Skocz do zawartości
martines

Jak wygląda wymiana paska rozrządu w 3BG 1.9TDI 100KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nurtuje mnie jedna plotka którą puścił mój znajomy! Otóż powiedział mi że aby wymienić rozrząd w moim Passacie trzeba zdjąć pas przedni chłodnice i zderzak! To wiąże się z napełenieniem ponownie klimy i układu chłodzenia! Prosze sprostujcie....

 

Passat 2001r. 1.9 TDI 74kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pas trzeba zdejmować - nie ma rady - najlepiej się wtedy dochodzi do paska. Ale chłodnicę i chłodnice klimy się tylko lekko odgina i nic nie trzeba napełniać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PawelS

W zeszłym tygodniu magicy wymienili mi pasek rozrządu w B5 bez odkręcania przedniego pasa, chłodnicy itp. Wygląda na to że im się udało bo pasacik pomyka bez problemów.

:hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak mówi char, pas trzeba zdjąć ale chłodnicę klimy można odstawić na bok bez rozpinania węży, są elastyczne-wczoraj miałem zmieniany rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aura5

Ile kosztowała wymiana rozrządu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136

Witam

Ja zmiesciłem sie w kwocie 1300 zł razem z czesciami ( rolki, napinacz i pompa wody Skf, pasek Contitech, płyn G12)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij o naboju bo to się potem mści chociaż nie wiem czy ten model takowy posiada to jest nabój do napinacza a z tymi chłodnicami i pasem przednim to tak jak koledzy wyżej pisali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w książce znalazłem pokazany przyrząd do ustawiania przodu nadwozia w położeniu obsługowym, wkręca się w obydwie podłużnice i przesówa się przód na trzpieniach prowadzących o koło 10 cm :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest tak jak mówi char, pas trzeba zdjąć ale chłodnicę klimy można odstawić na bok bez rozpinania węży, są elastyczne-wczoraj miałem zmieniany rozrząd.

 

Witam,

 

Sandomierz mniejsze miasto to i ceny inne. Ile Cie kolego wyniósl rozrząd i co weszło w zakres wymiany, bo kolega Tomek136 z W-wy a tam sa zawsze wyższe ceny (a może sie mylę?)

 

pozdrawiam, juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ja jestem z Wroclawia i sam koszt robocizny w autoryzowanym serwisie SEATA 396zl (z vatem) ;-). Dla porownania cena w skodzie i vw byly po 650zl.

Trzeba zdejmowac pas, ale nic uzupelniac w klimatyzacji nie trzeba na BANK!

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej,

Ja jestem z Wroclawia i sam koszt robocizny w autoryzowanym serwisie SEATA 396zl (z vatem) ;-). Dla porownania cena w skodzie i vw byly po 650zl.

Trzeba zdejmowac pas, ale nic uzupelniac w klimatyzacji nie trzeba na BANK!

pozdr.

 

No to wczoraj zrobiłem rozeznanie u siebie (LKR) i wychodzi to tak, że sama robocizna wszędzie kosztuje max 200zł + części. W najgorszym wypadku będą to niezłe zamienniki i tak np.: pompa, pasek, rolka napinająca, prowadząca (wszystko skf) to wyszło jakieś 700zł, ewentualnie może dojść napinacz hydrauliczny (???) podróbka 300zł. Człowiek na codzień pracujący w ASO a prywatnie też bawiący się w takie rzeczy zrobił mi rozeznanie i tak ogólnikowo stwierdził, że używając oryginałów koszt wymiesie max. 2000.

 

juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy mówicie. Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie wogóle nie trzeba zdejmowac przedniego pasa. Wystarczy zdjąć zderzak i grill, na górze po bokach są dwie srubki, odkręca sie je i pas można sobie spokojnie odsunąć o około 12 cm. A wtedy jest wystarczająco miejsca do wymiany paska, pompy wody czy napinacza. Po zakonczeniu dociska sie spowrotem pas, przykeca i jest git. Wiem bo tak robiłem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co wy mówicie. Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie wogóle nie trzeba zdejmowac przedniego pasa. Wystarczy zdjąć zderzak i grill, na górze po bokach są dwie srubki, odkręca sie je i pas można sobie spokojnie odsunąć o około 12 cm. A wtedy jest wystarczająco miejsca do wymiany paska, pompy wody czy napinacza. Po zakonczeniu dociska sie spowrotem pas, przykeca i jest git. Wiem bo tak robiłem.

Pozdrawiam

 

kilka postów wyżej o tym właśnie pisałem ale żadnej reakcji :dobani: dalej wszyscy rozbierają na maxa :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem rozrząd i za kpl. z robocizną, uzupełnieniem płynu chłodzącego w ASO Seata zapłaciłem dokładnie 1245 zł :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuchnet

U mnie koszt wymiany to 1250 zł. ASO Lublin krzycza od razu 2500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety koszt może być wyższy. Przy przebiegu ok 180 tyś z reguły konieczna jest dodatkowo wymiana paska wieloklinowego z napinaczem i duperelami. To może koszt wymiany paska zwiększyć o połowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co wy mówicie. Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie wogóle nie trzeba zdejmowac przedniego pasa. Wystarczy zdjąć zderzak i grill, na górze po bokach są dwie srubki, odkręca sie je i pas można sobie spokojnie odsunąć o około 12 cm. A wtedy jest wystarczająco miejsca do wymiany paska, pompy wody czy napinacza. Po zakonczeniu dociska sie spowrotem pas, przykeca i jest git. Wiem bo tak robiłem.

Pozdrawiam

 

Właśnie przymierzam się do wymiany paska rozrządu i chciałbym byście mi dokładniej opisali jak odsunąć ten przodek?

W książce serwisowej chyba tego nie ma opisanego, a nie chcę rozbierać na darmo połowy przodu ;)

Mój Passat - 1.9TDI-PD 2001 - AVB czyli jak w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to jakaś tajemnica, czy to takie trudne, że wszyscy milczą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gdzie w Lublinie spokojnie pojechać mozna na wymiane paska rozrządu. Interesują mnie wyłącznie sprawdzone firmy, poza oczywiście ASO VW. Jaki jest koszt takiej wymiany. Silnik TDI common rail.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo z takimi ktorzy wymieniaja rozrzad bez sciagniecia pasa zona ma dobrze. (jak ktos nie skuma o co chodzi to dopisze)

 

Najlatwiej jest ODCHYLIC wszystko na tyle ile pozwalaja weze od chlodnicy wody i tyle. Nie odchylajac przynajmniej tego wychodzi kilka razy wiecej czasu nie *******ach do ktorych wtedy jest slabe dojscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności