tomekman Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2007 chciałem zaślepiać EGR-a, szukałem info na temat powiązany z 1,8T, znalazłem tu tylko na TDI - ale po tych artykułach... chyba sobie daruję , załączam to co znalazłem "Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog: Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali. Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym... Czy to warte zachodu??" Do tej pory myslalem ze zasadnicze dzialanie EGRa polega na skierowaniu sporej czesci spalin spowrotem do kolektora wlotowego, w celu 'dopalenia' spalin i w ten sposob obnizenia szkodliwych substancji w spalinach. Jednak kilka dni temu czytalem artykul o nowych dieslach i pisze tam nieco inaczej. Powtorne skierowanie spalin do kolektora wlotowego nie ma na celu 'dopalenia' spalin, ale zmniejszenie zawartosci tlenu w komorach. Z opisu wynika ze dzieki zmniejszeniu ilosci tlenu (swiezego powietrza) uzyskuje sie znaczne zmniejszenie temp. spalania na biegu jalowym i niskich obciazeniach. W ten sposob EGR zastepuje przepustnice stosowana w benzynowych. Wiadomo ze w silnikach benzynowych zbyt uboga mieszanka (znaczny nadmiar powietrza) powoduje bardzo duzy wzrost temp. spalania a co za tym idzie czeste przepalenia gniazd zaworow, uszczelki glowicy i inne zwiazane z lokalnym czy calosciowym przegrzaniem. Czy podobne zjawisko nie nastapi po zaslepieniu EGRa? Odcinajac doplyw spalin mamy sytuacje przypominajaca 'uboga mieszanke' - znaczny nadmiar powietrza a jednoczesnie znaczne podwyzszenie temp. spalania obrotow jalowych (jest to w artykule potwierdzone). Co prawda glownym celem EGRa i obnizenia temp. spalania jest obnizenie zawartosci tlenko azotu itp. ekologiczne, ale .." "To o czym piszesz to prawda, tyle że odnosi się do silnika benzynowego. W tdi temperatura spalania jest na tyle niska że stosowanie EGRu ma sens tylko w kwesti zmniejszenia emisji NOx, tym bardziej że EGR w tdi _nie_ działa na wysokich obrotach, tylko na wolnych" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #2 Napisano 15 Sierpnia 2007 Czyli jak ? stosowac to w tdi czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekman Zgłoś #3 Napisano 15 Sierpnia 2007 ja bym czyścił - nie zaślepiał, bo: "To o czym piszesz to prawda, tyle że odnosi się do silnika benzynowego. W tdi temperatura spalania jest na tyle niska że stosowanie EGRu ma sens tylko w kwesti zmniejszenia emisji NOx, tym bardziej że EGR w tdi _nie_ działa na wysokich obrotach, tylko na wolnych" to chyba niezrozumienie tematu - bo własnie na niskich obrotach mamy do czynienia ze zbyt wysoką temperaturą w cylindrze. a co do niskiej temperatury spalania... proponuję włozyć palca i sie przekonać :D w kazdym razie u siebie sie wyleczyłem - w sobote czyszczę brudasa i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwy Zgłoś #4 Napisano 16 Sierpnia 2007 to chyba niezrozumienie tematu - bo własnie na niskich obrotach mamy do czynienia ze zbyt wysoką temperaturą w cylindrze. a co do niskiej temperatury spalania... proponuję włozyć palca i sie przekonać z tego co się orientuje w dieslach to temp splin zaczyna się od 650 do 900 powyżej tej temp jest bardzo niebezpiecznie jeździć. O ile wiem to silnik benzynowy gdy chodzi na ubogiej mieszance może się przegrzewać a diesel jak ma mało paliwa a za dużo powietrza to stygnie (autopsja - z egr przy -22 zimą silnik trzymał 90*C a już po wywaleniu temp spadała nawet latem termostat się zamykał) Na granicy dymienia w dieslu temp spalin rośnie do około 850*C max i silnik uzyskuje max moc powyżej granicy dymienia (czarna chmura) EGT rośnie gwałtownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekman Zgłoś #5 Napisano 16 Sierpnia 2007 jesli jest jak mówisz to wywalanie egr-a w tdi to same zalety - ja niestety raczej pozostanę przy czyszczeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwy Zgłoś #6 Napisano 17 Sierpnia 2007 zalety są owszem ale ekologia może namioty rozstawić ci wookół samochodu bo egr brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach