lukop2 Zgłoś #1 Napisano 18 Marca 2013 Witam, znajomy zamontował czarne lampy Depo z paskiem LED Daylight. Więc żeby jeździć na samych ledach w ciągu dnia trzeba za każdym razem włączać światła pozycyjne. Może ktoś pomóc i napisać czy da się zakodować te lampy tak żeby po włączeniu zapłonu z automatu włączały się pozycyjne tylko z przodu (ponieważ te ledy są jako pozycyjne) a podczas jazdy w ciemnościach zapalały się pozostałe światła - mijania wraz z pozycyjnymi z tyłu a ledy gasły??? wszystko na funkcji Auto(rys. świateł mijania z zarysem tunelu) na pokrętle??? z góry dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #2 Napisano 18 Marca 2013 Nie sądzę aby dało się coś takiego zakodować. Ale można to zrobić stosunkowo prosto za pomocą przekaźnika i diody prostowniczej. Także potrzebne byłoby trochę wiedzy z fizyki konkretnie chodzi o prąd. skonstruowałem pewien schemacik w magicznym paincie;) zasada działania będzie taka że po włączeniu zapłonu żarówka pozycyjna będzie się świecić (w tym przypadku listwa led). po przekręceniu przełącznika swiatel badz po włączneiu swiatel przez czujnik swiatała, przekaźnik przełączy stan i zasilanie żarówki będzie bezpośrednio z modułu zasilania oświetlenia. w kodowaniu wystarczy zakodować, światała włączających się po zmroku. moja idea;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #3 Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) Ale w takim układzie dzienne nie zgasną przy właczeniu swiateł mijania (bo są de facto pozycyjnymi), co jest chyba wymagane przez przepisy. Ponadto takie lampy nie mają dodatkowych żarówek pozycyjnych, więc ciekawe jak na to popatrzą podczas przegladu, jeśli te listwy LED będą podłączone jako dzienne :hmm Edytowane 18 Marca 2013 przez piho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #4 Napisano 18 Marca 2013 piho masz racje ale czy w nowych audi albo w pasku b7 gasną?? nie, też świecą.. Zaproponowałem rozwiązanie do idei jaką przedstawił lukop2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukop2 Zgłoś #5 Napisano 18 Marca 2013 dzieki Kamil , jutro to przestudiujemy z kolega ... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2013 Ludzie... na allegro za pare zl kupuje sie sterownik dlr i po sprawie. Plus z aku masa i pozycja jak pozycja off to zapala sie dlr jak pozycja on to gasnie. Tyle. Passaty maja mozliwosc zakodowania dlrow ale nie wiem skad sa sterowane. Na licznikach jest ikona dlr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2013 sterownik dlr i co dasz z aku plus i nawet na wyłączonym samochodzie Ci będą się świeciły? to nie sa normalne swiatła do jazdy dziennej. Masz je zamiast pozycyjnych.. a nie mozesz calkowicie wywalic pozycji bo bedizesz mial blad spalonej żarówki. tak wiec Beni0 myślę, że nie wgłębiłeś się w temat i nie przeczytałeś problemu i nie bardzo wiesz o co chodzi z tymi dziwnymi swiatlami.. sposob ktory opisujesz nadaje sie do zwyklej listewki dziennych z allegro za 30zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) Wybacz moja wina. Myslalem ze pozycje sa osobno ale to tez do obejscia. Auto ma automat wiec bedzie trudniej. Trzeba sie podpiac pod przelacznik. Opis masz w temacie dlr. Ktorys pin na module centralnej elektryki odpowiada za dlry. Najprosciej uklad ktory po zaplonie bedzie sterowal. Musisz wpiac sie w automat. Gdzies to bylo juz opisywane. W sumie to troche roboty jest. A jaka tam jest wiazka? Nie ma osobnej dla ledow jako dlr i jako pozycje? Musze pomyslec ale napewno musisz wpiac sie w przelacznik + uklad na przekazniku jak znajde chwile to ci rozrysuje. Edytowane 18 Marca 2013 przez Beni0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #9 Napisano 19 Marca 2013 no nie ma.. tam ledy są jako pozycyjne.. i kolega zapytał jak to podłączyć aby sensownie działało tak jak napisał w pierwszym poście.. więc podpięcie się pod brodenza też raczej nie załatwi sprawy, bo te ledy maja działać i jako pozycja i jako DRL.. a nie zapominaj ze pasiak ma ta walnieta inspekcje spalonej zarowki ktorej sie nie da wyłączyć. więc raczej Tym co kombinujesz nie załatwisz sprawy. to ze podpiąc sie pod ukłąd który dostaje napięcie to zaznaczyłem na moim schemacie. zerknij, przeczytaj zorientuj się w temcie, może wtedy coś wymyślisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2013 te ledy maja działać i jako pozycja i jako DRL.. Pytanie więc jak rozgraniczyć, żeby raz działały same przody, a innym razy przody i tyły, skoro będzie to spięte w jeden układ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2013 Pytanie więc jak rozgraniczyć, żeby raz działały same przody, a innym razy przody i tyły, skoro będzie to spięte w jeden układ... w drugim poście dałem schamat jak zrobić aby działało jak założenie.. zastosowac diode prostownicza która zapobiegnie "cofaniu się prądu" (bardzo dziwna nazwa ale nie wiem jak inaczej to wytlumaczyć.) oraz przekażnik i złożyć go tak aby przepuszczał napięcie 12v (z jakiegoś układu na którym jest podane 12v po zaplonie) do diód , ale podanie na niego 12v z przełącznika badz sensoru spowoduje przełączenie stanu przekaźnika ze nie bedize już on podawał napięcia na żarówke tykko prąd poplynie bezposrednio przez diode prostownicza do zarówki (ledy w tym przypadku). (takie przkaźniki są np w tych ledach dziennych do kupienia na allegro za 30zł wystarczy dołożyć diode prostownicza, odpowiednio połączyć i będzie hulać ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2013 a jak to się ma do przepisów? mogą być światła pozycyjne jako pasek ledowy jeśli nie jest to seryjnie montowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pelikan86 Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2013 Mam takowe lampy od roku.B6 to trochę uparte auto jeśli chodzi o lampy.Też kombinowałem jak to zrobić żeby świeciły same ledy ale dałem sobie spokój. a jak to się ma do przepisów? mogą być światła pozycyjne jako pasek ledowy jeśli nie jest to seryjnie montowane? W nowoczesnych autach tak jest że postojówka jest jednocześnie dziennym (audi).Jak będą uparci to się doczepią.Teoretycznie powinni nas w trąbkę cmoknąć skoro jest homologacja na lampie no ale rzeczywistość bywa różna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peno02 Zgłoś #14 Napisano 9 Lipca 2017 Witam. Nie przeszedlem przeglądu technicznego ponieważ prawa lampa świeciła zbyt słabo,wiec postanowilem wymienic lampy. Kupilem na allegro dwie nowe lampy depo z ledowym paskiem i teraz mam problem. Ledy noe chca świecić. Na desce swieci soe pomaranczowa zarowka,wyskakuje komunikat ze nie ma swiatel pozycyjnych,ogolnie kiszka. Nie wiem czy moze powinienem jakis modulator zalozyc,czy pod konputer podpiac... nie mam pojecia. Moze ktos ma jakis pomysl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xmen3445 Zgłoś #15 Napisano 20 Stycznia 2018 Witam podpowie mi ktoś jak uregulować te lampy chodzi o regulację górą dół diagnosta nie mógł znaleźć tej regulacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach