luzipower Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Panowie - jestem nowy i mam nadzieję, że nie dostanę od razu jakiegoś upomnienia... Szukałem na różnych forach, ale niestety ogólnie objawy są inne niż u mnie... CO JEST NIE TAK: 1. Auto prowadzi się niestabilnie - jak bym delikatnie musiał cały czas trzymać kierownicę 2. Na parkingu jak skręcam na maxa kierownicą to koła jak by przeskakują (szczególnie jak cofam na skręconych) 3. Przy normalnej jeździe na wprost (nie ważne jaką prędkością) przy delikatnym kierowaniu lewo, praco na pasie kierownica chodzi delikatnie skokowo 4. Po najechaniu na dziurę tak jakby wyrywało kierownicę z rąk (albo w lewo albo w prawo) 5. Po puszczeniu kierownicy nie jedzie prosto, a mocno ucieka. przy prawej krawędzi w prawo, przy środku ulicy w lewo (wiem, że mogły być małe koleiny, ale i tak nie powinien taaak płynąć) CO WYELIMINOWAĆ/ PODEJRZEWAĆ ? 1. Opony były wymieniane z zimowych na letnie i jest to samo (były wyważane przy mnie do zera) w ogóle nie obwiniałbym tutaj opon i felg, bo w poprzednich autach nie raz były kiepskie opony i krzywe fele i nie było tego 2. wymieniona całe zawieszenie z przodu (wszystkie wahacze, końcówki drążków, łączniki stabil. przeguby, sprężyny) 3. wymienione wszystkie tarcze i klocki 4. kierownica nie drży, nie wydaje żadnych dźwięków piszczenia, stukania - nic, ale za to ma minimalny wyczuwalny luz przy kręceniu autem na podnośniku (i wtedy słychać minimalne stuknięcie - ale minimalne ! jak się odpali to nie słychać nic) 5. Jak rozpoznać wysiepane poduszki silnika i skrzyni ? gruszka od klapy gaszenia była zepsłuta od chyba daaawna i przy gaszeniu strasznie trzęsło silnikem (wymieniłem i jest ok, ale czy czasem poduszki już nie dostały ?) wydaje mi się, że są wydygane, bo jak pogazuje na światłach to całe auto aż się przechyla na prawo ! ale czy to może mieć jakiś wpływ ?? 6. Czy podejrzewać pompę ? kupiłem z takimi objawami i się zastanawiam... Ogólnie było pisane coś o maglu (maglownicy) ale ja nie jestem aż tak dobry w mechanice - odnośnie układu kierowniczego jestem noga Edytowane 13 Czerwca 2013 przez luzipower Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogoniasty Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2013 Nie wiem czy to pomoze, ale jesli chodzi o to przeskakiwanie kola to znajomy powiedzial mi ze to wina nie ustawionej zbieżności kół, mial to samo po wymianie drązków kierowniczych, po ustawieniu zbieżności przeskok ustał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2013 Masz rację - może być O tym zapomniałem napisać ! jadąc na wprost kiera jest trochę przestawiona w prawo - wiem, że muszę zrobić zbieżność, ale czekałem na wymianę wszystkiego z przodu, dobre opony i dopiero wtedy... jutro odbieram prawie nówki P6000, zakładam, wyważam i lecę na zbieżność... Dam znać jutro co pomogło i czy w ogóle (bo obawiam się, że to przeskakiwanie może ustać, ale z resztą to nie będzie to...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogoniasty Zgłoś #4 Napisano 13 Czerwca 2013 nie zapomnij dac znac jak ustawisz zbieżność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #5 Napisano 13 Czerwca 2013 Zbieżność jak i cała geometria do kontroli oczywiście, ale zacznij od najprostszej rzeczy jaką możesz zrobić gdziekolwiek. Sprawdź i ewentualnie przesmaruj krzyżak na kolumnie kierownicy. Objawy wskazują, że może być zatarty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2013 (edytowane) Jestem po zmianie kół i geometrii - chyba nie doceniałem porządnego ustawienia zbieżności ! był mocno przekoszony - teraz jest super :-) 1. zniknął problem pływania 2. również nie ma już problemu z przeskakującym kołem przy skręcie na maxa 3. skokowa praca kierownicy - niestety jest jak było (od geometrii to się nie zmieni, wiadomo) 4. zniknął problem wyrywania kierownicy na dziurach 5. nie ucieka już na drodze - jedzie na wprost Odnośnie skokowej pracy kierownicy - czy możliwe, że to pompa (teraz ciężko chodzi kierownica po geometrii) ?? czy wymiana oleju we wspomaganiu może pomóc ? Edytowane 18 Czerwca 2013 przez luzipower Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny30 Zgłoś #7 Napisano 18 Czerwca 2013 Mam podobny problem. Wymienilem zawieszenie opony i inne podobne rzeczy. W moim przypadki miałem regenerowana maglownice. Mam też stukanie w kierownicy nie jest to stukanie z zawieszenia. Stukanie powstaje podczas skretu lub najechaniu na dołek. Macie jakieś propozycje co może być nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach