RedOctane Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2013 Witam. Dzisiaj brat miał kolizję swoim passatem. (Wersja taka sama jak u mnie w opisie tylko trochę więcej bajerów w środku). Pasek dostał strzała w tylne prawe koło (widać na zdjęciu). Generalnie wyszło, że wina brata. Na szczęście jest AC (w MTU). Problem jednak jest w tym, że kwota jest wypłacana po oględzinach rzeczoznawcy. Byłem rano u znajomego mechanika, który stwierdził następujące szkody belka tył - skrzywiona do wymiany: tuleje belki tył czujnik ABS amortyzator (na 90%) felga stalowa do prostowania mocowanie zderzaka (ślizg) oczywiście blacharka i malowanie zderzaka i nadkola Mam prośbę do was znawców Passków B5. Czy możecie mi napisać co po takim strzale jeszcze mogło ulec uszkodzeniu/ na co zwrócić uwagę? Czy są tak jeszcze jakieś dodatkowe czujniki itp. itd? Za wszelką pomoc dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2013 Witam. Dzisiaj brat miał kolizję swoim passatem. (Wersja taka sama jak u mnie w opisie tylko trochę więcej bajerów w środku). Pasek dostał strzała w tylne prawe koło (widać na zdjęciu). Generalnie wyszło, że wina brata. Na szczęście jest AC (w MTU). Problem jednak jest w tym, że kwota jest wypłacana po oględzinach rzeczoznawcy. Byłem rano u znajomego mechanika, który stwierdził następujące szkody belka tył - skrzywiona do wymiany: tuleje belki tył czujnik ABS amortyzator (na 90%) felga stalowa do prostowania mocowanie zderzaka (ślizg) oczywiście blacharka i malowanie zderzaka i nadkola Mam prośbę do was znawców Passków B5. Czy możecie mi napisać co po takim strzale jeszcze mogło ulec uszkodzeniu/ na co zwrócić uwagę? Czy są tak jeszcze jakieś dodatkowe czujniki itp. itd? Za wszelką pomoc dziękuje. Ja myśle, że napewno trzeba zwrócić uwage na otwory do których jest przykręcona belka po przez poduszke z uchwytem czy czasem tam jakiegoś widocznego przesunięcia nie widać. Tym bardziej, że jak mówisz mechanik stwierdził, że belka krzywa. Jak coś z amorkiem to zerknij na górne mocowanie amortyzatora. Ja bym jeszcze to sprawdził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2013 Dziękuje za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2013 (edytowane) Niby kosmetyczne uderzenie a koszt naprawy spory. Warto zwrócić także uwagę na przewód paliwowy zbiornika oraz samo mocowanie zbiornika do nadwozia. W tym przypadku siła uderzenia była można powiedzieć mała ale uszkodzeniu mógł ulec sam pływak w zbiorniku oraz jego pompa paliwa Belkę już Ci znalazłem. http://allegro.pl/belka-tylna-os-zawieszenia-vw-passat-b5-i3091452878.html Edytowane 13 Marca 2013 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2013 Odnośnie pływaka to racja jakieś takie delikatne są... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2013 Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. 1) Pływak chyba jest ok - wskaźnik paliwa oraz szacowana ilość kilometrów do przejechania działają sprawnie. 2) Tylna belka posiada chyba następujący symbol 8E0500051T. Jeśli się mylę to proszę o pomoc. 3) Sprawdziłem na wszelki wypadek wszystkie szyby oraz mechanizmy opuszczania i jest ok. 4) VAG pokazał tylko błędy zwiazane z ESP ale to raczej wina skrzywionej belki To co widoczne gołym okiem powinno być ok (bak, jego mocowanie itp.). Mam nadzieję, że nie ukryła się tam dodatkowo jakaś ważna część. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #7 Napisano 14 Marca 2013 Nie chcę zakładać nowego tematu więc spytam tutaj. Czy w passatach (takich jak mam w opisie) były zawsze montowane belki o następującym symbolu 8E0500051T ? W ETCE nie zauważyłem żeby były inne rodzaje belek do paskow z napedem przednim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lipton19933 Zgłoś #8 Napisano 14 Marca 2013 Nie chcę zakładać nowego tematu więc spytam tutaj. Czy w passatach (takich jak mam w opisie) były zawsze montowane belki o następującym symbolu 8E0500051T ? W ETCE nie zauważyłem żeby były inne rodzaje belek do paskow z napedem przednim. Zawsze była takowa montowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #9 Napisano 15 Marca 2013 Dziękuję za odpowiedź. Dzięki znawcom z forum na dzień dzisiejszy wszystko już wiem. Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to wrzucę post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2013 Witam wszystkich. Passat po kolizji właśnie wrócił od mechanika. Po dokładnych oględzinach okazało się, że trzeba było wymienić samą belkę. Wszystkie inne elementy OK. Auto sprawuje się dobrze lecz jest mały problem z hamulcami. Wcześniej auto hamowało nawet przy lekkim naciśnięciu pedału. Natomiast teraz zaczyna hamować dopiero jak się dociśnie prawie do końca pedał. W związku z tym mam pytanie do znawców. Skąd po wymianie nowej belki wzięło się takie zjawisko? Czy mechanik powinien wykonać jakąś regulację przy hamulcach aby wszystko wróciło do normy czy może wykonał jakiś błąd w sztuce? Poza tym mankamentem wszystko się spisuje ok. Jutro jeszcze podepnę VAGa z ciekawości bo dziś nie będe miał czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2013 Mechanik nie odpowietrzył hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach