Skocz do zawartości
Phil

Woda w obudowie filtra powietrza. 1,8T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Znalazłem przyczynę mojej awarii nowego przepływomierza.

Całe wnętrze obudowy filtra powietrza do silnika jest mokre.

Woda nie dostaje się moim zdaniem od zewnątrz (przez spód obudowy lub wlot powietrza), lecz przez wężyk idący od spodu samochodu do filtra. Prawdopodobnie w zwykłym 1,8 ona nie występuje.

 

Ten wężyk, a raczej rurka idzie ze spodu auta i wchodzi obok rury wychodzącej z obudowy, prowadzącej do silnika. Ta rurka jest wewnątrz lekko okopcona i mokra od wewnątrz.

 

Ma ktoś może pojęcie do czego ona służy? I czemu wpuszcza wodę?

 

Będę wdzięczny za pomoc, zanim trafi mnie szlak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli to miejsce i rurka idąca w dół?

3107924430.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to, co zaznaczyłeś na fotce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze tą rurą pompa powietrza wtórnego zasysa wiec dziwne by to było aby z niej woda płyneła do filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ANB fabrycznie ma pompę powietrza wtórnego. Jeśli ją ma to ta rurka powinna być z nią połączona, a jeśli jej nie ma to po prostu masz pokrywę filtra z innego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy ANB fabrycznie ma pompę powietrza wtórnego.

 

Na pewno ma, bo od czasu do czasu VAG wywala mi jej błąd ;) Ale nie wrzuca check-engine, ani trybu awaryjnego więc do tej pory mi nie przeszkadzało.

Na dniach będę reklamował przepływomierz i jak mi zwrócą nowy, to rozłożę przód i będę szukał przyczyn.

 

Jedna kwestia: czy jeśli odłączę tą rurkę od obudowy filtra, tak żeby zasysała powietrze z zewnątrz, to nic się nie stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nic się nie stanie?

Jak nic Ci się niepowołanego nie dostanie to będzie OK ;)

 

Jeżeli Ci zależy na pompie powietrza wtórnego to skompletuj tą rurkę i złóż jak trzeba. Przez nią pompa zasysa czyste powietrze z filtra. Jeżeli rurka jest rozłączona to wyobraź sobie, że to samo może zassać pompa co dosłało się do przepływomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki śliczne za odpowiedź.

Problem rozwiązałem ciut inaczej. Po prostu odłączyłem tą pompkę powietrza :) Jak wróci mój przepływomierz to wszystko poskładam, a rurkę wyciągnę i zaślepię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłacze sie do wątku ponieważ to już druga przeplywka w przeciągu pół roku jaka musiałem wymienić z powodu wody w obudowie filtra powietrza

 

Pytanko :

 

- skąd ta woda ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam podobny problem. Rura w dolocie jest cała mokra, a po wyjęciu odmy wyleciało dużo wody. Skąd ona się tam bierze? Przepływomierz już odmówił posłuszeństwa. Nie chce wkładać nowego do rozwiązania problemu skąd ta woda. W samym filtrze powietrza wody nie znalazłem, natomiast w kanale z czujnikiem masy powietrza widać było wilgoć. Zapewne to ona spowodowała uszkodzenie przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie myłeś silnika, ani nie jeździłeś pod wodą, to zapewne masz ten sam problem z którym ja walczyłem.

 

Jeżeli masz pompę powietrza wtórnego, to wychodzi ona z obudowy filtra powietrza jak na zdjęciu kilka postów wcześniej. Normalnie pompa zasysa tamtędy powietrze, ale jak z pompą jest coś nie tak, to może tamtędy lecieć woda, spotkałem jeszcze dwa takie przypadki na jakimś anglojęzycznym forum.

 

Ja odłączyłem pompę, odpiąłem dwie rurki dochodzące do niej. Jedną rurkę idącą w kierunku bloku silnika po prostu zatkałem. Drugą do filtra powietrza zdemontowałem i zatkałem otwór w obudowie filtra powietrza. Samą pompę wyciągnąłem, a w zasadzie wyrwałem, bo śruby mocujące były zardzewiałe na amen.

Po wyjęciu pompy wylałem z niej pół litra wody, a sama pompa okazała się popękana na obudowie, więc domyślam się, że tamtędy dostawała się do niej woda.

 

U mnie pompa i tak nie działała wcześniej, więc nie wiem czy silnik pracuje inaczej. Komputer oczywiście zapisuje w pamięci błąd pompy, ale ANB nie ma kontrolki Check Engine, więc nie mam problemu z trybem awaryjnym. W nowszych jednostkach może być konieczne dodatkowo wyłączenie jej w sterowniku, ale w APU chyba jeszcze nie.

 

Pompa powietrza wtórnego ma za zadanie podać do kolektora dodatkową ilość tlenu żeby utlenić niespalone węglowodory. Powoduje to także szybsze nagrzanie katalizatora. Taki niepotrzebny ekologiczny gadżet, żeby silnik spełniał normę emisji spalin Euro II.

 

I u mnie też było to awarią przepływomierza, zresztą nówki Boschowskiej. Reklamowałem podając jako przyczynę "nieprawidłowy odczyt" i ku memu zdziwieniu została ona uwzględniona :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik nie myty, w apu w tym filtrze nie ma dodatkowej rurki. Idzie tylko prostokątna i okrągła w dół.

Zamówiłem używany przepływomierz z gwarancją tygodniową. I tak myślę że lepszy wybór niż zamiennik.

bardziej szczegółowo opisałem tutaj swój przypadek, niestety jeszcze nikt się w tym temacie nie wypowiedział:

link

Może być to dziwny zbieg okoliczności. a woda w środku nie zdążyła po prostu odparować. Wyczyściłem te rury.

Mimo wszystko zastanawiam się czy ja przekładać i czekać aż padnie, bo już brakuje mi pomysów skąd ta woda w trójniku((link)) się wzięła

Edytowane przez piotrekit87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności