Skocz do zawartości
Gość altima

Ślizgający się tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

Gość altima

witam

czytałem chyba wszystkie posty o tiptronicu na forum, ale nie trafiłem na taki problem jak u mnie - pozwolę sobie przedstawić co boli mojego paska:

 

mianowicie coś złego dzieje się z biegiem wstecznym :( jak bardzo delikatnie dodaję gazu to autko sie rozpędza, a jeśli dodam gazu normalnie to obroty lecą do góry a auto jedzie jak na wolnych obrotach :( i boli bo jak zobaczy nawet małą przeszkodę czy wzniesienie to na wstecznym nie pojedzie :( . Zaznaczę, że do przodu jest rewelacja - wszystkie biegi śmigają rewelacyjnie.

 

skrzynia to 5-biegowy tiptronic w pasku z 2001

 

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość altima

witam

 

przypominam się w temacie mojej skrzyni - czy może ktoś ma wiedzę co sie dzieje ?

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

objaw wskazywać może na zapchany filtr, czytałem kiedyś o tym na forum ASB, najlepiej wejdz na automat.pl , tam doczytasz o swym problemie na pewno, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość altima

witam ponownie

 

 

filtr i oleje wymienione - dalej lipa :( znaczy sie ślizga :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniłes filtr i olej w skrzyni to przypuszczam że robil to fachowiec, dlaczego nie usunął Ci tej usterki? nie bardzo rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość altima

to tylko stacja diagnostyczna - olej i filtr wymienili, wyczyścili magnesy - ale skrzyni nie dotykali - fachowiec szczerze stwierdził że nie będą się uczyli na moim aucie.

 

pozdr

 

PS

 

jutro jestem ustawiony na wymianę skrzyni w Przeźmierowie koło Poznania. Skrzynia jest po remoncie - dają 6 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oliver7
to tylko stacja diagnostyczna - olej i filtr wymienili, wyczyścili magnesy - ale skrzyni nie dotykali - fachowiec szczerze stwierdził że nie będą się uczyli na moim aucie.

 

pozdr

 

PS

 

jutro jestem ustawiony na wymianę skrzyni w Przeźmierowie koło Poznania. Skrzynia jest po remoncie - dają 6 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów.

 

I co wymieniłeś tę skrzynię?

Ile zapłaciłeś?

 

pzdr

Oliver7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość altima

cześć

 

 

dzisiaj odbieram auto - czekam jak na szpilkach, spać nie mogłem ;)

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć

 

 

dzisiaj odbieram auto - czekam jak na szpilkach, spać nie mogłem ;)

 

pozdr

Witaj,

czekam na Twoj post. Ile zaplaciles jak sie sprawuje itd :)

Moja skrzynia tiptronic narazie chodzi ok, ale lepiej wiedziec na jakie koszty sie przygotowac :)

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i zalegla cisza :)

Mam nadzieje, ze brak Twojego postu spowodowany jest brakiem czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieje, ze brak Twojego postu spowodowany jest brakiem czasu :)

 

No chyba że zobaczył rachunek, zrobił mostek i :560: zastrzelił :560: się z własnej :cenzura:D**y :cenzura:

:rotfl::rotfl::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość altima

cześć

 

 

sorki za brak wcześniejszej odpowiedzi, ale miałem utrudniony dostęp do kompa.

podliczając koszty wyszło to następująco:

- nocleg w przeźmierowie 160pln x 2 = 320,00 (mają fajne czyste jeziorko)

- jakieś tam jedzonko (nie polecam lokalu "u anki" czy "u aśki" beznadzieja :( ale lokal "na stu tonach piasku" REWELACJA :) )

 

- no i rozliczenie u mechanika - 3400pln :( bolało, ale teraz chodzi rewelacyjnie :)

-- wymiana skrzyni - stara została w rozliczeniu

-- wymiana wkładu pompy oleju

-- wymiana "sprzęgła" (hydro-coś)

-- nowy filtr

-- nowy olej esso atf lt 71141

-- gwarancja pisemna na 6 miesięcy bez limitu kilometrów

 

Wydanie takiej kwoty w okresie wakacyjnym bolało :( ale jeśli chodzi o same uzdrowienie mojego passacika i tego jak teraz śmiga to jest super.

Na zmienionej skrzynce pojechałem z Poznania do Kołobrzegu i przez Szczecin wróciłem do Legnicy - wszystko OK.

Polecam tego mechaniorka - wydaje się uczciwy, ambitny i znający sie na automatach :)

 

adres zakładu dla potrzebujących:

PHU "LKTEC" Lucjan Kalka

ul. Składowa 13

62-081 Przeźmierowo k/Poznania

 

tel. 061/652-51-61

tel. 601-948-738

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

no to swietnie i milo poczytac takie newsy :)

Wiec zamiast wydawac 2800 w autoprecyzji na remont wlasnej skrzyni, lepiej dolozyc pare zlotych i miec "nowa skrzynie" z gwarancja na pol roku.

 

Czy ta kwota, tj 3400zl obejmowala juz wymiane oleju? Tj kompletna cena za wszystko?

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież napisał, że:

 

-- wymiana skrzyni - stara została w rozliczeniu

-- wymiana wkładu pompy oleju

-- wymiana "sprzęgła" (hydro-coś)

-- nowy filtr

-- nowy olej esso atf lt 71141

-- gwarancja pisemna na 6 miesięcy bez limitu kilometrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość altima

cześć

 

=3400pln to cena za całość, czyli:

 

-- wymiana skrzyni - stara została w rozliczeniu

-- wymiana wkładu pompy oleju

-- wymiana "sprzęgła" (hydro-coś)

-- nowy filtr

-- nowy olej esso atf lt 71141

-- gwarancja pisemna na 6 miesięcy bez limitu kilometrów

 

pozdrawiam

 

ps

no do mnie przemawia ta gwarancja bez limitu kilometrów - a robię około 5-7 tys miesięcznie.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mianowicie coś złego dzieje się z biegiem wstecznym jak bardzo delikatnie dodaję gazu to autko sie rozpędza, a jeśli dodam gazu normalnie to obroty lecą do góry a auto jedzie jak na wolnych obrotach i boli bo jak zobaczy nawet małą przeszkodę czy wzniesienie to na wstecznym nie pojedzie . Zaznaczę, że do przodu jest rewelacja - wszystkie biegi śmigają rewelacyjnie.

 

no i panowie u mnie prawie to samo, ale pod przeszkody jeszcze podjadę, do przodu jest normalnie nic się nie dzieje, nikt tego nie naprawiał??? musi się to od razu wiązać z wymianą skrzyni??? przecież auto do przodu jedzie normalnie.

 

robiłem jeszcze takie testy:

-odpaliłem auto, zaciągnąłem hamulec ręczny, dźwignia zmiany na "D", dodawałem gazu i normalnie ciągnęło tylne koła po asfalcie za każdym razem wszystko OK.

 

-i to samo tylko do tyłu dźwignia na "R" i objawy jak ślizgające się sprzęgło (mogłem sobie dodawać gazu jak na luzie no prawie bo tył do góry się troszkę unosił),

 

-i jeszcze raz to samo ręczny, dźwignia na "R" i gdy tylko poczułem, że wsteczny wszedł (posiadacze tipów wiedzą o co chodzi) od razu dodałem gazu, i auto wyrwało z metr do tyłu na zaciągniętym ręcznym i znowu się zaczął ślizgać. I tak się dzieje za każdym razem jeśli od razu dodam gazu to wyrywa nawet na ręcznym do tyłu.

 

Da się tak jeździć bo autko normalnie cofa tylko jak gwałtownie dodaje gazu to się ślizga. Dodam, że VAG nie wywala żadnych błędów.

 

Może to to sprzęgło hydrokinetyczne już nie domaga, auto ma nalatane 192k udokumentowane.

Aha dzwoniłem jeszcze do jednego mechaniora, który mówił, że trzeba sprawdzic jakieś elektro-zawory, może wie ktoś jak to zrobić VAG-iem.

POMOCY!!!

 

pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło raczej odpada, bo do przodu jest ok... elektrozawory mogą być przyczyną, chociaż przychodzą mi też tarczki od wstecznego - tyle tylko że przez chwile jest ok i wygląda na problem olej - zawory.

 

Ja zacząłbym od sprawdzenia stanu , a zwłaszcza jakości oleju, zapachu itp.

 

Co do elektrozaworów, nigdy tego za pomocą vag nie sprawdzałem, a nawet nie wiem czy jest możliwe określenie ich pracy.

 

Wyjściem pośrednim jest wymiana filtra i oleju... plus modły, że nowy olej wypłucze ewentualny brud z płyty sterowania, pod warunkiem że tu jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli sie ślizga na wstecznym biegu to przyczynami moga byc:

elementy do ktorych nie trzeba demontowac skrzyni :

-nieprawidlowa wartosc cisnienia linii

-elektrozawor cisnienia linii

-uszkodzenia w plycie sterowania

 

jesli nic z tego wyzej to trzeba demontowac skrzynie i zwrocic uwage na:

-konwertor

-sprzeglo wstecznego biegu

-sprzeglo wysokich obrotow

-hamulec niskich biegow i biegu wstecznego

-sprzeglo jednokierunkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli sie ślizga na wstecznym biegu to przyczynami moga byc:

elementy do ktorych nie trzeba demontowac skrzyni :

-nieprawidlowa wartosc cisnienia linii

-elektrozawor cisnienia linii

-uszkodzenia w plycie sterowania

 

kolego jak mi jeszcze troszkę dokładniej opiszesz jak wykonać w/w czynności to cię przez tydzień na rękach będę nosił :P

 

jeszcze przed chwilą byłem w aucie i robiłem próby i jak wbije "R" i jak tylko "zaskoczy" dam mu w gary to przez chwile rwie do tyłu normalnie i nagle jakby bieg wyskoczył :633: czuć takie jakby szarpnięcie, auto dalej jedzie tylko się ślizga. dodam jeszcze, ze przy tym szarpnięciu niema żadnego hałasu.

 

pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego jak mi jeszcze troszkę dokładniej opiszesz jak wykonać w/w czynności to cię przez tydzień na rękach będę nosił :P

 

jeszcze przed chwilą byłem w aucie i robiłem próby i jak wbije "R" i jak tylko "zaskoczy" dam mu w gary to przez chwile rwie do tyłu normalnie i nagle jakby bieg wyskoczył :633: czuć takie jakby szarpnięcie, auto dalej jedzie tylko się ślizga. dodam jeszcze, ze przy tym szarpnięciu niema żadnego hałasu.

 

pozdrawiam

Andrzej

 

To juz raczej musisz udac sie do zakladu ktory zajmuje sie ASB.Bo samemu ciezko ocenic i zdiagnozowac. Wiem o jakim prblemie mowisz;) Jak cofasz na lekkim gazie badz bez to nic sie nie slizga a jesli mocniej wcisniesz pedal i chcesz do tylu ruszyc to ledwo co jedzie a obrotu ida w gora jak na luzie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności