Skocz do zawartości
tomekman

trochę wiedzy na temat EGR-a

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem zaślepiać EGR-a, szukałem info na temat powiązany z 1,8T, znalazłem tu tylko na TDI - ale po tych artykułach... chyba sobie daruję :), załączam to co znalazłem

 

"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:

Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.

Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...

Czy to warte zachodu??"

 

Do tej pory myslalem ze zasadnicze dzialanie EGRa polega na skierowaniu sporej czesci spalin spowrotem do kolektora wlotowego, w celu 'dopalenia' spalin i w ten sposob obnizenia szkodliwych substancji w spalinach. Jednak kilka dni temu czytalem artykul o nowych dieslach i pisze tam nieco inaczej. Powtorne skierowanie spalin do kolektora wlotowego nie ma na celu 'dopalenia' spalin, ale zmniejszenie zawartosci tlenu w komorach. Z opisu wynika ze dzieki zmniejszeniu ilosci tlenu (swiezego powietrza) uzyskuje sie znaczne zmniejszenie temp. spalania na biegu jalowym i niskich obciazeniach. W ten sposob EGR zastepuje przepustnice stosowana w benzynowych. Wiadomo ze w silnikach benzynowych zbyt uboga mieszanka (znaczny nadmiar powietrza) powoduje bardzo duzy wzrost temp. spalania a co za tym idzie czeste przepalenia gniazd zaworow, uszczelki glowicy i inne zwiazane z lokalnym czy calosciowym przegrzaniem. Czy podobne zjawisko nie nastapi po zaslepieniu EGRa? Odcinajac doplyw spalin mamy sytuacje przypominajaca 'uboga mieszanke' - znaczny nadmiar powietrza a jednoczesnie znaczne podwyzszenie temp. spalania obrotow jalowych (jest to w artykule potwierdzone). Co prawda glownym celem EGRa i obnizenia temp. spalania jest obnizenie zawartosci tlenko azotu itp. ekologiczne, ale .."

 

"To o czym piszesz to prawda, tyle że odnosi się do silnika benzynowego. W tdi temperatura spalania jest na tyle niska że stosowanie EGRu ma sens tylko w kwesti zmniejszenia emisji NOx, tym bardziej że EGR w tdi _nie_ działa na wysokich obrotach, tylko na wolnych"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak ? stosowac to w tdi czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym czyścił - nie zaślepiał, bo:

 

"To o czym piszesz to prawda, tyle że odnosi się do silnika benzynowego. W tdi temperatura spalania jest na tyle niska że stosowanie EGRu ma sens tylko w kwesti zmniejszenia emisji NOx, tym bardziej że EGR w tdi _nie_ działa na wysokich obrotach, tylko na wolnych"

 

to chyba niezrozumienie tematu - bo własnie na niskich obrotach mamy do czynienia ze zbyt wysoką temperaturą w cylindrze. a co do niskiej temperatury spalania... proponuję włozyć palca i sie przekonać :D:D

 

w kazdym razie u siebie sie wyleczyłem - w sobote czyszczę brudasa i tyle :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy
to chyba niezrozumienie tematu - bo własnie na niskich obrotach mamy do czynienia ze zbyt wysoką temperaturą w cylindrze. a co do niskiej temperatury spalania... proponuję włozyć palca i sie przekonać :D

z tego co się orientuje w dieslach to temp splin zaczyna się od 650 do 900 powyżej tej temp jest bardzo niebezpiecznie jeździć. O ile wiem to silnik benzynowy gdy chodzi na ubogiej mieszance może się przegrzewać a diesel jak ma mało paliwa a za dużo powietrza to stygnie (autopsja - z egr przy -22 zimą silnik trzymał 90*C a już po wywaleniu temp spadała nawet latem termostat się zamykał) Na granicy dymienia w dieslu temp spalin rośnie do około 850*C max i silnik uzyskuje max moc powyżej granicy dymienia (czarna chmura) EGT rośnie gwałtownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli jest jak mówisz to wywalanie egr-a w tdi to same zalety - ja niestety raczej pozostanę przy czyszczeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

zalety są owszem ale ekologia może namioty rozstawić ci wookół samochodu bo egr brak :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności