Skocz do zawartości
siniakTDI

Bardzo niestabilny układ kierowniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy mam taki problem bardzo sciąga mi samochód (szczególnie w koleinach) i to do tego stopnia że ciężko utrzymać samochód na właściwym torze jazdy. Gdy jade i zmienie bieg to muszę mocno trzymać kierownice bo po puszczeniu sprzęgła ściąga mi kierownice i to dość mocno. Jeździłem takim samym paskiem i w tamtym mogłem puścić kierownice i samochód jechał prosto cały układ kierowniczy wogóle był jakiś sztywniejszy (stabilniejszy), a umnie jak puszcze kierownice to niewiadomo w którą strone zaraz samochód mi skręci, więc nie ma mowy o nawet chwilowym puszczeniu kierownicy bo można się zaraz znaleźć na przeciwnym pasie ruchu. Zauważyłem też od niedawna niepokojące drganie kierownicą podczas chamowania, co to mogło się zepsuć ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może założyłeś za duże kółka?? u mnie są 16tki i w koleinach mam to samo szczególnie podczas przyspieszania (drugi bieg-nierówna nawierzchnia) ostatnio wyrwałem na dwójce po kocich łbach i znalazłem się na lewym pasie,na szczęście nic na nim nie było...a drganie podczas hamowanie to prawdopodobnie tarcze hamulcowe przegrzane-kałuża i wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No felgi są rzeczywiście 16 ale przecież to nic złego,

drganie podczas hamowanie to prawdopodobnie tarcze hamulcowe

No raczej nie bo ja mówie o drdaniach na kierownicy podczas hamowania w pogodny suchy dzień, więc prosze o kolejne diagnozy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drdaniach na kierownicy podczas hamowania

Krzywe tarcze, krzywe felgi

 

bardzo sciąga mi samochód (szczególnie w koleinach) i to do tego stopnia że ciężko utrzymać samochód na właściwym torze jazdy

 

Szerokie opony, za mało powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym posprawdzał końcówki drążków szczególnie te od drążka reakcyjnego-stabilizatora (te dwa krótkie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie chodziło mi o wjechanie w wodę na rozgrzanych lekko przechodzonych tarczach nawet nowe słabszej jakości tarcze nadają się wtedy do wyrzucenia!po prostu je "wichruje" stąd bicie na kierownicy,stabil. też warto sprawdzić jak wspomniał kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to bicie na kierownicy pojawiło się niedawno tak że to raczej chyba nie tarcze. Fakt opony są szerokie 205/55 R16 ciśnienie zgodne z klapką wlewu paliwa. Felgi raczej nie są krzywe bo przy wyważaniu pan wulkanizator nie ma dużo roboty żeby je wyważyć, a pozatym felgi alusy mają niecałe 2 lata na zime dodatkowo zmieniam na stalowe. bardziej bi mi już pasowały te końcówki drążków bo jak wieżdzam na jakiś nawet niewielki krawężnik to słysze taki metaliczny dźwięk, zdiołem godzinke temu przednie koła i podniosłem samochód i są jakieś spore luzy na tych kołach jak przekręcam kołami w poziomie (tak jakbym skręcał) i jak przekręcam końcówkami drązków to słysze chyba to metaliczne stukanie, ale czyżby te końcówki miały tak duży wpływ na tor jazdy (ściąganie kierownicy) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego kiedyś jechałem do sklepu z częściami samochodowymi bez jednego łącznika drążka stabilizatora tylko innym autkiem i miałem takie same obiawy jak ty i dlatego obstawiam te łączniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość niemrawy

no może byc ze łaczniki a ja też bym sprawdził tylną belkę pod kątem tulei gumowo metalowych miałem podobnie w passku b3 poniewierka po całej drodze masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylnie tuleje odpadają. Nie mają wpływu na trzepotanie podczas hamowania. Ja też stawiam na łączniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość niemrawy

w czasie jazdy w koleinach niestabilna jazda bardziej sugeruje na tylne tuleje jak najbardziej maja wpływ na jazde w koleinach tył zaczyna tanczyc i miota całym samochodem a trzepotanie kierownicy to raczej tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze kolega wykluczył. Tylnie tuleje oczywiście mają wpływ na bujanie w koleinach ale wszystkie objawy razem wzięte raczej wskazują na przód. Maglownica, stabilizator, końcówki drążków kierowniczych lub może któryś wahacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam takie objawy, przy przyspieszaniu auto jedzie prosto, ale jak zaczynam hamowac to lekko skreca w prawo, czy to tez cos z zawieszeniem ?? Dodam ze na stacji siagnostycznej nie wykryto zadnych luzow, sam patrzylem i tez nie zauwazam zadnych luzow, i nic nie stuka na dziurach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skrzysiek

Czolem,

 

jestem swiezak na forum i jest to moj pierwszy pasek. Slyszalem ze trzymaja sie swietnie drogi, a moj - tak jak kolegow zreszta - jezdzi po calej jezdni.

Mialem pisac posta na ten temat z prosba o pomoc, ale trafilem na tego i moze komus z Was juz udalo sie rozwiazac problem?

 

Pozdrowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skrzysiek

Witam,

 

wymienilem gałki i wywazylem kola oczywiscie. nie plywa jak wczesniej :hurra: , ale dalej troche :kwasny:

Przypuszczam ze reszta to kwestia gum bo maja baaardzo niewiele bieznika.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu, choć u mnie nie jest to jakieś "bardzo".

 

Na poprzecznych nierównościach drogi (takich prawdziwych polskich ;)) czuć, że auto kołysze się na boki i czuć to siedząc w fotelu nawet u pasażera, że macha samochodem na boki, nie jest to uczucie przechylania się auta góra dół jak na głębokich koleinach tylko właśnie jakby machał się w lewo i prawo, ale nie jakoś bardzo, choć wcześniej tego nie było. Za kierownicą na koleinach czuć w dłoniach jakby kierownica dostawała lekkich luzów i auto traci na stabilności. Na nowej, równej drodze przy dużych prędkościach zachowuje się bardzo dobrze, przy hamowaniu też. Jedynie mam nieprzyjemne doznania na złych drogach.

Dodam, że jeszcze nie wymieniałem w nim nic z zawieszenia, ale coś stuka na małych dziurach. Co to może być, wahacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bakacz

Albo źle dobrane opony do felg albo po prostu za szerokie, stąd uczucie dobrej przyczepności opony do asfaltu i stosunkowo miękkiego zawieszenia:) tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Amortyzatory do wymiany

Dokładnie tak.

Przekonałem się po kilku jazdach i jak zobaczyłem tylne gumy na amortyzatorach byłem pewien. Są w złym stanie.

Oprócz tego, jeden wahacz był do wymiany, i wciąż jedna końcówka drążka, ale śruba nie chciała się poddać.

 

---EDIT 8.08.2009---

Po wymianie, na razie tylnych amortyzatorów problem praktycznie został rozwiązany, już nie rzuca na boki. Teraz tylko przednie wymienić na dniach.

Edytowane przez igork

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności