Skocz do zawartości
Gość Gościu

Pasek kopci i szumi w okolicy filtra kabinowego (2001 r TDI)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gościu

Witam szukałem na forum podobnego problemu, ale na razie nie znalazłem a mianowicie jadąc zauważyłem, że moje auto przy przyspieszanu dziwnie dość głośno szumi tak jakby w okolicy prawej strony podszybia gdzie miesci sie filtr kabinowy, zauważyłem też że auto zaczeło kopcić z wydechu na czarno i spala ok 0,5 L ON wiecej !!! Wydaje mi sie jednak, że moc auta nie spadła, a jesli tak to naprawdę bardzo minimalnie, praktycznie dla mnie nie odczuwalnie . Wczesniej takich objawów nie miałem, szum pojawił sie nagle, tylko przy przyspieszaniu, jak jade już stałą prędkością to tego nie ma, tak jakbym przy 120 km/h uchylił delikatnie szybę cos takiego !!! Może ktoś wie co boli to noje autko !!! PROSZE O POMOC !!! POZDROWIONKA !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tryku
Witam szukałem na forum podobnego problemu, ale na razie nie znalazłem a mianowicie jadąc zauważyłem, że moje auto przy przyspieszanu dziwnie dość głośno szumi tak jakby w okolicy prawej strony podszybia gdzie miesci sie filtr kabinowy, zauważyłem też że auto zaczeło kopcić z wydechu na czarno i spala ok 0,5 L ON wiecej !!! Wydaje mi sie jednak, że moc auta nie spadła, a jesli tak to naprawdę bardzo minimalnie, praktycznie dla mnie nie odczuwalnie . Wczesniej takich objawów nie miałem, szum pojawił sie nagle, tylko przy przyspieszaniu, jak jade już stałą prędkością to tego nie ma, tak jakbym przy 120 km/h uchylił delikatnie szybę cos takiego !!! Może ktoś wie co boli to noje autko !!! PROSZE O POMOC !!! POZDROWIONKA !!!

dzisiaj mialem podobne objawy okazalo sie ze pekla guma ktora znajduje sie nad turbo zalozylem inna od jakiegos stareo auta to byl chyba waz od wody zobaczymy jak dlugo wytrzyma pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Jutro przelece wszyskie gumki !!!

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do piszczenia - zobacz czy tak samo piszczy jak wlaczysz obieg zamknety, ja mam do wymiany podszybie - a objaw identyczny, tylko znika jak WLACZE obieg zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

No tak ale szumi tylko przy przyspieszaniu, bez względu na to czy obieg zamknięty jest włączony czy nie.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzaj polaczenia dolotowe inter coolera.. musi byc cos nie tak, albo chlodniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Sprawdziłem dzisiaj układ dolotowy powietrza i wygląda że wszystko jest oki, międzi chłodnica intercooclera a kolektorem przy dodaniu gazu pęcznieje gumowa rura, to chyba duzo tego powietrza nie ucieka , ale jak otworzyłem okno i jade dodając gazu to ten szum dobiega jakby z chłodnicy intercoolera (jak mam zamknięte okno, to tak jak napisałem wczesniej słychać go z prawej strony jakby w miejscu podszybia ) !!!! Nie wiem jak ja sprawdzić, bo wydaje mi sie że ta chłodniczka poszła !!! Jak ją sprawdzić, chyba tylko wymontować i nabić ciśnienie !!! Wzrokowo nie widze nieszczelności, oglądałem auto od góry i dołu i nic !!! Co wy na to ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

W sumie zostało mi do sprawdzenia wąż gumowy od turba do rury pod chłodnicami i intercooler !!! Ale jakby gdzieś była nieszczelnosć to ta rura co idzie z intercoolera do góry do kolektora przy dodaniu gazu by chyba nie pęczniała co ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Na 100 % masz rozszczelnienie na odcinku doładowania powietrza,słychać syczenie ulatującego powietrza gdy przyśpieszasz,a kopci bo do cylindra dochodzi mniej powietrza niż zmierzył przepływomierz.Szukając zwracaj uwagę na zaolejenie,normalnie jedziesz ręką po przewodach i łącznikach gumowych ,gdzie załapiesz syf, tam dokładniej sprawdź.Powodzenia. :szok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Dzisiaj ściągnełem tą rurę gumową na dole co łaczy chłodniczką z tą metalową rurą co idzie pod chłodnicami i tam na łączeniu było zaolejenie na zewnątrz, myślałem, że tam jest nieszczelność, wyczyściłem i nie widać było dziury, założyłem i wszycho było po staremu, może ta uszczeleczka co jest w środku może nie trzymać, ale wyglądała oki , nie chcem wymieniac wszystkiego na darmo, chciałbym miec pewność w 100 %co jest walnięte, bo tanich rzeczy do paska to raczej nie ma!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Ja jeżdziłem na serwis i nic.Dopiero sam zaczełem szukać,i właśnie olej mnie naprowadził.Dziura była przy samej opasce łącznika gumowego ,ale u mnie na silniku przy podszybiu.Co do tej uszczelki przy intercoolerze poszukaj na forum już coś na jej temat czytałem.Jak dobrze pamiętam jeden oring w serwisie kosztuje 2 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Sławek rozumiem że to są znikome ubytki ciśnienia powietrz, bo ktoś tam napisał wcześniej że znalazł, bo mało mu rękawa nie urwało. Mogą być prawie nie odczówalne ??? jak było u ciebie, jakiej wielkości miałeś dziurę ??? Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Dziura była przy samej opasce i dopiero zauważyłem gdy po zdjęciu przegiąłem tą gumę,porostu pęknięcie jak rysa.Ale gdy turbo pracuje na maxa troche powietrza może ulecieć,co dziwne szukałem na obrotach z podniesioną maską i nic niesłyszałem,

ten syk było tylko słychać wczasie jazdy,gdy deptałem w podłogie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

U mnie jest identycznie !!! Na postoju nic nie słychać , daje w buta to strasznie syczy . jutro rozbieram to w drobny mak !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

No i mam znalazłem !!! Pęknieta rura, która wychodzi na dole od turbiny, na odcinku ok 3 cm !!! Na razie ją zalepiłem taśmą obustronną i izolacją, ale długo tak nie pojeźdźi !!! Rozglądam się za nową !!! Nie wiecie ile takie coś kosztuje ???????

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak możesz to zrób fotkę i umieść dla innych..... :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość L4ska

Witam Koledzy odświeżam temat bo dzisiaj "maciuś z klanu" po 2 dniach myslenia co to tak ***wa syczy pozbawiony sobotniego kaca odkrył ....dsc00755jk5.jpg

....dziure w rurce zaraz przy turbo

 

 

Ogólnie z dziury na wolnych obrotach wieje dość mocno , więc nawet nie myśle co jest przy 3 tys. obrotów. Podobnie jak u kolegi na biegu jałowym nic nie swiszczy ale podczas jazdy slychac mocno.Aprorpo kolego z dółu to rura dolotwa od turba do IC :D

 

 

Poradzcie co zrobić czy mogę złapać to izolacją (taka odporną na wysokie temperatury ) czy lepiej udać sie do aso i kupić taką częśc gumy ...Tylko aż boje sie zapytać ile za taką "gumke" sobie zażyczą ;] Przyokazji postawie głupie pytanie ale dla pewności ....

Możliwe ,że przez tą dziure silnik może deko głośniej pracować i być słabszy ? (to 2 to raczej oczywiste ale pytam bo jestem jeszcze żółtociób )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
....

....dziure w rurce zaraz przy turbo

....

.....

czy lepiej udać sie do aso i kupić taką częśc gumy .....

 

Sądzę, że w ASO cięzko będzie kupić taką część z gumy. Na kilometr przecież widać, że ta część to druciarstwo poprzedniego właściciela - w oryginale tego nie było. W oryginale rurka, która jest za tym "łącznikiem" wchodzi bezpośrednio w turbinę - więc albo została wstawiona inna rurka i mocowanie nie pasowało, albo była za krótka - potrzebna więc była "przedłużka".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności