lukazz Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2013 Witam Przejrzałem już chyba wszystkie tematy o bujaniu szarpaniu czy skakaniu auta. W 2 postach nawet pytałem, sugerowałem co może być powodem moich problemów z autem niestety bez odpowiedzi, dziś przyszedł jeszcze jeden pomysł chciałbym się z Wami nim podzielić i wysłuchać Waszej opinii. Mój problem polega na tym iż przy puszczeniu gazu albo dodaniu gazu auto "szarpie" czy też "buja" ciężko jest to opisać to jest takie jak by szarpie do przodu "wraca" do tyłu szarpie do przodu i sie stabilizuje, takie 3-4 delikatne szarpnięcia bujnięcia auta. tak jak by ktoś miał sprężynę wygiął ją do tyłu puścił i ona by poleciała do przodu do tyłu do przodu i w końcu ustawiła by się w pionie. Wybaczcie sposób opisywania ale próbuje to opisać na dziesiątki różnych sposobów może ktoś na coś wpadnie bo jest to naprawde uciążliwy problem, oczywiście z tym da sie jeździć ale jak długo... pierwsze sugestie poduszki pod skrzynią (wymieniłem na oryginały- nie pomogło) potem pod silnikiem byłem w serwisie VW powiedzieli że sprawne,(wstrzymałem sie z wymianąbo auto nie drży silnik wogóle nie przenosi drgań na bude plus te poduszki ori sąstrasznie drogie około 500 zł ) dwumas ale ponoć jest nowy na teraz jakieś 20k km (z tym ze ponoć jest nowy) końcówki drążków wymienione. Natomiast wpadł mi do głowy jeden pomysł byłem ostatnio w serwisie na kontroli zawieszenia i serwisant powiedział że wszystko jest ok ale musiałbym powoli szykować się do wymiany gum na przegubach bo jedna pęka a z drugiej leci już smar, i moje pytanie czy uszkodzone przeguby zew. mogąbyć powodem takich szarpnięć... proszę o podpowiedźbo jak nie wpadnę na jakiśpomysłto zostanie mi tylko dwumas a to jak dobrze wszyscy wiemy nie jest mały wydatek... dzięki z góry za podpowiedź Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2013 Przeguby nie dadzą takich obiawów. Jedynie stuki i grzechotanie, najpierw przy mocno skręconych kołach, potem przy większym obciążeniu przy jeździe na wprost. Co do "bujania" to robiłeś już jakieś logi? Może to wina silnika a nie transmisji. Na ucho nie wyłapiesz różnicy w pracy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2013 Wiem Własne Jakie Objawy Dają Przeguby Ale Pomyślałem że To Może One Bo Już Nie Mam Pojęcia Co To Może Być. W Marcu Kolega Mechanik Sprawdzał Mi J Jakimś Programem Błędy I Wszystko Było Ok Po Za Tym że Obciążenie SilnikaPodczas Postoju Wynosiło Aż 27%Nie Wiem Co To Był Za Program Którym On Sprawdzał. Kupie W Tym Tygodniu Kabel Com Vag Czy Jak On Tam Się zwie i Sprawdze Te Logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2013 Wiem Własne Jakie Objawy Dają Przeguby Ale Pomyślałem że To Może One Bo Już Nie Mam Pojęcia Co To Może Być. W Marcu Kolega Mechanik Sprawdzał Mi J Jakimś Programem Błędy I Wszystko Było Ok Po Za Tym że Obciążenie SilnikaPodczas Postoju Wynosiło Aż 27%Nie Wiem Co To Był Za Program Którym On Sprawdzał. Kupie W Tym Tygodniu Kabel Com Vag Czy Jak On Tam Się zwie i Sprawdze Te Logi. dlaczego każdy wyraz piszesz z wielkiej litery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris S. Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2013 A jak wygląda u ciebie luz na układzie różnicowym ? ---------- Dodano o 11:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:31 ---------- Nie jestem mechanikiem ale objawy wyglądają mi na luzy w układzie różnicowym być może przeguby i jeśli połączysz wszystkie luzy razem to może to właśnie tak wyglądać jak u ciebie ale może niech ktoś bardziej znający się na rzeczy wypowie się pod kątem tego co napisałem bo może na twoje nieszczęście mam rację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #6 Napisano 14 Lipca 2013 sprawdz sobie przeguby wewnetrzne, to moze byc wina stukania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #7 Napisano 14 Lipca 2013 dlaczego każdy wyraz piszesz z wielkiej litery bardzo dobre pytanie... poprostu jak pisze z telefonu to telefon sam zmienia na duże litery, jak piszę maila na telefonie jest tak samo mi to osobiście nie przeszkadza natomiast jak kogoś to "razi" postaram się poszukać rozwiązania dlaczego telefon zmienia nowe wyrazy na duże liter. ---------- Dodano o 12:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:32 ---------- A jak wygląda u ciebie luz na układzie różnicowym ? ---------- Dodano o 11:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:31 ---------- Nie jestem mechanikiem ale objawy wyglądają mi na luzy w układzie różnicowym być może przeguby i jeśli połączysz wszystkie luzy razem to może to właśnie tak wyglądać jak u ciebie ale może niech ktoś bardziej znający się na rzeczy wypowie się pod kątem tego co napisałem bo może na twoje nieszczęście mam rację nie wiem jakie są luzy wiem ze gumy na przegubach są pęknięte i wydostaje sie z nich chyba smar, może to jest tego powodem zawsze to mniejszy koszt niz dwumas a można jakos sprawdzić te luzy samemu czy najlepeij jechać do mechanika... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #8 Napisano 14 Lipca 2013 gumy wymieniaj jak najszybciej co nie nałapią piasku i będziesz kupował cały przegub ( skoro nie terkocze to jest dobry i go nie ruszaj) Wewnętrzne przeguby sprawdź pod kątem luzów ale wątpię że te bujania od nich są. Skłaniałbym się do dokładnego sprawdzenia a wręcz wyciągnięcia poduszek spod silnika i przedniej centralnej. Przy ruszaniu auto coś "żabkuje" czy nic rusza zawsze płynnie ? Jak żabkuje to sprawdzaj przednią prawą ( pasażer) poduszkę. Wczoraj sam u siebie to robiłem. Nowa wiadomo cena kosmos, ja poszedłem łatwiejszą drogą dobra używka za 70 zł i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #9 Napisano 14 Lipca 2013 gumy wymieniaj jak najszybciej co nie nałapią piasku i będziesz kupował cały przegub ( skoro nie terkocze to jest dobry i go nie ruszaj) Wewnętrzne przeguby sprawdź pod kątem luzów ale wątpię że te bujania od nich są. Skłaniałbym się do dokładnego sprawdzenia a wręcz wyciągnięcia poduszek spod silnika i przedniej centralnej. Przy ruszaniu auto coś "żabkuje" czy nic rusza zawsze płynnie ? Jak żabkuje to sprawdzaj przednią prawą ( pasażer) poduszkę. Wczoraj sam u siebie to robiłem. Nowa wiadomo cena kosmos, ja poszedłem łatwiejszą drogą dobra używka za 70 zł i po sprawie. gumy wymienie teraz w sierpniu mam duży remont zaplanowany w aucie a co d oszarpania to czasami bywało tak że auto skakało jak się ruszało ale teraz to ustało z tym że wydawało mi się że to sprzęgło bo kiedyśmiałem tak w innym aucie i było to sprzęgło... ale fakt te poduszki były tylko sprawdzane wizualnie przez serwis Vw może wizualnie się nie da dostrzec akurat tego objawu, postaram sięteż wymienić jak bede we Wrocławiu. Dzięki za podpowiedzi Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #10 Napisano 14 Lipca 2013 zacznij od prawej , u mnie też była długi czas wizualnie ok a szarpało przy ruszaniu tzw. żabka , teraz się rozleciała poduszka cała ( mocowanie dolne śruby odpadło i po wymianie spokój z ruszaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #11 Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) dzięki koledzy za podpowiedzi, to wymienię te gumy popekane, oraz te poduszki może się okazać że to to rzeczywiście wymieniał bedę w sierpniu od 10 sierpnia to dam znać jak poszło... Lukasz ale jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę pisać... Edytowane 15 Lipca 2013 przez lukazz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #12 Napisano 28 Lipca 2013 Część Zauważyłem Jeszcze Jedna Rzecz. A Mianowicie Autem Bujda Tylko Przy Dotknięciu Lub Puszczeniu Gazu Tzn Przy Samym Końcu, Jak Dodaje I Puszczam Gaz Trzymając Go Np W środku To Autem Nie Bujda Płynnie Przyspiesza Lub Po OdpuszczeniU Zwalnia. Dodatkowo Jak Bardzo Powoli Puszczam Gaz To Autem Nie Bujda. Ktoś Spotkał Się Z Czymś Takim. Dzięki Zza Jakieś Sugestie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #13 Napisano 15 Września 2013 cześc ponownie Powiedźcie mi proszę koledzy co z tym układem różnicowym, co trzeba wymienić , (bo na oko to ja nie umiem sprawdzić czy jest luz czy nie, i nie mam gdzie), rozumiem ze przeguby wew. czy coś jeszcze... długo trwa taka wymiana i ile moze kosztować bo mam swojego mechanika ale jakieś ceny dla porównania. dzięki z góry Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2013 Wystarczy podnieść jedno kolo do góry dać 1 bieg i ruszać ręcznie kołem lekko w prawo i w lewo, można wtedy wyczuć ile jest luzu od koła do sprzęgła. Mój pasek też ma coś w stylu kangura gdy stoję w korku zaczynam ruszać na 1 biegu lekko naciskając pedał gazu i przez chwile szarpie.Jest to dość denerwujące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #15 Napisano 16 Września 2013 Wystarczy podnieść jedno kolo do góry dać 1 bieg i ruszać ręcznie kołem lekko w prawo i w lewo, można wtedy wyczuć ile jest luzu od koła do sprzęgła. Mój pasek też ma coś w stylu kangura gdy stoję w korku zaczynam ruszać na 1 biegu lekko naciskając pedał gazu i przez chwile szarpie.Jest to dość denerwujące. Dzięki za podpowiedź, jak znajde chwile to sprawdzę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #16 Napisano 21 Października 2013 Chciałem opisać tu swój problem, bo jest trochę podobny... Mianowicie szarpie autem przy zmianie z 1 na 2. Wiem że prawy przegub jest do wymiany, czy to może być tym spowodowane? Dodam że zaczeło się to dziać po wymianie gwintu na standardowe zawieszenie przed zimą, teraz ogolnie czuc jakby zawieszenie miało jakies luzy... Opiszę to może dokładniej. Biegi wchodzą bardzo dobrze, ale ruszajac z jedynki auto jedzie dobrze, wciskam sprzęgło wrzucam 2 i puszczam sprzegło i wtedy jest takie uderzenie (szarpniecie) jakby luzy były, na początku myślałem że skrzynia, ale przed wymiania na standardowe zawieszenie tego nie było(szybciej był gwint), ja to odczywam tak jakby luzy były na zawieszeniu i buda się przesuwała... Dodam że przy spokojnym ruszeniu tego nie ma tylko przy dynamicznym...na wyzszych biegasz takze tego nie ma, tylko z 1-2... Dzieki za odpowiedzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #17 Napisano 12 Stycznia 2014 Witam, Problem rozwiązany, wymiana poduszek silnika lewa prawa plus przednia firmy LEMFORDER pomogło jak ręką odjął wymiana też gum przegubow ten problem rozwiązany natomiast czeka mnie jeszcze wymiana maglownicy, ale to marzec tego roku najważniejsze że bujanie ustało dzięki czemu nie muszę wymieniać dwumasu:) bo to już duże koszty... dzięki koledzy z sugestie i zainteresowanie, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach