Skocz do zawartości
Gość daniel74

Uboga mieszanka paliwowa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość daniel74

Witam

Mam Passata 1.8 T 2000r. W ostatnim czasie zapaliła sie kontrolka check engine.

Podczas przyspieszania lubi się zawiesić na chwilę i nie reagować na pedał gazu, poza tym jest trochę zamulony.

Na VAGu wyszła mu uboga mieszanka paliwowa i na wskaźniku sondy lambda napięcie wahało się pomiędzy 0,5 - 0,6 ale ruchy były wolne i wartości zmieniały się może raz czasami dwa na sekundę. Pomyślałem sonda i wymieniłem.

Niestety nic to nie dało, po wymianie ponownie wyświetla sie check wchodzi w tryb awaryjny a wartości na nowej sondzie są identyczne.

Po skasowaniu błędu samochód działa jeszcze gożej aż do czasu przejścia w tryb awaryjny(trochę lepiej).

Pomóżcie

Co jest grane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A numer tego błedu możesz podac :?: To "poszperam" trochę w papierach :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel74

Niestety nie pamietam kodu.

Usterka słownie okreslona była jako uboga mieszanka paliwowa, błedny sygnał sondy, odcięcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie pamiętasz :kwasny: Po kodzie bym szybko znalazł, co za usterka, jakie przyczyny i jaki sposób usunięcia usterki. A po samym słownym opisie, to wiesz.... ciężko jest znaleźć coś, bo błedy bywają podobne i nie na temat można coś wrzucić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel74

Podepne go jeszcze raz to może wieczorem uda mi się ten kod wrzucić na forum.

Narazie dzięki za zainteresowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel74

Zrobiłem ponowny skan błędów.

Kod błędu to P1128 - interpretuje jako "długookresowa regulacja paliwa, mieszanka zbyt uboga - BLOK 1

Może wam to coś mówi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę rzeczy do sprawdzenia (w/g instrukcji - jest :-D )

 

P1128 (17536) - rząd cylindrow 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi"

-> sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymanie cisnienia paliwa

-> sprawdzić zawory wtryskowe (ilość wtryskiwanego paliwa) i szczelność ukladu

-> sprawdzić pompe paliwa

-> sprawdzić szczelność układu zasysania

-> sprawdzić szczelność układu wydechowego

-> sprawdzić szczelność układu obiegu powrotnego powietrza

-> sprawdzic szczelność przewodów podciśnieniowych

 

ps: zmień trochę temat, to będzie go łatwiej znaleźć (wpisz kody w tytuł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jako nowy na forum witam wszystkich serdecznie;) i zgodnie z info dla nowych:) podlaczam sie do watku juz istniejacego, mam problem laczacy tresc niniejszego watk i watku dotyczacego ,,bledu sondy lambda'', otoz u mnie od 3 tys km pali sie kontrolka o znanym zoltym kolorze, 3 razy kasownay byl blad, analiza w warsztacie specjalisujacym sie w vw w Lodzi (VW Audi przy pilsudskiego:) lokale wiedza chyba o ktorym warszatacie przy stacji statoil mowie;) wykazala zbyt ubogi slakd mieszanki na biegu jalowym, zawyrokowano ze konieczna jest dalsza analiza, wiem jednak z oswiadczenia z innych grup ze popytac nie boli:)stad moj wpis:)

niestety nie mam dokladnego wypisu bledu(nie dostalem wydruku)

wymieniono zawor zwrotny , uszczelniono przewod podcisnienia, autko jezdzi bardzo dobrze, jedynym objawem jest lekkie ,,kichanie'' na biegu jalowym polega na krotkim 1-2 sekundowym flaowaniu w zakresie + - 200 obr, silnik nie gasnie rzecz dzieje sie na benzynie, autko ma instalacje gazowoa ale tne porblem pojawil mi sie na benzynie samositnie znikl i potem poajiwl sie ponownie jak juz jezdzilem na gazie, po wizycie w warsztacie jezdzilem przez tydzien tylko na benzynie i problem oraz objawy znow sie poajiwly stad wnosze ze problem jest niezalezny od rodzaju zasilania:)

autko zbiera sie, pali regulaminowo benzyna wg 8, 9 11 w miescie jak pogonie odpowiednio 2 l w gore, na gazie przepisowe 15-20% wiecej,

to falowanie przywiodlo mi na mysl kwestie przepustnicy lub swiec? autko ma pelna historie serwisowa ale nie znalazlem wpisu o zmianie swiec nie wiem kiedy ostatni raz byly zmieniane? moze warto przeczyscic przepustnice? przeplywomierz?

jaki rodzaj bledu-opis, swiadczy o usterce cewek? bede wdzieczny za wszelka pomoc:)

pozdrawiam wszystkich uzytkownikow i odwiedzajacych

Hag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bestia pokonana uczciwy i rzetelny diagnosta, wymiana czujnika temperatury przeplywomierza nowy soft i wszystko smiga juz od 8 tysiecy km autko zwawe jak nigdy :)

jednoczesnie smutna konstatacja najtrudniejsze to znalezc fachowca nawet wsrod ,,rzekomo polecanych fachowcow''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hagenpl, smutna, bo nie wrzuciłeś logów ;) Krócej byś szukał... diagnozę przepływomierza robi się minutę, diagnozę czujnika temperatury hmm... no nie wiem - to widać od razu. Wymiana softu tylko dziwi... widać nie był ten diagnosta aż tak uczciwy :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Nawiązując do Waszej rozmowy.

Mam podobny problem.

Mam Passata 1.8T z 2001 r.

W ciągu 14 dni zdązyłem wydać na swoje auto 1000 zł.

Z czego wymieniłem filtr powietrza oraz obydwie sądy lambda.

Błąd silnika zniknął lecz po paru dniach pokazał się bład ubogiej mieszanki paliwa, mechanik który mi to robił twierdzi że to wina benzyny ( tankuje 95 na orlenie).

Jaka może być tym razem usterka.

Auto wydaje się byc nadal żwawe tak jak było choc mogę sie mylić gdyz jestem laikiem.

Toporniej raczej nie jeździ.

Bardzo proszę o pomoc.

mój mail [email protected]

Ale wpis na forum bardzo mi pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego LPG w aucie nie ma?? Jak brakuje kompetencji to najłatwiej zgonić na paliwo ;)

Trzeba by podłączyć autko pod kompa, zerknąć jakie dokładnie są błędy. Zalogować przepływomierz, podejrzeć korekty na 032 itd. ;)

Aha i zmień sobie podpis w profilu bo 2001r to już AWT, a nie AEB ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LPG nie ma.

Jestem laikiem i troche zaczynam sie uczyc.

Ok zmieni jesli juz tak narzekasz i prosis hihihi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem laikiem i troche zaczynam sie uczyc.

Do tego rocznika wystarczy Ci kabelek z allegro za 30zł, VAG 311-2 i laptop, lub ktoś kto posiada takowy sprzęt i będzie w stanie poświęcić Ci kilkadziesiąt minut ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra "Grucha" ale dokładniej jaka moze być usterka.

Już wczesniej wspomniałem wymieniłem trochę rzeczy które mi mechanik proponował wymienic.

Choć drugi mądżejszy twierdzi że popełniłem bład wymieniajac te sondy i filtr.

Pozdrawiam Robert

 

---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:51 ----------

 

aha wcześniej byl jakiś bład blokady silnika oraz brak sterownika silnika wiec zaproponowano mi wymiane tamtych rzeczy.

pytanie czy słusznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie.

Nawiązując do Waszej rozmowy.

Mam podobny problem.

Mam Passata 1.8T z 2001 r.

W ciągu 14 dni zdązyłem wydać na swoje auto 1000 zł.

Z czego wymieniłem filtr powietrza oraz obydwie sądy lambda.

Błąd silnika zniknął lecz po paru dniach pokazał się bład ubogiej mieszanki paliwa, mechanik który mi to robił twierdzi że to wina benzyny ( tankuje 95 na orlenie).

Jaka może być tym razem usterka.

Auto wydaje się byc nadal żwawe tak jak było choc mogę sie mylić gdyz jestem laikiem.

Toporniej raczej nie jeździ.

Bardzo proszę o pomoc.

mój mail [email protected]

Ale wpis na forum bardzo mi pomoże.

pierwsze co zrób to czyszczenie przepustnicy przepływomierza i sprawdź błędy dokładnie podając kod i opis błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra "Grucha" ale dokładniej jaka moze być usterka.

Wyglądam na wróżkę?? ;)

Już wczesniej wspomniałem wymieniłem trochę rzeczy które mi mechanik proponował wymienic.

Choć drugi mądżejszy twierdzi że popełniłem bład wymieniajac te sondy i filtr.

To już Twoja sprawa czy będziesz wymieniał to co przyjdzie na myśl czy diagnozował i następnie wymieniał w miarę potrzeb.

Robert zrozum, że to nie maluch czy wsk tu wszystko jest oparte na elektronice, bez kompa ani rusz. Decyzja należy do Ciebie czy wolisz zrobić porządną diagnostykę czy wydawać bez sensu kolejne $$.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Dzięki za radę.

Choc wiem że już pare razy był podłączany do kompa i zero efektu ale cóz może taraz ostatni raz uda sie te cholerstwo wyeleminować.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jeździj po pseudo fachowcach tylko kupuj kabelek instaluj program i będziesz sam diagnozował swoje autko. Na forum znajdziesz dużo cennych informacji co jak do czego, a jeżeli nawet nie będziesz wiedział to zawsze możesz zapytać i tu nic to nie kosztuje ;)

Gdybyś jednak podłączał u kogoś to pamiętaj, aby dokładnie spisać treść występujących błędów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności