyska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie podobne efekty dawała rolka od napinacza paska sprężarki, na ECON cisza, natomiast po włączeniu AUTO różne dziwne dzwięki. Po zdemontowaniu napinacza okazało się, żę rolka ma luzy i mocno hałasuje. Po zmianie napinacza cisza i aż miło posłuchać pracy motorka. Kolego tylko jedna rada: nie kupuj jakiejś badziewnej rolki, tylko INA, SKF lub Ruville.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny objaw jw i jeżdzę z tym już 2 lata ale klima dobrze chłodzi więc do niej nie zaglądam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności