Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie proszę o pomoc

Od dłuższego czasu w moim pasku pojawia się jakieś dziwne rytmiczne stukanie podczas jazdy po łuku lub minimalnym skręcie kierownicą w którąkolwiek stronę. Myślałem że to przegub wewnętrzny bo miał trochę luzu ale wymieniłem go i dalej bez zmian. Zawieszenie wymieniałem ze trzy miesiące temu na lemfordery i raczej są dobre ale na wszelki wypadek jutro pojadę na trzepaki sprawdzić. Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia przy wymianie przegubu zauważyłem że jest też niewielki luz gdzieś w skrzyni jak poruszałem tym czymś okrągłym do czego jest zamocowany przegub wewnętrzny to było czuć nawet spory luz i takie metaliczne stukanie, chyba w mechanizmie różnicowym, czy luz w tym miejscu jest normalny? I druga sprawa jak samochód podniosę do góry i poruszam kołami w poziomie to też słuchać jakieś stukanie i jest niewielki luz ale nie końcówkach drążków kierowniczych tylko gdzieś w środku czy to jest normalne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luzu w poziomie nie może być jeśli to nie końcówki drążków to w 99 % drążki. To stukanie na zakręcie to stawiam na któryś z przegubów zewnętrznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeguby są raczej dobre na pełnym skręcie nic nie słychać tylko przy minimalnym ruchu kierownicą, ciekawi mnie czy te luzy na skrzyni i tych drążków kierowniczych mogą takie coś powodować, dodam jeszcze podczas tego minimalnego skręcania nie ma żadnego bicia na kierownicy

Edytowane przez matriks87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień drążki na pierwszym miejscu jeśli oczywiście po diagnozie wyjdzie że to one mają luz. Do tego zbieżność. Skoro i tak masz do wymiany to nic nie tracisz a może coś się zmieni. Ten luz na skrzyni zdiagnozowałeś po tym jak podniosłeś samochód i ruszałeś kołem przód tył krótkimi ruchami?

 

---------- Dodano o 12:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:39 ----------

 

w takim przypadku zrób cały przegląd zawieszenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten luz wykryłem jak wymieniałem przegub wewnętrzny po wyjęciu całej półosi poruszałem tym "kołem" do którego jest przegub wewnętrzny zamocowany do skrzyni i tam zauważyłem luz ale podejrzewam że podobnie wyjdzie ruszając kołem, czyli proponujesz najpierw wymienić drążki kierownicze i sprawdzić zbieżność kół po wymianie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie drążków zawsze robi się zbieżność. Najpierw zrób przegląd zawieszenia co jest dokładnie do wymiany bo nie moge Ci powiedzieć ze to na 100% drążki. Ten luz to norma

 

---------- Dodano o 14:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:22 ----------

 

te stuki mogą mieć ok 15 powodów a jeśli masz luzy w zawieszeniu to od nich zacznij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na stacji diagnostycznej zawieszenie poszło na szarpaki i diagnosta stwierdził że wszystko jest idealnie, według niego to będzie albo przegub z drugiej strony albo według niego bardziej prawdopodobne mechanizm różnicowy;( i mam teraz takie pytanie do was bo nie miałem bardzo czasu gadać z mechanikiem czy mechanizm różnicowy to jest element który można by ewentualnie naprawić? czy da się go dostać osobno czy tylko razem ze skrzynią biegów? Powiedzcie jakich kosztów mogę się mniej więcej spodziewać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanizm da się wymienić lecz często jest to nieopłacalne bo często kończy się to jego ponowną awarią gdyż źle współpracuje ze starą skrzynią. Wiem że diagności mało kiedy zwracają uwagę na drążki i na sprężyny amorków więc zaglądnij jeszcze czy przypadkiem nie jest pęknięta to też powoduje metaliczny dźwięk. Z tego co mi się wydaje to mechanizm w passacie raczej bezawaryjny, więc sprawdź sprężyny, bo tak to tylko przegub przychodzi mi na myśl.... Jak to nie to to wizyta u mechanika żeby zdiagnozował, bo ciężko powiedzieć jak się tego nie slyszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jeszcze czy mechanizm różnicowy pracuje też gdy jest wrzucony luz ?? bo mi na luzie też stuka i nie wiem czy to ma znaczenie dla mechanizmu różnicowego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ale a audi a6 avf. U mnie stukało jak skręcałem w prawą stronę. Wymieniłem połowę zawieszenia, przeguby zewnętrzne, niestety to wszystko nie pomogło. Przyczyną stukania okazała się poduszka silnika ( aluminiowa obudowa ) która pękła od spodu w miejscu mocowania do budy samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem podobny problem ale a audi a6 avf. U mnie stukało jak skręcałem w prawą stronę. Wymieniłem połowę zawieszenia, przeguby zewnętrzne, niestety to wszystko nie pomogło. Przyczyną stukania okazała się poduszka silnika ( aluminiowa obudowa ) która pękła od spodu w miejscu mocowania do budy samochodu.

Dzięki za cenną uwagę zwrócę uwagę i na to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seba1-9
Dzięki za cenną uwagę zwrócę uwagę i na to

 

Witam wszystkich forumowiczów i przepraszam,że wszedłem w wątek nie na temat bo jako nowy nie mogę zakładać tematu,a potrzebuje pomocy.Szukałem trochę w tematach ale nic nie znalazłem z takich objawów,a mianowicie chodzi o to,że silnik trochę trzeba kręcic aby zapalił ale jak dłużej stoi np.po całej nocy.Nie mogę powiedzieć,że jak jest zimny bo jak rano pokręcę i zapalę i zaraz zgaszę i ponownie zapala od kopa.Sprawdzałem plusem z akumulatora swiecę niby są dobre bo każda mocno iskrzy.Znajomy myśli,że może paliwo się cofa i proponuje wstawić jakiś tam zaworek za 30zł ale nie bardzo chcę jakieś przeróbki robić.Więc proszę o poradę co mogę jeszcze sprawdzić.Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów i przepraszam,że wszedłem w wątek nie na temat bo jako nowy nie mogę zakładać tematu,a potrzebuje pomocy.Szukałem trochę w tematach ale nic nie znalazłem z takich objawów,a mianowicie chodzi o to,że silnik trochę trzeba kręcic aby zapalił ale jak dłużej stoi np.po całej nocy.Nie mogę powiedzieć,że jak jest zimny bo jak rano pokręcę i zapalę i zaraz zgaszę i ponownie zapala od kopa.Sprawdzałem plusem z akumulatora swiecę niby są dobre bo każda mocno iskrzy.Znajomy myśli,że może paliwo się cofa i proponuje wstawić jakiś tam zaworek za 30zł ale nie bardzo chcę jakieś przeróbki robić.Więc proszę o poradę co mogę jeszcze sprawdzić.Dziękuję.

 

A filtr paliwa wymieniałeś ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam juz dosc jezdzenia od mechanika do mechanika, ktory odpowiada mi, ze to moze to a moze tamto.

 

Chodzi o to, ze jak jezdze sam stukania praktycznie niema czy to przy skrecie czy jezdzie prosto. Jesli jednak jade SAM i wpadne w delikatne wglebienie majac wcisniety gaz to stuka cichutko z dwa razy i jest cisza.

 

Jesli natomiast samochod jest obciazony z dwoch stron stukanie wystepuje znacznie czesciej i jest glosniejsze.

 

Bylem u mechanikow roznych, wymienieli mi wahacze, dalej stuka... dalem do sprawdzenia lozyska ''fachowcy'' stwierdzili, ze wszystko z nimi jest w porzadku.Wiec lozyska leza w bagazniku...

 

Jutro postaram sie wrzucic jakis filmik moze uda sie nagrac ten odglos. Na razie musi wystarczyc opis. Jesli ktos wie co mogloby ewentualnie autku dolegac.

 

Lukas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schnappi

Witam jestem tutaj nowy i od razu z problemem. Próbowałem szukać w wyszukiwarce ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Mianowicie mój problem polega na tym, że gdy odpalam auto przyjadę kawałek wyświetla się komunikat o airbag i nagle w aucie wszystko gaśnie, gaśnie komputer pokładowy, wszystkie kontrolki, obrotomierz się zatrzymuje, prędkościomierz tak samo, klimatronik gaśnie, nie działają wycieraczki, kierunkowskazy, cała elektronika umiera jedynie radio działa bo chyba jest niezależne (tak mi się zdaje) i gdy zatrzyma się auto zgasi się je to już drugi raz nie odpali auto chechła ale nie odpali. A gdy auto postoi np. 4h to odpala jakby gdyby nic i po przejechaniu kawałka drogi znowu to samo się dzieje na nowo.

Czy ktoś z użytkowników miał podobny problem ? Proszę o pomoc ? Mechanik już wymienił kostkę przy stacyjce myśląc że to właśnie to ale dalej mam ten problem a wyrzucać pieniążków nikt nie chce na darmo, więc może ktoś miał podobny przypadek albo wie czego to może być przyczyna.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Lukassos sprawdz klocki czy nie sa luzne przy tarczy"minimalny luz" od strony sprezynki, jak metaliczny dzwiek to na 99 procet to. Z buta dobrze w kolo pociag albo delikatnie srubokretem sprawdz luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu również miałem problem ze stukami w zakręcie( tylko w lewym). Przy prędkości powyżej 80km wyraźne stuki w prawym kole. Z początku też obstawiałem przegub, jednak gdy zajechałem do doktora bez zaglądania stwierdził że łożysko. O dziwo się nie mylił. Koło dostało takiego luzu że przy zakręcie wpadało w minimalne wibracje co skutkowało stukaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, a myslisz ze mechanicy nie wykryli by tego luzu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów i przepraszam,że wszedłem w wątek nie na temat bo jako nowy nie mogę zakładać tematu,a potrzebuje pomocy.Szukałem trochę w tematach ale nic nie znalazłem z takich objawów,a mianowicie chodzi o to,że silnik trochę trzeba kręcic aby zapalił ale jak dłużej stoi np.po całej nocy.Nie mogę powiedzieć,że jak jest zimny bo jak rano pokręcę i zapalę i zaraz zgaszę i ponownie zapala od kopa.Sprawdzałem plusem z akumulatora swiecę niby są dobre bo każda mocno iskrzy.Znajomy myśli,że może paliwo się cofa i proponuje wstawić jakiś tam zaworek za 30zł ale nie bardzo chcę jakieś przeróbki robić.Więc proszę o poradę co mogę jeszcze sprawdzić.Dziękuję.

 

radzę zacząć od sprawdzenia akumulatora. bo to że on kręci nie znaczy że ma tyle mocy żeby odpalić diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek, a myslisz ze mechanicy nie wykryli by tego luzu?

 

myślę że zależy do kogo trafisz , w moim przypadku 3 poległo ,oraz 1h na stacji diagnostycznej - trzepaki nic nie wykazywały, na teście amorów tylko się to objawiało dokładnie na 1-2s przy starcie i końcowej fazie sprawdzania. W domu z nerwów z buta pociąłem w koło i eureka :P, klocek był delikatnie w jarzmie wyrobiony + sprężynka nie dociskała jak powinna - dogięcie sprężynki , wymiana klocków + zestaw naprawczy prowadnic i problemu nie ma. Tak na dobrą sprawę filozofii nie ma skoro masz zawieche nową , amory wykluczone to zostało koło + luźne elementy których możesz szukać sam pod maską , zderzakiem itp. ale to mało prawdopodobne. Druga sprawa na pewno jest to z przodu ? może z tyłu się przenosi - myślę że w 2 osoby było sprawdzane w czasie jazdy dokładnie - siedziała w bagażniku ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności