Skocz do zawartości
peter-11

co ile wymieniacie amortyzatory i sprężyny ?

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie jw. wiem że to sprawa indywidualna ale chciałem zorientować się po jakim przebiegu mniej więcej wybijają się amory i spręzyny w pasku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od 30 000 km - 300 000 km w tym przedziale ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie co najmniej niesmaczne - bo to rzeczywiscie sprawa bardzo indywidualna - odpowiedz - po takim jak sie te czesci zuzyja :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może troche sprecyzuje pytanie :)

 

po ilu siadają oryginalne/fabryczne (Iszy zestaw amorów) ?

 

wachacze mam ok. ale mam wrażenie że auto lekko "pływa" ale może po prostu passat jest taki miękki (poprzednio jeżdziłem astra II i miała wg. mnie duuużo twardsze zawieszenie), nastukane 153 tys w niemczech + 3 tys w PL :)

 

tak sie wybieram na "trzepaki" zeby sprawdzic ale ciagle nie mam czasu albo jak mam to maja full kolejke ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Uważam, że zdecydowanie za szybko jak na amortyzatory. Wynik amortyzatorów może być dobry i bardzo dobry.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od dwóch lat (3 badania techniczne) amory mają dokładnie takie same odczyty (co do procenta). Badania na tej samej stacji diagnostycznej, przebieg do dzisiaj: 196kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam autko kupione w polsce i głównie po naszych drogach się porusza, przebieg 181tys, dzisiaj rano był na rocznym przeglądzie, amorki oryginalne, skuteczność przód 76%, tył 59%, zdaniem diagnosty :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! nie da sie okreslic konkretnego przebiegu do wymiany amortyzatorów,bo jest to zalezne od wielu czynnikw eksploatacyjnych . łatwo jednak zdiagnozowac ich zuzycie: 1. diagnostyka tłumienia drgan :sprawny amortyzator powinien miescic sie w przedziale od 60-80 ,ponizej 60 zaleca sie wymiane(chociaz diagnosta auto bez problemu przepusci),wymieniamy amortyzatory parami takze wtedy jesli róznica miedzy lewym i prawym przekracza 15 % , 2.wycieki 3.stuki . amortyzatory w b5 sa faktycznie bardzo trwałe ,ja mam w swoim b5 1.8 T aeb z 98 jeszcze fabryczne i spełniaja wszystkie kryteria prawidłowego działania (nastukane 157 tys km tylko po polskich drogach).co do marki to polecam kayaby gazowo-olejowe ,sa duzo tansze od bilsteinów, a jest to produkt na prawde wysokiej jakosci (trezba sie jednak nastawic na duzo twardsza niz w serii charakterystyke tłumienia drgan ,bilstein jest duzo bardziej komfortowy) .opcja oszczedniosciowa to np gabriel,ale tutaj nie mam doswiadczenia co do trwałosci i charakterystyki pracy .Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasiu2002

Temat jak najbardziej ciekawy i również bardzo mocno mnie nurtujący a mianowicie od 3 tygodni jestem posiadaczem Pasata kombi 2002 rok 1,9 TDI i mam jakieś dziwne przeczucie ze coś jest nie tak, autko wydaje mi się strasznie miękie! Przy czterech osobach na pokładzie i predkości w przedziale 120/140 km/h na naszych wspaniałych drogach autkiem zaczyna dziwnie bujać (czytaj pływać) dodam ze na przeglądzie stan amorków wskazywał na 68% (aktualny przebieg 176 tyś) Czy przyczyną mogą być np: zużyte, wybite sprężyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam z ciekawości bo mnie temat zainteresował, chodzi o sprężyny :)

 

Kiedy wymieniamy?

- jak pęknie to oczywiste, wtedy parami

- jak samochód "siądzie" też

- i kiedy jeszcze? czy jak nie są popękane a auto "stoi" normalnie to jest sens wymieniac? Wiadomo że się zużywa ale czy jest możliwość sprawdzenia czy robi się to metodą " wymienię bo chyba się zużyły.........."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim pasku czerwone sprężyny. Jest dość nisko zawieszony i mam problemy. Nasze drogi są w opłakanym stanie, podczas parkowania muszę uważać aby nie zaczepić o krawężnik. Ostatnio tak nim bujneło że przetarłem rurkę klimy. Teraz muszę pospawać rurkę i napełnić klimę. Będzie mnie to kosztowało ok. 250 zł. Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na standardowe. Może wtedy nie bębę zaczepiał podwaziem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat jak najbardziej ciekawy i również bardzo mocno mnie nurtujący a mianowicie od 3 tygodni jestem posiadaczem Pasata kombi 2002 rok 1,9 TDI i mam jakieś dziwne przeczucie ze coś jest nie tak, autko wydaje mi się strasznie miękie! Przy czterech osobach na pokładzie i predkości w przedziale 120/140 km/h na naszych wspaniałych drogach autkiem zaczyna dziwnie bujać (czytaj pływać) dodam ze na przeglądzie stan amorków wskazywał na 68% (aktualny przebieg 176 tyś) Czy przyczyną mogą być np: zużyte, wybite sprężyny?

 

Pamiętaj, że do obciążenie auta należy dostosować ciśnienie w ogumieniu. Miałem możliwość przetestować to na własnej skórze na trasie świętokrzyskie-Chorwacja. Na pokładzie znajdowały się dwie kobiety i ich bagaże :przestraszony: plus ja i moje kąpielówki :rotfl: . Autko zaczęło poprawnie się zachowywać dopiero przy 3,0 ATM w każdym kole. Dodam, że starałem się jechać tak ok. 160/170 na autostradach. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tył 59%, zdaniem diagnosty :ok:

 

 

ZMIEN DIAGNOSTE !!! 59% to sa ..delikatnie mowiac, amortyzatory nienadajace sie do bezpiecznej jazdy

 

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tył 59%, zdaniem diagnosty :ok:

 

 

ZMIEN DIAGNOSTE !!! 59% to sa ..delikatnie mowiac, amortyzatory nienadajace sie do bezpiecznej jazdy

 

 

Pozdro

 

Skąd Ty takie herezje bierzesz? Nowy amortyzator mierzony na stacji ma ok 80% sprawności, a sam pomiar wcale nie jest precyzyjny. 59% to jest dobry wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! moim zdaniem dolna granica skutecznosci amortyzatorów to 60 % . tak zaleca również wymiane wiekszosc warsztatów z którymi sie zetknąłem. skutecznosc tłumienia drgan jest jeszcze znosna ,ale po zamontowaniu nowych poczujesz przepasc .wszystko zalezy od finansów i podejscia do kwestii bezpieczenstwa,generalnie to mozna jezdzic na amorkach które maja 40 % i tez na upartego mowic ze sa dobre.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marekendriu

Witam!Sprowadzilem passata rok temu,mial 66tys km przebiegu.Tydzien temu robilem przeglad i koles powiedzial,ze tylnie amortyzatory mam slabe 35%.Teraz mam przebieg 93tys km.Czy jest to mozliwe przy tym przebiegu czy auto ma raczej wiecej przejechane?Te 30 tys.km zrobilem glownie na trasie Polska-Holandia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!Sprowadzilem passata rok temu,mial 66tys km przebiegu.Tydzien temu robilem przeglad i koles powiedzial,ze tylnie amortyzatory mam slabe 35%.Teraz mam przebieg 93tys km.Czy jest to mozliwe przy tym przebiegu czy auto ma raczej wiecej przejechane?Te 30 tys.km zrobilem glownie na trasie Polska-Holandia.

 

Jak dobrze zrozumiałem to udało Ci się znaleść Passata z dieslem który w cztery lata przejechał 66tyś km - napewno takie są, nie przeczę, ale jest to conajmniej unikatowy egzemplarz. Też mam sprowadzane auto (osobiście, nie przez handlarza) i nie łatwo wytargać tam furę z tego rocznika z przebiegiem poniżej 200tyś. Na Twoim miejscu pokusiłbym się o sprawdzenie przebiegu w ASO. Pewnie pierwsze przeglądy w okresie gwarancji miał w ASO więc przynajmniej zobaczysz jakiego rzędu były to przebiegi.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!Sprowadzilem passata rok temu,mial 66tys km przebiegu.Tydzien temu robilem przeglad i koles powiedzial,ze tylnie amortyzatory mam slabe 35%.Teraz mam przebieg 93tys km.Czy jest to mozliwe przy tym przebiegu czy auto ma raczej wiecej przejechane?Te 30 tys.km zrobilem glownie na trasie Polska-Holandia.

 

Są tylko dwa wyjścia, albo Masz przekręcony licznik o min 100 tys km, lub ktoś przed tobą jeździł nim po wiejskich drogach czyt. polnych, kamieniołomach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są tylko dwa wyjścia, albo Masz przekręcony licznik o min 100 tys km, lub ktoś przed tobą jeździł nim po wiejskich drogach czyt. polnych, kamieniołomach.

 

Może był eksploatowany cały czas z pełnym obciążeniem bagażnika po złych drogach lub z przyczepą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności