Skocz do zawartości
kr1985

Automatyczna skrzynia biegów 1,9 tdi 98 r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Szukam szukam i nie znalazlem odpowiedzi na jedno pytanie.

 

Mam zwykla 4 biegowa automatyczna skrzynie bez tiptronica.

 

Auto jest strasznie zmulone wymienione w silniku wszystko, wtryski, przepływka usuniety kat zatkany EGR turbina ok no silnik cacy logi tez sa wporzadku

 

Ale dalej jest zmulony i coraz wolniejszy. czy przyczyna tego moze byc skrzynia biegów? a mianowicie np stary olej i zapchany filtr?

 

Dodam ze skrzynia delikatnie szarpie przy zmianie z 1 na 2 bieg a nastepne nie ma juz problemu czy to przy wolnej czy szybkiej jezdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż te logi to się okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze o to logi:

 

Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119959.html

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119960.html

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119961.html

Grupy: n/a - http://vaglog.rtnet.pl/kr1985_119962.html

 

mam jeszcze pytanie odnośnie tego screena ktory dzis zrobiłem

 

d8e6fbac981983b0m.jpg

 

czy temp zaznaczona na zdjeciu powinna byc taka wysoka?

 

Chcialbym zauwazyc ze czujnik w pompie paliwa wymienilem na oryginalny boscha

Edytowane przez kr1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam automatyczną 4-biegową skrzynie w moim "pasku" problem polega na tym że przy zmianie biegów z 2 na 3 szarpie, w zasadzie nie jest to typowe szarpanie ale raczej jeden wielki "kop" tak jak by ktoś kopnął w skrzynie jeżeli można się posłużyć tym określeniem. problem pojawia się w momencie gdy staruje od zera czyli biegi wchodzą od 1 do 4 ale gdy prędkość spada a z nią biegi to przy powrocie do dwójki i ponownym wejściu na trójkę tego szarpnięcie nie ma lub jest bardzo słabo wyczuwalne!

Do tego wszystkiego występuję się coś w rodzaju odczuwalnych luzów przy mocnym wciśnięciu pedału gazu tak jakby podnosił się silnik lub skrzynia ale zaznaczam że łapy na silniku i skrzyni trzymają solidnie i majster nie stwierdził luzu. Do tego wymienione jest całe zawieszenie gdzie nie ma mowy o luzach.

Dosadniej można to ująć tak że powiedzmy przy niskiej prędkości robimy tzw. przygazówkę czyli bardzo częste dość mocne jedno sekundowe dociskanie i puszczanie gazu powoduje ten właśnie odczuwalny luz, mało tego da się odczuć że buja samochodem w tym danym momencie.

Moje pytanie czy te dwie przypadłości są powiązane czy może skrzynia to inny temat a te tzw. luzy to mogą być zużyte , wyrąbane czy jak je tam nazwać półosie napędowe? No bo na chłopski rozum pojawia się to tylko dodawaniu gazu czyli w momencie gdy półosie przenoszą moc na koła czy dobrze rozumuję? proszę o sensowną odpowiedz bo ja już nie mogę wyrobić , odechciewa mi się tego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=kr1985

 

czy temp zaznaczona na zdjeciu powinna byc taka wysoka?

 

Chcialbym zauwazyc ze czujnik w pompie paliwa wymienilem na oryginalny boscha[/quote]

 

 

Tak,to wartości binarne a nie w stopniach C.

 

 

Co do szarpania skrzyni moja też to miała, zrobiłem ponowną adaptację VAGiem i pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muzikman

 

Auto identyczne jak Twoje AFN automat 4 biegi kupiłem pół roku temu. Skrzynia pracowała tak źle, że nie mogłem w to uwierzyć bo miałem dużo automatów- znaczy- płynnie zmieniała biegi, bez szarpięć, tylko biegi są zmieniane wysoko (przy 2,2 obrotów, nie niżej) i jak jade 50km na godzine to trzyma drugi bieg, nie wrzuci trójki, czwórki, żeby byłe niższe obroty i spalanie, tylko piłuje np 2100 a powyżej 2200 by juz zmieniał.

 

Głupia skrzynia, ale ponoć nieśmiertelna. Byłem w serwisie specjalizującym się w autoamtach, przejechali się sprawdzili na kompie i powiedzieli że jest tak jak powinno, tak te skrzynie mają. Idzie się przyzwyczaić. Przejedź się innym AFN w czterech biegach zobacz czy nie jest podobnie. Jak wsiadłem w paska po skodzie octavii 2 w dsg i mercedesie e klasie w automacie 5 biegowym to doznałem szoku.

ale coś za coś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muzikman

 

Auto identyczne jak Twoje AFN automat 4 biegi kupiłem pół roku temu. Skrzynia pracowała tak źle, że nie mogłem w to uwierzyć bo miałem dużo automatów- znaczy- płynnie zmieniała biegi, bez szarpięć, tylko biegi są zmieniane wysoko (przy 2,2 obrotów, nie niżej) i jak jade 50km na godzine to trzyma drugi bieg, nie wrzuci trójki, czwórki, żeby byłe niższe obroty i spalanie, tylko piłuje np 2100 a powyżej 2200 by juz zmieniał.

 

Głupia skrzynia, ale ponoć nieśmiertelna. Byłem w serwisie specjalizującym się w autoamtach, przejechali się sprawdzili na kompie i powiedzieli że jest tak jak powinno, tak te skrzynie mają. Idzie się przyzwyczaić. Przejedź się innym AFN w czterech biegach zobacz czy nie jest podobnie. Jak wsiadłem w paska po skodzie octavii 2 w dsg i mercedesie e klasie w automacie 5 biegowym to doznałem szoku.

ale coś za coś...

 

Ja także jestem użytkownikiem czterobiegowego automatu i również mnie drażni zmienianie biegu przy tych obrotach.

Gdy go kupiłem to podczas jazdy oko lo 70km/h (dokładnie nie pamiętam) było wyczuwalne drganie na kierownicy co jakieś 10s (+/-) i dziwny przy nim dźwięk. Myślałem, że to coś w lewym kole, ale okazało się, że wszystko było OK. Sprawdziliśmy ze znajomym wszystko co się dało i nic. Wymieniłem nawet poduszki skrzyni biegów, chociaż były dobre. Na końcu zdesperowany pomyślałem, że udam się do serwisu skrzyń automatycznych. Tam doradzili mi zmianę oleju i filtra. Tak więc zrobiłem. I ku mojemu zaskoczeniu... JAK RĘKĄ ODJĄŁ. Na filtrze była data 11/1998. Nikt nie wymieniał filtra od produkcji :oszit

Napisałem to w ramach przestrogi, bo kiedyś szukałem coś na temat tego drgania i nic takiego nie znalazłem, nie licząc spekulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nikt nic nie wspomni o kodowaniu? Ja próbowałem wszystkie 3 tryby (sport, adaptive i cruise) i na tym trzecim zmieniała biegi o wiele wcześniej. Sport kręcił ponad 3000...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nikt nic nie wspomni o kodowaniu? Ja próbowałem wszystkie 3 tryby (sport, adaptive i cruise) i na tym trzecim zmieniała biegi o wiele wcześniej. Sport kręcił ponad 3000...

 

A mógłbyś kolego coś podpowiedzieć na temat tego kodowania? Da się to uczynić VAG'iem czy to wyższa szkoła jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniasz kodowanie skrzyni. 0000 to oryginalne ustawienie które dostosowuje zmianę biegów odpowiednio do warunków i stylu jazdy. Jest jeszcze 0001 i 0002 jeden to ekonomiczny drugi sportowy program. Nie pamiętam teraz który jest który-wpisz w google kodowanie skrzyni ag4 lub 01N, 01M i znajdziesz. Jest opisane to na stronie ross techa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniasz kodowanie skrzyni. 0000 to oryginalne ustawienie które dostosowuje zmianę biegów odpowiednio do warunków i stylu jazdy. Jest jeszcze 0001 i 0002 jeden to ekonomiczny drugi sportowy program. Nie pamiętam teraz który jest który-wpisz w google kodowanie skrzyni ag4 lub 01N, 01M i znajdziesz. Jest opisane to na stronie ross techa.

 

Znalazłem coś takiego. Mógłbyś mi to jakoś logicznie wytłumaczyć? Bo choć sporo po angielsku rozumiem, to ni czorta nie mogę pojąć tej techniki.

I mam jeszcze jedno pytanko. Czy jak zmienię na tryb ekonomiczny, to gdy wcisnę gaz do dechy to będzie się nadal solidnie zbierał, czy zrobi się muł? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy chodzi o to?

 

 

Witam teraz coś dla użytkowników skrzyni automatycznej AG4. Poniżej wymuszanie trybu:

-sportowego

-ekonomicznego

-DSP on/off

 

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

 

Coding

 

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)

0 = DSP active

1 = DSP inactive

000x?: Transmission Mode

0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)

1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)

2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

Common Settings:

 

00000 = Factory Mode

00011 = Econonmy/Touring Mode

00012 = Sport Mode

 

 

Sprawdziłem u siebie i działa (polecam kodowanie 00012 - wtedy autko zaskakuje ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy chodzi o to?

 

 

Witam teraz coś dla użytkowników skrzyni automatycznej AG4. Poniżej wymuszanie trybu:

-sportowego

-ekonomicznego

-DSP on/off

 

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

 

Coding

 

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)

0 = DSP active

1 = DSP inactive

000x?: Transmission Mode

0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)

1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)

2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

Common Settings:

 

00000 = Factory Mode

00011 = Econonmy/Touring Mode

00012 = Sport Mode

 

 

Sprawdziłem u siebie i działa (polecam kodowanie 00012 - wtedy autko zaskakuje ).

 

To jest właśnie to!:) Dziękuję ślicznie. A powiesz mi jeszcze, czy na tym trybie economy nie będzie muł za duży? Będzie normalnie reagował na pedał gazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz szczerze to nie wiem bo ja to znalazlem na necie ale jak chlopaki pisali cytuje"daje rade" wiec chyba warto tylko nie wiem czy ten opis pasuje do nasszych b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro do skrzyni 4 biegowej to chyba tak, no nie?

A jutro i tak się dowiemy;) Będę próbował, bo trzeba spalanie zmniejszyć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to daj znac jak ci poszło ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze :-D Poszedł bym już dzisiaj, ale jest za późno:( Jutro od rana się za to zabiorę, żeby do wieczora testować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testowałem je i pamietam, że zaraz wróciłem do standardowego ustawienia bo było w moim odczuciu najlepsze. Na sport to była masakra - ciąglę ciągnął biegi do samiutkiej góry. Na ekono niestety już nie pamiętam jak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności