kr1985 Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2013 Witam. Szukam szukam i nie znalazlem odpowiedzi na jedno pytanie. Mam zwykla 4 biegowa automatyczna skrzynie bez tiptronica. Auto jest strasznie zmulone wymienione w silniku wszystko, wtryski, przepływka usuniety kat zatkany EGR turbina ok no silnik cacy logi tez sa wporzadku Ale dalej jest zmulony i coraz wolniejszy. czy przyczyna tego moze byc skrzynia biegów? a mianowicie np stary olej i zapchany filtr? Dodam ze skrzynia delikatnie szarpie przy zmianie z 1 na 2 bieg a nastepne nie ma juz problemu czy to przy wolnej czy szybkiej jezdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2013 Pokaż te logi to się okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2013 proszeo to logi http://www.marek71.website.pl/log/ patrz na folder po wymianie i nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2013 http://www.vaglog.rtnet.pl tu wrzuć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2013 (edytowane) Prosze o to logi: Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119959.html Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119960.html Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119961.html Grupy: n/a - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119962.html mam jeszcze pytanie odnośnie tego screena ktory dzis zrobiłem czy temp zaznaczona na zdjeciu powinna byc taka wysoka? Chcialbym zauwazyc ze czujnik w pompie paliwa wymienilem na oryginalny boscha Edytowane 29 Marca 2013 przez kr1985 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muzikman Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2013 Mam automatyczną 4-biegową skrzynie w moim "pasku" problem polega na tym że przy zmianie biegów z 2 na 3 szarpie, w zasadzie nie jest to typowe szarpanie ale raczej jeden wielki "kop" tak jak by ktoś kopnął w skrzynie jeżeli można się posłużyć tym określeniem. problem pojawia się w momencie gdy staruje od zera czyli biegi wchodzą od 1 do 4 ale gdy prędkość spada a z nią biegi to przy powrocie do dwójki i ponownym wejściu na trójkę tego szarpnięcie nie ma lub jest bardzo słabo wyczuwalne! Do tego wszystkiego występuję się coś w rodzaju odczuwalnych luzów przy mocnym wciśnięciu pedału gazu tak jakby podnosił się silnik lub skrzynia ale zaznaczam że łapy na silniku i skrzyni trzymają solidnie i majster nie stwierdził luzu. Do tego wymienione jest całe zawieszenie gdzie nie ma mowy o luzach. Dosadniej można to ująć tak że powiedzmy przy niskiej prędkości robimy tzw. przygazówkę czyli bardzo częste dość mocne jedno sekundowe dociskanie i puszczanie gazu powoduje ten właśnie odczuwalny luz, mało tego da się odczuć że buja samochodem w tym danym momencie. Moje pytanie czy te dwie przypadłości są powiązane czy może skrzynia to inny temat a te tzw. luzy to mogą być zużyte , wyrąbane czy jak je tam nazwać półosie napędowe? No bo na chłopski rozum pojawia się to tylko dodawaniu gazu czyli w momencie gdy półosie przenoszą moc na koła czy dobrze rozumuję? proszę o sensowną odpowiedz bo ja już nie mogę wyrobić , odechciewa mi się tego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2013 [quote name=kr1985 czy temp zaznaczona na zdjeciu powinna byc taka wysoka? Chcialbym zauwazyc ze czujnik w pompie paliwa wymienilem na oryginalny boscha[/quote] Tak,to wartości binarne a nie w stopniach C. Co do szarpania skrzyni moja też to miała, zrobiłem ponowną adaptację VAGiem i pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2013 Muzikman Auto identyczne jak Twoje AFN automat 4 biegi kupiłem pół roku temu. Skrzynia pracowała tak źle, że nie mogłem w to uwierzyć bo miałem dużo automatów- znaczy- płynnie zmieniała biegi, bez szarpięć, tylko biegi są zmieniane wysoko (przy 2,2 obrotów, nie niżej) i jak jade 50km na godzine to trzyma drugi bieg, nie wrzuci trójki, czwórki, żeby byłe niższe obroty i spalanie, tylko piłuje np 2100 a powyżej 2200 by juz zmieniał. Głupia skrzynia, ale ponoć nieśmiertelna. Byłem w serwisie specjalizującym się w autoamtach, przejechali się sprawdzili na kompie i powiedzieli że jest tak jak powinno, tak te skrzynie mają. Idzie się przyzwyczaić. Przejedź się innym AFN w czterech biegach zobacz czy nie jest podobnie. Jak wsiadłem w paska po skodzie octavii 2 w dsg i mercedesie e klasie w automacie 5 biegowym to doznałem szoku. ale coś za coś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2013 Muzikman Auto identyczne jak Twoje AFN automat 4 biegi kupiłem pół roku temu. Skrzynia pracowała tak źle, że nie mogłem w to uwierzyć bo miałem dużo automatów- znaczy- płynnie zmieniała biegi, bez szarpięć, tylko biegi są zmieniane wysoko (przy 2,2 obrotów, nie niżej) i jak jade 50km na godzine to trzyma drugi bieg, nie wrzuci trójki, czwórki, żeby byłe niższe obroty i spalanie, tylko piłuje np 2100 a powyżej 2200 by juz zmieniał. Głupia skrzynia, ale ponoć nieśmiertelna. Byłem w serwisie specjalizującym się w autoamtach, przejechali się sprawdzili na kompie i powiedzieli że jest tak jak powinno, tak te skrzynie mają. Idzie się przyzwyczaić. Przejedź się innym AFN w czterech biegach zobacz czy nie jest podobnie. Jak wsiadłem w paska po skodzie octavii 2 w dsg i mercedesie e klasie w automacie 5 biegowym to doznałem szoku. ale coś za coś... Ja także jestem użytkownikiem czterobiegowego automatu i również mnie drażni zmienianie biegu przy tych obrotach. Gdy go kupiłem to podczas jazdy oko lo 70km/h (dokładnie nie pamiętam) było wyczuwalne drganie na kierownicy co jakieś 10s (+/-) i dziwny przy nim dźwięk. Myślałem, że to coś w lewym kole, ale okazało się, że wszystko było OK. Sprawdziliśmy ze znajomym wszystko co się dało i nic. Wymieniłem nawet poduszki skrzyni biegów, chociaż były dobre. Na końcu zdesperowany pomyślałem, że udam się do serwisu skrzyń automatycznych. Tam doradzili mi zmianę oleju i filtra. Tak więc zrobiłem. I ku mojemu zaskoczeniu... JAK RĘKĄ ODJĄŁ. Na filtrze była data 11/1998. Nikt nie wymieniał filtra od produkcji Napisałem to w ramach przestrogi, bo kiedyś szukałem coś na temat tego drgania i nic takiego nie znalazłem, nie licząc spekulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #10 Napisano 5 Kwietnia 2013 A nikt nic nie wspomni o kodowaniu? Ja próbowałem wszystkie 3 tryby (sport, adaptive i cruise) i na tym trzecim zmieniała biegi o wiele wcześniej. Sport kręcił ponad 3000... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #11 Napisano 5 Kwietnia 2013 A nikt nic nie wspomni o kodowaniu? Ja próbowałem wszystkie 3 tryby (sport, adaptive i cruise) i na tym trzecim zmieniała biegi o wiele wcześniej. Sport kręcił ponad 3000... A mógłbyś kolego coś podpowiedzieć na temat tego kodowania? Da się to uczynić VAG'iem czy to wyższa szkoła jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #12 Napisano 5 Kwietnia 2013 Zmieniasz kodowanie skrzyni. 0000 to oryginalne ustawienie które dostosowuje zmianę biegów odpowiednio do warunków i stylu jazdy. Jest jeszcze 0001 i 0002 jeden to ekonomiczny drugi sportowy program. Nie pamiętam teraz który jest który-wpisz w google kodowanie skrzyni ag4 lub 01N, 01M i znajdziesz. Jest opisane to na stronie ross techa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #13 Napisano 5 Kwietnia 2013 Zmieniasz kodowanie skrzyni. 0000 to oryginalne ustawienie które dostosowuje zmianę biegów odpowiednio do warunków i stylu jazdy. Jest jeszcze 0001 i 0002 jeden to ekonomiczny drugi sportowy program. Nie pamiętam teraz który jest który-wpisz w google kodowanie skrzyni ag4 lub 01N, 01M i znajdziesz. Jest opisane to na stronie ross techa. Znalazłem coś takiego. Mógłbyś mi to jakoś logicznie wytłumaczyć? Bo choć sporo po angielsku rozumiem, to ni czorta nie mogę pojąć tej techniki. I mam jeszcze jedno pytanko. Czy jak zmienię na tryb ekonomiczny, to gdy wcisnę gaz do dechy to będzie się nadal solidnie zbierał, czy zrobi się muł? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #14 Napisano 5 Kwietnia 2013 czy chodzi o to? Witam teraz coś dla użytkowników skrzyni automatycznej AG4. Poniżej wymuszanie trybu: -sportowego -ekonomicznego -DSP on/off Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie: Coding 000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points) 0 = DSP active 1 = DSP inactive 000x?: Transmission Mode 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) Common Settings: 00000 = Factory Mode 00011 = Econonmy/Touring Mode 00012 = Sport Mode Sprawdziłem u siebie i działa (polecam kodowanie 00012 - wtedy autko zaskakuje ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #15 Napisano 5 Kwietnia 2013 czy chodzi o to? Witam teraz coś dla użytkowników skrzyni automatycznej AG4. Poniżej wymuszanie trybu: -sportowego -ekonomicznego -DSP on/off Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie: Coding 000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points) 0 = DSP active 1 = DSP inactive 000x?: Transmission Mode 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) Common Settings: 00000 = Factory Mode 00011 = Econonmy/Touring Mode 00012 = Sport Mode Sprawdziłem u siebie i działa (polecam kodowanie 00012 - wtedy autko zaskakuje ). To jest właśnie to! Dziękuję ślicznie. A powiesz mi jeszcze, czy na tym trybie economy nie będzie muł za duży? Będzie normalnie reagował na pedał gazu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #16 Napisano 5 Kwietnia 2013 wiesz szczerze to nie wiem bo ja to znalazlem na necie ale jak chlopaki pisali cytuje"daje rade" wiec chyba warto tylko nie wiem czy ten opis pasuje do nasszych b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #17 Napisano 5 Kwietnia 2013 Skoro do skrzyni 4 biegowej to chyba tak, no nie? A jutro i tak się dowiemy;) Będę próbował, bo trzeba spalanie zmniejszyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1985 Zgłoś #18 Napisano 5 Kwietnia 2013 to daj znac jak ci poszło ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkamykk Zgłoś #19 Napisano 5 Kwietnia 2013 Dobrze Poszedł bym już dzisiaj, ale jest za późno:( Jutro od rana się za to zabiorę, żeby do wieczora testować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #20 Napisano 5 Kwietnia 2013 Testowałem je i pamietam, że zaraz wróciłem do standardowego ustawienia bo było w moim odczuciu najlepsze. Na sport to była masakra - ciąglę ciągnął biegi do samiutkiej góry. Na ekono niestety już nie pamiętam jak było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach