Skocz do zawartości
falla_x

po wymianie wahaczy drazkow kierowniczych i amortyzatorow

Rekomendowane odpowiedzi

witam 3 dni robieralem passata b5 zeby wymienic wszystkie wahacze po obu stronach drazki kierownicze oraz amortyzatory , i teraz moje pytanie po tym calym zabiegu kierownica nie wraca na swoje polozenie po skreceniu to znacyz nie odbija tak jak przed wymiana czesci jest lekko pochylona i sciaga to ma sie rozumiec miusze jechac na geometrie kol ?? ale czy to ma cos wspolnego z tym zekierownica nie wraca sama na swoje polozenie ? co moze byc tego przyczyna i po calej tej wymienie pali sie kontrolka abs?? czym moze byc to spowodowane przeciez nie ruszalem nic przy hamulcach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

zrob geometrie i wszysko wroci do normy (jesli nic nie zepsules):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie bylem dzis na zbierznosci i juz nie sciaga kierownica prosto ale dalej sama nie wraca na swoje polozenie ? nie odkreca sie automastycznie tylko stoi tak jak ja zostawie co moze byc powodem ? a ijeszcze dale swieci mi sie kontrolka ABS i tez nie mnoge znalesc przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Sprawdź przewody i czujnik ABS.Prawdopodobnie coś przypadkiem uszkodziłeś.

Mogłeś też źle poprowadzić przewody przy montowaniu i teraz coś pręży i może dlatego kiera nie wraca.To chyba mało prawdopodobne.Sprawdź jedną i drugą stronę.

Wymieniałeś końcówki drążków oczywiście też?

Pewien jesteś ,że wszystko dobrze poskładałeś??

Przy złej zbieżności może występować zacinanie się powrotu kiery ale piszesz ,że u ciebie w porzo.....

Zbieżność ustawiałeś jakim urządzeniem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piaście zamontowany jest czujnik ABS ,jeśli go wymontowałeś to może coś z nim skopałeś , a jak nie to tymbardziej mogłeś coś przy czujce ruszyć więc tu szukaj .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baker

ja wymienilem cale zawieszenie w warsztacie i przez okolo 2 tygodnie kiera nie chciala odbijac. pozniej wszystko wrocilo do normy. jak jest wszystko nowe to tak ciasno chodzi na poczatku musi sie "wyrobic".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wymienilem cale zawieszenie w warsztacie i przez okolo 2 tygodnie kiera nie chciala odbijac. pozniej wszystko wrocilo do normy. jak jest wszystko nowe to tak ciasno chodzi na poczatku musi sie "wyrobic".

 

I co w związku z tym?Odkopałeś wątek sprzed prawie trzech lat-na forumowego archeologa nadajesz się w stu procentach :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hahahhaa....no fakt arheologia poziom wyzszy... a co do wypowiedzi, nie lubie jak na forum kazdy gdyba, moze to, a moze tamto, jezeli nie robiliscie to nie wypowiadajcie sie zasmiecajac rozmowe, wymiana wszystkich wachaczy, lacznikow stamilizatora, gumowych tulej stabilizatora, gum na amortyzatorach koncowek drazow kierowniczych i lacznikow drazkow kierowniczych z czyszczeniem zawiasu, hamulcow i czyjnika abs zajmuje wrzy ociaganiu sie 2-3 h na strone, a jak sie nie opier...to 2 godzinki na calosc, rowniez jezeli chodzi o zbieznosc to liczy sie obroty przy odkrecaniu lacznika drazka i zakreca nowy taka sama iloscia(99% skutecznosci na poprawne ustawienie takie jak przed demontem) abs lubi sobie poswiecic po wyciagnieciu przegubu napedowego, przed wlozeniem go ponownie 3eba przemyc pasek abs ropa jak tez sam czyjnik, komore czujnika i przegubu w kolumnie!!!!!!! to garantuje sprawna prace bez zawiechy po zlozeniu, a sciaganie kierownicy i nie powracanie na swoje miejsce ;) wachacze maja kulkowe mocowania, te zas nie sa obrotowe w 360 stopniach maja cos w rodzaju klina wiec poprawny uklad przy przykrecaniu to tarcza hamulca rornolegle do boku auta i wtedy od spodu dokrecamy a nie tak jak to wygodniej nagiac kolumne i zakrecic-ten sposob przekreca mocowanie kulkowe i to sie blokuje jednoczesnie nadmiernie zuzywajac!!!

mialem okazje wymieniac juz okolo 30 zestawow i testowalem rozne opcje skrecania do kupy na zuzytych i na nowych

Oczywiscie w otwory na sroby i laczenia ramion zkaroseria lub kolumna powinno sie nalozyc bogata warstwe smary grafitowego ktory zapobiega zatarciom, zapieczeniom i dobrze smaruje aluminium i elementy z twardej gumy

Czytalem juz wiele na ten temat i....g....iekszosc z nas produkuje sie a z ich wypowiedzi wyraznie widac ze nigdy nie wymieniali nawet tarczy hamulcowej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godzinki na calosc

 

Już widzę te dwie godzinki przy zapieczonej górnej śrubie spinającej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wachacze maja kulkowe mocowania, te zas nie sa obrotowe w 360 stopniach maja cos w rodzaju klina

Co za bzdura. Sworznie wahaczy można obracać jak się chce. Ciekawe jakby miał pracować taki sworzeń kulisty z jakimś klinem. Zresztą już w samej nazwie "kulisty" zawarty jest jego kształt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapieczona sruba to nie problem, jako ze stare przeguby sa do wywalenia to grzejemy srube do czerwonosci i wtedy obracamy kluczem raz, a po wystygnieciu wybijamy bez wiekszych problemow(patent ktory podsunol mi slusarz gdy pierwszy raz wymienialem zawias w audi;)

Nastepnie jezeli chodi o kulisty jako ksztalt czy nie ksztalt....w ramach obalenia mitu zainwestuj w nowy jeden wachacz, rozetnij na nim gume zabezpieczajaca i wymontuj kulke(ktora jak sie pozniej dowiesz nie jest kulka ale czyms w rodzaju pa3ac od boku paczka a od gory kuli z malym wybrzuszeniem od str ramienia) ktorej dziwny ksztalt czemus sluzy, najprosciej obrucic kulke wokol osi, heh...nie da sie, czyzby na godzinie 12 czy w lewo czy w prawo cos blokowalo?????? Wlasnie...zeby mowic ze kupa smierdzi to 3eba ja powachac jezeli sie jej nigdy nie widzialo;)

No chyba ze ja mialem jakies inne...te wachacze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli już mowa o wahaczach to czy przy wymianie dolnego tylnego banana sworzeń wahacza wysuwa się razem z tą wprasowaną tuleją ? Mi wylazło wszystko razem z wkładem. Zamontowałem na próbę wahacz dachsteina ale w komplecie nakrętka była bez kołnierza...wiecie że na przejeździe kolejowym wahacz mi wypadł razem z tą tuleją na felgę ? Nakrętka przeleciała przez zwrotnicę i komplet skręcony oparł się na feldze...taki numer !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest mozliwosc wymiany drazkow bez kanalu czy to raczej ciezka sprawa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest mozliwosc wymiany drazkow bez kanalu czy to raczej ciezka sprawa?

 

Pewnie że możliwe. Zdejmujesz koło, unosisz furę i wszyskie bebechy na wierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle ze mi chodzi o wymiane calych drazkow a nie koncowek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha. Całych. No to bez bicia przyznaję, że nie wiem. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi o wymiane calych drazkow a nie koncowek

Prosta sprawa, jak już odkręcisz końcówkę od drążka i ściągniesz jego osłonę to dalej będziesz wiedział co i jak.

Potrzebny ci będzie tylko (najlepiej) klucz rurowy chyba 32 rozmiar, albo żabka żeby odkręcić drążek od przekładni.

na forum jest gdzieś opisana procedura.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten specjalny klucz to podstawa i wtedy wymiana to pare minut roboty inaczej można uszkodzić maglownice podejchać do kogoś na warsztat i skorzystać z klucza albo dać mechanikowi koszt takiego klucza jest spory wiec nie ma sensu inwestować dla jednej wymiany drążka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie wymieniłem dzisiaj całe zawieszenie jestem na etapie drążków kierowniczych i nie jestem pewien jak mocuje się je do kolumny od góry czy od dołu. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś sprawdził w swoim aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od dołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności