Gość Zbysiu Zgłoś #1 Napisano 21 Lipca 2007 Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w moim Passku we wężu dolotowych do Turbosprężarki od odmy pojawia sie niewielka ilość oleju. Ubytku oleju raczej nie ma może około 0,2-0,3 l na 15 tys. km (czyli w normie). Olej ten jest zasysany przez turbo i dostaje sie na wejście na tłoki, dlatego po wciśnięciu pedału gazu na maxa na ułamek sekundy pojawia sie czarny dym, jest to spowodowane tym że drobinki oleju które są na ściankach węża dolotowego od sprężarki do tłoków, wyrywane są przez wysokie ciśnienie. W innym wypadku wogóle nie dymi nawet gdy obroty sa na maxa. Co jest powodem że odma puszcza olej, skoro silnik ma ponad 154 tys przejechane??? Filtry wymienione, olej też!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don-Damiano Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2007 witam. kolego takie uroki TDI-ków to norma, poprotu ten typ tak ma. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 30 Stycznia 2009 Trochę stary wątek ,ale po co nowy zakładać Czy zbyt duże zaolejenie odmy może być winą jakiegoś uszkodzenia,zatkania w silniku czy poprostu taki urok odmy ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2009 ...taki urok odmy. A żeby było wszystko ekologicznie i nigdzie nie kapało, to wszystko trafia spowrotem do dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2009 A ja tekie głupie pytanie zadam. Czy odma to ta rura od filtra powietrza do turbo? Tak na to mówimy po polsku? ;0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2009 nie... odma tu ta czarna, stalowa, prosta rura, która wychodzi zza silnika, idzie wzdłuż równolegle do pokrywy dekla po lewej stronie, a na końcu przechodzi w gumę i trafia do takiego małego, czarnego, okrągłego zaworu, a stamtąd do przewodu powietrza przed turbo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidzio21 Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2009 Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w moim Passku we wężu dolotowych do Turbosprężarki od odmy pojawia sie niewielka ilość oleju. Ubytku oleju raczej nie ma może około 0,2-0,3 Jak koledzy zauważyli wcześniej taki urok tych silników ja mam to samo a jak by brał olej to dym był by raczej biały a czarny to nic innego jak sadza z tłumików i nie dopalone paliwo ON.ja raz na rok przemywam cały układ dolotowy rozpuszczalnikiem a zwłaszcza interculer bo tam sie zbiera cały ten syf i powietrze nie jest tak dobrze schładzane i tak to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2009 No to nie źle wymyślone,że olej jest pobierany do spalania Ostatnio przy wymianie uszczelki przy turbinie zrobiłem coś złego(nie wiem jeszcze co ),bo teraz mam zarzygany,aż pływa z tyłu i po blachach silnik z oleju.Trochę naciągałem rurki od turbiny i odmę i chyba ,któraś pękła.Ale to już tak jako oszczeżenie dla innych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barca Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2012 witam,mam w swoim pasku podobne objawy co koledzy wyżej,z tym,że u mnie coś zyga olejem, na początku podejrzewam ze to walnięta turbina; gwizdy,pluje olejem,który przez jakąś nieszczelność leci na intercooler(cały zarzygany). Po wizycie u mechanika okazało się ze turbina też jest mokra i coś może być związane z odmą.Dodam,że przy włączonym silniku mechanik odkręcił korek wlewu oleju i z wlewu zaczęło kopcić.Macie jakieś pomysły co usterki z tym związanej,podejrzewam ,że nie jest to łatwy problem i mogą być z tego większe kłopoty (czyt.kosztowne) pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2012 pierścienie ? to pierwsze przychodzi mi do głowy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2012 Niech mechanik znajdzie PD-ka który nie kopci z korka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2012 nie przejmowałbym się taka ilością oleju z odmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barca Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2012 nie przejmowałbym się taka ilością oleju z odmy. jeżeli dymienie z korka wlewu oleju i niewielka ilość oleju w odmie jest w porządku to skąd olej na turbinie i na interkulerze,jest szansa że tylko samo turbo jest do regeneracji bez większych problemów z silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2012 skąd olej na turbinie a z odmy właśnie kolego ... potem na intercooler .... spróbuj zrobić OCT , potem wyczyścić cały dolocik dokładnie z intercoolerem i będziesz wiedział czy turbo bierze czy to z odmy wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #15 Napisano 26 Marca 2012 skąd olej na turbinie i na interkulerze wlot z odmy umiejscowiony jest jakieś 5cm przed wirnikiem turbiny , także cały "wypluty" olej z odmy jest rozprowadzony po dolocie - od początku aż po sam koniec (spocony EGR). Paski na PD mają "fabrycznie" problemy z odmą, faktem jest też że wraz z rosnącym przebiegiem objawy nasilają się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #16 Napisano 26 Marca 2012 Tak jak koledzy radzą wyczyścić dolot, założyć OCT i obserwować. Jak nie chcesz kupować bądź samemu zmontować OCT, to proponuje odme wpakować w butelkę plastikowa,, bądź gumowym przewodem wyprowadzić gdzieś pod samochod, otwór wlotowy przed turbo zaślepia korkiem bądź innym ustrojstwem i obserwować. Wersja prostsza lecz mniej ekologiczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2012 Ja osobiście do wszelkich OCT mam uraz, u mnie kompletnie się nie sprawdziły... były wręcz niebezpieczne w.g. mnie, obecnie mam rozwiązanie fabryczne i tak zostanie. Rozwiązanie z butelką jest ok, ale PD-ek lubi przydymić z odmy co może dziwnie wyglądać w stojąc w korku, o efektach zapachowych nie wspominając Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #18 Napisano 26 Marca 2012 przydymić z odmy co może dziwnie wyglądać w stojąc w korku no dokładnie kolego mówisz. Ja mam wężyk od samochód i nie raz w korkach krzyczeli , że mi sie fura pali od spodu a ja TAK TAK spokojnie to jest KONTROLOWANE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #19 Napisano 27 Marca 2012 bądź gumowym przewodem wyprowadzić gdzieś pod samochod, otwór wlotowy przed turbo zaślepia korkiem Ja tak właśnie zrobiłem, i na razie spokój z olejem na egr, a to że troszkę pod auto zakopci.... hmm cóż jakoś to przeżyję . Co ciekawe nie czuć w środku wcale smrodu,a po dłuższym postoju nawet plamki pod autem nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #20 Napisano 27 Marca 2012 ja zamontowalem kilka dni temu separator par oleju i zbiornik. separator od gazeli z allegro. Cena okolo 50 pln. I dziala spoko. przejechalem 500km i juz sie troche zebralo. co dziwne wiekszosc to skroplona woda i okolo 1ml szlamu. wczesniej wwalalo ten syf do turbo i dolotu. nie polecam tego rozwiazania na zimme bo woda zamarza i moze byc problem ---------- Dodano o 12:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:48 ---------- caly dolot byl w tym syfie z odmy. teraz mam nadzieje ze bedzie spokoj. przydaloby sie tylko SMICa wyczyscic i rurki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach