Skocz do zawartości
Gość Tomek79

Zakup 2.5TDI 180KM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomek79

Witam Wszystkich.

To jest mój pierwszy post :]

Mam do kupienia paska jak w temacie. Rok 2004. Wersja ze wszystkim co sie da.

przejechane ma okolo 60000.

Cena tez okolo 60000. Zastanawiam się czy ta cena to nie za duzo i kiedy bede musiał robic w nim rozrząd. (bo wyczytałem ze podobno to kosmiczne pieniadze sa)

 

BTW: Przeczytałem juz posty z FAQ (chyba wszytkie zwiazane).

 

Będe bardzo wdzięczny za opinie uzytkowników tego modelu i nie tylko tego modelu.

 

Pozdr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że lepiej kupić A6 TDI 180KM qattro w takiej cenie,bo pasek z tym silnkiem nie jest rodzynkiem za taką kasę,warty jest moim zdaniem 50000zł max,wszystko zależy od kraju w jakim został zakupiony i ilu miał właścicieli,wiadomo że z Polskiego salonu to będzie droższy,myślę że ten silnik to nie jest jakaś rewelacja,co innego gdyby miał 180KM i 4x4.Rozrząd 90000-100000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Rozrząd 90000-100000km

co 120tkm wymieniamy rozrzad w tym motorku :cwaniak:

Mam do kupienia paska jak w temacie. Rok 2004. Wersja ze wszystkim co sie da.

przejechane ma okolo 60000.

Cena tez okolo 60000

Jesli przebieg jest autentyczny i jest zadbany to moze byc wart tych pieniazkow. No moze ze 3 tysiace utargowac.

Będe bardzo wdzięczny za opinie uzytkowników tego modelu

Moge tylko powiedziec, ze polecam. Na razie zrobilem nim 5tkm, ale mam porownanie do 1.9TDI 130KM (AVF). O wiele wyzsza kultura pracy, bardzo elastyczny silnik prawie w calym zakresie obrotow (juz od ok. 1400obr/min) no i jest ekonomiczny :ok: No i jest cichszy od 1.9TDI.

Masz mozliwosc kupienia autka w automacie czy manualu :?:

Myślę że lepiej kupić A6 TDI 180KM qattro w takiej cenie

Zalezy czego sie od auta wymaga... Bo ponosic koszty wyzszego zuzycia paliwa o ok. litr-poltora na setke tylko po to, zeby miec naped 4x4... Jesli ma sie zamiar wykorzystac ten naped to OK, ale jesli nie-po cholere przeplacac :?:

W Audi wkurza mnie przejscie dachu w linie boczna samochodu-jest poscinany jakos-dla mnie :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez polecam ten motorek (ja mam 150KM). Jesli znasz historie auta i jest ok to warto. Jak ktos gdzies napisal: "najgorsza wada tego silnika to poprzedni wlasciciel". Ale szczerze mowiac 60.000 to duza kwota nie wiem czy bym bral paska.

Rozrzad razem ze wszsytkimi dodatkowymi elementami i wymiana to tak 2000-2500.

Jesli chodzi o spalanie to nie jest to super oszczedny diesel. Mi srednio wychodzi z 8-9 litrow w cyklu mieszanym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek79
Masz mozliwosc kupienia autka w automacie czy manualu

Automat + Tiptronic

 

Poza tym auto ma jeszcze xenony, navi, skóre a jesli chodzi o właściciela to mój znajomy. I histora jest mi znana tego auta, żadnych wałków.

 

 

----------- edit

 

I rozrząd był wymieniany przy 35tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego rozrzad przy 35tys? To cos podejrzane. No to jak znasz wszystko to brac:)

auto ktorego historie znasz jest chyba najlepsze jakie ono by nie bylo czy to pasek, czy to mondeo, czy co tam innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek79

Rozrząd przy 35tyś bo miał lekko uszkodzony przód a tam niedaleko jest osłonka od paska. I wszystko zostało wymienione.

 

No i 4x4 tez ma ..

 

Mała korekta to jest silnik 180KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Mała korekta to jest silnik 180KM

No to jesli go kupisz, to zmien podpis w avatorze ;)

rozrząd był wymieniany przy 35tys

Czyli kolejna wymiana jak na liczniku bedzie ok. 150tkm :ok:

Jesli chodzi o spalanie to nie jest to super oszczedny diesel. Mi srednio wychodzi z 8-9 litrow w cyklu mieszanym

A mi w cyklu mieszanym wychodzi 6,8/100km :] I jezdze normalnie, nie PSJ :]

Tomek79, jesli 4Motion i w Tiptronic to srednie zuzycie bedzie takie, jak podal bor0wy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja nie mam 4x4 ale mam tiptronica. generalnie jak zaleje z 55-57l to przejade na tym ok 650km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała korekta to jest silnik 180KM

rzeczywiście mała korekta :rotfl: ,teraz wiadomo czemu taka wysoka cena,poprostu auto jest max wyposażone jak wyszło z fabryki te 180KM to jest spoko,więc jeśli Cię stać to bym brał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja jakbym mial kase to bym bral. ja mam ze 150km niezla zabawe przy 180 to juz co innego. raz uslyszysz dzwiek przyspieszajacego v6 i nie bedziesz chcial nic innego. i to doslownie moc jest dostepna w calym zakresie obrotow

swoja droga wie ktos jak jest osiagnieta moc 163 i 180km?? wieksza turbina? nie ma wiekszej turbodziury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

swoja droga wie ktos jak jest osiagnieta moc 163 i 180km?? wieksza turbina? nie ma wiekszej turbodziury?

Jest wieksza turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera
Myślę że lepiej kupić A6 TDI 180KM qattro w takiej cenie

Zalezy czego sie od auta wymaga... Bo ponosic koszty wyzszego zuzycia paliwa o ok. litr-poltora na setke tylko po to, zeby miec naped 4x4... Jesli ma sie zamiar wykorzystac ten naped to OK, ale jesli nie-po cholere przeplacac :?::dobani:

I tu sie mylisz Kolego i to bardzo.

O ile ja sie zraziłem do diesli z koncernu VW-AudiI (tak ogólnie...) to napedem 4x4 z centalnym torsenem jestem zachwycony. Nigdy bym sie na FWD nie zaminił nawet jesli mialo by splac te 1.5l mniej. BTW spalanie quattro przy TDI to tak gdzies 0,5l wiecej niz oski. I powiem ze tiptronik FWD spala wyraźnie wiecej niz auattro z manualem. To co może powstrzymywać przed zakupem Audi czy Passka z quattro to mała ilość tych wersji na rynku. No i najczesciej opłakany stan techniczny tego co juz sie znajdzie :(

 

Wracajac do silnika V6 TDI czy warto - nie bede sie wypowiadał na temat czy tak czy nie i co wtym silniku sprawdzić i jak bo nigdy go nie mialem ale moge pradzić jedno:

Ten silnik musisz kupić w stanie ABSOLUTNIE IDEALNYM bo inaczej bedziesz płakał.

Nie wiem jak jest w przypadku tego silnika o którym mowa ale V6 TDI miały szereg wad konstrukcyjnych rozrzadu rezulujacych wycieraniem sie krzywek wałków. Nawet w autach serwisowanych i jeżdżących na dobrym oleju wałki leca. Dokładniej najpierw padaja hydraulczne kasowniki luzu zaworowego i dopiero wtedy to szklankowe popychacze wykańczaja wałki. Tego procesu nie wykryjesz VAGiem ani ni nie usłyszysz czy wyczujesz podczas jazdy próbnej (no chyba ze wałki sa juz kompletnie zdewastowane...) a proces wycierania wałków może juz zachodzić. Można to sprawdzić chyba tylko endoskopem przez otwór korka wlewu oleju albo zdejmując dekle rozrzadu. Nie traktował bym mojej wypowiedzi jak wyroczni, moge sie mylić w szczegółach ale ... bez wizyty w serwisie kupno auta z tym silnikiem jest hazardem.

Wolne od tych wad sa dopiero wersje wyposażone w rozrzad z dzwigienakami zaworowymi z rolkami. I na ten ostatni szczegół zwróc uwage.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu z przedmowca musze sie zgodzic z tym silnikiem tak jest ze jak zle trafisz to pojdziesz z torbami. Ja mam ten motor, jestem zadowolony, ale caly czas jezdze zestresowany ze jak cos walnie w silniku, albo w tiptronicu to tak od 5.000zl naprawa. Zalezy czy kogos stac na taki samochod i na takie naprawy czy nie. Teraz pewnie bym kupil zwyklego manuala z silnikiem 1.9 TDI. Tylko ze jak szukalem paska to nic nie moglem znalezc w jako takim stanie dopiero ten samochod jakos tam mnie zadowolil i przekonal do wydania kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stratford

witam. Jesli moge cos dodac tto powiem ,ze on miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem passata 2.5 tdi 150 koni AKN tiptronic. Jezdzi sie bardzo przyjemnie a odglos silnika zawsze sprowadza usmiech.Spalanie od 8.5 do 10.5l .Komfort nawet lepszy niz w lagunie 2003 , moje ostatnie auto. przebieg 170 tys. jestem jak najbardziej pewny tego. MAle pytanko ,czy warto podciagac auto do 180 koni ,mocy nigdy za wiele :) wiem ze powiecie ,to juz bylo ,ale nic nie znalazlem ,wiec za ewentualna pomoc czy linki z gory dziekuje. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam wiesz jakie sa opinnie na temat tego silnika. Ja bym nie ryzykowal w jakiekolwiek modyfikacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Krawcol napisał/a:

pawelb6 napisał/a:

Myślę że lepiej kupić A6 TDI 180KM qattro w takiej cenie

 

Zalezy czego sie od auta wymaga... Bo ponosic koszty wyzszego zuzycia paliwa o ok. litr-poltora na setke tylko po to, zeby miec naped 4x4... Jesli ma sie zamiar wykorzystac ten naped to OK, ale jesli nie-po cholere przeplacac

 

I tu sie mylisz Kolego i to bardzo.

O ile ja sie zraziłem do diesli z koncernu VW-AudiI (tak ogólnie...) to napedem 4x4 z centalnym torsenem jestem zachwycony. Nigdy bym sie na FWD nie zaminił nawet jesli mialo by splac te 1.5l mniej. BTW spalanie quattro przy TDI to tak gdzies 0,5l wiecej niz oski. I powiem ze tiptronik FWD spala wyraźnie wiecej niz auattro z manualem. To co może powstrzymywać przed zakupem Audi czy Passka z quattro to mała ilość tych wersji na rynku. No i najczesciej opłakany stan techniczny tego co juz sie znajdzie

W ktorym miejscu sie niby tutaj myle :?: Wytlumacz mi, bo nie rozumiem Twojej odpowiedzi na moj post. Napisalem, ze zalezy od wymagan wobec samochodu. Ja mam 163KM, FWD i manual-no i jestem bardzo zadowolony-nie widze potrzeby zamieniac auta na 4Motion-bo nie wykorzystam tego.

Nie wiem jak jest w przypadku tego silnika o którym mowa ale V6 TDI miały szereg wad konstrukcyjnych rozrzadu rezulujacych wycieraniem sie krzywek wałków.

Od polowy 2003, kiedy zostaly wprowadzone silniki 163KM i 180KM krzywki zostaly juz utwardzone :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość max77

Bzdura nic nie zostało utwardzone. Od tego momentu vag zmienił głowice które mają inne wałki, dźwigienki z rolkami inny system smarowania. Silniki z nowej serii mają na początku literkę B… np. BAU lecz sporadycznie i tu zdarzały się wpadki z wałkami. Sam silnik ma fajne brzmienie i nic pyzatym, jest drogi w utrzymaniu trzeba o niego wręcz nadgorliwie dbac. Średnio się chipsuje a przyrosty są porównywalne z 1.9 tdi PD. Najczęściej padają pompy wtryskowe, wałki rozrządu głownie z powodu filtra odmy, nie rzadko turbiny i wtrysk sterujący. Co do turbin to rozmiarowo są takie same różnice są w średnicy ośki i profilu łopatek. Na pewno 90% aut z tym motorem ma bardzo spore przebiegi które ni jak się mają z tym co jest na zegarze i to jest główny problem V6 tdi i jego awaryjności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek79

Już prawie kupiłem tego TDI 180KM co w temacie .... Ale po wypowiedziach kolegów przeszły mnie ciarki i pojawiła się ogromna obawa :| Wychodzi ze bez specjalistycznych badan w serwisie sie nie obejdzie ..... aa i co do tego mojego do ma udokumentowane 77000km wiec jest chyba szansa ze te 40tys to bezawarynie pojezdze ... co wy na to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności