kr1985 Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2013 Witam. Znajomy ma passata b5 z 97 roku z islnikiem 1,8 bez turbo. Po podlaczeniu do komputera pojawia sie błąd z czujnikiem wałka. Problem jest taki ze w miejscu gdzie ten czujnik powinien byc czyli w okolicach tyłu pokrywy zaworów nie ma nic tylko lużno wisząca wtyczka. Czytaliśmy gdzieś ze w Audi silniki ADR nie mialy tego czujnika wiec przypuszczamy ze silnik byl zmieniany. Pytanie brzmi co teraz z tym problemem zrobic? Czy kupić ten czujnik i go tam zamontowac bo niby jest to możliwe czy zmienic komputer na taki z audii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAULENCJO18 Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2013 Czujnik z tyłu silnika ? Z tego co wiem to czujnik położenia wałka tzn czujnik halla jest z przodu silnika i jest na 1 wałku tzn na tym bez paska rozrządu. Mam ADR-a i mam ten czujnik, a z tyłu silnika to jest czujnik temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2013 A tam z tyłu pokrywy zaworów jest napinasz łańcucha rozrządu, skoro nie ma gdzie wsadzić tej wtyczki to może ktoś wstawił napinacz hydrauliczny a nie hydrauliczno-eletryczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2013 A tam z tyłu pokrywy zaworów jest napinasz łańcucha rozrządu, skoro nie ma gdzie wsadzić tej wtyczki to może ktoś wstawił napinacz hydrauliczny a nie hydrauliczno-eletryczny. dzownilem do kolegi i jest dokladnei tak jak tutaj napisales. I teraz zalozenie hydrauliczno elektrycznego to nie jest zaden problem i powinno byc wtedy juz ok? Bo narazie to silnik wali blędami w zwiazku z tym napinaczem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2013 dzownilem do kolegi i jest dokladnei tak jak tutaj napisales. I teraz zalozenie hydrauliczno elektrycznego to nie jest zaden problem i powinno byc wtedy juz ok? Bo narazie to silnik wali blędami w zwiazku z tym napinaczem Moim zdaniem będzie ok, po warunkiem: 1. Ciśnienie oleju poprawne. 2. Kabel ecu - napinacz jest ok. 3. Same ecu sprawne (wątpię żeby nie). Proponuję zbadać kabel i sprawdzić ciśnienie oleju najpierw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2013 kabelki sa sprawne bo sprawdzałem komputer tez jest ok musze tylko z kolega cisnienie oleju sprawdzic jak tez bedzie ok to po wymianie powinno wszystko działac tak jak powinno zgadza sie? a jest jakis inny sposob montowania go niz takiego normalnego? czy roznia sie tylko wtyczka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #7 Napisano 8 Maja 2013 (edytowane) kabelki sa sprawne bo sprawdzałem komputer tez jest ok musze tylko z kolega cisnienie oleju sprawdzic jak tez bedzie ok to po wymianie powinno wszystko działac tak jak powinno zgadza sie? a jest jakis inny sposob montowania go niz takiego normalnego? czy roznia sie tylko wtyczka? z tego co widziałem, to różnią się tylko wypustką cylindryczną z osadzoną na końcu wtyczką. sprawdź dokładnie czy ktoś tam nie wsadził innej głowicy, bo może były różnice i do tej głowicy nie zamontujesz napinacza z elektryką, cholera wie.... http://forum.vw-passat.pl/threads/12938-Cichy-klekot tu jest ładnie opisane co i jak Edytowane 8 Maja 2013 przez @BERGER@ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach