black1985 Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2013 Witam!! Panowie dużo sie pisze o naszych hydraulicznych napinaczach, które jak sie kończą to nawalają jak DIESEL, a koszt drugiego nie jest mały. Usłyszałem ostatnio że jest możliwość zablokowania bądź odcięcie tego napinacza za pomocą VAG-u ?? Próbował ktoś takiej operacji ? Chętnie posłucham waszych wypowiedzi ! Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2013 Bzdura Tyle ci powiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2013 hmm, a nie lepiej go zdemontować całkiem, wybebeszyć, zostawić tylko obudowę żeby się olej nie lał, skrócić łańcuszek i na stałe wałki złączyć??? nie wiem kto takie głupoty rozpowiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 4 Lutego 2013 Inaczej-jak ma ktoś dokładne foty tego napinacza (oczywiście zdemontowanego) to proszę wrzućcie tu,potrzebuję je komuś przedstawić.Chyba że ma ktoś do oddania za piwo taki uszkodzony napinacz to przyjme do testów i powiem Wam jakie były efekty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
black1985 Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2013 Tez sceptycznie podchodziłem to tego tematu !! No trudno pozostało tylko kupić nowy napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2013 Napinacz hmmm ... temat rzeka , tam nie ma co blokować , z prostego powodu że on cały czas pracuje , w zależności od obciązenia silnika , efekt zablokowanie mniejsza moc ,duże spalanie itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2013 A rozbierał już ktoś to ustrojstwo? W innych samochodach jest w nim spreżyna,która wstępnie napina łańcuszek-dopiero po uruchomieniu silnika jest regulowany hydraulicznie.Potrzebuję dokładne foty napinacza,chyba że JW napisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2013 Patryk w ADR ach masz chyba cewke ,może się mylę ,jeśli wchodzi kostka to powinna być ,chyba że to jest czujnik ciśnienia choć wątpię . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2013 Właśnie dlatego potrrzebuje dostać się do zepsutej używki.Mam w pracy "cudotwórcę",coś a'la mcGyver który będzie z tym napinaczem walczył.A ja Passka nie mogę uziemić,więc póki co test odpada... Czekam więc-może za piwo ktoś odda zepsuty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2013 Już wiem na 100% co to jest , to cewka która dostaje info z kompa w momęcie osiągnięcia 3.8-4.0k rpm wtedy następuje zmiana fazy mam nadzieje że to ci styknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2013 kiedyś się bawiłem i podawałem jej napięcie na któryś pin to cykała. pewnie tak jest ze komp przy danych obrotach zasila cewkę a ona zmienia fazy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koolas Zgłoś #12 Napisano 9 Lutego 2013 zacznijmy od tego że są dwa rodzaje napinacza, z fazatorem (czyli z wtyczką - ADR) lub bez wtyczki (w starszych silnikach i z turbo - AEB, APU, ANB), z tego co się orientuję to wszystko jeszcze kwestia ślizgów (tych plastikowych) jeśli są z jasnego plastiku to prawdopodobnie shit będzie (ori miały ciemny plastik)... jakieś regeneracje nie wchodzą w grę, tak samo jak nie wchodzi w grę wymiana samego napinacza! trzeba jeszcze łańcuch i uszczelki zmienić... napinacz to koszt w gajos i getem jakieś 600-750 PLN zestaw łańcuch plus uszczelki jakieś 250-320 PLN w przyszłym tygodniu powiem jaka różnica po zabiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 9 Lutego 2013 A co to za napinacz, skoro za takie pieniądze :hmm Tak by staniał z 1400 zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #14 Napisano 9 Lutego 2013 (edytowane) Mysle ze dlatego ze to do AEB a nie do ADR. PS, idzie sprawdzic vag'iem czy ten napinacz pracuje prawidlowo? Oczywiscie jesli nie wywala bledow. Edytowane 9 Lutego 2013 przez szymin89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 9 Lutego 2013 A jaki jest sens wstawiania napinacza nie dedykowanego dla danego silnika i nie regulowanego elektryczno -hydraulicznie? :fajny Silnik nie pracuje wtedy w pełnym zakresie mocy i raczej powinno mu wzrosnąć spalanie, czyli finalnie i tak się traci. Jak to mówią - chytry dwa razy traci - ale cóż...... Ważne, ze ma się coś za pól ceny - nieważne co dalej :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAULENCJO18 Zgłoś #16 Napisano 9 Lutego 2013 Witam wszystkich posiadaczy 1.8 20V Ja dzisiaj w swoim wymieniałem napinacz łańcucha i powiem szczerza masakra;/ Na zdjęciach widać wszystko co olej MOBIL 1 10W40 zrobił z silnikiem i napinaczem. Objawy były takie rano na zimnym 4-5 rzegotał jak grzechotka, ja się zagrzał cisza, po dodaniu gazu grzechotał jak grzechotka nadal. Dziś rano rozebrałem pokrywę zaworów oczywiście w koło zarzygana olejem ale to pic się wyczyściło. Potem pytanie jak to "coś" wyciągnąć ??? No i bez wyciągnięcia wałka się nie odbyło. Oczywiście wszystko pozaznaczać.Dobra wałek wyciągnięty no i teraz by było trzeba napiąć napinacz żeby go wyjąć. Dorobiłem z sąsiadem blaszkę no i zwykła szpilka M6 ok 15cm. No i wszystko cacy poszło, jest już na stole operacyjnym. No i tak ten drugi co miałem to chodziła najpierw góra o potem dół a w tym co wymontowałem chodziła tylko góra dziwnym cudem. Zapiąłem go w imadło i skręcam , najpierw wyleciał syf z olejem, potem powietrze a potem dopiero się ruszyła ta część gdzie jest ta sprężyna. A w tym drugim chodziło i to i to elegancko. Uszczelki nowe wszystkie ERLING pokrywa stara do wyczyszczenia no i składam wszystko cacy. 1 odpalenie cykał jak nienormalny a potem jak już zaciągnął olej to cisza. Ale słychać popychacze ;/ też w najbliższym czasie do wymiany. Teraz na zimnym nie słychać nic i jest git. Aaa i w pokrywie nic nie było wytarte Kilka fotek A tu fotka jak wyglądała pokrywa po MOBILU ONE Olej w dupe wsadzić, teraz przechodzę na CASTROL MAGNATEG 10W40 i zobaczymy co się będzie działo z napinaczem i popychaczami. Według mnie ten olej zrobił to że ten napinacz szlag trafił i dobił popychacze innej opcji nie widzę przy tym przebiegu. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAULENCJO18 Zgłoś #17 Napisano 9 Lutego 2013 Jeszcze klika fotek napinacza z bliska Na jednym zdjęci jest z boku dziurka i właśnie tą dziurką wywala olej Ten napinacz jeszcze pochodzi z pół melona jak batem strzelił trzeba go tylko wyczyścić i dać mu się napić nowego dobrego oleju i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2013 Ja używam od 7 lat Mobila 1 5W50, czyli syntetyka, napinacz jest oryginalny i ma już 310 tkm nalatane i nic mi nie klepie :fajny To tak odnośnie oleju ... Jakbyś lał syntetyk, to by nie było problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAULENCJO18 Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2013 Poprzedni właściciel lał mobil no i efekt widać... Nie jestem za tym olejem widziałem już parę silników po tym oleju i zdecydowanie wole CASTROLA tak jak vw nakazuje Jak go kupiłem to po 3 tyś wlałem MOTULA 6100 ale brał olej niestety, teraz CASTROL i zobaczymy co to będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2013 Ale lał półsyntetyk... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach