Skocz do zawartości
Gość montowski

Automatyczna skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość montowski

Mam passata r.98 z skrzynia automatyczna cztero biegowa. Skrzynia podczas jazdy nie przełancza sie (tak jakby opuszczala biegi,słychac odgłos drzenia) po podłaczeniu samochodu do komputera stwierdził uszkodzenie sensora predkosci pojazdu G68. Wymieniłem czujnik, zresetowalem ustawienia przez jakis czas wydawało sie ze jest ok ale skrzynia znowu pracuje na wysokich obrotach. Chciałbym wiedziec czy jest to powazny problem - poniewaz bylem w kilku warsztatach i spotkalem sie z roznymi odpowiedziami. Chciałbym wiedziec jakie typy skrzyn były montowane. Za odpowiedz z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Automaty to czarna magia, póki chodzą to okey, ale jak sie popsuja to rozpacz, u mnie jak narazie (odpukac) śmiga bez problemu. Może jest to banalne, ale czy wymieniałeś już olej i filtr i sprawdzales poziom oleju w skrzyni? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartek757

Witam Wszystkich

Mam problem ze skrzynią 4 biegową mianowicie od czasy do czasu kręci mi do 3,500 a nawet do 4000 obrotów pomimo że lekko naciskam gaz po kilku minutach wchodzi w normalny tryb pracy. Dzieje się to przynajmniej raz w tygodniu nieraz częściej, a niekiedy nawet miesiąc jest spokój. Wymieniłem olej i filtr ale nic nie pomogło. Pytałem mechaników mówią że blokują się jakieś zaworki i trzeba je wymienic(koszt jakieś 1000 zeta):rozpacz:

Może ktoś pomóc? Może miał podobne objawy ? Jakieś namiary na porządny serwis jedyny który mi polecano jest w Poznaniu a mieszkam na śląsku i jest problem.

Jeśli ktoś zna temat to proszę

Edytowane przez jedrus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slim Shady

Dobra nie bede zamieszczał nowego tematu,wiec napisze tutaj co mi sie dzieje.Zaczeło sie to jakies 3 dni temu,na 4 biegu jak jade i jak przeciagne zmiane biegu to co jakis czas dzieje sie tak ze jakbym przeleciał po jakiejs tarce :( objaw jest taki podobny jak kiedys w maluchach poduszki pod skrzynia biegów siadały to wprawiały auto w drżenie.Nie wiem co może byc przyczyna :( czytam duzo i wychodzi mi na to ze trzeba by filtr zmienic i oleju moze brakowac,ale prosze o wypowiedzi i za info dziekuje.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - moim zdaniem siada ci konwerter (sprzęgło) i jest do regeneracji około 800zł i to jest skutkiem tych wibracji , ewentualnie ale w mniejszym stopniu może być to wina płyty sterującej która znajduje się misce olejowej skrzyni - przycinać się może któryś elektro-zawór na tej płycie ale ja osobiście stawiam na konwerter . Ja zregenerowałem konwerter (wysyłany do Holandii) łącznie z wymianą oleju, filtra i uszczelki, przy wymianie konwertera konieczna jest wymiana zaworu w płycie sterującej odpowiedzialnego sterowaniem konwertera (130zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość petr

Miałem podobne objawy jak miałem wyciek na jakims simeringu i był niski stan oleju. Po wymianie uszczelki i oleju wszystko wróciło do normy. To było w passacie z 99 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam aktualnie prawie identyczny problem.Przy wchodzeniu na wyższe biegi np z 2 na 3 i z 3 na 4 autko zaczyna drżeć właśnie tak jakby wjechało na małą tarkę.Towarzyszą temu skoki obrotów.Bylem u mnie w Łodzi u trzech z lepszych speców i dwóch z nich po kompie i przejażdżce stwierdziło,że to sprzęgło hydrokinetyczne,ale chciałbym prosić też o Wasze opinie.Dodam,że na kompie wykazał błąd obrotów skrzyni biegów i rzucił nr.błędu 00529.

Wdzięczny będę za jakieś sugestie bo za tą fatygę winszują sobie 1700 zeta.:ups:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam aktualnie prawie identyczny problem.Przy wchodzeniu na wyższe biegi np z 2 na 3 i z 3 na 4 autko zaczyna drżeć właśnie tak jakby wjechało na małą tarkę.Towarzyszą temu skoki obrotów.Bylem u mnie w Łodzi u trzech z lepszych speców i dwóch z nich po kompie i przejażdżce stwierdziło,że to sprzęgło hydrokinetyczne,ale chciałbym prosić też o Wasze opinie.Dodam,że na kompie wykazał błąd obrotów skrzyni biegów i rzucił nr.błędu 00529.

Wdzięczny będę za jakieś sugestie bo za tą fatygę winszują sobie 1700 zeta.:ups:

 

Ja mam to samo i neistety wg tego co w Elsa znalazłem to konwerter i coś jeszcze do wymiany.

Tak podają w "magicznych księgach":

 

Technical solution

 

Transaction No.: 2004432/7

 

Vehicle vibrates and jerks

 

Release date: 04-Feb-2006

 

 

Problem description

Vehicle vibrates and jerks under acceleration in 3rd and 4th gear at 1,600 - 2,000 rpm. Gearbox has covered more than 40,000 miles.

Cause

Too high slip of the bridging clutch in the converter.

Production solution

No change.

Service solution

If a gearbox control unit - Part No 01N 927 733 ES, 01N 927 733 FC or 01N 927 733 FD is fitted, carry out the following repairs:

1. Replace the torque converter.

2. Change the ATF.

3. Fit gearbox control unit Part No. 01N 927 733 FE.

4. Fit the repair kit Part No. 01M 398 008.

If the repair kit Part No. 01M 398 008 is not available, in persistent cases the complete valve chest can be replaced.

 

The work can be carried out while the gearbox is fitted or if the oil sump is difficult to reach the gearbox must be removed. Carry out the following work:

Remove the gear oil sump.

Take off the oil mesh.

Remove the plug of the printed circuit from the marked valve - see illustration (1) see Workshop manual - Remove printed circuit.

Unscrew the clip of the valve rail - see illustration (1)

Remove the valve marked in the illustration (1).

Remove the pressure piece, valve 1, valve 2 and spring.

Fit the new parts of the repair kit. Note: Fit the parts in the order shown in illustration (2).

Fit the valve, the clip - torque of the M4 bolts 3.5 Nm (max. 5 Nm) - and the plug of the printed circuit on the valve.

Fit the oil mesh, see Workshop manual - Fit the ATF mesh.

Install the oil sump, torque of the M6 bolts 12 Nm.

 

 

Make sure the valve chest is clean

 

Picture 1

rysunek1nu4.th.jpg

 

Picture 2

rysunek2zx3.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kps72 - u mnie również w czasie tych wibracji dochodził skok obrotów o około 200 najbardziej na ostatnim 4 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny przypadek na innych biegach jest dobrze ale jak przełącza z 4 na 5 to sa skoki obrotów, ale przy mocniejszym dodaniu gazy jest to nie widzialne. Czy juz zrobiłes cos w tej sytuacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michas_24

witam

ja mam to samo ze na 4 lub na 5 biegu sa skoki obrotow,oraz mam takie odczucie jakbym jechal po tarce,a na dodatek jak zmienia niegi z 2-3,i 4-5 to szarpie az czuc takie uderzenie,co to moze byc?niedawno jakies 3tys.km,wymienialem ilej filtr i uszczelke,i dalej to samo?moze za malo oleju?panowie poradzcie cos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Takie skoki i drgania w momencie zmiany biegu to na 90%konwerter(sprzęgło hydrokinetyczne).Twierdze tak na podstawie autopsji.Ja po konsultacjach u trzech speców(pisałem już o tym wcześniej)Zdecydowałem się na wymianę i ....sukces.Dolegliwości zniknęły jak ręką odjął-z kieszeni też jak ręką odjął 1600zeta:586:plus po 2500 km wymiana oleju w skrzynce po dotarciu 250zeta:646:.No ale warto było,jazda bez porównania.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mszpik

Witam wszystkich

Ja mam taki problem, po uruchomieniu silnika i włączeniu na D bardzo często nie chce mi przerzucić na następny bieg, trzeba się zatrzymać, zgasić auto, włączyć znowu D i wtedy idzie już normalnie.

Mam jeszcze jedno pytanko czy wszystkie skrzynie w tych paskach są takie zamulałe czy tylko moja - za raz po ruszenie wszystko fajnie szybko przerzuca ale gdy trzeba zwolnić i później wciskam gaz to on się namyśla ze 2 czy 3 sekundy zanim zareaguje na wciśnięcie gazu, może ktoś się spotkał z takimi objawami - mam paska 1,9 z 2002 roku ze skrzynią piątką i jeżdżę nim dopiero dwa miesiące, wymieniłem komputer od skrzyni bo podobno miało pomóc na obydwa te problemy ale niestety nie wiele to dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam to samo auto i ten sam problem,czyli ta "tarka"auto ma obroty al nie ciagnie,nie wciska w fotel,przyspiesza,ale tak jakbym cholował przyczepe za soba,jak mam komplet pasazerow ,to tragedia:(te drgawki zawsze ,po wyprzedzaniu wystepuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz błedy Vagiem i potem dyskusja. Może być przyczyną konwerter albo sterownik skrzyni, albo tarczki sie slizgają. Ja wymieniłem na manual i spokój a spalnie o 2 litry w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam Passata 98r z 4 biegowym automatem. Od razu zaznaczę, że jestem laikiem jeśli chodzi o jakiekolwiek sprawy techniczne jednak mam problem ze skrzynią stąd moja prośba o poradę i pomoc.

 

Gdy autko sobie postoi i rozpocznę jazdę wszystko jest w porządku. Ładnie zmienia biegi przy normalnej jeździe. Jednak gdy choć raz wcisnę gaz do dechy i powrócę znów do spokojnej jazdy skrzynia zaczyna świrować. Załóżmy że jadę spokojnie, biegi zmieniają mi się tak przy 2200-2500 płynnie. Kiedy zaczyna świrować zmiana następuje dopiero w przedziale 3100-3500 obrotów z odczuwalnym szarpaniem przy zmianie. Zdarza się również, że gdy skrzynia wbije już czwarty bieg, auto potrzebuje ok 15-30 sekund aby przy wciśniętym gazie do dechy zacząć odczuwalnie przyspieszać.

 

Przyznam szczerze nic nie było jeszcze sprawdzane na kompie.

 

Może mieliście podobne problemy? Proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może mieliście podobne problemy? Proszę o pomoc...

podstawa to komputer i błędy oraz poziom oleju w skrzyni, bez tego ani rusz... ogólnie wygląda na problemy na styku elektronika czujniki - silnik skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też po dłuższej trasie przy podjeździe pod górkę miałem takie drżenie jakbym jechał po tarce. Na co dzień mam skoki obrotów o ok 100-200 tak od 1600-2000 obr/min. Przy zmianie biegów tarki jeszcze nie mam i ciągnie acz szału nie ma i jak np. zeskoczy przy wyprzedzaniu z 4 na 3 to jakby się ślizgało tak jak z 2 na 3 się ślizga zanim nie zblokuje 3 biegu. Szykuję się na dolewkę/wymianę oleju w zależności czy konwerter będzie dobry czy na regenerację.

Aby nie robić reklamy prosiłbym na PW o kontakt do firm z okolicy Łodzi zwłaszcza jeśli naprawa przebiegła poprawnie i nie było po jakimś czasie repety z problemu.

Ps. błędów brak tylko ABS w prawym kole się ostatnio skończył więc było też podejrzenie o przegub. Drogi to u nas nadają się do testu walców a nie do jeżdżenia.

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

tym razem już mi chyba całkowicie padła skrzynia.

 

Objawy:

 

1. Na D przestała zmieniać automatycznie biegi. Efekt jest taki jakby od samego ruszenia cały czas jechało się na 4 biegu.

2. Zmieniając sekwencyjnie w sposób 1, 2, 3, D jest wszystko ok.

 

Wiecie może co to może być?

 

Przy okazji jeśli ktoś może polecić jakiś dobry, rozsądny cenowo serwis w Poznaniu lub okolicach, który specjalizuje się w skrzyniach prosiłbym o info na PW.

 

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

tym razem już mi chyba całkowicie padła skrzynia.

 

Objawy:

 

1. Na D przestała zmieniać automatycznie biegi. Efekt jest taki jakby od samego ruszenia cały czas jechało się na 4 biegu.

2. Zmieniając sekwencyjnie w sposób 1, 2, 3, D jest wszystko ok.

 

Wiecie może co to może być?

 

Przy okazji jeśli ktoś może polecić jakiś dobry, rozsądny cenowo serwis w Poznaniu lub okolicach, który specjalizuje się w skrzyniach prosiłbym o info na PW.

 

Dzięki!

może komp od skrzyni powiedział papa sprawdź błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności