Skocz do zawartości
Gość Zbysiu

Olej w odmie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zbysiu

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w moim Passku we wężu dolotowych do Turbosprężarki od odmy pojawia sie niewielka ilość oleju. Ubytku oleju raczej nie ma może około 0,2-0,3 l na 15 tys. km (czyli w normie). Olej ten jest zasysany przez turbo i dostaje sie na wejście na tłoki, dlatego po wciśnięciu pedału gazu na maxa na ułamek sekundy pojawia sie czarny dym, jest to spowodowane tym że drobinki oleju które są na ściankach węża dolotowego od sprężarki do tłoków, wyrywane są przez wysokie ciśnienie. W innym wypadku wogóle nie dymi nawet gdy obroty sa na maxa. Co jest powodem że odma puszcza olej, skoro silnik ma ponad 154 tys przejechane??? Filtry wymienione, olej też!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. kolego takie uroki TDI-ków to norma, poprotu ten typ tak ma. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę stary wątek ,ale po co nowy zakładać;)

 

Czy zbyt duże zaolejenie odmy może być winą jakiegoś uszkodzenia,zatkania w silniku czy poprostu taki urok odmy ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...taki urok odmy. A żeby było wszystko ekologicznie i nigdzie nie kapało, to wszystko trafia spowrotem do dolotu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tekie głupie pytanie zadam. Czy odma to ta rura od filtra powietrza do turbo? Tak na to mówimy po polsku? ;0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie... odma tu ta czarna, stalowa, prosta rura, która wychodzi zza silnika, idzie wzdłuż równolegle do pokrywy dekla po lewej stronie, a na końcu przechodzi w gumę i trafia do takiego małego, czarnego, okrągłego zaworu, a stamtąd do przewodu powietrza przed turbo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w moim Passku we wężu dolotowych do Turbosprężarki od odmy pojawia sie niewielka ilość oleju. Ubytku oleju raczej nie ma może około 0,2-0,3

Jak koledzy zauważyli wcześniej taki urok tych silników ja mam to samo a jak by brał olej to dym był by raczej biały a czarny to nic innego jak sadza z tłumików i nie dopalone paliwo ON.ja raz na rok przemywam cały układ dolotowy rozpuszczalnikiem a zwłaszcza interculer bo tam sie zbiera cały ten syf i powietrze nie jest tak dobrze schładzane i tak to wygląda

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie źle wymyślone,że olej jest pobierany do spalania ;) Ostatnio przy wymianie uszczelki przy turbinie zrobiłem coś złego(nie wiem jeszcze co ),bo teraz mam zarzygany,aż pływa z tyłu i po blachach silnik z oleju.Trochę naciągałem rurki od turbiny i odmę i chyba ,któraś pękła.Ale to już tak jako oszczeżenie dla innych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam w swoim pasku podobne objawy co koledzy wyżej,z tym,że u mnie coś zyga olejem, na początku podejrzewam ze to walnięta turbina; gwizdy,pluje olejem,który przez jakąś nieszczelność leci na intercooler(cały zarzygany). Po wizycie u mechanika okazało się ze turbina też jest mokra i coś może być związane z odmą.Dodam,że przy włączonym silniku mechanik odkręcił korek wlewu oleju i z wlewu zaczęło kopcić.Macie jakieś pomysły co usterki z tym związanej,podejrzewam ,że nie jest to łatwy problem i mogą być z tego większe kłopoty (czyt.kosztowne):)

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierścienie ? to pierwsze przychodzi mi do głowy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mechanik znajdzie PD-ka który nie kopci z korka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przejmowałbym się taka ilością oleju z odmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie przejmowałbym się taka ilością oleju z odmy.

jeżeli dymienie z korka wlewu oleju i niewielka ilość oleju w odmie jest w porządku to skąd olej na turbinie i na interkulerze,jest szansa że tylko samo turbo jest do regeneracji bez większych problemów z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skąd olej na turbinie

 

a z odmy właśnie kolego ... potem na intercooler .... spróbuj zrobić OCT , potem wyczyścić cały dolocik dokładnie z intercoolerem i będziesz wiedział czy turbo bierze czy to z odmy wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skąd olej na turbinie i na interkulerze

 

wlot z odmy umiejscowiony jest jakieś 5cm przed wirnikiem turbiny :D, także cały "wypluty" olej z odmy jest rozprowadzony po dolocie - od początku aż po sam koniec (spocony EGR). Paski na PD mają "fabrycznie" problemy z odmą, faktem jest też że wraz z rosnącym przebiegiem objawy nasilają się...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy radzą wyczyścić dolot, założyć OCT i obserwować. Jak nie chcesz kupować bądź samemu zmontować OCT, to proponuje odme wpakować w butelkę plastikowa,, bądź gumowym przewodem wyprowadzić gdzieś pod samochod, otwór wlotowy przed turbo zaślepia korkiem bądź innym ustrojstwem i obserwować.

Wersja prostsza lecz mniej ekologiczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście do wszelkich OCT mam uraz, u mnie kompletnie się nie sprawdziły... były wręcz niebezpieczne w.g. mnie, obecnie mam rozwiązanie fabryczne i tak zostanie. Rozwiązanie z butelką jest ok, ale PD-ek lubi przydymić z odmy co może dziwnie wyglądać w stojąc w korku, o efektach zapachowych nie wspominając :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przydymić z odmy co może dziwnie wyglądać w stojąc w korku

 

no dokładnie kolego mówisz. Ja mam wężyk od samochód i nie raz w korkach krzyczeli , że mi sie fura pali od spodu :) a ja TAK TAK spokojnie to jest KONTROLOWANE :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bądź gumowym przewodem wyprowadzić gdzieś pod samochod, otwór wlotowy przed turbo zaślepia korkiem
Ja tak właśnie zrobiłem, i na razie spokój z olejem na egr, a to że troszkę pod auto zakopci.... hmm cóż jakoś to przeżyję . Co ciekawe nie czuć w środku wcale smrodu,a po dłuższym postoju nawet plamki pod autem nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zamontowalem kilka dni temu separator par oleju i zbiornik. separator od gazeli z allegro. Cena okolo 50 pln. I dziala spoko. przejechalem 500km i juz sie troche zebralo. co dziwne wiekszosc to skroplona woda i okolo 1ml szlamu. wczesniej wwalalo ten syf do turbo i dolotu. nie polecam tego rozwiazania na zimme bo woda zamarza i moze byc problem

 

---------- Dodano o 12:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:48 ----------

 

caly dolot byl w tym syfie z odmy. teraz mam nadzieje ze bedzie spokoj. przydaloby sie tylko SMICa wyczyscic i rurki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności